Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

E-power
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=4566
4. leht 6-st

Autor:  sults [ Kolmapäev, 06 Dets 2017 17:21 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

apelsin kirjutas:
Hiinas veab täiselektriline kaubalaev... sütt :)
https://www.engadget.com/2017/12/04/ele ... oal-china/


Ega madalama energiatihedusega kaupa ei kannatakski nii saastava ja ebaefektiivse tehnoloogiaga vedada. Hiina elekter vändatakse ju niikuinii valdavalt kivisöest. Seega need akudelt töötavad laevad on lihtsalt topeltsaastavad - lisaks ahju minevale söele on ka kõva akude liitiumi raiskamine. Sellist laeva kasutatakse ilmselt seetõttu, et laialdlase lobitöö tulemusena peab suur osa rahvast elektrilist liiklusvahendit automaatselt keskkonnasõbralikuks. Mäletame ju, milline rohelisusest õhkamine kaasnes meedias elektrilise lennuki Solar Impulse ümbermaailmalennuga, see lennuk aga suutis vaevu 2 pilooti vedada ja ümber palli sõiduks kulus üle 16 kuu - kui arvestada seda energiat, mis sellesse lendu pandi, siis Airbus A380-800-ga oleks sama energiaga saanud ümber palli lennata u 10 lennukitäit rahvast, ehk ~ 8500 reisijat + 10 lennukimeeskonda. Just elektriliikurite (väljaspool linnu absoluutselt põhjendamatu) rohelise maine pärast püüavad söeärikad sellise laevaga sütt vedades ja seega reaalselt topeltsaastades saavutada oma maine paranemist.

Autor:  panter [ Neljapäev, 07 Dets 2017 10:13 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Kõige parem näide on muidugi USA kus ligi 70% elektrist toodetakse söest ja siis sõidad sellest elektrist laaditud elektriautoga.Kõik on muidugi maitse küsimus,kasvatame rapsi toodame biodiislit ja tulemus on peaaegu fift-fifti.Või olen mina lihtsalt eksiteel ?

Autor:  Adolf [ Laupäev, 09 Dets 2017 08:48 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Teoretiseerida võib sellel teemal lõputult. Kust veskist tuleb elekter ja mis veski käima paneb jne.
Keegi reaalselt mõne alibaba mootori abil midagi käima ka on pannud? Mitu korda kui mõni i- miev on sattunud ette sõitma, olen tabanud ennast mõttelt, et tore oleks see kolekast laiali lammutada, sealt aku ja mootor võtta ja mõni vaikselt kulgev madala vee trollingu vms. paat teha :)

Autor:  apelsin [ Teisipäev, 19 Juun 2018 08:13 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Elektripaatide kiirusrekord on nüüd 77 sõlme: https://www.youtube.com/watch?v=690QkOysBBA

Autor:  Mark [ Teisipäev, 19 Juun 2018 10:59 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

apelsin kirjutas:
Elektripaatide kiirusrekord on nüüd 77 sõlme


( Esialgne : 76,8mph ehk 66,74 sõlme!) Aga tõepoolest saadi ikkagi lõpuks 77 sõlme!

Kiirus polegi probleem olnud. Probleem on selles kui kaua sellise kiirusega sõita saab ja kui kaua laadimine aega võtab, et jälle sõita saaks

Autor:  apelsin [ Teisipäev, 21 Aug 2018 14:53 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

https://electrek.co/2018/08/17/rolls-royce-new-battery-system-electric-ship-boat/
"Ground transport is currently leading the transition to electric propulsion, but maritime transport is now starting to see its share of electrification and Rolls-Royce wants in.

The British power system company is launching a new battery system to electrify ships.


Rolls-Royce describes the new system called ‘SAVe Energy’:

Tsiteeri:
“Rolls-Royce now offers SAVe Energy, a cost competitive, highly efficient and liquid cooled battery system with a modular design that enables the product to scale according to energy and power requirements. SAVe Energy comply with international legislations for low and zero emission propulsion systems.”


The company has been working on battery systems for years, but the recent improvements in li-ion batteries are now resulting in a boom of electrification of ships.

