Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 192 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vindi valimine
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2005 08:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Mai 2005 08:02
Postitusi: 4
Asukoht: Saue, Harjumaa
Vint puruks aetud 45 hp Honda, oleks vaja uut. Originaal on 11 1/4 x 12, tahaks natuke kiiremat kui originaal. Kellelgi on kindalsti kogemusi, millise tiiviku võiks valida? mis vahe on 3 ja 4 labaliste tiivikute vahel, milline võiks olla labade nurk?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2005 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5795
Asukoht: Saaremaa
Tsiteeri:
labade nurk?

Samm on selle asja nimi.
Igasuguseid teadureid olen näinud ja parima lahenduse saab lõpuks ikkagi katsetades, ikka pool tolli ülespoole kuni mootor hakkab näitama esimesi jõuetuse tundemärke ning siis üks aste tagasi. Paljukest meil siin aga neid kaupmehi on, kes sulle riiulist vinti sobitada suudavad.
Kerge alakoormusega töötav mootor on aga kindlasti rahakotile tervislikum variant kui võimete piiril töötav või hoopis ülekoormusega töötav mootor.
Proovi ka nii, et palud Honda müüjatel optimaalne vint arvutada. Pead ütlema põhja nurga kraadides, paadi kaalu, pikkuse ja mootori mudeli.

Natuke populaarteaduslikku haridust sellel põneval teemal -> http://www.marine-outboards.com/choosing-propeller.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: nurk vs samm
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2005 11:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Mai 2005 08:02
Postitusi: 4
Asukoht: Saue, Harjumaa
Tänud! Aga kas siis kolme või nelja labaga?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2005 13:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5795
Asukoht: Saaremaa
Uuri seda aabitsat, mis seal minu antud lingi taga peidus. Seal on ilusti kirjutatud, milla oleks hea 4-labaline ja millal 3-ne.

Rusikareegel see, et tahad kiiret sõitu teha ja head vedu võimsuse/kiiruse ülaosas, siis pane 3-ne. Kui tahad head vedu ja pidamist keskmistel kiirustel ja väikestel kiirustel ning tahad sõita paadi planeerimiskünnise lähedal, siis vali 4-ne.
Kihutamiseks 3 ja töö tegemiseks või rahulikuks cruisimiseks 4
Üksi-kaksi sõitmiseks 3 ja suure kambaga või raskema lastiga sõitmiseks 4

jne :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2005 15:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Hei

Siit tekkis minul küsimus Markile. On olemas 6m puupaat (ujuv kerekuju) ja Honda 15hj 4T päramootor. Paadi reaalne kiirus ei ületa kindlasti mitte 6-7 sõlme küll aga mootor suudab praeguse kruviga glisseeriva paadi viia suht kergelt 15-20 sõlmeni. Et kas peaksin kruvi välja vahetama nn. jõukruvi vms. vastu et mitte mootorit üle koormata ning effektiivsemat vedu saada?

Ilusat mereilma soovides,
Paadimees


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2005 15:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5795
Asukoht: Saaremaa
Tsiteeri:
kas peaksin kruvi välja vahetama


Ega ma ennast kruvispetsialistiks küll ei julge nimetada, aga selle kirjelduse põhjal tuleb mõttesse küll suurema läbimõõduga ja väiksema sammuga vint.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Tänud
PostitusPostitatud: Teisipäev, 24 Mai 2005 21:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Mai 2005 08:02
Postitusi: 4
Asukoht: Saue, Harjumaa
Tänan Mark!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 10:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Minu kogemused nõrga mootori ja jahiga: jõuvint annab tunduvalt parema tulemuse. Suht raske mitteglisseeriv kere liigub kiiremini, juhitavus-reageering gaasile palju parem ja kütust võtab vähem. Oli nii Honda 2Hj kui Sebija 4 Hj mootoriga. Eks sama asi kõikide raskemate paatidega, kiiresõidu vint "libiseb" tühjalt läbi vee ja tolku "ne ma".

