Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 95 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2009 08:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
Olles "Kippari" ajakirja lugeja ja sirvides vahest ka nende teisi paadiajakirju "Vene" ja "Venemestari",siis on tekkinud ka endal teatudmääral huvi matkapaatide vastu. Usun,et mõningaste aastate pärast kui olulisemad asjad korda seatud ja fortuunaga sinapeal,siis oleks tore olla ka ehk mõne sellise omanik. Kuna olen osalenud ka ühe Nauticati prototüübi ehitusel ,siis rohkem huvitab aga just aluse omaäranägemise järgi kohendamine,miks ka mitte mõne paadimeistri käest poolvalmis projekti ostmine nagu põhjanaabritel miskiaeg moes oli.
Kalle Kuus kirjutas:
Väga hea, hariv teema Marlene! Sellised alused on heaks alternatiiviks aeglastele traaleritele. Jõudu ja jaksu selle jätkamisel!
Rumsu`le - ütle ausalt, mida sa teadsid sellistest alustest enne Marlene kirjutist
:lol: ?

Ausalt öeldes sellest alusest ei teadnud midagi ja ei paku ka huvi "üle oma varju hüpata".
Lihtsalt imelik on omada ketikoera, kellel on kauss ees ja ila tilgub -aga kett lühike. Seepärast jookseb minu koer aias vabalt ja nopib soovikorral puuotsast õunu. :D
Igalühel oma mängumaa.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2009 09:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1233
Asukoht: Rammu / Kopli
Vaadates seda teemat siis n.n. pool-kõvad peaksid olema ka Nimbuse vanemad traalerid ning ka NordWesti vanemad mudelid.
http://www.nimbus.se/__template__modelh ... pageid=152
http://www.nordwest.se/index_2.php?option=boats

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2009 09:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Õnnetuseks on õlituulega liikuvate alsute puhul see probleem, et peale paadi soetamist hakkavad tekkima alles tegelikud kulud. Eks seegi selgitab osaliselt seda nähtust, et viietärnihotellid igapäevaselt pikki retki tegemas ei ole ja kogu aeg kang põhjas ka ei sõideta. Poolglisseeriva ( aka semidisplacement) suurimaks eeliseks pean ise aga just seda, et tegemist on kiire paadiga millega ON võimalik aeglaselt sõita ilma, et kaasneksid mistahes tobedad kõrvalmõjud.

Lisan tabeli kütusekulust kahe erineva poolplaaneri reaalsetest testidest. Paatide margid ja mudelid jätan anonüümseks, kuna ei ole kindel et nende valmistaja või omanikud andmetega lehvitamist aksepteerivad. Aga tegu on sama mudeliseeria erineva suurusega alustega. Ka disainer on neil sama ja nad sobivad ilusti selle klassi harju keskmist kirjeldama.

Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2009 16:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
huvitav oleks siin kõrval näha sama suurusklassi glisseerivate kaatrite andmeid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Sept 2009 18:37 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Mark kirjutas:
Õnnetuseks on õlituulega liikuvate alsute puhul see probleem, et peale paadi soetamist hakkavad tekkima alles tegelikud kulud.

jah, 5-11l/nm võib ületada nii mõnegi kodaniku valuläve. Minu oma ületab kindlasti :lol: Lepiks veel 1,5-2l/nm-ga nii 20-25 sõlme vahemikus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 00:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Trutta kirjutas:
Lepiks veel 1,5-2l/nm-ga nii 20-25 sõlme vahemikus.


Kussa kihutad :wink: Näe, 6 sõlmega võtavad liitri kanti miilile.
Tabelitest on väga selgelt näha, et kiirus võtab kütust.

Ma olen seda ise täheldanud ja seda näitavad ka tabelid: poolplaaneril (väga hea, nüüd võib pealkirja ära vahetada) pole või on väga vähe märgatav see hetk, kui paat ujuvalt planeerivale režiimile üle läheb.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mefiA1ghBjs&feature=related[/youtube]

Siis erinevalt glisseerivast paadist mis ülemineku vahemikus sõites korralikult vett sogab. Eriti tore on, et tihti jäävad nt põhjanaabrite kiirusepiirangud selle kriitilise kiiruse sisse


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 09:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kalle Kuus kirjutas:
Jõudu ja jaksu


Tänud.
Ja respekt. Peatükk "snipa" nt on mulle äärmiselt huvitav lugeda. Tekkis tunne, et tahaks minna eelmistele trippidele tagasi ja teha ära tegemata jäänu, ehk haarata fotoaparaat kus see laiskusest tegemata jäi...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Sept 2009 19:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Kipperi edit: kuna nüüd lisatud foorumile YouTube MOD, siis muutsin Marki lisatud videod siin paremini nähtavaks.

