Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Striz kaater
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Apr 2010 12:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 31 Juul 2007 17:03
Postitusi: 256
Asukoht: Pernau
On kellelgi andmeid sellise paadi kohta? Mis mootor, materjal jne?

EDIT: Kuna sain vastuse, siis muutsin pealkirja.

Pilt

Pilt

_________________
Pärnu Lahe Merepääste Selts


Viimati muutis analoog, Reede, 30 Apr 2010 07:25, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Apr 2010 12:48 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mai 2006 20:47
Postitusi: 67
Asukoht: Haapsalu
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=29

Ehk on samasugune. Materjal peaks olema alumiinium ja mootor siis gas53 originaalis.

_________________
Kui suureks saan, hakkan ka inimeseks


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Apr 2010 13:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Apr 2004 13:00
Postitusi: 97
Asukoht: Juminda
See on vene Striz ja mootoriks vene R6 (mere)diisel.

_________________
SeaStar Cruiser 7000
AMA-899


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Apr 2010 14:00 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
See R6diisel pidi esimeste MAZ`ide mootor olema. Seega paras ajalugu.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Apr 2010 17:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Käisin täna just ühte Strizi vaatamas, mis võiks suveks merele tagasi tulla. Mõtleb, kas võtab ette. Väga seks kaater.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 29 Apr 2010 21:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 14:17
Postitusi: 124
Asukoht: Läänemaa
Kui juhtumisi peaks kuskil ülearune Striz vedelema, siis ärge hoidke salajas. Tunnen nimetatud kaatri vastu tõsist huvi.

_________________
http://www.strixmarine.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Apr 2010 07:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 31 Juul 2007 17:03
Postitusi: 256
Asukoht: Pernau
Pärnus tean kaht Strizi, ülalolev asub Rõugu tn.5b, kuid vaevalt ta seal niisama ripakil on. Ja teine asub Pärnu Merenduskeskuse maja taga. Pilt all:

Pilt

_________________
Pärnu Lahe Merepääste Selts


Viimati muutis analoog, Reede, 30 Apr 2010 14:30, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Apr 2010 07:47 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 14:17
Postitusi: 124
Asukoht: Läänemaa
analoog kirjutas:
Pärnus tean kaht Strizi, ülalolev asub Hobuse tn.5b, kuid vaevalt ta seal niisama ripakil on. Ja teine asub Pärnu Merenduskeskuse maja taga. Pilt all:



Ahhaa. Kas ehk tead ka tema omanikku, või kedagi, kellelt asja uurida saaks?

_________________
http://www.strixmarine.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 30 Apr 2010 08:26 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
See sinine punasega oli mõni aeg tagasi müügis ja seda Merenduskeskuse taga oli juba paar aastat tagasi noaga kraabitud (kratid), et vaadata kas on ikka alumiiniumist. Aga suur tükk äravinnamiseks õnneks :) . Läänemaal üks mees müüs valmeti mootoriga Stritzi. Vist isegi siit foorumist käis läbi.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Strizi sõuvõll
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Jaan 2011 22:32 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Nov 2005 10:15
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn
Palun lugupeetud foorumlastelt nõu.
Mul on käsil Strizi kõpitsemine ja praegusel hetkel on mu tähelepanu koondunud Strizi sõuvõllile. Asi järgmine:
Originaal võll oli kõver ning vesilaagrid kulunud. Praeguseks hetkeks on võll küll pressi all uuesti nö sirgeks aetud kuid tegelikult ikkagi veel paras krõnks. Vesilaagrite liugpinnad on ebaühtlaselt kulunud ning ega see sirgestatud võll ise ka ikkagi sirge ei ole. Tarvis oleks laagrite liugpinnad maha treida, uued torud peale pressida, kinni keevitada ja siis kogu võll uuesti üle treida. Aga tsentrid on ka otstes kuidagi imelikud, tähendab tuleks ka koonused uuesti üle lasta ja kogu see asi kipub natuke keeruliseks minema.

Olen siin püüdnud strizidest materjali lugeda ja üsna hea saak on venelaste foorumist: http://katera.ru/forum/index.php?/index
Sealt hakkas mulle silma üks lahendus, mille kohta paluksingi nüüd asjatundjate arvamust. Mõned venemaa strizimehed on teinud asja ümber järgmiselt:
Nad on tõstnud reduktori kummipatjadele, teinud sõuvõllile survelaagri ning ühendanud sõuvõlli reduktori külge lühikese kardaanijupiga. Tulemuseks ütlevad nad:

1) Reduktori vibratsioon, mis kaatri alumiiniumkeresse originaalseades kandub, seda enam ei tee. Seetõttu on mõtet teha reduktorile ka korralikum mürasummutus, mis muidu erilist efekti ei pidavat andma. (Reduktori häälekuse kohta on väga palju kurdetud. Et isegi valjem kohati, kui mootori müra)

2) Reduktori ja sõuvõlli ajamine täpselt ühele liinile (jäiga ühenduse korral) on vaevarikas ning päris heaks nagu ei saa. Nüüd kaob see probleem ära ning võll ei pea taluma vägivaldset väänet, kui laagrid täpselt ühel sirgel pole.

