Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: E-power
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Dets 2009 23:17 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 23 Jaan 2008 17:45
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn
Maailma esimene tööstuslik elektriga töötav mootorpaat.

Nii väitis Nimbus Boats, kui esitles elektri jõul edasiliikuvat 8m pikka ja 27kt arendavat kaatrit. Tegu pole prototüübiga, vaid reaalselt tootmiseks valmis eksemplariga. Paat on tehtud koostöös Rootsi firmaga Electroengine.
Autonoomsus 20nm 23 sõlmega, laadimisaeg 4h.
Pressiteate järgi panustatakse tulevikus E-power'sse päris tõsiselt.
Tore, kui meie kaatrimehed tulevikus räägivad mitte põletatud liitritest miili peale vaid ühikutes (kilo)vatti miilile. Muidugi hea uudis ka neile kes tahavad käia seal, kus sisepõlemismootor on keelatud.

_________________
Soe auto on hea, kuid soe paat veel parem!
Pikenda oma hooaega vee peal!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E-power
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 10:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Taf kirjutas:
Maailma esimene tööstuslik elektriga töötav mootorpaat.


Autonoomsus 20nm 23 sõlmega, laadimisaeg 4h.



Kui päris täpne olla, siis on laadimisaeg siiski 28 tundi (230/16A korral)
4 tunniga saab laetud juhul kui on olemas 3 faasiline vool 400v ja 32 ampriga.

Tegelikult huvitavad mind kaatrimeeste kommentaarid - mida arvate sellest sõidukaugusest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E-power
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 11:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1461
Asukoht: Kesse/Tallinn
Paun kirjutas:
Tegelikult huvitavad mind kaatrimeeste kommentaarid - mida arvate sellest sõidukaugusest.


Suvilas käimiseks täpselt paras. Käid nädalavahetuse ära ja pärast aega paadil terve nädal laadida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 11:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5824
Asukoht: Saaremaa
Mul on seoses ühe kliendiga see teema juba pool aastat terava tähelepanu all. Kaasa arvatud komponentide valmistajate tasemel uurimine. Järeldused: olemasolevad toimivad süsteemid on jube kallid lahendused. Kopmonente saab odavalt ja kui siis hakkad süsteemi võimekuse ja omaduste tasemel samade tulemusteni pürgima nagu olemasolevatel kallitel süsteemidel, siis saavutad ka sama hinna. Nokk kinni saba lahti.

Mis puutub raha ja saadava omaduste paketi suhtesse, siis minu puhul oli järeldus selline: diisel-> 20K eur, 48 tundi@10+ sõlme. Elekter 25K eur, 45minutit@8sõlme või 6h@4sõlme.

Lisaks siis see, et diisli puhul tangid minutitega asja uuesti täis, elektri puhul läheb "tankimiseks" meeletu aeg.

Ka Nimbuse lahendus on rahvusvahelstes ringkondades üsna terava kriitika alt läbi käinud. Veel ei ole head lahendust. Need mis on, on sellised "järvekese" rakendused. Aeglased ja lühiajalised.

Kui rahast kahju pole, siis on elektriajam edukalt kasutatav ka C kategooria ning mööndusega ka B kategooria purjekatel. A kategooriale ei ole lühiajaline mootorikasutus turvalisuse osas piisav.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 13:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1461
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mark - mina, aga arvan jälle, et enamus testijad ei tea, et iga asja mõõtmiseks on erinevad kriteeriumid. Otsitakse mingit tasapaksu lahendust, mis sobib pea-aegu kõigile - teisisõnu, ei sobi õieti kellelegi.
Meenub see viimane alu kaunitar, mis teil blocketis ülal - selleks milleks ta projekteeridud on - ideaalne, aga mulle saares käimiseks ei kõlba mitte üks põrm, kuigi kõikides õige nimega lahtrites oleks justkui ristike sees.

Hetkel ei ole keegi maininud ühikut krooni/miilile. Kui see on näiteks parem kui diislil, siis on kogu ettevõtmisel mõne jaoks kindlasti jume sees.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 14:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Muhv kirjutas:
Hetkel ei ole keegi maininud ühikut krooni/miilile. Kui see on näiteks parem kui diislil, siis on kogu ettevõtmisel mõne jaoks kindlasti jume sees.

Jõepeal tillernikus tegemiseks - jah. Kõigel muul puhul pole elektril ilma kaasasoleva elektrijaamata isegi lootust mitte.