Elling E4 video by MBY
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1NlvLx2WNAU&NR=1&feature=fvwp[/youtube]
ja

Elling E4 tutvustus by Boat Test.com

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Sept 2009 00:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Postitan ühe levinud mudeli. Minu arusaamade kohaselt väga sümpaatne isend, seda toodetakse palju ja neid on juba ka üksjagu järelturul. Ühtlasi on tegu nö Swift Trawleri perekonna esimese mudeliga.
Beneteau tõi selle 42-jalase turule 2005 aastal ja ta osutus edukaks. Kas nüüd sellel või mõnel muul põhjusel tuli 2007 turule (paati projekteerib isegi Beneteau ehk ikka kauem kui 2a?) ka suurem mudel ST52 ja nüüd sellest sügisest saadaval ka ST34.
Swift Trawler 42 kasutab standardlahendusena mootoriteks kahte neljasilindrilist Volvo D4. Saadaval ka jõrmimad jõuallikad kuigi kui palju neil mõtet on kui paat kiirusel üle 24 sõlme muutub ebastabiilseks. Võimsamad on vaiksemad ehk?
Kaks kütusepaaki mahutavad kokku 1500 ltr ja lubatakse 18 sõlmese kiiruse juures autonoomsuseks 300Nm. Traalides 7 sõlmega kujuneb autonoomsuseks 1500Nm ja rohkem. Mageveepaak on 640ltr mis 40-jalase kohta ikka päris suur. Kui siia lisada generaator ja watermaker siis kokku tuleb paat millega saab mitmeks nädalaks "stepsli välja tõmmata" ja pole oluline mis teenuseid sadam osutab kui üldse.

Katusel on koht julla jaoks ja masti küljes olev kraana teeb sellega askeldamise mugavaks. Mõlemas pardas väikesed uksed, et oleks mugav suurele paadile jullaga pardasse tulla ja peale-maha minna. Ümber paadi lai ja turvaline käigutee. Küljeuksed mõlemal pool roolimaja. Andekas lahendus on nö tormiuksed (kasutusel ka 52-l): roolimaja külgedel ahtriosas on uksed mis ei vii kuhugi aga (vajadusel) sulgevad paadi külgmised käiguteed ja samas ka veepihu teekonna tahapoole. Sõidu ajal võib rahumeeli salongi tagaust lahti hoida ilma, et vett salongi pritsiks ja sigareti-nautlejatest reisikaaslased, kes sõidu ajal "rõdu" peal armastavad käia on iseäranis tänulikud. Sellised väikesed iseärasused aitavad kaasa muljele mis esimesest pilgust ütleb - traaler.
Kuigi jah, süvist kõigest 1,15m. Muidugi, kellel kuidas süvist mõõdetakse. Siin on tegemist ikka kiilu sügavusega. Minu esimene paat oli ka nö süvisega 0,9 aga kui mootorijala üles tõstsin jäi sellest napilt pool järgi...

Paadi roolimaja-salong on seest 196cm kõrge, vööri suuremas kajutis on kõrgust 195cm ja tualetis ning kõrvalkajutis 185cm.
Salongi kujunduse kallal joriseks natuke. Ühest küljest on pisut eraldiseisev kambüüs väga mugav, iseäranis kui laevas palju rahvast ja kiprile oma külalisi kostitada meeldib. Teisest küljest, pikkadel otsadel (mis traaleriga ikka tehakse?) on ütlemata mõnus kui kipper saab istuda omal ja kaasreisija(d) omal istmel nii, et kõik on rahul ja välja näevad. Antud lahenduses on nö kaasreisija(te) iste "välja visatud" ja sinna kambüüs paigutatud...

Swift Trawler 42:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4-UghyaKf4o&fmt=18[/youtube]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Sept 2009 13:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marlene, ilus traaler aga... et ikka mitu nädalat autonoomselt ujuda ilma sadamaid külastamata ei piisa puhtast veest ja kütusest! Selel originaalpaadiga saad hädapärast 2-3 päeva veepeal veeta, siis tuleb ikka süüa juurde tooma minna.
4 magamiskohta, tore. Aga seda on ju 13-meetri kohta ikka arutult vähe. Kus on panipaigad? Pildipeal ilusana tunduv paat tuleb kõigepealt veel ka kohustusliku ja vajaliku varustusega täita. Vendrid, otsad, vestid, riided, päästevarustus etc, etc. Pane sinna kuhugi näiteks 2 inimese sukeldumiskomplektid kalipsost balloonideni! Siis kõik nõud, potid-pannid, toidutagavarad jne. Enne toiduni jõudmist on paat pilgeni kola täis ja osa sellest vedeleb veel suures messis põrandal... Kaks peldikut ja ulmesuur vöörikajut on ju igati ok aga pool siga paned omale sinna vööri voodi alla või?