Kuidas tundub, kas selline lahendus, eriti pean ma silmas võlli läbiviigu lahendust kerest, et kas selline lahendus võiks olla elujõuline ? Nagu piltidelt näha, siis läbiviigu juurest on võllile pandud koonuslaagrid ja kummilaagrist on loobutud. Merevee sissetungi takistavad kaks järjestikust simmerlingi. Arvatavasti on vee simmerite ja laagrisimmeri vahele korpusesse puuritud auk, mis võimaliku sisseimmitseva vee välja laseb, mitte laagritesse ei juhi.

Ma uuriksin selle eksperimentaatori käest otse aga nagu ma aru saan, pole see konkreetne lahendus veel ujuma pandud.

Sõuvõlli pean vist ikka nii või teisiti uue laskma teha. Pikkus on sel 2100 (originaalis) läbimõõt 45 mm. Oleksin tänulik vihjete eest, kus nii pikka asja treida saab ja kui võimalik siis ka üldist hinnagut sellele lahendusele.


Manused:
эласт вал.jpeg
эласт вал.jpeg [ 28.06 KB | Vaadatud 3088 korda ]
IMG_0268.jpg
IMG_0268.jpg [ 54.99 KB | Vaadatud 3089 korda ]
КиЯ_рендер3.jpeg
КиЯ_рендер3.jpeg [ 30.33 KB | Vaadatud 3086 korda ]
IMG_0258.jpg
IMG_0258.jpg [ 97.8 KB | Vaadatud 3086 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Jaan 2011 00:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Nov 2005 10:15
Postitusi: 16
Asukoht: Tallinn
Nonii, millegipärast ma ei näe neid pilte. Peab vist ikkagi õpetust lugema.

Pilt

Uploaded with ImageShack.us

Pilt

Pilt

Uploaded with ImageShack.us

Pilt

Uploaded with ImageShack.us

Pilt

Uploaded with ImageShack.us


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2011 18:58 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Tsiteeri:
Olen siin püüdnud strizidest materjali lugeda ja üsna hea saak on venelaste foorumist: http://katera.ru/forum/index.php?/index
Sealt hakkas mulle silma üks lahendus, mille kohta paluksingi nüüd asjatundjate arvamust. Mõned venemaa strizimehed on teinud asja ümber järgmiselt:
Nad on tõstnud reduktori kummipatjadele, teinud sõuvõllile survelaagri ning ühendanud sõuvõlli reduktori külge lühikese kardaanijupiga. Tulemuseks ütlevad nad:
1) Reduktori vibratsioon, mis kaatri alumiiniumkeresse originaalseades kandub, seda enam ei tee. Seetõttu on mõtet teha reduktorile ka korralikum mürasummutus, mis muidu erilist efekti ei pidavat andma. (Reduktori häälekuse kohta on väga palju kurdetud. Et isegi valjem kohati, kui mootori müra)


Milleks ajada asja keeruliseks? Tagasillaveolised sõiduautod kasutavad sellistes kohtades, kus agregaatide "elamine" üksteise suhtes väike, kummimuhve ehk nn guibosid. Kardaanirist on jälle üks täiendav asi, mis tahab määrimist, sättimist jne - eriti vene meeste kasutatavad viletsa kvaliteediga vene kardaanid. Viimases otsas ongi tagaveolistel autodel tagasillareduktor poolses kardaani otsas mitte rist, vaid selline guibo.

Üks selline tummine kardaan koos muhvi ja kõigega on all 3.0 ja suuremate mootoritega käsikäigukastiga BMW-del
Pilt
Sama auto varuosakastist leiad ka hüdraulilisi (st õliga täidetud) mootoripatju, mis kannatavad suurt raskust ja pöördemomendi. Igal juhul kindlamad kui mingi vene kummitööstuse saavutus ning ei maksa ka midagi erilist. Tegemist pole ju gliseeriva paadiga, mis hirmasti raputab ja mis mingeid erilisi mootori kinnitusmeetmeid tahab.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2011 19:11 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 16 Juul 2006 14:41
Postitusi: 1763
Asukoht: Tallinn
striz peaks küll glisseeriv olema ja kindlasti põrutama nagu vanakurat. sõidumugavusega olla sellel lood päris kehvad.

