Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 2T päramootori õli ja bensiini segamine
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Mai 2010 20:18 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Kuna 2T mootorid täiesti võõras teema, siis millises vahekorras siin kogenumaid haid segavad bensiini ja 2T õli? Internetist tuli tarkusti otsast otsani ja kaks hangitud käsiraamatut sisaldasid küll õlita sõitnud kolbide pilte, kuid MITTE ÜHTEGI sõna sellest, kuidas siis segada. Mootoriks 50 hj Johnson 2T mingi 90ndate algus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Mai 2010 21:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 412
Asukoht: Tallinn
Eeldades ,et tegemist ei ole toorõlitusega mootoriga ,siis ikka 1: 50 nagu ennemuiste. Võid ka 2,5% teha segu, ei tule vanale vurrile kahjuks. Ja õli osta korralik!

_________________
Ükski , mis mul varem oli , polnud piisavalt pikk!
www.paadikeskus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 06:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Ja õli TC-W3 või TC-WII, siis kahetakti päramootori õli, mitte metsasae ega neljatakti mootori õli.
Ja asi ei ole selles, kuidas segavad kogenud haid, vaid valmistaja soovituses. Yamahad näiteks peaks läbi saama 1% seguga, Evinrude ja Johnsoni tootja jälle väitis, et ookeani rannikul, kui mootor nädalavahetusest teiseni seisab, ei piisa sellest silindri peegelpinna kaitsmiseks ,roostetäpid tulevad peale...aga see on nende ookeaniäärsete probleem.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 06:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 20 Dets 2009 08:09
Postitusi: 19
Asukoht: Keila
Ise kasutan spets beoloogiliselt lagunevat täis sünt 2t paadimooori õli adinolil oma. Ja 10 hobuseline mootor on ja vahekorraks olen kasutanud 10ml.=1l bensiini. Kuna kogused mis segan on paari liitrised siis on hea kasutada apteegis olevat 10ml. süstalt. Ja olen täheldanud et kui teinekord kodus vaadis mootorit katsetanud siis tavalist õli kasutades jääb veepinnale õli laik aga beoloogiliselt lagunevaga pole paari tunni möödudes midagi näha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 09:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toivo kirjutas:
Ja õli TC-W3 või TC-WII, siis kahetakti päramootori õli, mitte metsasae ega neljatakti mootori õli.

Toivo, põhjenda see keemilis-füüsikaliselt ja mootoriehituslikult ära. Metallid on samad, pöörded on samad. Peale kubatuuri ja silindrite arvu ehk siis ajaühikus läbi karbussi segatava kolmeosalise segu (bens+õli+õhk) hulga pole neil mingit vahet. Segu A/F-ratio on sama ... ja lisaks on Eesti autobensiinid niisamagi määrdeaineid PILGENI täis, et peaaegu õli polegi vaja :D Kõik siin müüdavad kütused on absoluutse viimase lubatud piirini aktsiisivabu solke täis topitud ja see on fakt, mida kinnitas ka vastavas tehases juhtival kohal töötav inimene. Tänane autobensiin ei pese midagi puhtaks, vaid õlitab ise. Ja see algne määrdeaine sisaldus on juba suurem, kui 2%!

Millal Sa viimati bensiinilõhna tundsid, seda mõnusat lapsepõlve A76 oma? Ma käisin Venemaal nuusutamas, prooviks pesin isegi ühe õlise poldi krudisevpuhtaks. Siinne solk on peaaegu WD40, määrib hästi ja veega saab maha pesta. Sestap ka alati kütusefirmade eneseõigustused, et kõik on jokk, kui autod ei liigu ja dünonumbrid on -30% kasvõi Soome bensuga mõõdetust. Nissan Z350 peal läbiviidud tulemused: tehas ja kvaliteetbens 280 jõudu/363 momenti (soomlasega paar ühikut vähem), Eesti solk 252,2 jõudu/312 momenti.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Kolmapäev, 19 Mai 2010 09:59, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 09:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 25 Apr 2005 09:14
Postitusi: 204
Asukoht: Tartu
Kui tegu 90' alguse mootoriga, siis rusikareegel ütleb, et 1/50 segu peaks paras olema. (1% segu ei tohiks küll teha, juba sellepärast, et tollal vist veel üksti tootja ei tunnistanud nii lahjat).
Aga proovi: tee üks ports 1/50 ja teine 1/25 ja kuula kummaga mootor ilusamalt laulab. Kui vahet pole, võid veel vahepealseid segusid ka proovida (1/40 näiteks), aga neid on ebamugavam segada (arvutamist rohkem).
1/50 segu on siis 20 ml õli 1 l bensu peale, mina olen ka süstlaga mõõtnud.

_________________
Ei, see ei ole Rio de Janeiro, see on hoopiski midagi hullemat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 11:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
Toivo, põhjenda see keemilis-füüsikaliselt ja mootoriehituslikult ära.

Ma pole küll Toivo aga paar tarbijalikku sõna, ilma, et tõuseksin KFM ´i (kes ei tea mis on KFM, siis selgituseks: keemia, füüsika, mootoriehitus :D )
Ottootorid jagunevad õhk- ja vesijahutusega mootoriteks. Kuna neil on erinev töötemperatuur, siis sellest ka erinevad õlid välja töötatud, mida kütuse sisse segatakse. Poes on purkidel isegi pildid peal a la paat, saag, mopeed. Nii lihtne see ongi.

Segu teha 1:50 le ja mitte suurt kogust ette, sest õli/kütus segatuna vananeb.

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 12:58 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Minuteada on vahe selles, et kuna päramootori heitgaasid juhitakse vette (läbi vindi rummu), siis päramootorite õli on looduskeskkonnas päikekiirguse toimel lagunev.

