Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Abi sõukruvi ostmisel High Five või Quicksilver QST-5
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=5627
1. leht 1-st

Autor:  kaido171 [ Laupäev, 19 Veebr 2011 14:47 ]
Teema pealkiri:  Abi sõukruvi ostmisel High Five või Quicksilver QST-5

Tere!

Vabandan ette kui teema on vales kohas ehk moderaatorid tõstavad ümber.

Paat : Stingray 195LR

Valmistatud: 2004
Mootor : 4,3 karburaator Mercury 190 hp http://www.boattest.com/engines/Engine- ... 3#OverView

Sõukruvi: Hetkel orginaal- 48-832834-C1-23 ehk Mercury Black Max

Siin allolvel lingil on täpselt samakoodiga vint

http://forums.iboats.com/showthread.php?t=318732&page=1
ehk

Sõukruvist: 3-labaline , pitch 23 ja samm eeldatavalt 14?

WOT : Hetkel keset talve enam peast ei mäleta, aga orginaalis 4400-4800 kiirus oli ligi 60 miili.

Taust:
Paat leiab põhiliselt kasutust veelaua tõmbamisel ja muude vee"jubinate" tõmbamisel. Kuna veelauda on meie taseme juures vaja sõita väiksematel kiirustel kui näiteks suuska, siis sooviksingi Teie abi uue vindi valikul. Veest väljatõmbamine pole ka selle orginaalvindiga mingi probleem. Probleem on just madalal kiirusel vahemikus 18-24 miili, kus on suhteliselt problemaatiline paati stabiilse kiiruse peal hoida. Oleme saanud edukalt ka orginaaliga 3 suve hakkama, aga eelmine suvi sai oma lollusest ühe kivi vastu sõidetud sadamasse sissetulekul. Propeller taastatud ja õrnalt "viskab". Seetõttu saigi mõeldud, et jätaks selle orginaali tagavaraks ja pikemateks sõitudeks.

Olen interneti avarustes päris palju ringi kolanud ja sooviksingi teada, kas kellegil on reaalset kokkupuudet olnud kas siis Mercury High Five või Quicksilver QST-5. Samas oleks võib-olla selline kuldne kesktee 4- labaline sõukruvi, kuid kuna ligi 90% toimub ikka veesport, siis võiks 5-labalise ära proovida.

Arvan, et kui hetkel on org 14x23, siis ise mõtlesin vahetust 21p High Five või QST-5 vastu? Valik on 21 ja 19 vahel. Kardan, et 19p langeb tippkiiruse osas väga palju, sest arvatavasti ligilähedaselt täisgaasile ei saa sõita, kuna pöörded piirajas. Samas ma saan aru, et pean tippkiiruse osas järgi andma, aga samas sellist asja ei sooviks ka ,et peab poole gaasiga "lökutama"
Siin üks hea test. High Five 21p lõppkiirus oli ca 54 miili, mis mind täiesti rahuldaks kui alumine madalam ots oleks stabiilsem.
http://www.trailerboats.com/output.cfm? ... tionid=315

Sooviksin siis teada, kas kellegil on kokkupuudet nendega olnud või teab kedagi, kes oskaks mind aidata ja soovitada, sest proovimiseks ehku peale ei taha minna ja pole ka raha.
Säästuvariant oleks võtta orginaal 21p või siis mingi 4-labaga odavam alumiiniumvint ca $200 eest.

Hetkel ei oska midagi muud siia lisada. Eks kirjutage kui midagi olulist olen jätnud kirjutamata. Uurin veel stingray ja muid foorumeid ka.

Lugupidamisega, Kaido

Autor:  Viking [ Laupäev, 19 Veebr 2011 18:26 ]
Teema pealkiri: 

Esiteks pean norima selle väidetava lõppkiiruse osas :D Selle propiga see paat ei sõida kindlasti 60 mph, ka teoreetiliselt mitte. Aga muidu on highfive vedamiseks väga hea valik, proovitud küll päramootoriga paadiga. Algus on ülihea, lõppkiirus selline keskpärane. Kui paati kasutada ainult vedamiseks, siis minu kõhutunne ütleb 19 samm, aga igapäevapropiks oleks 21 loogilisem. 19 võib pöörded liiga üles ajada täisgaasil nagu sa isegi juba mainisid, aga enne teada ei saa kui proovitud. Ja ükskõik mida siis ostad, osta teras, vahe on tuntav igal reziimil.
Seda propitesti, mille link sul oli, ei saa üksühele võtta, kuna seal oli mootor võimsam kui sinul ja jala ülekanne 1,60 vs. 1,81 sinu paadil. See on juba piisav erinevus, et kogu propellerivalik pea peale keerata. Kahjuks ei ole minu kunagisest propellerikollektsioonist eriti midagi enam järel, kuna viimasel paaril aastal ei ole midagi juurde ostetud. Muidu oleks minged variante proovida andnud. Mingi 19 teraspropi kolme labaga ehk leiab hea tahtmise juures.

