Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 54 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Soust ja kartul
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Dets 2009 23:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
...algus teemast Traaler Villa Nautic...
Kodanik kirjutas:
Marlene kirjutas:
...kõigepelt valmib puust "topis" mille järgi valmivad vormid mille järgi valmib paat. Ei mingit krdi "nanotehnoloogiat".

Seda topist nimetatakse mudeliks ja nii (plast)paate ju tehaksegi.

Ahsooo!
See ongi siis see osa siis mis on Ilgelt Keeruline!?

Ma mõtlen sellele, et millest see tuleb, et soomlaste pisipaatide mudelid läbi nelja brändi on nt ühe-sama katusevormiga lajatatud (bella,aquador,flipper ja vator)? Miks on nii, et kuuled kaasmaalaste lahedast algatusest el-paadi loomisel, tuju kohe laes, selgub, et nad kõik algusest lõpuni ise jebinud ja siis lõppu tuleb ikka see "joo" ... saate aru mis ma mõtlen?
Kas see mehukati-aeg otsa ei saa krt!?

Kui ma hakkaksin siin rääkima põhja profiilist siis tuleks ilmselt kümme "korralekutsuvat" sõnumit, et kuule Marlene-poisike, inimesed siin toimetanud aastaid, asja taga ikka kompuutersimulatsioonid jne...

Kas KELLELEGI peale minu ei tundunudki, et viimasel uiva-messul polnud ikka mitte midagi!?

Loeks huviga tähelepanekuid uutest tehnoloogiatest, uusi tuuli, teisitimõtlejaid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soust ja kartul
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 00:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marlene kirjutas:
...algus teemast Traaler Villa Nautic...
Kodanik kirjutas:
Marlene kirjutas:
...kõigepelt valmib puust "topis" mille järgi valmivad vormid mille järgi valmib paat. Ei mingit krdi "nanotehnoloogiat".

Seda topist nimetatakse mudeliks ja nii (plast)paate ju tehaksegi.

Ahsooo!
See ongi siis see osa siis mis on Ilgelt Keeruline!?
Loeks huviga tähelepanekuid uutest tehnoloogiatest, uusi tuuli, teisitimõtlejaid.


Marlene, see mudeli tegemine oli, on ja ka jääb ilgelt keeruliseks! On uued tehnoloogiad aga need ei kiirenda eriti autode/paatide mudeli valmimist. Nad natukene vähendavad inimtööjõu kulu aga selle võrra maksavad jälle masinad rohkem. Suurte asjade puhul ei tule 3D printimine kõne alla ja ka 5-axis CNC piisavalt suur lõikusmasin on vaid üksikute suurimate tegijate lõbu, kui juba kasutatud masin maksab sellist raha... (müüja väidab uue sarnase hinnaks 1,4M dollarit).

Et masin teeks täppistööd, pead ikkagi puidust algmudeli ehitama, selle mudelisaviga katma (kõige parem kuju andmisel aga sigakallis), siis lõikab masin arvutigraafika välja, siis ikkagi silud lõikepinnad käsitsi, siis digid lõpptulemuse arvutisse ja siis võtad vormi. Kuna peegelpind pole mitte eesmärk vaid tehnoloogiline paratamatus, on rahakulu peaaegu sama. Kui plätserdad mudeli kokku juba plastiga, on odavam seda käsitsi nühkida.

Moodne tehnoloogia teeb one-offi ehitamise teoreetiliselt odavamaks: Mark keevitab alumiiniumi kokku, valad selle paksu epokihiga üle, masin lõikab asja sümmeetriliseks ja siledaks ning värvi alla lükkad ta kergelt klotsiga üle. Aga mõtle, palju töötunde "pisikesed hiinlased" nühiks 325000 dollari eest? Aga masin ju ka tarbib ning kulutab.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 01:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
No limpsime siis teiste p***id edasi. Ostame nende kaunu edasi (mis me osalt ise teinud oleme, töölistena).

Nägin hiljutises ajakirjas (jätan siinse müüja huvides margi ütlemata) ühte soome pesukaussi aastast 1980 ja täpselt sama nurga alt pidistatud UUT mudelit aastast 2009 - sinine kriips oli külje peale aastatega tekkinud. Ärge imestage midagi!!! Kohe väga arusaadav ju- kleepekas oli 80' ikka ulme ja pole ime, et see alles nüüd tekkis!

