Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Dets 2009 09:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5777
Asukoht: Saaremaa
Ma usun ise kah, et salvestamise asemel peaks tootmine see võtmesõna olema. Kütuseelemendid on asja kirjakeelne väljendus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Dets 2009 19:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Oponeerin. Täiega.

Aga merekaru-juttu veeretades ma Markiga nõustun sest vaadates oma mobiili, mis on lapiku kujuga ja mahub rinnataskusse, poleks mul miskit selle vastu kui tal lisaks tipus väike kork oleks. Alati pole ju tarvis helistada...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Jaan 2010 02:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 338
Asukoht: Prangli
Ma olen alati mõelnud, et ideaalne e-paat võiks olla katamaraan. Ja näiteks purjega sõitmisel peaks olema võimalik mootorid tööle panna generaatorina.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Jaan 2010 12:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5777
Asukoht: Saaremaa
Vootele, just selle lahendusega ma töödanud olengi. Ja üks meie osanikest uuris samuti süvitsi seda teemat. Iseenesest on näiteks OZ drive'il selline laadimislahendus kohe-kohe tulekul, aga hinna ja saadava tulemuse vahe diislitega on nii meeletu, et esialgu ikka sealt C katile omasest sadamast-välja-sadamasse-sisse tarbimisest enamast on vara rääkida. Kui lisada 20K eurile veel mingi 20...40k euri, siis saaks juba toimivama lahenduse mis A kategooriale siiski minu arust ikka veel napib. Eelkõige olukordades kui on juhtunud õnnetus ja tuleb mootorite abil appiruttajatele vastu sõita. Või kui pead istuma nädalakese tuulevaikuses ja proviant otsakorrale kipub saama. jne.

Samas mingi 20K euri traditsioonilise lahenduse näol lahendab selles summas kõik problemid. Õigemini ei olegi probleemi mida lahendada. Seega järeldus oli, et aastal 2010 saad 3 x rohkem makstes 10 x vähem oma rahale vastu. Küll aga on asjad juba päris head lühimaa väikeste paatide peal. Tasub mõelda e-lahenduse peale täiesti tõsiselt ja kõik on üsna konkurentsivõimeline.


Marlene, mobla peal oleks see kork vast mõttetu jah, aga paadi peal kingstoni säilitamine selleks, et vesinikugeneraator vett saaks on täiesti tõsiselt mõeldav asi. Ja isegi mitte mõeldav vaid juba toimiv. Hetkel ei ole taastootmine siiski veel piisavalt odav ja võimekas, aga läheneb sinnapoole. Akumuleerimisega kombineeritult see tõenäoliselt saab üks eluvõimelisematest lahendustest olema.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Jaan 2010 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2517
Asukoht: Tallinn
Marlene kirjutas:
vaadates oma mobiili, mis on lapiku kujuga ja mahub rinnataskusse, poleks mul miskit selle vastu kui tal lisaks tipus väike kork oleks. Alati pole ju tarvis helistada...


Mõtled ikka alkoholil töötavat elementi? :wink:
Siis kuuleme uudiseid hädalistest, kes ei saanud helistada, sest telefon tühi. Tühjaks joodud!

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Jaan 2010 11:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 338
Asukoht: Prangli
On ka olemas selline asi nagu vedela elektroodiga aku. Kui energia otsa saab, vahetad seal kaks vedelikku välja (ehk siis tangid aku täis) ja saad jällegi edasi vurada. Need vedelikud lähevad siis laadimisjaama, kus nad taas täis laetakse.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_battery

Sellest tulenevalt oleks kõva sõna, kui keegi leiutaks sellise patarei, mis soolase vee keemilisel energial töötaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 03 Jaan 2010 12:31 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Nov 2009 23:38
Postitusi: 44
Asukoht: Rapla-Varbla-Tallinn
Poisikesena sattus mulle kätte miskine põnev venekeelne koduste füüsikakatsetuste raamat - selle põhjalt saigi muude tegemiste seas tehtud patarei, mis töötas põhimõtteliselt soolase veega ainult :)
vanast ümargusest vene patareist sai võetud ümbritsev tsinkümbris ja keskelt ümargune söepulk - mõlemale juhtmed külge, see tsinkümbris hästi soolast vett täis ja söepulk sisse - juhtme otsas olev taskulambipirn hõõgus päris heledalt :lol: ja aeg sõltus sellest, kui kiiresti sool tsingi külge ladestus ja veega ühendust ei andnud enam - kui puhtaks kraapisid, käras jälle :lol:
kui nüüd asja korralikemate elektroodidega teha, peaks saama täiesti normaalse tulemi. Kas aga see ka mootorit ringi ajada suudab? :?