_________________
http://purjekas-minni.blogspot.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 17 Juul 2011 21:51 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Veebr 2008 19:43
Postitusi: 531
Asukoht: haapsalu
ega kardaani ja silla või kardaani ja kasti vaheline muhv ei ole mõeldud asendama risti vaid on ikka mõeldud töötama leevendina pöörlemissuunas tulevatele löökidele. näiteks leevendama lööki mis tuleb siis kui lasta plärtsti sidur lahti. sellised leevendid on vist kõigil tagaveolistel autodel mõlemas kardaani otsas. vähemalt nendel mida mina näinud ja näppinud olen, kaasaarvatud zigllil, mille leevendi sobis 1 ühele 84a 525 bmw -le, ja hinnavahe oli 15a tagasi 12 kordne.

ja tavaliselt on leevendi sees ka juhtpuks mis hoiab näiteks kardaani ja reduktorit omavahel tsentris.


mul on praegu aia taga üks monster blazer millel roolikarbi ja roolivõlli vahel on originaalis mingi risti asemik, silmaga vahtides nagu 15-20 kihti presendi taolist asja. seal ta vist asendab risti aga mitte kardaani juures kindlasti

_________________
oi kuidas tahaks merele


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2011 17:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
AndresA kirjutas:
striz peaks küll glisseeriv olema ja kindlasti põrutama nagu vanakurat. sõidumugavusega olla sellel lood päris kehvad.


Ei ole päris kindlasti. Strizi pikkuse juures

glisseerimine (R>20) alates kiirusest 56 kmh (30 sõlme)
poolglisseerimine (R=8...20) alates kiirusest 22 kmh (12 sõlme)
alla selle on süvislaevad (vodoismeshonnõi)

Kaatri maksimaalkiirus eri allikais vahemikus 12 -13,5 sõlme (mitte 22 sõlme nagu ühes müügikuulutuses keegi oskas sogada)

Seega Striz on süvislaev, mis täisgaasil on hädapärast poolglisseeriv. Selle massi, suuruse ja põhja kujuga glisseerimiseks on vaja ilmselt võimsust 300 hobujõu ringis. Kättesaadava hinnaga kasutatud rida-6 veoautomootorid (alates 3000 eurot tükist) on ka üldjuhul seal 150-200 hj vahepeal ja mingist 12 liitrist tunnis võib ka vast unistada.

Tsiteeri:
ega kardaani ja silla või kardaani ja kasti vaheline muhv ei ole mõeldud asendama risti vaid on ikka mõeldud töötama leevendina pöörlemissuunas tulevatele löökidele. näiteks leevendama lööki mis tuleb siis kui lasta plärtsti sidur lahti. sellised leevendid on vist kõigil tagaveolistel autodel mõlemas kardaani otsas. vähemalt nendel mida mina näinud ja näppinud olen, kaasaarvatud zigllil, mille leevendi sobis 1 ühele 84a 525 bmw -le, ja hinnavahe oli 15a tagasi 12 kordne.


Point on selles, et kui võllide teljed asuvad samal sirgel ning võlli liikuval elemendil tuleb ainult arvestada agregaatide "elamisest" (st liikumisest oma kinnituste deformatsiooni tõttu), siis pole sinna mingit kardaani vaja, vaid piisab väga hästi sellistest kummimuhvidest. Näiteks uuematel tagaveolistel autodel on kardaani ja tagasillareduktori vahel selline (kus vanasti oli kardaanist - nt BMW). Kui ei asu, on teine asi (siis on vaja kardaani või püsikiirusliigendit). Kordan üle, vaatan joonist. Ülalpool näidatud Strizi lõikel ei ole nagu nurki näha. Seega pildi järgi ajaks asja ära 3 sellist guibot, 2 tk mootori ja reduktori vahel ning 1 reduktori ja sõuvõlli vahel. Tsentreerimiseks ja monteerimiseks vajalikud jupid saab lammutusest ja guibod varuosapoest. Igal juhul kui jutt on liikumisest, mis eksisteerib tagaveolise auto kardaani ja sõltumatu tagasilla reduktori vahel, on muhv piisav.

Lisaboonusena summutab selline junn vibratsiooni ja müra, mida kardaanliigend väga hästi edasi kannab ja leevendab löökkoormusi. BMW nn suur kardaanimuhv kannatab välja mootori antava 300+Nm korrutada 1 käigu ülekandearvuga 3 ringis, seega igasugu lada jumalteab mis kummist tehtud muhvide vastupidavus pole vast teema.

Seepärast mul tekkis seda vene meeste tarkust kuuldes rida küsimusi algusega "milleks".

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 28 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group