Või Priit, Sa äkki ütled kes valmistavad meil paate oma nime all ja eesti omanike valduses olevates firmades. Eesti paate.

Äkki jätkame juttu hoopis sealt- kas seda on vähe, palju või parasjagu ja mis me sellest kõigest, "mereriigina", arvame.

Ma räägin pühapäevapaatidest mitte Mark'i toodangust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 02:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Pagan seda täpselt teab, palju paate on otsast-otsani "aus Eesti kaup", kindlasti neid on. Selge on aga see, et ka enamus sõudepaate on "millestki vanast tehtud". Võetud vana hea kuju ja käiguomadustega tundmatu meistri (puu)paat, see silutud ja natuke ümber tehtud, vorm võetud ja uhatakse oma nime all. Ma julgeks öelda, et näiteks Pakri Sail on 90% "aus kaup", päris algne ja mitmed korrad silutud kere ise iidvana miskine kalapaadike aga kõik muu juba puhas omalooming. Kindlasti on ka ehedad Ridase jahid, Kasse, Efekti asjad jms.

Aga palju on selliseid arvestatava suurusega (vähe suurem, kui lihtne sõudepaat) veesõidukeid, mis on siin "tühjalt kohalt" projekteeritud, mudel ja vormid tehtud, valmistatud, testitud, seeria mahagi müüdud, dividendid eesti keelt kõneleva omaniku taskusse jäänud ehk algusest lõpuni ehe värk, see on küll hea küsimus. Lausa "suure ringi auhinna küsimus". Tavaliselt pole projekt Eesti oma. One-off jälle pole Sinu mõttest vist aru saades tootmine. Aga loodaks, et mõni selline "ime" ikka leidub.

Mida arvata? Seda, et me kord oleme selline olematu suurusega riigike ja raha meil ju ka pole. Seega me ei saagi endale lubada mingit erilist üliinnovaatilist viimase sõna järgi "100% Made in Estonia" paaditööstust. Eks me jäämegi selliseks, et toodame suurtele tegijatele massi ja siis peaaegu et aatelisest aspektist nikerdame midagi ehedat oma nime ja kaubamärgi all ka. Ja kas see ongi nii paha? Ma pakuks välja, et me oleme niigi maailma kõige väiksema elanike arvuga aga natukenegi arvestatava paadi- ja laevaehitustööstusega riik. Meist tahapoole jäävatest mereriikidest kahtlusi võib tekkida Malta ja Islandiga aga pole nagu erilist suurtööstust täheldanud. Mingeid kalapaate islandlaste kätetööna oleks nagu näinud. Kuid kindlasti ei ole me kohal 151 veesõidukiehituses.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 10:27 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 927
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Nii palju küsimusi korraga ja veel rohkem vastuseid...
Nende uute ja "uute" mudelitega on nii, et kui vanal paadil oli hea põhi,mis võttis pehmelt lainet, ei pritsinud, tõusis glissi ka väiksemate mootorite toel, ei olnud seisu ajal väga kipakas ja mida iganes, mida keegi tähtsaks peab, siis üsna sageli jäetakse see muutmata, disainitakse vaid uus kajut ja siseplaneering.

Pakri aeru/purjepaadi algupära on täpselt teada, esialgne puupaat ehitati Pranglis,võeti sõjapõgenike poolt kaasa Rootsi ja seal tehti sellest plastikversioon. Kui on huvi, võin sellest pikemalt kirjutada.

Et oma eesti disainiga ja eesti omanike firmas toodetud paati tahaks?Minu meelest on küsimus turgudes, suur tootja firma peab oma toodangu kuhugile müüma. Eesti on väga väike, praktiliselt olematu turg.Järgmine koht, kuhu palju tehakse ja müüakse, on Soome...kunagi paar aastat tagasi oli Rootsis IBI news andmetel üle miljoni registreeritud huvipaadi....sama palju, kui kogu meie elanikkond.Ja oma väikesi aerupaate nad ju ei registreerigi.

