Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 541 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 10:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Üks huvitav projekt on meil siin töö all. Mida enam ta valmis saab, seda enam ta mulle meeldib. Tegemist ei ole mingi über meresõiduomadustega paadiga vaid rõhk on pandud eelkõige stabiilsusele. Teoreetiliselt peaks külgõõtsuvus olema üsna tühine ja lõivu tuleb sellisel puhul maksta loomulikult sõiduomadustelt suuremas laines. Aga paat on põnev ja mulle meeldib.
Sihtgrupp on kinnisvaraomanikud veeteede taga, vanemad inimesed, liikumispuudega inimesed. Viimaste tarbeks on paat varustatud ka ratastooli fiksaatoritega ( ka juhikohal ) ja vintsid, rambid, jms toimivad kaugjuhtimispuldi abil.

http://www.hanterbarabatar.se/

Pilt

Tellija, müüja ja brändiomanik on Rootsi ettevõtte Hanterbarabatan. Prototüüp on väljas Göteborgi messil. Meie jaoks tähendab see muidugi paanikat, sest stardipauk ehituseks anti paar kuud liiga hilja. Aga veri ninast, seal messil saab ta olema :lol:

Hind ikka üle miljoni muidugi :(

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Viimati muutis Mark, Reede, 22 Jaan 2010 13:32, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 11:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1457
Asukoht: Kesse/Tallinn
Millal kohapealne esilinastus tuleb? Äkki mõned mu esitatud kahtlused on asjatud olnud :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 12:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Tule hüppa läbi. Järgmise nädala lõpuks läheb juba minema. Aga tuleb lõpetamiseks peale messisid tagasi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 15:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1204
Asukoht: Rammu / Kopli
Lahe, kui see hind nii "kirves" poleks.
Kinnine sümpatiseerib rohkem.
Pilt

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 16:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Kinnine on alles arenduses. Visioon on olemas ja tehniline lahendus välja töötamisel.
Väike vihje: seinad saad hiljem juurde osta. Ja palju muudki põnevat. Veel ei ole kindel kas seinu saab ka kiirpaigaldussüsteemiga nii, et palaval suvepäeval jätad nad kaldale paadikuuri. Koerailmaga klõpsad aga paigale tagasi. Convertable....
Eks näis mis välja kukub.

Muide, sisekõrgus on ca kaks meetrit ja ukse laius 90cm. Ei mingit külg ees ja kummargil jama.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 17:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Kuidas oleks üks suurepärane purjetav alumiiniumkata? Kiire ja mahukas, ei kardaks madalat vett ega juhuslikku kivi. Pääseks meie oludes igale poole ligi. Kestaks isalt pojale.

Pikkus <30 jala, süvis 60-70 cm, käändsvertide ja -roolilehtedega. Kerede vahel 1/4 vööris ulatuses võrk, tagapool läbipaistev ja õhuline alt, esiservast ja külgedelt kinnine ja lühike tekiehitis, mille varjus oleks korraldatud sissepääsud keredesse, navigaatori töökoht ja samuti kõik söömisega seotud värk. Lisaks oleks see kõik varustatud omamoody sprayhood'i ja telgi vahelise nähtusega, millest saaks ankrus või sadamas seistes moodustada ruumika kinnise elutoa ja mis käiguski olles võiks vajadusel poolavatuna kasutatav olla. Kajutid, panipaigad, magamiskohad, WC jms oleks keredes peidus.
Midagi enam-vähem õiges suunas oleks: Edel 28 ja 33.
http://www.edelcatamarans.com/index.php?lng=en või
http://www.2hulls.com/tomcat_catamarans/tomcat97.html

Lisaboonusena võiks kasutada vaikset ja mugavat elektrilist hübriidvedu kus sadamas 20 sekundiline manööver tehakse akult, aga pikemad otsad lastakse geneka pealt (kasvõi teisaldatava Honda kohvergeneka näol :))


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 17:54 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1765
Asukoht: Tallinn
vanellus kirjutas:
Kuidas oleks üks suurepärane purjetav alumiiniumkata? Kiire ja mahukas, ei kardaks madalat vett ega juhuslikku kivi. Pääseks meie oludes igale poole ligi. Kestaks isalt pojale.