Toimivaid puhtaid elektrilahendusi, mida saaks kasvõi hästi natukenegi fossiilkütusega võrrelda, ei ole ega lähiajal ka ei tule. Kuid ühes olen ma suhteliselt kindel: tuuleenergia purjelaevade näol võib tagasi tulle veel enne meie siitilmast lahkumist. Lohed on alles esimene pääsuke ja Maltese Falconi mastiehitus ka. Viimane muulub teleskoobiks ja hakkab suurte kaubalaevade seest välja turritama. Kroon/miilile vähened tuntavalt, lisaks aitavad kaasa tipptasemel kosmosest jälgimise optika, navigeerimine jne. Kasutatakse tuult, hoovuseid, reaalajas pilti kosmosest ilamstikutingimustest lähikonans jne, mida veel alles hiljuti polnud võimalik kasutada. Ja siis mingi kohvrisuurune "überraal" muudkui arvutab ja seadistab. Kuna mastide kõrgused on sajad meetrid, siis reguleerib andurite näitude järgi iga raad eraldi ka veel.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 14:52 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:08
Postitusi: 74
Asukoht: Päälinn
Ma olen eranditult kõikide hübriid - ja elektrivurridega sõidukite juures märganud imelikku tendentsi - kõikjal eeldatakse et akud on igavesed. Autode puhul nt Priuse servise manuali (vist vale väljend, no korraliste hoolduste kulunimekiri läbisõiduni 100 000 või 5 a) ja märkad rõõmuga et sama mis tava(fossiilipõletaja)sõidukil. Nujah, klient keda püüda ostab ju uue massina ja siis jälle uue ja siis uuemudeli jne - on müügigurude unistus. Paraku tuleks selle loogika järgi ka sõidukid pärast liisinguperioodi lõppu utiliseerida - mida muidugi ei tehta, jäävad pruugituna turule. Nuh, ja see akude iga, millest me uue massina müügil ei räägi... minu tore Svenssonis elav sugulane kes ametiautona Priust kasutab tegi küll päris suured silmad kui service arvet nägi möödunud kevadel. Seal oli üks pisike akukomplekti vahetus nimelt sees.... siis hakati arvutama ja jõuti muidugi sinnani et varemkasutatud Škodad tulid ikka tunduvalt odavamad välja kõige oma suurema kütusekulu ja väiksema jääkväärtusega müügihetkel.

Sama nende kaatritega kah - mis kroon nm? Kroon nm ilma serviseta? Servisega? Akukomplekti vahetusega servisega? Nuh, õli-bensupõletaja juures vast mootori kapremonti esimese viie aasta jooksul ikka teha vaja pole, akud aga tuleb välja vahetada. Lisame selle hinna ikka ilusti krooni/nm kohta ja vaatame mis number siis tuleb. Pole enam nii kuldne midagi see asi. No ja meie kliimavöötmes vältimatu küsimus - kes kütab? Sommide Helsingi ülikooli elektriauto katsetused näitavad paraku et juba septembris mil külma nagu polegi, ainult aknad udutavad kulutab elektriauto 30% akude võimsusest linnasõidul soendusele-vendile pluss muud tuled-viled - ja suvisest maanteel uhatud 300 km-st autonoomsusest saab reaalses elus (kus suur osa linnasõitu) tükkis-hoopis 120-150 km. Aga kui külmaks läheb? Neid katseandmeid ei ole saada. Huvitav miks? Nuh, ja auto autoks - tegelikult, kui häda käes, saab ju suvalisest bensujaamast/firmast/talust kah 220V kätte ja veidi akut laadida et koduse laadimispostini välja vedada aga mis elektri-paadiga teha kui vool otsas? Ankur sisse ja tuulegenekas trümmist masti?
Ei tea, mina pole optimist nende hübriid ja puhtalt elektriajamiga riistapuude suhtes. Ikka enne on pädevaid ja taskukohaseid akusid vaja. ja siis alles sõidukeid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 16:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5824
Asukoht: Saaremaa
Küll ta ükskord ikka tuleb! Aga krooni miilile ... ma arvan, et kui vaadelda seda, et kallima hinna eest sad nii 2,5 korda aeglasemalt sõita, siis võib kooruda sama teema mis elamuehituses innovaatikaga. Kallis soetada aga mingi x aasta pärast teenib tasa. Samas võib ju juhtuda, et selle x aasta pärast oled oma paadi juba maha müünud ja keegi teine "lõikab kasu".