Üks päris oma eesti firma oli Scandinaval, Streimann tahtis asjaga tegeleda, see pakkus talle huvi, tellis projekti, tellis vormid ja pani tootmise käima...Siis mingil etapil tekkisid rahamured, kvaliteediprobleemid ja reklamatsioonid.Uus ja suurem mudel jäigi välja arendamata. Kui keegi sellest stoorist rohkem teab, võiks ju siin kirjutada.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 13:10 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:08
Postitusi: 74
Asukoht: Päälinn
Toivo, mind küll see Pakri lugu huvitab. Kirjutad ehk?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 14:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Jaan 2009 13:30
Postitusi: 193
Asukoht: Tallinna lahe ääres
Arvestada tuleb ka sellega, et ühel hetkel tuleb füüsikaliste seaduste puhul siiski tinglik piir vastu. Asja põhijooni lõputult ei täiusta, pigem liigub täiustumine nüansside juurde. Aga nüansside parandamine enamasti põhiomadusi oluliselt ei muuda. Sama olukord, mis näiteks 100m jooksus. Joostakse ikka jalgade peal, joostes, "ketsidega". Jooksutehnikagi on üldjoontes sama. Ja nii tulebki ühel hetkel piir ette, sest inimese füüsikalistel omadustel on piir - isegi kui nüanssidega tehakse tööd edasi. Sama on elus ka muude asjadega. Laevu lõputult kiiremini sõitma, paremini glissima jne ei pane.
Küsimus ei ole selles, et peaks käed taskusse panema ja mütsi sügavale silmile tõmbama ja jalad seinale lükkama - edasi tuleb parendada ja püüelda igal juhul. Aga sellega tuleb ka lihtsalt arvestada, millest eelnevalt oli jutt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 16:31 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 927
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Kui jätta kõrvale igasugused katad ja trid ja tiivakestel ringi lippavad paadid, siis ühe kiiluga (monohull) glisseeriva kere käiguomadused on üsna läbi uuritud, proportsioone muutes võib mõnda mereomadust parandada, aga enamasti tuleb see mingi muu hea asja arvelt. Võib muuta põhja nurka, pikkuse-laiuse suhet,redaanide arvu,mõõtmeid ja asukohta...Omaette teema on kõikvõimalikud astmelised põhjad, mis teatud oludes võimaldavad suuremat kiirust, pehmemat minekut või kütuseökonoomiat.
Aga sellest Pakrist. Möödunud sajandi algul ja veel ülemöödunud sajandil elasid Äksi ja Prangli saarel Aksbergid, terve dünastia meresõitjaid ja paadiehitajaid. Harald ja Helmut Aksbergi memuaarid on avaldatud Paadimehe Aastaraamatus (2002) ja selle järjes almanahhis Veel.Praegu elab Rootsis nende järeltulija Enno ja Eestis, arvatavasti Pärnus, tema vend Richard. Kui Richard uue eesti vabariigi alguses eestisse kolis, oli tal kaasas see paat, Pakri prototüüp, ta viis selle kodukanti Neeme külla.Ma olin seda näinud ja hindasin seda ilusa ja hea kujuga paadiks. Kui Paldiskis Bellboatsis tekkis vajadus lihtsa ja kerge paadi järgi,mida võiks eestis müüa, rääkisin sellest Bellboatsi omanikule Sulev Paakspuule. Sulev oli nõus,siis rääkisin Neeme küla meestele augu pähe, tõin paadi Paldiskisse ja kasutasime seda mudelina uue paadi loomisel. Paat pidi tulema sisemooduliga, aga see kuju polnud eriti hästi õnnestunud, ka pitsitas aeg, sest tahtsime uue paadi messile välja panna.
Hilisematest arengutest ja Pakri Saili ehitamisest teab rääkida-kirjutada PriitV, seda on siin foorumis ka tehtud.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 16:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toivo kirjutas:
Sulev oli nõus,siis rääkisin Neeme küla meestele augu pähe, tõin paadi Paldiskisse ja kasutasime seda mudelina uue paadi loomisel. Paat pidi tulema sisemooduliga, aga see kuju polnud eriti hästi õnnestunud, ka pitsitas aeg, sest tahtsime uue paadi messile välja panna.
Hilisematest arengutest ja Pakri Saili ehitamisest teab rääkida-kirjutada PriitV, seda on siin foorumis ka tehtud.