Pikkus <30 jala :))

Vanellus, ei tahaks küll Su projekti kritiseerida, aga alumiiniumkata nõuab suuremat hoolt mitu korda, kui sama pikk klaasplastikust... Kardab ta sama moodi madalat vett ja juhuslikku kivi, ei pääse meie oludes igale poole ligi, ei kesta isalt pojale... Minu andmetel on alumiiniumkata parem klaasplastik katast, kui pikkus hakkab minema üle 60 jala!
Alumiiniumkataga pead iga 2-3 aasta järel liivapritsiga väljastpoolt kere puhtaks lööma ja uued kruntvärvid ja pealisvärvid peale panema (muidugi, kui Mark ei väida, et nüüdsed alu katmise värvid kauem vasta peavad :lol: )
Kui juhtub vask-kopikas või raudpolt pilssi kukkuma...
Aga kui muidugi rahakott kõik selle õige hooldusshow välja kannatab, miks mitte...!

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Jaan 2010 19:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Muidugi peavad värvid tänapäeval kauem vastu. Aga värvi vajab ta vaid kosmeetikaks, nagu naised ikka :D
Vaadake ekspeditsioonikaid mis mööda ookeane ringi lasevad, alumiiniumist tehtud asjad on 99% ilma igasuguse värvita, paljas alu. Siis pole vaja ka midagi pritsida ja värvida. Kestab. Meie praegune projekt JM60 jääb samuti ilma värvita. Ja ei kujuta ette mida seal ikka hooldada. Kuni pole mingi rumalusega ,a'la vasepõhine mürkvärv, korrosiooni kallale lasknud pole vaja isegi veest välja tõsta enne kui mürk uuendust tahab. Seeriaviisilistest plekkliisudest on haljad näiteks prantslaste Ovni ja Cigale, jne, jne, jne

Aga kata on sihikul, kaubategu käib. Eks näis kas kaup sünnib või mitte.
Tõsi, 30 jalast tegema ei hakka ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Jaan 2010 16:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Projektist asi ikka väga kaugel - pigem uitmõte ja roosa unistus :)
Ei näe mingit põhjust, miks kered väljast värvitud peaks olema. Ainult hooldus-nuhtlus. Kui ilutseda tahta siis võib ju küürida ja poleerida teda aeg-ajalt.
Tekiehitus võiks vabalt ka klaasplastist olla, esteetilistel kaalutlustel kasvõi. Mõnusam katsuda ka. Vajalikes kohtades puit.
Pilssi kukkuvate sentide needustest peaks juba eos hoiduma nii, et kered on seestpoolt vahuga isoleeritud ja viimistletud, sandwichina põhimõtteliselt, nii, et juhusliku galvaanielemendi teke oleks võimalikult vähetõenäoline. Saaks neid vahumasse ühtlasi kasutada ka uppumatuse tagamiseks. Alternatiivina oleks võimalik sisepindadel kasutada ka mõnd pihustatavat, tahke kooriku moodustavat plastvahtu. Ei tule praegu meelde mis nimede all neid tuntakse.
Kõige keerulisem ongi vast kõigi vajalike ruumide ja varustuse pakkimine. Enamasti kipub see pisikestes katades väga õnnetu teema olema.

Nüüd ma puhtalt spekuleerin, eks ehk Mark annab oma hinnangu - korralikult kivisse kolksatades on kõige hullem mis juhtuda saab see, et rebitakse keevisõmblus lahti. Mõistliku projekteerimisega saab seda ohtu kindlasti vähendada. Metalli rebenemine mujalt on päris väheusutav. Mõlgid on lihtsalt käiguomadustele halva mõjuga ja peaks kõik ka parandatavad olema, kas siis välja pressitavad või tuleb suurem tükk välja lõigata ja asendada. Vöörtääv võiks olla kaitstud lihtsaltvahetatava polümeerist voolundiga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Jaan 2010 17:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Korralik keevitus käitub tegelikult üsna samaväärselt nagu plaat tema ümber. Olen piisavalt näinud täiesti käkru sõidetud asju kus keevitused on sõlmes ja terved, rebendid aga keevitustest eemal keset lehtmetalli.

Ja olen ka näinud alupaate kus on mingi terasvai täiesti läbi sõidetud. Aga alupaadi puhul peabki millegi pigem päris läbi sõitma ja see miski peab üsna orgi kujuline olema. Aga ega tugev plastik ka nii teab mis kergelt järgi ei anna. Mõlema materjaliga on võimalik teha nii ja naasuguseid paate.