Piltidelt paistavad mingid olematud 10cm sügavad riiulikesed aga kus on korralik kaardilaud? Kus kohas on "igailmapaadi" must be- riidekuivatuskamber? Et paneme tilkuvad riided messilakke? Jälle paat, mis on väljast viiamsepeal ja ka mõnusalt läbimõeldud aga sisu ei vasta absolutuselt kerele. Sisu on kõige tavalisema edeva päevakruiseri oma, millist võid soetada 4 korda odavamalt. Tihti tundubki selliste paatide puhul, et mõistus on sisu kallale asudes ehitajatel-konstruktoritel otsa saanud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Sept 2009 15:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Oh jah,

Mark kirjutas:
Lisan tabeli kütusekulust kahe erineva poolplaaneri reaalsetest testidest. Paatide margid ja mudelid jätan anonüümseks, kuna ei ole kindel et nende valmistaja või omanikud andmetega lehvitamist aktsepteerivad. Aga tegu on sama mudeliseeria erineva suurusega alustega. Ka disainer on neil sama ja nad sobivad ilusti selle klassi harju keskmist kirjeldama.

Pilt


Loen mina seda tabelit ja nuputan.
1 ja 2 ja 3.

Omal reaalsed anded varukast võtta.
Laevuke ca 14 m. ca 20 tonni.
525 Kw (mtu) 600 - 620 rpm (soe ca +60 C ), Tühikäik. Küttekulu, ca 20 - 25 l/h , no selline peaks nii kui et olema. :oops:
525 Kw (mtu) 750 - 800 + rpm (külm ca +35 C ), Tühikäik. Küttekulu, ca 32 l/h , no selline peaks nii kui et olema. :oops:

Keskmine 20Kn , ilm ilus, külgtuul 8m/s lainetus kuni ca 1 m, 350l ja läbitud 64 miili. :roll:

Et tabelis olevaid pöördeid ja kiirust ei oska kommenteerida. seda ei ole saanud salvestada. Küll aga tühikäigul kirjeldatud 6 sõlme on väga sarnane sellele kaatrile millega on endal õnnestunud sõita.
Seega, tuhat ja tuline, kuid 6 sõlmese kiiruse juures, tuleb küttekuluks reaalsuses kõigest 3,5 - 4,2 l/nm ja kohe kindlasti mitte 4,2 l/h.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Sept 2009 08:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Marlene, ilus traaler aga... et ikka mitu nädalat autonoomselt ujuda ilma sadamaid külastamata ei piisa puhtast veest ja kütusest! Selel originaalpaadiga saad hädapärast 2-3 päeva veepeal veeta, siis tuleb ikka süüa juurde tooma minna..


Ei tule, kui paadi kasutajaks just pühapäevitajad ei ole. Üldiselt tehakse sellised paadid nn semi custom'itena. Ehk kui tellides ütled, et tahad sukeldujavarustusele kohta, siis ka selle saad. Kui ütled, et tahad kala traalida, saad ka vintsid ja traallauad. Küsimus on lihtsalt selles, et saad mida tellid ja mille eest maksad. Pildil on ilmselt mingi a'la baasmudel ehk siis nõutuim verisoon mis ongi pühapäevitajajate versioon. Lõbusõidupaat kuhu üle nelja inimese ei soovitagi korraga paradale võtta ( võrdle s/y Maltese Falcon -> 12 inimest+oobrid ). Viinavõtupaadil võiks poole sea tarbeks koht olla tõepoolest, sest need inimesed ei kujuta elu ette ilma garneeringutete ja rasvaste praadideta. Pikasõidumehed mingeid proviandiladusid ei vaja. Ratsiooni koostamine on lihtne : inimeste arv x 2400...3000kcal päevas, unustamata vitamiine. Pidusööke ookeaniületustel ei pakuta ;) Mingi ettekujutuse kaugsõidust paadiga saab lugedes VO70 lugusid. Söögipool on suht sarnane, pisut leebem, aga mitte mingi pidulaud. Nii näiteks ei ole ka meie poolt ehitataval JM60, mis on kahtlemata longranger, mitte mingisuguseid proviandiladusid.
Selles ma küll ei kahtle, et sel paadil on otste ja vendrite jms tarbeks kohad kuskil täiesti olemas. See on nii elementaarne, et ma tegelikult ei olegi senini näinud ühtegi suuremat sorti paati, kus need puuduksid. Küsimus saab olla selles, kas need ühte või teist inimest rahuldavad või mitte. Maitseasi nii öelda.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Sept 2009 21:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Mark kirjutas:
Küsimus on lihtsalt selles, et saad mida tellid ja mille eest maksad. Pildil on ilmselt mingi a'la baasmudel ehk siis nõutuim verisoon mis ongi pühapäevitajajate versioon.