Kui ma viimati Paldiskis õuepeal ringi luusisin, oli see kõige esimene mudel ja sisemooduli vorm täiesti alles. Õnnetus seisus aga olemas. Neid vist palju ei tehtud, mooduli ahtriosa muudeti varsti kõvasti ja need on juba laialt levinud Comfordid. Kere vorm jäi vist sama, suhteliselt ebatasane. Tehti ka ühekerelist Classicut.
Sulevile rääkis veel ühe augu pähe Indrek66, et paneme Pakri purjetama ka. Vahepeal, kas äkki Caareli eestvedamise "pea-augustamisel", oli sellest teinud veel ka mootorpaadi... Ehk paar lisavidinat roolikonsooliks ja küljeistmeteks ning statsionanarsem vurr distantsjuhtimisega sappa. Ikka jälle Meremessi tarbeks :D
Purjekaks tuli teha ümber juba kõik: kerele kiil alla ja muidugi ka kere ise ideaalslet siledaks ning täiesti uus sisemoodul pluss rool. Nii võib öelda, et sellest algsest Äksi paadikerest pole millimeetrites mõõtes mitte midagi järel, ainult klinkerplangutuse põhikuju. Aga ka need on pisut silutud ja ümaramad. See sai siis valmis Meremessiks 2008.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 23:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Ma ei tea kas ma küsimuse mõttest päris õigesti aru sain, aga mõned tähelepanekud elust enesest:

a) Paadiehituse juures ei ole enam aastakümneid ( varsti isegi aastasadu) sõjasaladusi. See kuidas mingi keha parimal võimalikul moel läbi vedeliku (või gaasi, sama ooper ju) liikuma panna on esiisade poolt käte ja jalgade kogemustega leiutatud ja arendatud. Arvutiajastu tõi võimaluse enne paadi reaalset ehitamist selle omadusi tundma õppida ja pisiasjade ning suhete arvutis sättimise läbi kohe õige asi ehitada. Arvutiajastu üks esimesi ilmselgeid "lapsi" oli näiteks selline auto nagu Mazda 626 üheksakümnendate alguses. Kes mäletab, siis sel hetkel oli see auto tõeline ulme....

b) see et nii autodel kui ka näiteks paatidel ei tule uus mudel seeriatootmisse enam mitte iga 5...10 aasta takka vaid vaat et igal aastal + facelift'id tulenebki arvutiaja projekteerimispotensiaalist, aga ka näiteks tehniloogiliste lahenduste nagu CNC pingid jms ( ka ülisuured freesid mudelite ja muide, ka otse ilma mudelita vormide valmistamiseks ). Raha kulub aga aega võidetakse ja proportsioon on kasuliku poolele kaldu. Metallpaatide poolt vaadeldes saate ju isegi aru milline vahe on kaari ja plaadistust käsitsi märknõela, nurgiku ja mõõdulindiga tahvlile märkida ja siis tikksaega saagima hakata ning siis viiliga saagimisvigu välja nühkima hakat või siis 5mln krooni maksvasse masinasse leht lauale lükata ja piltlikult öeldes vajutada nuppu "print"....

c) kuna ostjad käivad ninad vingus ringi ja kiruvad kallist hinda, kuid äri ei ole mõtet teha kui kasumit ei teeni, siis tulevad mängu igasugu muud maksumust vähendavad või tootlikkust tõstvad tegurid. Üks neist on unifitseerimine ehk siis samade osiste kasutamine erinevates koostudes või sarnaste osade kasutamine erinevates koostudes. Setap leiame mingi automargi madalaima astme ökosõidukist ja sama tegija lipulaevast tihti samad nupukesed armatuurist jne. Samal põhjusel on ka "kõik Bellad sama katusega". Välistada ei saa ju ka lihtsalt esteetilist põhjust nende katuste juures: unikaalsus, ehk siis sama tootja erinevad mudelid on selle tootja eristuva näoga.

Innovatiivsus tänapäeva paadiehituses on paremad sõiduomadused, säästlikum ressursikasutus, paremad mingid muud tingimused, olgu selleks siis siseruumide maht vms. Ühesõnaga pisiasjad mis eristavad mingit toodet teistest. Muidugi ka disain, ehk välimus nii seest kui väljast. Mõnikord küündib see viimane tõeliselt puhta blingini: üliilus kuid muudelt omadustelt täielik saast või kekskpärane asi. Ka vastupidseid näiteid on.

Eesti paadid...hmm...vanasti lauldi: "moi adres sovetski sojus" tänapäeval ümisen vähemalt mina :"my address is called planet earth" :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 23:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
See on muidugi väga tore, et vana kaluripaat on plasti valatud... (ma jätan emotikonid siinkohal ära...)
Ots lahti tehtud ja siiralt jõudu Paakspuudele...