Plastikuga vast niimoodi ei tee :

Pilt

See paat on alumiiniumist mitte terasest, teel Hankost Stockholmi :lol:
Fotograaf seisis jää peal ( oli jalgsi ).
Samas mina olen ka plastpaatidega kaasreisijana jääs sõitnud. Tõsi mitte nii pikalt ja sellises 5cm jääs. Aga võimatu ta ei ole.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 23 Jaan 2010 17:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
See konkreetne isend lasi koos treileriga auto tagant jalga väidetavalt kiirusel ca 100km/h. Kui palju sellest kiirusest veel alles oli selleks hetkeks kui kohtuti tee ääres kasvanud puuga ( Murphi seaduse kohaselt loomulikult TÄPSELT kümnesse eksole :lol: ), ei tea. Pilt räägib iseenda eest. Tala juurest on keevise lahti löönud, kereõmblused on koos plekiga kägrus. Tegemist on ka kahte eri tüüpi õmblusega mis on ka teostatud kahe erineva tehnoloogiaga. Koos püsinud õmblused on ühelt poolt V ja teiselt poolt juurõmblus, lahti tulnud aga ühepoolsed nurkõmblused mille kaatet ei ületa materjalipaksust.
Tänapäeval peaks see paat olema täiesti korras ja kuskil ringi sõitma.

Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 24 Jaan 2010 22:56 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Päris muljetavaldav (jäälõhkuja ja puulõhkuja) :D
Kuidas see puusse pannud paat jälle korda saadi? Lõigu, lapi, keevita?

Hakkasin mõtlema, et autonduses ja lennunduses alumiiniumi reeglina needitakse ja/või liimitakse kui on vaja tahke ja vastupidav asi saada. Isetehtud alupaadi puhul on see vast keevitamisest umbes 10x mõistlikum tegevusplaan? Isegi klinkerplangutust saaks teha :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Jaan 2010 09:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Keevitus kui selline on liigitatud ei millegi muu kui kinnitusvahendite alla. Kõrvuti liimimise, neetimise, poltühenduse ja kõige muuga. Liite määramisel on terve rida asjaolusid miks üks või teine on eelistatud ja miks kolmas või neljas mitte. Lennukite puhul on sulamid teised ja keevitus igale poole ei sobi. Kaasaegsed lennukid on minu teada valdavalt üleüldse komposiidist : boorkiud pressitud alumiiniumfooliumi vahele. Tulemuseks oma struktuurilt põhimõtteliselt klaasplasti meenutav materjal, ainult klaasi asemel on boorkiud ja vaigu asemel alumiinium ;). Lisaks veel igasuguseid muid komposiite. Need ei ole keevitatavad ja jääbki üle liimimine ja neetimine jms. Samuti ei ole võib olla väga hea keevitatvusega alumiinium lennunduses kasutatav 7000 seeria ( duralumiinium ).

Aga see paat parandati ära kuskil Tallinnas minu teada. Võin ka eksida, aga igatahes Eestis ja mitte minuga seotud kohtas. Ka juhtum ise leidis aset Eestis.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 05 Veebr 2010 12:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Ja messile tema jõudiski! Uskumatu, aga tõsi.
Detsembris alustasime, jooniseid praktiliselt polnudki. Novembris aga hakkasid asja kallale üks tööstusdisainer ja kolm inseneri, nii et kaared ja plaadistuse saime siiski plasmaga CNC pingis lõigatud ja enam vähem teadsime disaineri pildi järgi mida nägu peab tulemus umbes olema. Poole ehitamise pealt see nägu natuke muutus ka veel :lol:
Sellest saaks veelgi ilusama paadi, aga tellija soov on, et peab olema robustsevõitu nagu tööpaat ja hoopiski mitte klantsvärk. Eks näis.

Video

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Mai 2010 14:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5806
Asukoht: Saaremaa
Vahepeal on paat ise loomulikult Rootsist messidelt siia lõpetamiseks tagasi jõudnud. Töökoormuse piik on nii meeletu, et paat pidi pea kaks kuud niisama kile all konutama ja oma järjekorda ootama. Täna oli siis see rõõmus päev, kui rootsi numbritega Ford F150 treileri selle paadiga omale konksu lõi ja Tallinki laeva poole minema müristas. Kahju, et täpselt tähtajaks jõudsime, oleks tahtnud ise ka sellega siin Väikese väina peal ringi sulistada. Aga ju siis järgmisega mürame. Järgmised eksemplarid on juba töö all. Kivi kotti, kalamehed ratastoolis!

Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 541 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group