Autor:  Peeter Ude [ Pühapäev, 20 Veebr 2011 15:33 ]
Teema pealkiri:  Re: Abi sõukruvi ostmisel High Five või Quicksilver QST-5

kaido171 kirjutas:
Probleem on just madalal kiirusel vahemikus 18-24 miili, kus on suhteliselt problemaatiline paati stabiilse kiiruse peal hoida. Lugupidamisega, Kaido


Et kas paadil trimmid on olemas? ... juttu pole mootori jala trimmist, vaid ikka lisa trimmidest.
Siin tundub pigem minu jaoks olema probleem, kus ahterpeegi märgamises on küsimus.
Seda vahepealset kiirust (klisseeriv - poolklisseeriv, 8 kuni 14 sõlme) on siis ilma trimmideta väga raske hoida.
Trimmid aitavad ahterpeegli kuivaks tõmmata ja õhk siis mööda ahtrit kergemini alla läheb. Või pigem tõmmatakse vesi mööda trimme minema..
Sama kehtib ka, et trimmidega surud vööri maha, masina pöörded tõusevad ... kaotad küttekulus, kuid praktiliselt saad vabalt valitud kiirustel stabiilselt sõita.
Sadamas muidugi tahavad kainaabrid sellise lainetaja maha lüüa....

Autor:  kaido171 [ Teisipäev, 22 Veebr 2011 10:00 ]
Teema pealkiri: 

Tänud vastamast.
Kuna uurisin siin kõike variante, siis ka välismaa foorumites soovitatakse paigaldada esimese asjana trimmid. Imelihtne paigaldus. Sõidan enamasti Lämmijärvel ja mul kahjuks pole olnud võimalust ühtegi trimmidega paati näha.
Kaalun tõsiselt lisatrimmi panekut kuid mul tekkisid mõned küsimused, mis võib-olla Teile kogenud kipperitele tunduvad isegi rumalad.
1. Kui paigaldan lisatrimmid, mis muutub tagaoleva lainega? Rõhutan, et põhirõhk on veelaua sõitmisel. Ei ole hetkel kasutanud mingeid lisaraskusi, koormamaks paati, et laine suurem tuleks. Kas võib tekkida olukord, kus paat istub veest rohkem väljas ja sisuliselt vajaminevat head lainet taha ei tekigi? Kahtlus tingitud sellest, et paljud on ka need trimmid külge pannud ja pärast ikkagi maha võtnud. Veesuusa ja muude jubinate tõmbamiseks ideaalne, kuid veelaud ja laine...?
2. Lugesin jälle, et võib päris kõvasti muuta paadi juhitavust suurematel kiirustel. Trimm on muidugi natuke reguleeritav.
Kas see asi on üldse nii tõsine või on lihtsalt mõni võib-olla trimmi valesti paigaldanud/reguleerinud.
Tean ka seda, et Stingray pole päris õige paat veelaua sõitmiseks kuid prooviks võtta välja maksimumi ja hetkel pole väljavahetus soove ka, sest olen väga rahul temaga.

Üks ameerika leht, mis pakub lisatrimmi võimalust.
http://www.nauticusinc.com/smart_tabsSX.htm

Hetkel ei liigu isegi ebay-s kasutatud 5-labalisi vinte eriti.
Kuidas Teil seal Tallinna pool see sõukruvide saadavus paadipoodides on? Mõtlen just kohapeal olemist. Arvatavasti tuleb ikka neti kaudu tellida. Odavaim 5-labaline, mille leidnud olen maksab 500 eur. Kasutatuna liiguvad 250-300euri kanti.

Autor:  flint [ Teisipäev, 22 Veebr 2011 13:53 ]
Teema pealkiri: 

Oletan, et jala ülekanne on 1,82 (kui ma nüüd peast seda ülekandearvu õigesti mäletasin). Solas alumiinium sõuvinte on U-partsis koguaeg saada. Hind oli aastate eest üle paari tuhande natuke. Endal mul on olemas 17´, 19´ ja 23´. Kuigi sa lõuna-vabariigis, siis teoreetiliselt tuleks ka kõne alla prooviks laenamine.

Autor:  kaido171 [ Neljapäev, 24 Veebr 2011 17:30 ]
Teema pealkiri: 

Tänud pakkumast. Eks edasine kirjavahetus sõnumi teel.

Ootaks veel Teie arvamusi lisatrimmi kohta ja veel parem kui keegi teaks mõnda tuttava tuttavat, kellel võiks 5-labaline vint olla...

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/