Ma mõtlen tegelikult, mängime unistamise-mängu, et kogu skandinaavide saartevaheline vaikne meri on täis ühesuguseid erinevate nimedega plänne.
Soome+Rootsi=2000000 paati ühel suvepäeval!!! Aga, et tüsedusele kalduv soome naine, lapsed ja koer paati normaalselt ära mahuks oleks tarvis 30-40 -st. Nad ise ei saa sellistega hakkama, äkki peaks neid aitama...

Mis te kiprid sellisest arvate:

http://www.greenlinehybrid.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 23:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Mark, Sul on välja arenenud professionaalne kretinism (vabandan väga, selline väljend on lihtsalt).

Võta aega järgmine suvi, laena (krt ma laenan Sulle kui muidu ei saa) üks "perepaat" ja mine veeda perega nädal lähimerel. Ma kuulaks huviga Su tähelepanekuid pärast seda...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Dets 2009 01:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Kaasfoorumlane ja hea sõber Marlene!
Mõni vastus:
1. "Bellad" kasutavad tõesti sarnast hardtop tüüpi katuselahendust. Ja kui küsid miks, siis miks mitte?! Disain on toimiv ja paadid inimestele meeldivad, võta kasvõi uus Aq 28 HT mis võitis MBM Aasta Paat 2009 tiitli. Miks peaks mõtlema ühtepidi katuse Aq 23HT-le, teistpidi 26 HT-le ja hoopis vigurvändalikult-tagurpidi-katuse Aq 28 HT-le :?: :!: Ning põhimõtteliselt ainult AQUADORIDEGA hradtop katuselahendus "Belladel" ju piirdub, kui välja jätta ka Flipper 705 HT.
"Belladel" on aga mudelivalikus üle 40 mudeli.
Ja okei, disainist rääkides, siis Flipper muutis nii välis- kui ka sisedisaini vist 2006, bella 2008. Nõustun, piirdumine värvi- ja tekstiilimuudatustega. Aquador jätkab sissetallatud rada.
2. Uued mudelid - jätkame "Belladega". 2008 messiks toodi uusi mudeleid välja ~12 tk. Uus 500-sari (Excel, R, Twin), 530-sari (R), 440, 470 (mõelemad pärast Kipperi testi kapitaalselt põhjakuju muutnud, uued mudelid indeksiga 441 ja 471), 580 c, 560ht; Aquadorist 33 HT.
Projekteerimises praegu Aquadoril 35 Cabin ("esilinastus" 2010 Uiva mess Soomes), demoeksemplarina valminud Aquador 22 Cabin (valmiskujul Helsinki veebruarikuine mess 2010). Kõik mudelid projekteeritud, kasutades nn "arvutitehnoloogiat", sealhulgas ka vormi tegemisel.
On seda vähe 1-2 aasta peale?

MÕTTETU on võrrelda paaditootmist autotootmisega. Sellel ei näe põhjust
peatuda.

Seesama "perepaat", mida sina, Marlene, omad on suhteliselt sagedane asukas Soome (ja ka Rootsi) sadamates. Samasuguse aluse omanikuga ajasin juttu viimati augustis Jurmo saarel. 1,90+meetrine (aiman Sinu kõrgusemuret) kapten (meesterahvas) veetis oma nädalast puhkust koos naise, 3 lapse ja silma järgi 100-kgse Njumfaga (ikka SUUR veelembeline koer). Tüüpilise sdamakai jutu sees pidas mees seda parimaks paadiks mis ta iial omanud (neid oli elu jooksul tal olnud lähes 10 erinevates suurusklassides). Palju ruumi ("paljon tilaa") ja eriti head mereomadused ("pirun hyvät meriominaisuukset") ja nii edasi. Jutuajamine tema paadi kohta lõppes kapteni inglisekeelse tõdemusega "very practical boat!"
Oli ta loll? Ma ei tea. Sest niipalju, kui on inimesi, kellel 3-4M PAADI alla panna, on ka maitseid. Normaalsest lausperverssusteni.
Toon lihtsalt näite, et kohtades, kus Sina näed miinuseid näeb mõni plusse.
Aq 32 pole küll mudel, mille üle tootja häbi peaks tundma. Vastupidiselt, kuna nõudlus uute 32C vastu on jätkuv (raske uskuda eksole), konstrueeriti (ja testiti!) novembris samast mudelist valmis 2 mootoriga variant (2x200hj Yanmar), milledest esimene sari juba rootsi ja venemaale ette ära müüdud.
On rootslased lollid? Meresõidukogemust ja -ajalugu peaks ju nagu jätkuma?!
Veneaste koha pealt öelda on raskem. Peaasi, et oleks cherrywood, võimas mootor ja parim kvaliteet (nii ütleb Miša HT-marin'st, kes on venemaa diiler)

3. PS! Ka Bellal on projektis mudel "Hybrid". See peaks kooruma mäletamise järgi Bella 7000 ainestel. Ja osalised on nad oma eurosedelitega ka projektis "SilentBoat" vms. Investeerime lähitulevikku.

