Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 20:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
No see jutt, et 10 sõlmega kuhugi ei jõua, see on koerasitt! Olematu autonoomsusega siledavee paadikesed on sellise hinnaklassi kiired vannid, ei muud. 10 sõlme on juba päris kabe kihutamine ja kui sellistel pool-glissivatel matkapaatidel on natuke rohkem katlas võimu, nii 30-50 hobust, siis sõidavad need kruiisikiirust juba 15 sõlme aga ikkagi on kulu olematu ehk autonoomsus maailma avastamiseks olemas. Keegi ju ei väida, et kihutada poleks vaja - on ja selleks saab edukalt midagi teist omada. Raputad ennast veerandtunniga orgasmini. Veel, spetsiaalselt Marlene kirjeldusele 100% vastav paat :D

4000 tugrikut on just selline kõige totram summa nii auto- kui paadiostul, et seda on juba palju niisama rumaluste peale kulutada (mina teen selliseid lolluseid kuni 5000 eek ulatuses, et ostan järgmise rallika, sõidan ühe-kaks sõitu ja siis vaatab edasi) aga midagi juba ägedat selle eest ei saa. Mootorpaadina saad mingi täiesti merekõlbmatu järvekaatri, kuhu sappa arutut pada toppides teed "Peetre-vendasid" või ka minu kadunud sõpru "Saaliste-vendasid" (just järve sportpaadile sappa liiga suur/raske pada ja ahtrilainega põhja ning laibad laiule) aga ei saa korralikku merepaati, millega naise ja lastega turvaliselt ringi sõita. Samas saab sellises hinnaklassis juba kätte suhteliselt suuremaid ja päris korralikke elamiskõlbulikke "popsutajaid". Kindlasti kulgeb selline Mersu diisli jõul ka kiiremini kui 10 sõlme? OK, plastikpaadi saamine on otsimise ja õnne küsimus, enamus on kas puupaadid või veel kehvem versioon - plastiga üle kaetud aga abiks needki. Kuid leiab ka plastikut, kuhu võid aegamisi kogemuste tekkides juba vähe jämmuma katla ehitada ja rõõmsalt poolglissida. Aga need üliökod 10 Hj ei tee isegi 10 sõlme, pigem 5-6. No ja siis on juba ka sellised olemas: Volvo bensukas, absoluutselt pommikindel, sõidab kiiresti ja mahutab palju.

Edit: veel kaevates viskas sisse suisa alumiiniumist mahuka sisemootoriga matkapaadi! Ehk tegelikult pisut ringi vaadates on 4kilo tugrikunaha eest üht-teist asjalikku võimalik soetada, poleks uskunudki. :roll: Näiteks veel mõne kadedust tekitava Pettersoni :shock: JA kui ikka veel meetreid väheks jääb, siis leiad mõnisada jurude ja lööd moodsate plastkäkerdiste omanikel 40-jalase tõelise ässa iluga lihtsalt suu kinni.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Reede, 17 Juun 2011 21:15, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 21:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
No see jutt, et 10 sõlmega kuhugi ei jõua, see on koerasitt!


Ma ei öelnud seda. Iga asjaga jõuab lõpuks igale poole. Mõnikord tekib ainult küsimus, et kes see viitsib.

Näide. Mul on kodu ja kontori vahet 14 kilomeetrit. Olen seda teed ka jala käinud, mõnusalt astudes läheb natuke üle 2 tunni. Kas sa arvad, et ma viitsiks igast oma tööpäevast 4.5 tundi tööle ja tagasi jõudmisele kulutada? Ei viitsi. Ja kulu on ka liiga suur (aeg on raha). Jalutada, muide, mulle meeldib, aga 90 tundi kuus kontori vahet saagimisele ei viitsi kulutada.

Paadiga on sama lugu. Kui fookus on see, et tahaks "minna sinna ja sinna ja tänna", siis võiks paat liikuda kah. Kui fookus on see, et "kama, kuhu ma jõuan, peaasi, et 5 tundi sõita saaks", siis on teistsugust paati vaja. Las inimene valib. Maitsed on erinevad.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 21:34 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Wow, ei oodanud just sellist vastuste hulka esimese päeva jooksul. Aga tänud kõigile kes võtsid vaevaks vastata. Mõningad täpsustused - paat peaks olema ikkagi suhteliselt hõlpsalt haagise peale aetav kuna kai kohtadega on nagu on ja kodu lähedalt eriti kaugele sõitma (näiteks Pirita) ei taha hakata. See välistab siis vaiksed popsutajad kes paraku on päris rasked ning liiga pikad, et neid iga kord sisse välja lohistada. Ühesõnaga sooviks siiski paati mis glissi läheb ja suudab +20 kn liikuda. Jah, on küll kulukas kuid siiski. Samas ei tahaks ohtu sattuda kui ilm ootamatult jamaks läheb. Teine soov oleks minimaalselt tuuleklaas mis vähegi kaitset pakub. Tuuled on meil vastikud ning isegi siis kui sisemaal on +30 võib merel nõks ebameeldiv olla. See välistaks siis lahtise aluse. Kolmas soov oleks roolikonsool. Miks? Isegi ei tea, mõnel peab autol valuvelg olema minul peab paadil roolikonsool olema. Viimase reidi ajal jäi silma selline isend http://www.nettivene.com/moottorivene/alamarin/417094 Kõrge pardaga, väiksemad kodanikud saavad vööris tuule/vihma varjus olla (samas ei lähe umbseks), ruumi neelavat mootorikatet võib isegi boonusena võtta - piknikulaud omast käest. Pluss huvitav turbiinajam mis ilmselt pakub palju rõõmu ja ka muret ning sõiduauto mootor mida saab näiteks diisliga asendada. Tulistage nüüd.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Juun 2011 22:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Andrez kirjutas:
Tulistage nüüd.