Ostsin endale Valvoline 2T Outboard õli, mitte seda kallimat (seal on mingi sünteetiline ja kallim ning odavam variant), vast piisab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 13:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
Toivo kirjutas:
Ja õli TC-W3 või TC-WII, siis kahetakti päramootori õli, mitte metsasae ega neljatakti mootori õli.

Toivo, põhjenda see keemilis-füüsikaliselt ja mootoriehituslikult ära. Metallid on samad, pöörded on samad.

Ma pole ka spets aga on küll hoopis teisiti läinud miskipärast keskmiste igamehetoodetega: päramootor 4t 5500rpm, metsasaag 14500rpm.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 14:37 
2 t mootoril muidu ikka 1:50-le segu.
Sae õliga on selline asi, et meremootori õliga segu kasutasin trimmeris ja lasin selle kokku, kuna meremootoril ju 6500 p/min, aga trimmeril 15000 p/min. Teadsin küll, aga mõtlesin et mis see 1 paagitäis ikka teeb....
Vastupidi äkki ei tohiks probleeme olla....


Üles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 15:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
mosse kirjutas:
Kui tegu 90' alguse mootoriga, siis rusikareegel ütleb, et 1/50 segu peaks paras olema. (1% segu ei tohiks küll teha, juba sellepärast, et tollal vist veel üksti tootja ei tunnistanud nii lahjat).
Aga proovi: tee üks ports 1/50 ja teine 1/25 ja kuula kummaga mootor ilusamalt laulab. Kui vahet pole, võid veel vahepealseid segusid ka proovida (1/40 näiteks), aga neid on ebamugavam segada (arvutamist rohkem).
1/50 segu on siis 20 ml õli 1 l bensu peale, mina olen ka süstlaga mõõtnud.


Yamahal siiski vist ka 80-ndate lõpu teatud mootorid mõeldud käima 1:100. Iseasi, et vanad kalad soovitavad ikka 1:50 lasta. Ise olen sellise mootori juures kasutanud segu kuni 1:75, igaks juhuks.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Re
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 16:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 08 Sept 2008 09:01
Postitusi: 148
Asukoht: Tartu/Pattaya
Meriforell kirjutas:
Sae õliga on selline asi, et meremootori õliga segu kasutasin trimmeris ja lasin selle kokku, kuna meremootoril ju 6500 p/min, aga trimmeril 15000 p/min.


Mina tean vanast ajast (usun et välismaa foorumitest), et paadimootori õli kõrgetel temperatuuridel õlitab viletsamalt. Nii et on öeldud, et mootorratta või sae õli põhimõtteliselt paadis kasutada tohib, vastupidi aga mitte. Kuna õlitusomadused erinevad, võib kulumine olla suurem, nagu ikka vähemkvaliteedilise (vähemsobivama ) õli puhul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Mai 2010 18:18 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Keemilis-füüsikaliselt ja mootoriehituslikult, nagu siin Flint juba mainis, ongi asi nii, et vesijahutusega paadimootor töötab oluliselt madalamal temperatuuril, kui metsasaag.Iga õli on konstrueeritud-disainitud-tembitud teatud mootoritele ja teatud töötingimustele.
Mis puutub PriitV tähelepanekusse meie bensiini kvaliteedi suhtes-olen nõus! Hiljuti tankisin ühest eesti lugupeetud ärimehele kuuluvast automaattanklast 95-e ja auto hakkas kolisema! Kuna kulunud poolasse ja muud sarnast ei leidnud, tankisin huvi pärast järgmine kord Statoilist. Mis te arvate, kolin kadus!
Aga lapsepõlve armsat ehtsat bensiinilõhna sain nuusutada viimati siis, kui Saarso Mart tuli tagasi oma ümberilmaretkelt ja tagastas sponsorile väikese Honda päramootori, mis neid tões ja vaimus kummipaadi sabas oli teeninud. Selle mootori paaki tangiti viimati bensiini rootsi riigi sadamas.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Mai 2010 10:59 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 09 Apr 2009 17:15
Postitusi: 237
Asukoht: Rapla
Mul kasutusel on ja olnud palju päravurre enamuses Yamud ja Evinruded nendel 1/100le õli ja bensu suhe,kasutan tavalist sae õli 1/75le.Selva puhul 1/50le,seda kasutan ka trimmeril ja sael.Ka vene mootorite puhul 1/50le.Yamud kipuvad pikal tühikäiguga sõidul natuke tossama,aga mootori tervisele väike toss on hea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 20 Mai 2010 12:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
Natuke infi, igaks juhuks :wink:
Otsest katastroofi vale õli kasutamisel lühiajalisel kasutamisel kindlasti ei teki. Pikaajalisel kasutamisel ei tea kunagi, mis moodi see lõpeb. Seepärast soovitaksin kasutada ikka ettenähtud õli. Kõige olulisem näitaja on leektäpp. Kui kasutada madalam leektäpiga õli, siis see lihtsalt põleb enneaegselt st ei saa mootorit määrima hakatagi kui oluline osa sellest aurustub/põleb. Vastupidi on nii, et täieliku mittepõlemise tõttu tekib palju tahma. Kui nüüd kasutada sae õli, mille leektäpp on kõrgem kui päramootori õlil ja veel lisada õli rohkem kui on tehsejuhendi järgi ette nähtud, siis ei julge ma väita, et oleks mootorile tervislik kui mootorisse koguneb topelt kogus tahma ja põlemata õlijääke. Tugev suits väljalaskegaasides ei ole kindlasti normaalse töörežiimi tunnus.

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 18 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group