Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

E-power
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=4566
4. leht 4-st

Autor:  sults [ Kolmapäev, 06 Dets 2017 17:21 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

apelsin kirjutas:
Hiinas veab täiselektriline kaubalaev... sütt :)
https://www.engadget.com/2017/12/04/ele ... oal-china/


Ega madalama energiatihedusega kaupa ei kannatakski nii saastava ja ebaefektiivse tehnoloogiaga vedada. Hiina elekter vändatakse ju niikuinii valdavalt kivisöest. Seega need akudelt töötavad laevad on lihtsalt topeltsaastavad - lisaks ahju minevale söele on ka kõva akude liitiumi raiskamine. Sellist laeva kasutatakse ilmselt seetõttu, et laialdlase lobitöö tulemusena peab suur osa rahvast elektrilist liiklusvahendit automaatselt keskkonnasõbralikuks. Mäletame ju, milline rohelisusest õhkamine kaasnes meedias elektrilise lennuki Solar Impulse ümbermaailmalennuga, see lennuk aga suutis vaevu 2 pilooti vedada ja ümber palli sõiduks kulus üle 16 kuu - kui arvestada seda energiat, mis sellesse lendu pandi, siis Airbus A380-800-ga oleks sama energiaga saanud ümber palli lennata u 10 lennukitäit rahvast, ehk ~ 8500 reisijat + 10 lennukimeeskonda. Just elektriliikurite (väljaspool linnu absoluutselt põhjendamatu) rohelise maine pärast püüavad söeärikad sellise laevaga sütt vedades ja seega reaalselt topeltsaastades saavutada oma maine paranemist.

Autor:  panter [ Neljapäev, 07 Dets 2017 10:13 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Kõige parem näide on muidugi USA kus ligi 70% elektrist toodetakse söest ja siis sõidad sellest elektrist laaditud elektriautoga.Kõik on muidugi maitse küsimus,kasvatame rapsi toodame biodiislit ja tulemus on peaaegu fift-fifti.Või olen mina lihtsalt eksiteel ?

Autor:  Adolf [ Laupäev, 09 Dets 2017 08:48 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Teoretiseerida võib sellel teemal lõputult. Kust veskist tuleb elekter ja mis veski käima paneb jne.
Keegi reaalselt mõne alibaba mootori abil midagi käima ka on pannud? Mitu korda kui mõni i- miev on sattunud ette sõitma, olen tabanud ennast mõttelt, et tore oleks see kolekast laiali lammutada, sealt aku ja mootor võtta ja mõni vaikselt kulgev madala vee trollingu vms. paat teha :)

Autor:  apelsin [ Teisipäev, 19 Juun 2018 08:13 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Elektripaatide kiirusrekord on nüüd 77 sõlme: https://www.youtube.com/watch?v=690QkOysBBA

Autor:  Mark [ Teisipäev, 19 Juun 2018 10:59 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

apelsin kirjutas:
Elektripaatide kiirusrekord on nüüd 77 sõlme


( Esialgne : 76,8mph ehk 66,74 sõlme!) Aga tõepoolest saadi ikkagi lõpuks 77 sõlme!

Kiirus polegi probleem olnud. Probleem on selles kui kaua sellise kiirusega sõita saab ja kui kaua laadimine aega võtab, et jälle sõita saaks

Autor:  apelsin [ Teisipäev, 21 Aug 2018 14:53 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

https://electrek.co/2018/08/17/rolls-royce-new-battery-system-electric-ship-boat/
"Ground transport is currently leading the transition to electric propulsion, but maritime transport is now starting to see its share of electrification and Rolls-Royce wants in.

The British power system company is launching a new battery system to electrify ships.


Rolls-Royce describes the new system called ‘SAVe Energy’:

Tsiteeri:
“Rolls-Royce now offers SAVe Energy, a cost competitive, highly efficient and liquid cooled battery system with a modular design that enables the product to scale according to energy and power requirements. SAVe Energy comply with international legislations for low and zero emission propulsion systems.”


The company has been working on battery systems for years, but the recent improvements in li-ion batteries are now resulting in a boom of electrification of ships.

Andreas Seth, Rolls-Royce, EVP Electrical, Automation and Control for Commercial Marine, said the company expects to deploy more batteries next year than they did over the last 8 years combined:

Tsiteeri:
“The electrification of ships is building momentum. From 2010 we have delivered battery systems representing about 15 MWh in total. However now the potential deployment of our patent pending SAVe Energy in 2019 alone is 10-18 MWh.”
"

Autor:  peebuste [ Teisipäev, 21 Aug 2018 15:38 ]
Teema pealkiri:  Re: E-power

Maismaatranspordi puhul on mureks, kuhu panna akud, igavesed rasked kolakad. E-jahtidel oleks perspektiivi küll, kui teha neile e-kiilud? Saaks kohe tonnides akusid ära paigutada. On's keski miskit kuulnud?

4. leht 4-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/