Aga mul on teemasse usku küll. Küll ta ükskord ikka tuleb.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 17:53 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:08
Postitusi: 74
Asukoht: Päälinn
Muidugi tuleb! Aastal 1969 rallisid Meerikamaa poisid ühe liikuriga naaberplaneedil ringi. Elektrimootoriga ja akutoitega. Oli nii täiuslik tehnoloogia et tasus kiiresti-kõrgele-kaugele saata. Täna, 40 a hiljem on meil igaühel taskus tükike hoopistükkis täiuslikumat akutehnoloogiat, selle plärakasti sees mis närvidele käib. Aga paraku samasugust kuid suurt akut poest osta ei saa - kui saakski, siis pappi ikka ei jätkuks. Norra kuulus elektriautoke "Th!nk" sai kamba lõbusate üliõpilaste ettevõtmisel pagassitäie läpakaakusid millega maailma parimate akuspetsidest teadlaste poolt loodud "suurte" originaalakudega autokese kõik saavutused mutta vajutati. Vahva, tublid poisid, aga mina küsin miks seda trobikond autoloojatest teadlasi ei teinud? Et vaja vastuvõetavat turuhinda hoida... aga samas teame et seda turuhinda pole ju mõtet taga ajada kui asi ei tööta isegimitte koduperenaise sõitudeks vastuvõetaval tasemel.

See on tühja tuule tallamine. Kuni pole tõsiseltvõetavate kaalu/mahtuvuse/hinna suhtega akusid pole ka tõsiseltvõetavaid elektrisõidukeid. Tänane töötav lahendus on vesiniku elektriks muundamine, see töötab ja eelnimetatud eeldustest (mõistlik kaalu/mahtuvuse/hinna suhe) on metsapoole ainult hind. Akutehnoloogias on peale hinna ka kaal üüratu, see ei sobi tarbesõidukitele. Et kumb võrrand oleks mõistlikum lahendada, kas ühe või kahe tundmatuga, selles on küsimus:-)

Kah siia, veidi OT aga nagu veidi ikka haakub - paar-kolm aastat tagasi rääkisid lipsugapoisid, need kelledel igasugu portfelle on aktsiatega, kui stiilne-äge-megakasulik on investeerida päiksepatareidega mehkeldavaisse firmadesse. Sest kohe-kohe-kohe avatakse räni megakaevandused ja päiksepatareist saab odav laiatarbekaup. Kas masu pani sellele üritusele põntsu või olid need loodetavad ränileiukohad ikkagi ainult vindiste geoloogide näpukad ma ei tea aga fakt on see et päiksepatarei pole kah veel oma hinnaga tööriistakaupluse tasemele kukkunud.

Ja tõsiasi, mida ei saa eirata - kõigepealt jõuab uus, võibolla küll kuratlikult kallis kuid töötav tehnoloogia siiski sinna kus pappi on palju - igasugu tippsarjadesse võistlusspordis. Kuni ralli MM-l või F1-s ei stardi ühtki elektriautot või mõningad glisserid ei mütta elektriajamiga ringi pole mõtet laiatarbekaubast unistadagi.

Niiet ootame edasi:-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 17:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5824
Asukoht: Saaremaa
Aga juba stardivadki elektrisõidukid võistlustel ju. Meedias on juttu olnud nii autost kui baigist (peik'ist :) ). Rootsis kah vähemalt üks elektri"tsikkel" tehtud ja rinkamehed hindasid asja täitsa püssiks. Nii et tuleb, tuleb..
Päikesepatareid arenevad üha kiireneva sammuga ja vesiniku teema samuti. Eks selle esimese sisepõlemismootori tegemisega läks ka ikka omajagu aega, aga kui siis äkki hakkas arenema, ja mõelda mida veel viimaste aastakümnete jooksul tehtud pisidetailide viimistlemine on mootoritega teinud....
Kannatust seltsimehed! :D

Kõik need kallid, peaaegu et head ja üldse mitte head lahendused on siiski sammudeks arenguteel.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E-power
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Dets 2009 21:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Paun kirjutas:
Taf kirjutas:
Autonoomsus 20nm 23 sõlmega


Kui päris täpne olla, siis on laadimisaeg siiski 28 tundi (230/16A korral)
...
Tegelikult huvitavad mind kaatrimeeste kommentaarid - mida arvate sellest sõidukaugusest.


Aus vastus - nii kaugus kui laadimisaeg 28h sobiks minu tavalise kasutusprofiiliga ENAMASTI üsna hästi. Minu jaoks on paat tavaliselt selline tööpäeva järel veidi enda tuulutamise mänguasi. Mitte alati. Aga õhtuse tuulutuse jaoks sobiks 20nm küll ja päris iga päev sõitmas tavaliselt ei õnnestu käia kah.

Aga vat see 23 sõlme küll ei sobi :D Sellise paadi mõte jääb veidi segaseks. Kui paat nii väikese sõidukaugusega on, peaks ta ikka ligi 2 korda kiirem olema. Muidu on nii, et matkamiseks ei sobi ja meelelahutuseks on aeglane.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: E-power
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Dets 2009 02:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Paun kirjutas:
Taf kirjutas:
Autonoomsus 20nm


Tegelikult huvitavad mind kaatrimeeste kommentaarid - mida arvate sellest sõidukaugusest.