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 12:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
kes tänapäeval arvutada viitsib.... :twisted: nyyd on olemas ju tahhomeeter :shock: millega on enamus mootoreid varustatud,POEST ostes :lol: ja mootor peab saavutama oma nominaal pöörded.....Honda peaks ligi 6000rpm tegema..ja sellejärgi vint alla :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 14:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5795
Asukoht: Saaremaa
paadiservice oy kirjutas:
kes tänapäeval arvutada viitsib.... mootor peab saavutama oma nominaal pöörded


No sedasi saab küll ja enamjaolt tehaksegi nii. Aga kas meil kah selliseid kohti on, kus aga järjest riiulist vinte alla lüüakse ja proovisõidul käiakse... Sellele spetsialiseerunud vindimüüja toksib arvutis progesse mõned mootori ja paadi parameetrid sisse ja annab sulle kas jõulisema või kiirema vindi või võib olla hoopis soovitab teise labakujuga, kuid muidu samade mõõtudega propat. Samuti, kui tegemist levinud paadimudeli ja levinud mootoriga, võib tal olla infi, et just selline-või-selline vint on sellises komplektis kogemuste põhjal osutunud väga heaks. Eks ostes on ju ka tegelikult mingi universaalne vint ju päramootoritel küljes. Kui nüüd see esimene mingil põhjusel otsa saab ja uue ostmiseks läheb, siis võiks täiesti üritada parimat sama raha eest saada. Tulemuseks võib ( aga ei pruugi) ootamatult leiduda mõned senini peidus olnud sõlmed kiiruses või senini asjatult põletatud kütuseliitrid tunnis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 14:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
no riiul on meil olemas(vintide)..ja kui midagi komplekteerime..siis juba öige vindiga...mitte sellega mis tehasses möni pilusilm sinna völliotsa topib
ja teste paatide ja vintide-mootorite kohta on ka ....ja siis veel "kogemused"..
reeglina on need vindiprobleemid "second hand" mootorite omanikel..kus on mingi "kapsaleht kyljes"100x lapitud...jne..

progega arvutamine on rohkem suuremate aluste teema...mitte 50hj vurr ja progress(näitex)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 16:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5795
Asukoht: Saaremaa
Tsiteeri:
no riiul on meil olemas(vintide)..

No näed siis :)

Seda proge värki kasutatakse tõepoolest pisut suurematel paatidel. Väiksematel ikka tavaliselt RPM järgi tõepoolest.
Huvi pärast otsisin netis kalkulaatorieid ja selectoreid

Isegi mingi proge jäi sõelale http://www.aeromarineresearch.com/propworks_screen.html
ise asi, kui tõsine tööriist see on....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Mai 2005 09:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Hei

Ei ole sellel 15hj hondal midagi standardis tahhomeetrit kaasas, on jah manual kus öeldakse et selle mootori full throttle range on 5000-6200 rpm niiet võta kinni kui palju see tegelikult on. Samuti pole manualis öeldud reversi ülekandearvu. Eks esindus teab.

Paadimees


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2005 13:49 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 03 Apr 2005 18:31
Postitusi: 111
Asukoht: HLK..
Minul on üks küsimus. Räägime siin 3 ja 4 labast aga mis kasu võiks olla sellest?
http://www.paadivabrik.ee/cgi-bin/document.cgi?doc=9
Ja kuna enamasti on vindid alumiiniumist või terasest siis kas see on pronksist või lihtsalt pronksitud teras?

Küsimusi on mitmeid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 13 Veebr 2008 14:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1202
Asukoht: Rammu / Kopli
Kaevan küll vana teema välja, kuid endalgi vindi ostmis plaanid.
Praegune alumiinium vint veel täitsa OK, kuid tahaks roostevaba ja jätaks aluka varuvindiks.
Kas keegi oskab soovitada 100HP Yamu 4strokele vinti.
Paadi kaal 635kg + mootor
Vaatasin ka http://www.propline.com kuid seal valik nii suur, et....
Juba Ballastic tootjal pakkuda 4 erinevat varjanti mis sobiksid.
http://www.propline.com/Select-Boat-Pro ... 50_130.htm

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 192 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group