_________________
Püüan iga päev:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 03 Jaan 2010 13:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5777
Asukoht: Saaremaa
Vesinik ja etanool tunduvad millegi pärast olema kaks põhisuunda. Hannoveri tehnoloogiamessil ( omal kahel jalal tatsasin seal ringi ja pumpasin oma kõrvade vahele infot :) ) oli fuelcell värgile pühendatud umbes 2...3 hektarit angaaripinda ja tehnoloogiate arendus oli põimitud eraettevõtluse, teadusasutuste ja teadusasutuste konsortsiumitega. Sinna on nii müstiliselt meeletu raha kulutatud, et on põhjust arvata, et langetatud valikud arengusuundadel on mingil põhjusel kõige mõistlikumad.
Väidetavalt osutub nii fossilsete kütuste teema kui ka kõik muu mõttetuks, kui suudetakse fusion ellu viia. Aga sinna kulub vist tõesti veel mitmeid põlvkondi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 03 Jaan 2010 17:08 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:08
Postitusi: 74
Asukoht: Päälinn
FuelCell elektritootjana ju täitsa toimib. Hetkel ilma parimaks (väike ja vaikne) loetav Saksmannide periskooppaat Type 212 töötab fuelcellil. Mis ja kuidas täpsemalt, ei tea, sõjaväe värk ja seetõttu "natuke" salajane aga igatahes töötav süsteem. Selletüübilisi laevu on aastast 2002 toodetud kaheksa, Saksa, Itaalia ja Iisraeli relvastuses (andmed detsembri TM-st).
Sõjavägi on kasutuskõlblikuks tunnistanud. Millal tsiviilkäibesse jõuab?
Eks pärast seda kui hind taskukohaseks muutub. Ja hind muutub takukohaseks siis kui tehnoloogiast saab laiatarbekaup. Väikestviisi suletud ring jälle?
Mis aga fusioni puutub, siis jah tuleb Markiga nõustuda, ei meie silmad seda kasutuskõlblikuna vist näe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Jaan 2010 00:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Mai 2008 23:36
Postitusi: 81
Asukoht: Tallinn
jaz kirjutas:
[...]minu tore Svenssonis elav sugulane kes ametiautona Priust kasutab tegi küll päris suured silmad kui service arvet nägi möödunud kevadel. Seal oli üks pisike akukomplekti vahetus nimelt sees....


Erandlik Toyota Prius siis sugulasel - Toyota väidab nimelt, et siiani ühtegi hübriidajami akut "kulumise" pärast välja pole vahetatud. Ning on olemas taksot sõitvaid Toyota Priuseid, mis on läbinud rohkem kui 320000km ning seda samuti ilma aku vahetuseta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Jaan 2010 12:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:08
Postitusi: 74
Asukoht: Päälinn
Apelsin - ei ole erandlik. Lihtsalt autosid vähenenud eelarve tõttu liisingperioodi lõpul välja ei vahetatud, nii auto kui aku (sel on eraldi pikem) garantii olid läbi ja aku vahetati välja autoomaniku kulul. Kas halvenenud omaduste tõttu või lihtsalt seepärast et kasutusjuhend näeb ette ei tea. Oli lihtsalt jutuks et see oli suur väljaminek muidu vähe raha "küsinud" auto juures. Auto kasutaja oli - nagu arvata võib :D - loodusinimene, nüüdseks pensionil olev bioloog ja tehnilisi üksikasju temalt pärida oleks minu meelest kentsakas.
Esimest omanikku uue sõiduki akukomplekt huvitada ei pruugi ja kui sellega midagi juhtukski oleks ta garantii alla kuuluv. Mure ikka hilisemate omanike oma - ma lihtsalt sellele vihjasin et akud ei ole sama pika eaga kui sõiduki kasutusiga. Täna veel :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Jaan 2010 21:35 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 338
Asukoht: Prangli
Priusel oli vist NiMh või NiCd akud, millel on praegustest kõige suurem tsüklite arv...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Jaan 2010 23:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2517
Asukoht: Tallinn
Mul Rootsis tuttaval I põlvkonna "Prius". Irvasin ka akude teemal, aga tuleb välja, et neid polegi vahetatud. Autol vanust pea 10a.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Jaan 2010 13:53 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 28 Aug 2008 11:21
Postitusi: 58
Asukoht: Tallinn
vootele kirjutas:
Priusel oli vist NiMh või NiCd akud, millel on praegustest kõige suurem tsüklite arv...


NiMh, peale selle hoiab Priuse akulaadija akut väääga hellalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 13 Aug 2010 15:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Hiljutised E-päramootorite jutud tõid mu mõtted siia teemasse tagasi.

Alustuseks pits külma 80% viina: Mastervolt'i uus 24V-160A patakas maksab $8T.

Ja lükkab 7,5kW mootoriga 30-jalast alust 15-20NM. Edasi võib igaüks korrutustehteid teha...

Eelnevale lõigule materjali siit:
http://www.sail-world.com/cruising/inde ... 126&rid=11
Ja väike pilt sellest alusest
Pilt



Siis väike mootoralus inimesele, kes läheb vee peale aega veetma...
Eriline selle poolest, et mootoriks on AINULT el.mootor! Tagavaraks pole mitte el.mootoriga sama võlli otsas istuv diisel mis paati lükkab vaid eraldiseisev diiselgenekas...
http://www.linssenyachts.com/site_pub/i ... scf-hybrid
Hea plaaniga matkapaat
Pilt



Mastervolt'i Pod-drive kuni 10kW võiks sellist asja ka vaikselt (loe: vaikuses) lükata
http://translate.google.com/translate?h ... 26rls%3Den
Pilt

Kui teel olemine pakub naudingut siis ei tahagi ju kiiresti kohale jõuda.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 48 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group