Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 545 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Okt 2017 08:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Selle aasta üllatajaks olid kalamehed Eesti põhjarannikult. Tellija oli asjatundlik ja mootorieelistuseks sedakorda Honda. Eesmärgiks oli paat millega saaks võrku võtta, mõrda nõuda ning ka püüniseid sisse-välja viia. Hobujõude sai olla maksimaalselt 150. Selline komplekt tundus sobivat kõige paremini meie AC-22 kere peale. AC-22 keredele olime senini ehitanud ainult roolimajaga paate mille tellijaks on senini peaasjalikult olnud Soome Merevägi ja kasutusotstarve sõjaväepolitsei. Üks samale kerele ehitatud ja personaliseeritud paat sõidab ka eestis ja on Geoloogiakeskuse tööpaadiks. Lahtist, keskkonsooliga paati sellises suuruse on aga meilt messidel ikka tihti küsitud ja seega oli ka meie huvi üks selline vete peale saada täitsa loomulik. Riskikohaks oli, asjaolu, et ilma roolimajata võib paat liiga kerge saada. Üllatav eksole, et ka selline mure võib paadiehituses tekkida :) . Riski massi osas maandasime tummisemate materjalide kasutamisega ja seeläbi suutsime säilitada ka 22 kraadise põhjanurga. Mootoriks tuli Honda 150 hj isend ja kiirust saime sellega 35 sõlme alla. Konsooli ees kastis on samuti Honda mootoriga varustatud hüdrojaam. Hüdraulika pealt töötab Laxtrömi võrgumasin ja samuti konsooli ees kastis pesitsev kõrgsurvepesur millega saab püünised ja võrgud kohe saaginõudmise ajal merel ka puhtaks pesta. Kere on sektsioneeritud ning iga sektsioon varustatud korralike pilsipumpadega. Nii et lekke korral omal jõul koju tagasipöördumine pole teema. Navigatsioonikomplektis on Lowrance HDS Gen3 12 tolline ekraan ja VHF. Loomulikult ka igasugu magnetkompassid jms nipenäpe. Selle paadi tellijaks olid üsna kogenud merekarud ja seega arendusprotsess ja ka kõik edasine toimetamine oli mõnusalt asjalik ning tehniliste nüansside selgitamine oli meeldivalt lihtne.



Selline ta siis saigi. Konsooli ja parda vahe on avar, liikuda on seal paadis päris mõnus.
Pilt


Istmed on päris mugavad, gaasvedrustusega jalal, reguleeritavad ja pööratavad. Tagadiivanile töömehed üldjuhul mingeid nahkpatju ei soovi. Nii ka seekord.
Pilt


Ahtritekk ja ahtriplatvormid. Sobib töötegemiseks päris hästi. Ahtritekid ise on tekinud põhjusega - need on tegelikult isoleeritud õhukastid. Õhukast on ka päris vööris ja õhukastide paigutus on selline, et kui paadi triiki täis lööb, siis need üritavad hoida kere kummuli pööramast.
Pilt


Konsool ja töökohad said samuti minu arvates päris head. Ergonoomia on ilusti paigas nii istudes kui ka seistes.
Pilt


Panin ka proportsioonide mõistmiseks ühe meeterseitsmekümnese mõõdupuu paati :)
Pilt


Ja veel üks pilt, et paadi ja seadmete mõõtudest aru saada
Pilt


Vaade kokpitist. Noh, olgem ausad - tegelikult tagaistmelt.
Pilt


Tellijad jäid soetusega rahule. Ja hingelt meremehed, otsustasid nad, et paati oma kodusadamasse Käsmusse maad mööda ei viida vaid sinna sõidetakse Kuivastust mööda merd. Respect! :)
Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Okt 2017 09:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
2017 aasta kõige keerulisem projekt oli politseipaat Berni politseile Šveitsis. paadi teenistuskoht on Brienzi järv Interlakeni idaotsas. Šveitis politseile oli see paat meie poolt juba teine tarne. Esimene läks paar aastat tagasi Genfi järvele ja oli eelkõige kriminalistidele spetsialiseeritud kiirpaat.