Andreas Seth, Rolls-Royce, EVP Electrical, Automation and Control for Commercial Marine, said the company expects to deploy more batteries next year than they did over the last 8 years combined:

Tsiteeri:
“The electrification of ships is building momentum. From 2010 we have delivered battery systems representing about 15 MWh in total. However now the potential deployment of our patent pending SAVe Energy in 2019 alone is 10-18 MWh.”
"

Autor:  peebuste [ Teisipäev, 21 Aug 2018 15:38 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Maismaatranspordi puhul on mureks, kuhu panna akud, igavesed rasked kolakad. E-jahtidel oleks perspektiivi küll, kui teha neile e-kiilud? Saaks kohe tonnides akusid ära paigutada. On's keski miskit kuulnud?

Autor:  apelsin [ Neljapäev, 27 Sept 2018 09:46 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

peebuste kirjutas:
Maismaatranspordi puhul on mureks, kuhu panna akud, igavesed rasked kolakad. E-jahtidel oleks perspektiivi küll, kui teha neile e-kiilud? Saaks kohe tonnides akusid ära paigutada. On's keski miskit kuulnud?


E-kiilu ei ole, aga muidu jutu järgi 100% elektriline: http://whitehouseyachtdesign.co.uk/?pro ... one-design

Autor:  Muhv [ Neljapäev, 27 Sept 2018 10:13 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Akutehnoloogia areneb väga kiiresti. Pildil olevas kastis on akud, mis maismaal viiksid 270km kaugusele. Merel pakuksin ehk 60-70miili. Laadimisaeg ühelt faasilt oleks 3,5 tundi )kui kai pealt piisavalt ampreid võtta oleks (32A)). Kaal on täpselt sama palju kui mu paadil kütus kaalub täis paakide puhul. Mootor tuleks juba hoomatavalt kergem. Netis leidub mitmeid kooperatiive, mis kasutatud päramootoreid elektrimootoritele ümber ehitavad...

Tulevik saab olema põnev.


Manus:
IMG_0030.jpg
IMG_0030.jpg [ 140.7 KB | Vaadatud 871 korda ]

Autor:  krss [ Teisipäev, 02 Okt 2018 01:24 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Võtan juba ammu hoogu, et küsida, aga ei oska korralikult oma küsimustki formuleerida, kuna ei tea ka ise täpselt, mida tahan või mida vaja oleks, tüüpiline :lol:

Tunnen nimelt puudu ostuabist, täpsemalt põhimõtetest, mille järgi elektrimootorit üldse valima hakata. Paadi pilt on allpool, põhja kuju poolest huvitav (läheb kergelt glissi), pikkust ligi 6m, kaalu omasugustega võrreldes üle keskmise. Eesmärk ei ole kihutada, kindlasti 12V ja tahaks muidugi sõita pikalt ühe akutäiega. Küsimused:

- kas peaks valima võimalikult nõrga/säästliku ja sõitma siis täisgaasiga või hoopis võimalikult võimsa, et sõita nn poole gaasiga?
- kas kolmelabaline kruvi on väga oluline?
- Eestis levinuimad on Minn Kota, Shakespeare, Outland, Promarine, Motor Guide, Watersnake, Runos, Neraus ja veel palju nimesid, millega varasemad kokkupuuted puuduvad. Kas nende hulgas on midagi, mida peaks kindlasti valima või vastupidi tuleks kohe välistada?
- kiiruse-võimsuse soovitusi vaadates tundub paadi soovituslik max kaal paljudes kohtades absurdne, näiteks ca 55lbs/25kgs (alla 1kW võimsusega!) mootorite puhul vahemikus 0,6 kuni 1,7t!
- mõne mootori (nt Motor Guide) reklaamijutt, et sama aku mahtuvusega saab nende omaga sõita kuni 5x pikema maa maha kui teistega, tundub ebareaalne... on sel jutul ka mingi alus olemas? Või on seal äkki ka mingi odavam vahepealne variant olemas, näiteks ainult 3x pikem maa? :D
- kuna mu mõttekäik viis pigem võimsama otsa mootorite juurde, jäid valikusse esmapilgul sellised just eelkõige hinna/omaduste suhte poolest, ise ei oska neist midagi arvata... keegi teine oskab?