4. Kui seda 20-a vana mudelit pidasid Falcon 26-ks, siis ma ei näe põhjust tootjal ka seda üldsegi häbeneda. Vanal Itaalia võistluspaadi põhjal baseeruv kabiinpaat võimaldab väga vinget sõiduelamust. Varusta see paat QSD CMD 4,2-liitrise R6 diiselmootoriga ja saad 8,2m-se kabiinkaatri tippkiiruseks 48 sõlme! Kõlbab sõita ju küll saaristos ja lähimerel...?
Ja peapõhjus - keda kotib, mida arvab üks merendussõbrast eestlane, kui kliente jätkub. Sellesama Falconi peamine kliendikontigent on tõupuhas skandinaavlane, kes hindab usaldust (mille ta saab 20 falconeid müünud kodukoha paadidiilerilt), sitaks konservatiivsust ja soomlaslikku painipaigarohkust, praktilisust võimisiganes vidinat, mis teda just seda paati ostma sunnib?! Tehas toodab ikkagi seda mida soovitakse.

Üldiselt, ei viitsi rääkida foorumis oma paatidest ja soomlaste filosoofiast, mis liiga tihti tõesti absurd-debiilne tundub. Siiski tundsin vajadust sekkuda... :)

Üldideest saan aru - võiksime ise teha sitaks paremaid paate. Ent enne, kui sellise ideaalse paadivajaduse ja muljeltavaldava hulga EUR-dega Onu Sam raha investeerida ei soovi, ei näe selle prohekti algatamisel erilist jõulisust.
Ent toonitan - idee on vägagi tervitatav :!:
Isiklikult ootaks ära uudised Eurus Powerboats'st. Siis näeb, kui suurt julgustepagasit sarnase ettevõtmise ärategemiseks tarvis läheb. :roll:

Ootame lähiaastaid. Mina usun küll, et miskit lahedat võib silme ette ilmuda.

_________________
www.bellmarine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Dets 2009 09:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Automaailma kohta on tehtud selline tähelepanek, et näiteks Saksa tootjad (Audi-BMW-Mersu) armastavad uusi autosid teha nii, et välimuses säiliks võimalikult palju ka eelmis(t)est mudelist. Väidetavalt selleks, et ära kasutada eelmistest mudelitest tekkinud kuulsust. Idamaistel tootjatel (sh Jaapani) on seevastu komme iga järgmine mudel teha radikaalselt eelmisest erinev, väidevatalt selleks, et unustada eelmisest autost tingitud häbi :D Kui uus mudel tuleb välja, siis pahatihti oleks esimesel pilgul võimatu öelda, mis tootjaga on tegemist, kui logo küljes ei oleks.

Mulle on saksa ideoloogia südamelähedasem. Asjale otsa vaadates peab aru saama, mis asjaga on tegemist. Niikuinii on auto (ja paadi) juures olulisemad need arengud, mis välja ei paista.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Dets 2009 11:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1485
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kaldun mõttearendustes siinkohal Marlene poole. Ka mind on muuhulgas hämmastanud, miks on pooltel Uival esindatud paatidest täpselt samadest alumiiniumprofiilidest aknaraamid kui minu 20a vanal Bellal? Ei arva, et tegu oleks mingi eriliselt hea lahendusega.
Sama suhtumine kandub edasi ka teistele lahendustele. No ei ole võimalik teha ikka veel nii väheste reguleerimisvõimalustega toole kui seda täna ka kallimates paatides kohata võib. Konkreetselt meenuvad 30+ mõõdus uued Nimbused. Mõni ime, et paljudes põhjanaabrite tööpaatides vanu auto ja traktori istmeid kohata võib - kaua ikka jaksab end piinata. Siit järgmine samm - turvalisus. Miks ei ole ikka veel 40+ sõlme liikuvatel kaatritel võimalik lisavarustusena soetada turvavöid? Anytechi endised omanikud tulid sellele mõttele ka vist liiga hilja? ...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 54 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group