Tegelikult ikka mitte s***gi ei arva.
Kui on E-paat siis loogiliselt on sangas ka "E"-kipper. Ootaks pigem söödavaid rahulikke paate (kus raskus ka asja ette - mida akud võimaldavad) ja siis ka ikka oluliselt suuremat autonoomsust. Kuni akude areng edeneb, et kergeid planeerivaid toota.
Aga ikka edevat värki vaja, paat peab kihutama. Aga nagu siin mainiti - mis kiirus see 27 siis on !?
Väga meeldis kodumaal koostatud vaikse E-paadi kontsept mida roosi ja šampanjaga serveeriti, järvedel ideaalne solistada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Dets 2009 03:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
Aga juba stardivadki elektrisõidukid võistlustel ju. Meedias on juttu olnud nii autost kui baigist (peik'ist :) ). Rootsis kah vähemalt üks elektri"tsikkel" tehtud ja rinkamehed hindasid asja täitsa püssiks. Nii et tuleb, tuleb.

Tuleb ta jee... jah, sellest aastast sõidavad TROPHÉE ANDROS ÉLECTRIQUE sarjas 8 elektriautot AC 03 Evo2 ja nimed roolide taga on suisa hirmuäratavad aga auto ise :roll: 120 Hj, liitium-ioon akud ja asi kestab 35 minutit, siis on tühi. Arendusse on pandud ulmeraha, autode enda hind on metsik aga nad ei sõida. Selge, et peab ju kiitma - äge ja "pure racecar" aga tegelikult vaid mõttetu promo, et Alpi suusakuurortites ka edaspidi ÕIGETE 4wd-4ws siluettpaugutajatega saaks mürada. Kuulukse, et ka rallikrossis hakatakse elektribagidega sõitma. Aga need mõlemad on minutitega mõõdetavad sõidud.

See ongi tänaste elektriautode lagi: 35 minti rajumat liikumist = linnatingimustes max. 1 tund sõitmist. Aga see auto ei kaalu "mittesittagi" ja muid elektrilisasid tal pole. Tuled niigi LED'id, mis tavatänavale veel ei kõlba. Voolu kokkuhoiuks on isegi tagatulesid üks - keskel. Piduritulesid on kaks. Dragis on elektril raudselt tulevikku: 4-10 sekundit suurt voolu andvad akud koos mootoriga kaaluvad vast isegi vähem, kui praegune V8+kompressor+kast. Tohutu moment alt alates ja suured pöörded kergemas kogukaalus on dragi maiuspala.

Elektriauto on kasutuskõlblik siis, kui selline võidab Dakari ralli. Aga meie silmad seda ei näe, selle peale saab peaaegu kindlalt mürki võtta. Muuseas, ülehomme läheb lahti! Järgmine tase on siis laeva Atlandiületus, siis Vaikne ookean laiuses ja siis ümber palli vahepeatuseta. Ja seda mitte fuelcelliga vaid akupatareiga trümmis.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Dets 2009 08:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5824
Asukoht: Saaremaa
Küll ta sinna Dakari rallile kah jõuab. Esialgu üritatakse seda. ja seda

Nagu ikka: kui mingi e-asjandus ikka liigub ka, siis on hind täiesti käest ära. Nagu plasmateleril 1990datel. Need täna 10K maksvad asjandused olid tol ajal poes 200K hinnaga müügis ja kvaliteet ning vastupidavus olid üsna nirud.

Aga muidu, Priit, vaata oma PS kah. Saatsin sulle sinna ühe nõuküsimise.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Dets 2009 08:48 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Häda on vist selles, et akutehnoloogia on pm ikka sama, mis 50 või 100a tagasi, täiustatud tehnoloogiliselt, kuid muutumatu ideoloogiliselt. Kui ühel hetkel võetaks ette voolu tootmine või salvestamine mingil hoopis uudsel viisil (bakterioloogiliselt, nanotehnoloogiliselt või veel mõnel äraarvamatul viisil) võik oodata ka läbimurret. Oleks ju vahva, kui akupatarei asemel oleks mõni bakterikoloonia karbis, kellele viskad pulga pärmi ja septitangi sisu toiduks ja vastu saad volte ja ampreid. Ekovärk ja riisaikling veel pealekauba :lol:

Või siis sunnitakse elektronide spinnidele ühe nt 1000V surakaga teistpidi spinnid peale ja vastavalt vajadusele võetakse energiat nagu kellavedru mahakäimisel jupphaaval välja.
Või midagi muud muud analoogilist, kus ühe lühiajalise impulsiga antakse suur hulk energiat mõnele kandjale, kust selle vajadusel tilkhaaval kätte saab.

Nanos ja bioloogias peitub energia tulevik, arvan täitsa võhikuna.....
Praegune akuasi on nagu raadiolampidel ehitatud USB mälupulk


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group