Promarine P66, 260e

Neraus NRS 62X, 290e

Runos 50, 207e

Muidu hinnad algavad Eestis kohapeal 130 eurost ja alla 200 on valik juba päris lai. Eelarvet neist väljapakutuist oluliselt suuremaks ajada ei tahaks, praktilisi kogemusi enne ostmist kah hankida võimalik pole, praegu sügisel tundub olema õige hetk ostmiseks... Ja kui see idee täiesti maha tehakse, saab alati jätta ka bensiinimootori, aga sooviks just vaikselt, peaaegu hääletult liikuda looduses. Ise kujutan ette, et äkki hakkan kasutama seda mõnikord ka süstaga kalal käies, aga seda vaevalt üle ühe-kahe korra teeksin :D

Oskab keegi siit midagi kommentaarida või äkki juhatada mõne lingi, kust sellised põhimõttelised küsimused vastuse võiks leida? Tänud!

Pilt

Autor:  niru [ Teisipäev, 02 Okt 2018 05:49 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Ma arvan, et enim kasutuskogemust elektrimootoritega omavad kalamehed. Mõnedel on ta kasutuseks trollingumootorina või hääletuks kohavahetuseks (samuti korralikel 5-6 m alupaatidel), mõned kasutavad ainsa mootorina (kummikad, väiksemad plastikud). Kalale.ee foorumis on kindlasti seda teemat käsitletud, võib-olla kusagil veel.

Autor:  Matrix75 [ Teisipäev, 02 Okt 2018 07:41 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

krss kirjutas:
Võtan juba ammu hoogu, et küsida, aga ei oska korralikult oma küsimustki formuleerida, kuna ei tea ka ise täpselt, mida tahan või mida vaja oleks, tüüpiline :lol:
...
Pilt

EL. mootor sobib pigem lihtsamatele kummipaatidele ja sõudepaatidele, mis tagant ka terava otsaga(ei tekita keeriseid taha, mis veelgi pidurdavad liikumist).
Pildil tundub kiirkaatri kerega paat, mis tõenäoselt tagant v kujuslise põhjaga. (Sileda põhjaga läheb kergemalt glissi, kui V kujuga. Aga V kujulisel on parem stabiilsus kiirustel.)
Pakun, et min. läheb see paat glissi 20-40hj mootoriga. Seega tõenäoselt on el. mootor selle paadi jaoks liiga nõrk, et glissi vedada. Ja aku kestab mitmeid kordi vähem, kui ülal mainitud paatidel.

Autor:  tavs [ Teisipäev, 02 Okt 2018 07:46 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Miks 12V ?
48V puhul on voolud hulka väiksemad.

Promarine mootori näitel:
12Vx55A=660W
660W/48V=13,75A.

2m toitekaabli puhul on vaja 10mm2 kaablit, et kaod oleks 0,6%.
48V puhul saavutad sama tulemuse umbes 4mm2 kaabliga.

Mulle pakub huvi u. 5tonnise purjeka elektriseerimine, mida hetkel lükkab Volvo edasi.

Autor:  AndresA [ Teisipäev, 02 Okt 2018 08:41 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

http://greenstarmarine.se/en/

Autor:  krss [ Teisipäev, 02 Okt 2018 11:10 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Tänan! Greenstari link on väärt lugemine, kuigi ma neilt ostma ei hakka. See paat (6 kohta) läheb 20hj mootoriga glissi isegi "poole gaasiga" (üksi-kaksi sõites), see V-kuju on üsna minimaalne ja lisa "rantidega", mis panevad käituma pigem lamedapõhjalise paadina. Googeldades jäin toppama selle taha, et kõik kiidavad ikka enda oma ja räägitakse pigem sellest, miks E on parem kui B, aga E-sid omavahel ei võrrelda ei omadustes ega ka tootja iseärasustes. Hinna poolest on ju tegu "mobiiltelefoniga", mille ostmisel pole vaja väga üle mõelda, aga ma kasutan moblasid tavaliselt umbes kümme aastat ja seda mootorit loodaks kasutada ikka vähemalt sama kaua ilma, et uut üldse tahtma hakkaks.
Tsiteeri:
Miks 12V ? 48V puhul on voolud hulka väiksemad.

Sellepärast, et ma ei taha osta omale akut, mida ainult paadimootori juures saan kasutada (kuna kasutus nagunii harv ja kaootiline). 12V akut saan kasutada ka paljudes muudes kohtades, millel nagunii pidevalt oma akut peal pole vaja hoida. Vajadusel võtta lühikese sõidu jaoks kasvõi tavaline autoaku (või kasutadagi kõigil autodel ka päramootori jaoks sobivat akut). See ongi ainus piirang pinge osas.

4. leht 6-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/