Paadi kogupikkuseks on 10,1m ja sellest neto kerepikkust 9,5m. Laiuseks 3,1m ehk siis üsna klassikaline pikkuse-laiuse suhe. Mass ilma inimeste ja laadungita on 6900kg. Edasi viivad paati kaks Mercury 4,2TDI V8 diiselmootorit, kummalgi 370hj rammu sees. Kokku seega 740hj. Selle võimsuse juures saavutasime Väinamere vetes tippkiiruseks 79 km/h ja Brienzi järve veelgi magedamas vees 75 km/h. Paadi igapäevasteks tööülesanneteks on loomulikult päästetööd, ohutuse ja korra tagamine järvel, teadlastega kord nädalas järvest proovide kogumine ja pidev järve puhtana hoidmine sinna jõgede ja paduvihmadega sattuvast metsamaterjalist.
Lähteülesandes oli paadi enda planeering üsna täpselt lahti kirjutatud.

Paatide vedu on alati pisut delikaatne küsimus. Meil on kuidagimoodi kujunenud hea koostöö ühe Rootsi vedajaga kel on olemas mitme Euroopa riigi teeload ja kes on ka ise paadiinimene. Vestlustest on jäänud mulje, et ta on ka hea tuttav meie veemotoinimestele. Igatahes oli paat täpselt lubatud ajal lubatud kohas. Viimane ots tuli sõita juba küllaltki kitsukestes tingimustes ja pean tunnistama, et eks ma ikka muretsesin ka. Paat jõudis ilusti ilma vigastusteta sihtkohta, küll aga olid Šveitsi kaljuseintesse minema hõõrutud treileri ääretuled :D Veeskamiskoha ette pargitud autod tegid paadivedaja elu kibedaks ka ellingusse sisenemisel. Ellingus sees tuli treiler sättida üsna sentimeetri täpsusega basseini servale.... Igatahes saime paari tunniga asja tehtud :)
Pilt


Järgmine pusimine oli paadi troppimisega. Eeldasin, et sellises kohas on kaks kraanat, aga mida polnud, oli teine kraana... Igatahes, kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab :)
Pilt


Lõpuks ometi koduvetel! Ja kohe ka esimene tõehetk: magevee veeliin oli meil arvutuslik.... Arvutused osutusid täpseks ja üks kivi langes taas südamelt :)
Pilt


Läheneme politseijaoskonna paadimajale. Siin saabki olema paadi kodu. Mõõtude pärast oli klient muretsenud kogu ehitusprotsessi ajal ja meid külastades käidi paat ka ikka mõõdulindiga üle. Uksest peaks sisse mahtuma üsna täpselt ja pildi tegemise hetkel hoidsime kõik pöialt, et ei peaks kuskilt seepi tooma minema :D
Pilt


Ja veel üks kivi südamelt langenud! Mahtus ilusti. Ma olin igaks juhuks tekil pootshaagiga julgestamas seda uksest sissesõitu. Mõlemale poole jäi oma 30cm vaba ruumi :) ja kõrgusega probleeme polnud. Sildumise tegi kapten, kes oli paati ühe korra Suures väinas proovinud :) Täpse käe ja hea tunnetusega mees. Ei ühtegi puudet.
Pilt


Pardaväravad pidime projekteerima nii, et teki kõrgus ja värava asukoht sobiks paadimaja ujuvkaiga. Sobib! Veel üks mure hingelt maas!
Pilt


Ehitamise ajal külastas klient meid korduvalt ja osales aktiivselt protsessides, et paat ikka selline saaks nagu soovitud. Väinameres oli meil üheskoos juba sooritatud ka FAT (Factory Accepance Test) ja nüüd siis alaku SAT (Site Acceptance Test). Puldis kaks kaptenit, pardal ka spetsialistid peamajast..
Pilt


Poognad, kiirendused, erinevad kiirused, inimeste vahetus saatepaadilt ja saatepaadile, kütusekulu, jpm. Rahvast oli pardal palju. Näoilmed muutusid aina rõõmsamaks. Minul ka :) Ma ise lõpuks roolimajas trüguida ei tahtnudki, sain rahus tekil olla ja mägijärve kirjeldamatud ilu nautida. Šveitsis oli ka erakorselt soe sügis - õhutemperatuur oli üle 20 kraadi, päike kuum ja vesi uskumatult ilusat sinist värvi. Super!
Pilt