Tegelikult on kahjuks tegemist suhteliselt väikeste valikuvõimalustega selle paadi puhul. Küsimus on pigem selles, et mida ja kas üldse on võimalik kuhugi lisaks paigutada ja meil vast asjalikest töömeestest puudust ei tule.

PriitV kirjutas:
4 magamiskohta, tore. Aga seda on ju 13-meetri kohta ikka arutult vähe.


No umbes poole rohkem kui minul tavaliselt vaja läheb

PriitV kirjutas:
Kaks peldikut ja ulmesuur vöörikajut on ju igati ok aga pool siga paned omale sinna vööri voodi alla või? Piltidelt paistavad mingid olematud 10cm sügavad riiulikesed...

PriitV kirjutas:
Kus kohas on "igailmapaadi"riidekuivatuskamber...
Sisu on kõige tavalisema edeva päevakruiseri oma, millist võid soetada 4 korda odavamalt.


Väikese vabaaja-traaleri põhiplaan ongi reeglina selline, erinevalt Sinu soovitatud Targa 42/44-st, mis pole mingi traaler, et "rõdu" all on tavaliselt panipaik. Targal on seal mootorid. Tõsi, ST42-l pole panipaik teab mis suur aga sinna on paigutatud genekas, veeaparaat ja külmakirst. Lisaks jääb ruumi muule kolale. Point on selles, et seadmed, mis mõrisevad ka ankrus-kais olles, oleks magalast võimalikult kaugel. Lisaks on traalid tavaliselt keskasetusega mootoritega ja võlliga, mis tingib ka sellise plaani.

Sellel paadil on tõesti kaks peldikut. Teine selleks, et kui peale seda poolt siga ... ei saa sinna esimesse mitu tundi keegi minna. Olen sellel mudelil näinud selles kangi-panemis-ruumis ka täismõõdus pesumasinat ja ok, selles "kepakas" äkki andestad möönduse, kui pesumasin on kuivatiga, et pole kaht masinat eraldi. Või arvasid, et kui noorest jääst sikutiga läbi vajud, et kuhu rsk siis see vatjofka mahub!? :P Kõike ka ei saa.
Vabandust, muutusin pisut ülemeelikuks, aga siit ei leia tõesti seda uljust, mis Sinu paadil olema peab - igasse sadamasse sisse lastes naisted, kes veel minestanud pole, on läbimärjad ja meestel kukuvad mütsid kuklasse.




Mind ei viidud poisikesepõlves isa käekõrval optimistiga oma esimesi otsi harutama. St, et purjed võivad küll kenad olla ja diisel vastikult müriseda ja ma võin ka tülgastuseni harjutada aga purjedega üksi ma hakkama ei saa kunagi, st "Lenduriks" ei saa, see selge!

Aga näe, krt, nomaadigeen istub kusagil sügaval sees.

Ma algatasin selle teema, et äkki keegi midagi sarnast ära tunneb. Kõik pole Caarlid (tervitab!), et 6-meetrisega Stockholmi põrutada. Ja ma kahtlen kas ka tema seda 40-sena või pärast enam viitsib teha. Mis siis teha? Tuleb siis suvila osta ja seal puid lõhkuda ja muru niita?

ST42 ei ole kindlasti paat millega Taani väinadesse ja sealt edasi põrutada. Aga Stocki lõdvalt. Ja turvaliselt. Gotlandile. Rääkimata Soome rannikust või meie saartest-laidudest. Sekka lõunanaabreid kus väikesadamatega veel kehvemad lood kui meil. Caarel võib Sulle pajatada kuidas Lätis kanistreid sai ostetud ja kohalikele vanameestele keelt kõrva aetud, et mõni oma rüsaga siis neid haisvaid tünne vedama soostuks. Ja sihtkohas, kus asus Suur Sadam, asusime järgmistele lätlastele keelt kõrva ajama :D Lahe oli. Priit, tahad keppi saada, mine sõida "neli korda odavama" päevacruiseriga Lätti.
Kaks nädalat eemal olla ei pea tähendama kahte nädalat non-stop sõitu nii, et silmapiiril muudkui ainult ääretu vesi. Kus suunas siin ots üldse keerata, et selline asi saaks juhtuda?
Aga ma olen siiani pidanud igatsevalt meie toredatest laidudest loobuma sest PAAT EI VÕIMALDA. Läbi ussi asja küll aga kas ma selleks lähen merele, et ennast ära nikastada? See suvi keerasin Muhu Väina lõpuüritusele Dirhamisse sisse, julla töllerdas sabas. Oli ikka jahmerdamistmist!
Väikese ja päravurriga saaks väikesaartele aga ei taha ma sellega ise sõita sest nädalasi ilmaprognoose pole olemas ja naine ei tule ka kindlasti vabatahtlikult kaasa. Kui siit nüüd pisut edasi mõtelda siis hakkabki tulema, et miski vähemalt 40-ne traaler. Millised (mitmemillised) on variandid?

