Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Paluks targematelt nõuandeid mootorpaadi ostul
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Mai 2011 14:29 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Veebr 2011 21:57
Postitusi: 20
Tere. Plaanin osta soomest, tuttavate käest paati. sunbuster+ suzuki dt30.
Pidin saama ka käru,aga käru siiski ei müüdud. Nüüd peaksin paadi ära tooma kaubik peugeot boxeriga,aga selleks peaksin mootori lahti ühendama. Küsikski,et kui keeruline on neid juhtmeid ja trosse lahti võtta? (paadil on rool,starter jne)Varasemat kogemust mul paadimootoritega ei ole.
Ette tänades.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Mai 2011 16:13 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Okt 2006 08:44
Postitusi: 113
Asukoht: Kivimäe, Tallinn
Ma arvan, et lihtsam on äratoomiseks kelleltki käru laenata, kui hakata mootorit küljest ära kiskuma.
Ma ei mäleta küll peast sunbusteri pikkust, aga peaks ikka üle 4 meetri olema. Kas ta kaubikusse ilma mootoritagi ära mahub?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Mai 2011 16:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Veebr 2011 21:57
Postitusi: 20
Busteri pikkus on 4.10 Kaubiku putka pikkus on 3.30. Ehk siis mingi 80 cm jääb kaubikust välja.Seda siis,kui mootor lahti ühendada. Seadusega nagu pahuksisse ei lähe ,kuna 1m on lubatud olla autost väljas. Ma momendil olengi soomes. Et eriti enam midagi muuta ei saa. Käru laenamine oleks mõtetu,kuna laeval käru üks suund maksab 160 eur. (vikingline) Samas peaks ka kunagi siis käru tagasi tooma. Jälle 160 eur.
Et uuriks siiski seda mootori lahti võtmist(lahti ühendamist) Kuji siin foorumi rahvas ütleb,et ei maksa seda lahti ühendamist teha,siis ma ei tee seda kindlasti. Aga kui just midagi ülemäära keerulist pole,siis oleks see parim lahendus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Mai 2011 17:32 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 382
Asukoht: Võru
Max. pool tundi ja see mootor on küljest ära. Kuna väike mootor, siis ei pea isegi tali kasutama. Vaata loogiliselt kuhu kapoti all trossid, juhtmed lähevad ja ühenda lahti. Mitte midagi keerulist ei ole, kättevõtmise asi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Mai 2011 19:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Veebr 2011 21:57
Postitusi: 20
Ok. Tänud.Homme,ülehomme hakkan lammutama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Mai 2011 20:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 286
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
Lisaksin omalt poolt hr. Vikingi nõuannetele: Kõiksugu vanemate mootoriga kahe- ja neljarattaliste puhul, näiteks elektrijuhtmete lahtiühendamise korral teen alati väikese skeemi, kui on vähimgi oht eksituseks! Tuttav raadiomees õpetas aga- kui juhtme otsa pole võimalik kindlalt identifitseerida- siis pani ta äravõetava juhtme otsale näiteks maalriteibist lipiku vajaliku infoga! Nii jääb mõnigi ebameeldivus ära.
Edu siis!

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Mai 2011 09:08 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 10 Mär 2007 00:18
Postitusi: 157
Asukoht: Tallinn
Oota ikka natuke selle mootori mahakruvimisega. Minu meelest on (vähemalt Eesti seaduse järgi) lubatud vedada kuni 1 meeter tagant välja ulatuvaid jubinaid tähistuseta, kuni 2 meetrit tagant välja ulatuv jubin peab olema tähistatud, aga võib vedada ja miskeid erilubasid pole vaja:

Suuremõõtmelise ja/või raskekaalulise autoveo eeskiri

§2. Mõisted
6) Suuremõõtmeline veos (edaspidi suurveos) on koormaga või koormata sõiduk (autorong), mille üksainuski mõõde ületab «Liiklusseaduse» § 15 lõike 1 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud suurimat lubatud suurust või kui koorem ulatub sõidukist (autorongist) ette- või tahapoole üle 1 m;

§5. Luba veol
(2) Erandina ei ole luba vaja, kui koorma laius ei ületa 3 m ja/või koorem ei ulatu sõidukist ette- ega tahapoole üle 2 m tingimusel, et sõiduki laius ei ületa «Liiklusseaduse» § 15 lõike 1 alusel teede- ja sideministri poolt kehtestatud suurimat lubatud suurust. Vedu peab toimuma ja veos peab olema tähistatud määruses toodud nõuete kohaselt.

§23. Väljaulatuva veose tähistamine
Sõidukist (autorongist) ette- või tahapoole üle 1 m väljaulatuva koorma kaugeim punkt peab olema tähistatud väljaulatuva veose tunnusmärgiga. Tunnusmärgi ülemise serva kõrgus ei tohi olla üle 1,6 m ja alumise serva kõrgus alla 0,4 m sõiduteest. Tunnusmärkide juures peab olema ees valge või kollane ja taga punane latern.