Wooo-hooooooo! Elu nagu muinasjutus
Pilt


Roolimaja akendest paistsid politseiametnike rõõmsad näod ja kurss võeti tagasi baasi poole. Katsed olid edukad.
Pilt


Kogu projekteerimis- ja ehitusprotsessi vältel hoidis pulssi kiirena veel üks parameeter: paat ei tohi kindlasti mitte kaaluda rohkem kui 7000kg. Euroopa sisevetel on kombeks paate hoida paadimajades ja tihti ka riputatuna. Nii siingi. Kraana saab alati vahetada tugevama vastu, aga paar aastat tagasi valminud jaoskonna hoone karkassil olid selged koormuspiirangud ja uue maja ehitamine ülekaalulise paadi tõttu poleks kõne alla tulnud ... Aga suutsime oma sõiduki tarnida kaalus 6900kg täsivarustuses ja täistankidega. Muljet avaldasime ka järjekordselt oma leivanumbriga - Alunadi A kereseeria paate võib riputada pollaritest/knaapidest, mingeid eraldi tõstekõrvu pole vaja :) Selle pildi tegemise peale tuli politseipealik ja soovitas mul oma paadiga nüüd headaega jätta ning siirdusime protokolle allkirjastama.
Pilt


Kõige selle vahele pidime ka veel paadi EU õigusruumist Šveitsi õigusruumi tooma ja registreerima. Asi toimus nagu meilgi - autoregistris. Edukalt, kuna meil oli hea kohalik koostööpartner kes aitas kogu vajaliku dokumentatsiooni juba enne paadi tarnet ette valmistada.
Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 27 Okt 2017 09:32 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 269
Krd`i vägev ja uhke värk!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 27 Okt 2017 10:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Kui kellelgi huvi, siis eespool näha olev AC-18CC on soovi korral saadaval hinnaga 27 300.- (eraisik, käibemaks ei ole lahutatav)

Komplektis on :
Diivanite padjad, must kunstnahk
Simrad Go9 plotter
Loomulikult Mercury F115 mootor :)
Trimmid
jne

Omanik tahaks lihtsalt samasugust paati aga kahe 60hj mootoriga kuna kodusadamasse pääsemiseks tuleb üsna mitusada meetrit põlvest saati vees ja kivide vahel slaalomit lastes sõita. Kahe tõstetud mootoriga on seda lihtsam teha kui ühega.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Okt 2017 09:42 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Aug 2013 15:07
Postitusi: 73
Väga nauditav lugemine on see foorumiteema, aitäh, Mark! Heas mõttes kadedaks ajab :)

_________________
Progressiivne jõeinimene ja -õpilane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Okt 2017 08:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Aitäh :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Teisipäev, 31 Okt 2017 11:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu/Saaremaa
Nelja mootoriga aparaati ja Šveitsi politseilaeva sai oma silmaga nähtud ka merepäevade raames avatud uste päeval. Põnev värk!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 24 Nov 2017 00:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 19:09
Postitusi: 62
Miks küll siin foorumis "Like" nuppu ei ole? :cry:

_________________
Maarott - esmaste vesiroti tunnustega...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 24 Nov 2017 07:39 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 661
kilo kirjutas:
Miks küll siin foorumis "Like" nuppu ei ole? :cry:


"Like"-i saab alati sõnades väljendada, mis on ju palju personaalsem ja inimlikum, kui miski anonüümne numbrike "pöial püsti" ikooni taga :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 24 Nov 2017 08:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Aitäh, sõbrad :)

Järgmiseks aastaks on uudiseid jälle kuhjaga silmapiiril.
Aga vahepeal.... Kui keegi plaanib külastada Düsseldorfi paadimessi, siis leiate mind koos paatidega Hallist 10 ja osakond 10/E73. Tegu on EASi rahastatud Eesti ühisstendiga kus lisaks Alunaudile on väljas veel Eusysla, Britamarine, Lingalaid ja Floatme (Paadisildade OÜ). Mujalt hallidest leiate Eesti riigilipu all tehtavaid väljapanekuid veelgi.