Beneteau ST42 sobiks (rangelt ainult siin teemas) isegi verstapostiks: sellest algab. Justkui entry-level. Kuna tegemist on omas valdkonnas masstoodanguga (üldsegi mitte halvustavalt, suure tootja kere võib olla väga hea kujuga) ja temast odavamat sarnast valmis paati (iseasi kui ise teed) on ilmselt raske leida. Kallimaid, paremaid, uhkemaid küll. Samas väiksem ja teise konfiguratsiooniga pole enam see, daycruiseri juttu ma ei viitsi vaieldagi.
Sellest paadist väiksem nii pikkuselt, paakidelt ja proviandi poolest ei anna, vähemalt mulle, veel vabaduse tunnet. Väiksemale on küllalt tülikas genekat, veeagrgaati ja täiendavat külmikut sättida.
Traaleri tunnusjoon on autonoomsus ja selle alla minu jaoks käib ka "randun kus tahan", muidugi maaomaniku nõusolekul. Julla peab olema põhivarustuses.

Tahan selle teemaga inimesi, kelle paadid enamuse ajast kais seisavad merele pisut lähemale tuua.



Kirjutan loomulikult subjektiivselt ja viskan mõned "nihkes" nõudmised:

Lähen reisile järgmise aasta juuli teises pooles kaheks nädalaks- ilmaennustused, palun...
Töllerdame suvalistel saartel ja sadamates aga kus täpselt, selgub reisi lõpuks.
Soovitage paati.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Okt 2009 13:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 605
Asukoht: rannavesi
Marlene kirjutas:
Pool-traaler. Või pool-glisseeriv (jubedad väljendid). Sellest ka teema kummaline pealkiri.
...
Kes teab veel lahedaid isendeid tundmatutelt tootjatelt siis vaataks hea meelega.
...

Koogel-moogelisse Pilothouse trawler:
http://images.google.ee/images?hl=et&q= ... Trawler%22
Vahelduseks ka meeldetuletus, milliseid sedatõugu asju ehitati aastal 1966:
http://www.trademe.co.nz/Trade-Me-Motor ... 740019.htm
Pilt
uuemad on tõesti ilusamad, kuid sellistena neid kunagi tehti...
ja otsitud haardkoori leiad siit:
http://boats-forsale-online.com/bfs_det ... adid=87058
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Dets 2009 00:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Parem hilja kui mitte kedagi (vanarahva tarkus)

kussu kirjutas:
Vaadates seda teemat siis n.n. pool-kõvad peaksid olema ka Nimbuse vanemad traalerid...


Jutt jumala õige.
Ja Nimbus nüüd toonud kaks uut mudelit 365 ja 335 Coupe lähtuvalt arusaamast, et merel pole kiiret, peaasi, et mõnus oleks. 335 on samasugune köks nagu mul ja ei huvita enam aga 365 jäi silma:

- süvis 1,18m mis sellisel alusel viitab teravale põhjale ja "pehmele" käigule kõrges laines
- max kiirus 25 sõlme - eelmise kordus, lamedapõhjalised pesukausid peaksid selle mootoriga kaugelt üle 30 sõlme tegema.
- aknaklaasid liimitud nagu KÕIGIL tänapäeva autodel: head-aega niginad-naginad
- küljeuks (kahjuks üks, tüürpoordis) korralike tihenditega ja sulgub hermeetiliselt (väikestel paatidel enneolematu!)
- korralikud kojamehed - oli seda siis enne liiga palju tahetud?

Lisaks Nimbuse kere valmistamine vaakum-meetodil.

See tootja saab isegi aru, et merd on ka väljaspool saarte kaitsvat varju, mulle hakkab see Nimbus isegi sümpaatseks muutuma.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 95 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group