Väljaulatuv veos. Tunnusmärk on vähemalt 400 mm küljepikkusega ruut, milles on vaheldumisi 45? all punased ja valged kaldvöödid laiusega 1/8 küljepikkust. Eesmisel tunnusmärgil helgivad valged vöödid, tagumisel punased.


Need on küll Eesti seadused, aga uuri, kas Soomes miskit sarnast, peaks ju üks EU olema.

_________________
60 HP abimootoriga purjejahid -> www.tattoojahid.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Mai 2011 20:37 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Veebr 2011 21:57
Postitusi: 20
Sain siis lõpuks mootori maha. Tõesti polnud seal midagi keerulist.Juhtmed olid pistikuga lahtiühendatavad. Ja kaks trossi+rooli tross.
Selle rooli trossi kohta küsiks nõu ,aga ei ole mul seda kerge seletada. No äkki keegi saab aru.Mootori poolses otsas see rooli tross,on nagu pikk toru,mille sees on teine toru(või pulk,või midagi sellist). Kui nüüd rooli keerata,siis see sisemine toru liikus ilusti välja. Aga sisse omal jõul ei läinud. Kui käega peale surudes,siis läks.Tross oli küll juba mootori küljest lahti ühendatud. Ehk siis jäi tunne,et ühes suunas töötab ilusti,aga teises suunas mitte. Ei tea,kas tross katki?
Ei krt, Sai vist väga loll ja keeruline jutt.

Aga transpordiga ei tohiks probleeme olla,kuna paat jääb kaubikust tagant ainult 80 cm välja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2011 08:48 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
evils kirjutas:
... Aga sisse omal jõul ei läinud. Kui käega peale surudes,siis läks.Tross oli küll juba mootori küljest lahti ühendatud. Ehk siis jäi tunne,et ühes suunas töötab ilusti,aga teises suunas mitte. Ei tea,kas tross katki?
...

Kas rooli keerates käis rool vabalt ringi ja trossi sisse ei tõmmanud?
sellisel juhul võib küll tross katki olla, või siis roolikarbis hambad maas vmt.
Igal juhul tuleks kogu roolisüsteem lahti harutada ja kõik üle kontrollida enne kasutamist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2011 20:37 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Veebr 2011 21:57
Postitusi: 20
Paat nüüd kaubikus ja kõik ok.

See keeruline jutt mis eile kirjutasin,selle võib ära unustada. Sogasin ikka täiega. Kuna ei tea paatidest suurt midagi. Küsimus siis selline. Kui rooli ühele poole keerata,siis tross liigub ilusti välja. Aga teisele poole keerates tross ei liigu. Kas saan õieti aru,et tross siiski puru? Et lükata ta suudab,aga....

Kas saan õieti aru,et kui paadil pabereid pole,siis kõigepealt tuleb veeametist võtta mingi paber(tüübikinnitus vms) ja siis ark i registreerima?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Mai 2011 08:02 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 382
Asukoht: Võru
Kui paat on tuvastatav, ehk siis mudel, mõõdud ja kõik muud andmed, siis ei ole võib-olla Veeteede ametit vaja. Kui näiteks ARK-s on täpselt samasugune paat juba arvel. Mina läheks esmalt ARK-st uurima.
Roolitross on katki, või roolikarbi hammasrattad. Tross peab rooli keerates ise liikuma mõlemas suunas. Lõhnab uue rooliseadme järele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Mai 2011 09:59 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 210
Asukoht: Tallinn
Tross ei pruugi mõlemas suunas ilusti liikuda, kuna trrossi kõri üks ots on ju lahti ja kõri liigub koos trossiga kaasa. Paned trossi tagasi uuesti mootori külge ja siis proovi, kas keerab.

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Mai 2011 17:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Veebr 2011 21:57
Postitusi: 20
Tänud vastuste eest. Kihutan siiski enne arki. Eks näis,mis nad seal räägivad.

See trossi värk tulebki nüüd uuesti ära katsetada. Tross oli lahti jah,siis kui proovisin rooli keerata.

Huvi pärast veel küsiks ,et kas trossid on standartsed (ainult pikkused erinevad) või vastavalt mootorile. Palju trossid üldse maksavad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Mai 2011 22:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Väikese surfamise peale leidsin nettivene.com-st ühe täiskomplekti. Mul pole halli aimugi, on see normaalne hind või mitte. http://www.nettivene.com/veneen-varuste ... kki/413910

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 19 Mai 2011 23:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 413
Asukoht: Tallinn
evils kirjutas:
Tänud vastuste eest. Kihutan siiski enne arki. Eks näis,mis nad seal räägivad.

See trossi värk tulebki nüüd uuesti ära katsetada. Tross oli lahti jah,siis kui proovisin rooli keerata.

Huvi pärast veel küsiks ,et kas trossid on standartsed (ainult pikkused erinevad) või vastavalt mootorile. Palju trossid üldse maksavad?

Trossid päris standardsed siiski ei ole. Kõige odavama otsa roolimasinatele on oma "säästutrossid". Nendest (nii masin kui trossid) soovitan suure kaarega mööda kõndida. Ükskõik kui odavalt ei pakuta.

_________________
Ükski , mis mul varem oli , polnud piisavalt pikk!
www.paadikeskus.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 32 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group