Düsseldorfis eksponeerin kogu tänaseks väljaarendatud AC mudeliseeria valikut, kusjuures AC-14, AC-16 ja mõlemad AC-18 mudelid on saanud uuenduse. Uuendused on peamiselt ergonoomiat puudutavad ja turult saadud tagasiside põhjal oleme kahel esimesel ka parrast tõstnud ja mõlemad need mudelid C kategooria alla viinud. Ka on Düsseldorfis esitluses A7RIB ja see enam Saksamaalt siia kodumaile näitamiseks ei tulegi. Sain lihtsalt reederilt loa paati messiks laenata ja peale messi läheb ta oma teenistuskohta Berliini lähistel kohe tagasi.

Kellele Düsseldorf liiga kaugeks jääb, see saab meie väljapanekut näha Tallinna Meremessil. Astuge aga julgelt ligi ja tutvustage ennast ka. Siis jääb mul ära hilisem juurdlemine, et nii tuttava moega inimene, aga kes ta selline küll oli... Mul on nii palju virtuaalsõpru, et ausalt öeldes on mul tõsiseid raskusi kõigi äratundmisega kes satuvad päriselus vastu tulema. Ärge pange pahaks :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Dets 2017 11:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Ei teagi, kas selliseid asju peaks võtma komplimendina, aga meie pingutused leida omale mingeid eripäraseid lahendusi ja visuaale et kuidagi teistest selgelt erineda, hakkavad üha populaarsemaks muutuma.
Kaks aastat peale mie A8WH demonstreerimist avastasin eesmise tõstukse ühe Soome tootja paadilt.
Nüüd siis paistab, et lisaks tõstuksele on rändlema läinud ka meie kukehari roolimaja katusel :lol:
Peab vist midagi uut ja huvitavat hakkama nuputama

2013-2014 Saaremaal
http://fleetphoto.ru/projects/3995/
viewtopic.php?p=77799
https://www.saartehaal.ee/2014/06/11/89038/

2017 Rootsimaal või Lätis (pange tähele ka hingesid kukeharjal,, katusel, esiukse tarbeks)
https://www.ockelboboats.se/ockelbo-b21-cab

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Veebr 2018 14:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 02 Mär 2014 17:55
Postitusi: 111
Asukoht: Tartu/Saaremaa
https://www.saartehaal.ee/2018/02/07/ed ... laovaruta/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Veebr 2018 19:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Jah, Düsseldorfis läks pehmelt öeldes tormiliselt sel aastal.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 13 Apr 2018 18:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5846
Asukoht: Saaremaa
Kohe läheb merel haugi keeluaeg üle ja meie teeme veel viimase otsa tühjendusmüüki et jälle põrand puhtaks saada.


Alunaut AC-12 + aerud + Mercury F9,9M päramootor :4320.- €
Laojääk 3tk. Pakkumine kehtib kuni kaupa jätkub


Alunaut AC-14 L + aerud + Mercury F20 MLH EFI päramootor : 7890.- €
Laojääk samuti 3tk. Pakkumine kehtib kuni kaupa jätkub



Mootoreid laos ei ole, seega komplekti kättesaamiseks tuleb nädal-kaks oodata.
Soovi korral saab meie kaudu paadi alla soetada ka tutika TIKI treileri.
Eraldi mootoreid ja treilereid me ei müü, paadi võib küll ka ilma mootori ja treilerita saada 8) .

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Alunaudid askeldavad
PostitusPostitatud: Reede, 13 Apr 2018 20:04 
Foorumil

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 208
Asukoht: harjumaa
Saaremaa soomuslaeva tehas jälle tulistab, lisaks saab veel pakkuda seda, ja seda, ja.......
Ning nii see jälle algab :lol: .

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Viimati muutis rumsu, Laupäev, 14 Apr 2018 07:08, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 545 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 33, 34, 35, 36, 37  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: rumsu ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group