Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Palun abi seoses paadi kiirusega
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 09:10 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 22:27
Postitusi: 5
Tere! Mure siis selline,et paat on 5m pikk 1,9m lai,ning kaalub ~1,2t. Kui sõita 4hp 4 taktise mootoriga on sõidukiirus 8km/h ja 30hp 4 taktise mootoriga on kiirus 12 km/h. Kas see kiiruste vahe peabki nii väike olema? Või on asi kruvis? Ettetänades Alayn.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 10:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Kui 5-meetrine paat kaalub 1,2 tonni, siis on 3 järeldust:
1) paat on ka 30-hj mootori jaoks liiga raske ja kiiremini ta sõitma ei hakkagi;
2) sellise suhteliselt väikese paadi puhul on säärane mass liiast;
3) kulge rahulikult väikse mootoriga või vaheta paat kergema vastu.

30-hj mootor suudab vee peal libisevas režiimis edasi viia umbes 500-700 kilo - ehk siis umbes 250-300-kilose paadi ja 3(4) reisijat.

Sinu paat praegu vee peale libisema ei tõuse, vaid liigub ujuvas režiimis. Sel juhul ongi füüsikaliseks kerekiiruseks 8-12 km tunnis.

Liikumiskiirus sõltub kerekujust: ümara kujuga rasked paadid ongi ette nähtud ujuvas režiimis kasutamiseks, neid saab vee peale libisema panna ainult teoreetiliselt. Vee peale libisema tõusevad lameda põhja ja teravate nurkadega kerged kaatrid.
Rasked ümara kujuga paadid on mõeldud kasutamiseks ka suure laine ja tuulega, kerged kaatrid aga pigem sileda vee peale.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 16:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Kui on ujuvkerega paat, siis kuskil 100hj kandis peaks juba peaaegu et 17km/h välja vedama kui siis ikka veel üle vööri näeb ja paat ahtri peal püsti ei kulge :D
Veemehel on õigus. Täpselt nii ongi, et kui on ujuvkerega paat siis ei ole mõtet hobujõude juurde panna. peale suurema kütusekulu ja kallima mootori ei muutu mitte midagi.
Seda peaks teadma ka igausgu pukserimehed jne kus on üledimensioneeritud mootoritega ujuvkered. Teatud pööretest alates kiirus enam ei kasva, kasvab ainult kütusekulu ja vööri kõrgus veepinnast. Aga neil laevukestel on seda jõuvaru siis ikkagi vaja kui millegi raske vedamiseks läheb. 5m paadi puhul ilmselt see vajalik ei ole.

5m paat ja 1,2T. Kahtlane... Mingi teraspaat või vana soomlaste palgiparvetuspuksiir?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 16:38 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 22:27
Postitusi: 5
paat on plastikust ja kajutiga toodud uk`st.Kui tuua sai oli põrandaalune betoonblokke ja kruusa täis,need viskasin välja sest paat niigi raske see 1,2 tonni on umbes öeldud kuna pole kaalupeal käinud !


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 17:06 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 14:07
Postitusi: 92
Asukoht: Harjumaa
Minu 5,8 meetrine paadike kah paberite järgi 1100 kg kaalub, kas ka nii on pole kontrollinud. Aga edasi liigutab seda 101 KW mootor, kere on glisseeriv ja suurimaks kiiruseks olen näinud 70 km/h


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 17:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Pane mingi pilt paadist. Hea kui põhja kuju ka näha oleks eest-küljelt-tagant. Siis saab mõelda. Aga ballasti olemasolu, juhul kui see sinna teadlikult paigaldatud oli, viitab küll sellele, et see paat ei ole mõeldud kiiresti kulgema.

Aga oma paatide massidega panete mind tõesti imestama.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 20:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
mis siin imestada on, mu 21-jalane kaalub kah paberite järgi 1250 kilo. Loomulikult koos mootoriga. Mootorijurakas ise kaalub juba 450 kilo, ma ei tea, palju veojalg kaalub, aga eks see ole ka midagi.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 21:36 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 22:27
Postitusi: 5
paat ise sis selline

http://img10.imageshack.us/i/dscn2757ga.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/dscn2759j.jpg/

Küsimus ongi selles ,et kuidas 4`ne liigutab ainult nii vähe vähem?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 21:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
See paat peaks sul 400 - 500 kg kaaluma mitte rohkem


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 21:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
No selle paadi puhul on küll sel 30-jõulisel midagi väga viga, kui glissivat keret sellest kiirusest kiiremini ei suuda viia. Julgeks väita, et pisipaja kõik jõud jõudsid tõukeks, suurel pajal hädapärast 10 hobust. Mingi julm läbilibisemine peab vindil olema. Üldiselt teevad ju kõik sarnased päravurrid suurusjärgus täpselt samad pöörded vindile (kuni 3200-3300 maks), kiiruste vahe tuleb labade arvust, läbimõõdust ja sammust. Samas pisivurrid teevad 2500-2600 pööret vindile oma suht olematu sammuga vintidega. Sul peab olema mingi räme kala kusagil.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 22:02 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Ja ilus glisseeriv kere on see ka. Mootor alates 70hp peaks selle kere mõnusasti liikuma saama.

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 22:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Pilte vaadates peaks see paat glisseerima allright. Nii kõva spetsialist ma ei ole, et pildi järgi öelda, mis mootoriga see riist glissi läheb.

Seda võib küll öelda, et glisseerima mõeldud paadi puhul on kõik alla-glissi-kiirused kütusekulu mõttes nutmaajavad.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 22:10 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Kui mootor paati glisseerima lükata ei jõua siis kiirus ei kasvagi. 30 hp võib nõrgaks jääda sellele kerele. 30 hp mootoril oli jupp tegemist, et 440 pikk Blesseri paat glisseerima lükata. Paat kaalus mõnisada kilo

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 22:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 15 Apr 2009 22:44
Postitusi: 217
Asukoht: Tallinn
Minul oli sarnane 5m pikkune paat 30 mootoriga ja tõusis ilusti glissi, tippkiirus oli 18 sõlme.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 07 Juun 2011 23:22 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 368
Asukoht: Võru
Vaadates põhja nurka on väheusutav, et see paat ka 50 hobujõuga korralikult glisseeriks. Nurk on ikka ülijõhker.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 44 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group