OK, deal

No mis sa selle sita peale ikka kostad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Juun 2011 07:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
PriitV kirjutas:
Näiteks veel mõne kadedust tekitava Pettersoni :shock:

See Pettersson on juba Eestis!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juun 2011 09:31 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Kui kahetaktiline mootor võtab võrreldes neljataktilisega palju kütust siis turbiin võtab väga-väga-väga palju kütust.

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juun 2011 13:25 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 145
Minu üks esimesi paate oli MV Marin 480S koos 50HJ Johnsoni mootoriga. Sellega sai ilusti glissis isegi meetrise lainega ümber Pedassaare sõita. Kuigi ta oli natuke lühem kui mu praegune ameeriklane Glastron, talus ta lainet paremini.
Leidsin paar sellist ka Nettivene leheküljelt.
Sellise paadi hind peaks sinna 4000 eur kanti jääma koos mootoriga.
http://www.nettivene.com/moottorivene/mv-marin/425228
http://www.nettivene.com/moottorivene/mv-marin/423652


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Juun 2011 22:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Ma pakun siis omalt poolt ka ühe nettivenest leitud imeeluka välja. Peaks olema "suhteliselt" ökonoomne ja nalja kui palju. Pakutud margis ma siiski kahtlen sügavalt. Oletan, et tegemist on Amuuriga. http://www.nettivene.com/moottorivene/kasanka/422394

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 24 Juun 2011 20:57 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Keegi mainis ennem, et 4000 on väga tobe summa paadi ostmiseks. Ilmselgelt oli tal õigus. Väga raske on selle raha eest midagi head ja korralikku saada, alati on kas hea ilma korralikuta või vastupidi. Eks see jätab 3 võimalust - Minna pangahärrade jutule, lasta latti allapoole või oodata järgmise hooajani. Pangahärrade juurde minna enam ei taha, aitab. Nii jääbki üle kas leppida mingi kiire, lärmava ja pisikese paadi juurde nagu näiteks Bella 440 TL või lihtsalt juurde koguda. Ilmselt katsun mingi pisikese vanni kätte saada ja kui muud ei tule siis vähemalt kogemusi kuhjaga. Nii jääbki raha muu mõistliku peale nagu korralik paadihaagis või muu tarvilik varustus. Muidu pigistad viimase raha eest midagi välja ja kui midagi peaks investeerimist vajama oledki jälle kuival. Seal Soomemaal käivad ka asjad ahvikiirusega - kui leiad midagi sobivat siis tavaliselt oled ca 30 minutit hiljaks jäänud ja hea asi jälle läinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Juun 2011 09:16 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
minu 5 kopikat siia

Olin ka 2 a tagasi sama dilemma ees, eelarve kokku kuskil 50 000 kr ja mina läksin kummika (RIB-i) teed, põhjusel, et mitte pidada (maksta) sadamakohta ning peale sõitu tõmmata paat kärule ning garaazi. Ühesõnaga, palju probleeme oleks minu jaoks olemata, mis kapitaalsema kaatri puhul on reaalsed.

Soetasin endale algatuseks ühe päevinäinud Avoni RIB-i, hiljem avastasin, et tegu on professionaalseks kasutamiseks ette nähtud (vesiballastiga) paadiga, mis kannatab lainet 2 m ja sõidab lubatud 50 hj mootoriga rahulikult 60-62 kmh ja suudab täiesti külmalt sõita kiiresti ka suures laines.

Kogu eelarve jupphaaval ostes oli eekides:
paat kasutatud 1994 12 000
mootor 50 hj 2T kasutatud 12 000
pult+trossid kasutatud 1500
Roolipult+trossid+hoovad uued 3000
Haagis (Respo 2.7 m porte+kiilplokid) 12 000
Materjalid ja peenem nänn 8 000

Kokku arvestasin ca 50 000 krooni

Kuna ühtegi sobivat valmis paati ei olnud saada, siis otsin jupphaaval - paat, mootor, pult+trossimajandus ja panin selle ise kokku.

Kas ma teeks seda veel? Ei teeks. Lõppkokkuvõttes - kui oluline on tulemus, siis osta nt Soomest töötav komplekt - paat+käru, isetegemine jupphaaval on kallim.

Aga sellist paati eelistaks ma iga kell odavatele plastkünadele, tema püstuvus ja lainetaluvus on ikka sootuks teine maailm kui need 4 m klaasplastist säästupaadid. Näiteks 150 kg mees võib rahulikult keset parrast peale ronida ilma, et paat isegi eriliselt kalduks. Kui leiad kuskilt kasutatult korraliku - iga kell etem kui need odava otsa plastpaadid.

Selliste 4000 euro projektide nõrgim lüli on mootor - need 90ndate alguse 2taktilised päramootorid on töökindluse ja putitamisvajaduse mõttes paras tripper ja kui ise teha ei oska, siis maksad peagi teise 1000 eurot töömeestele. Tüüpiliselt on kogu värk selline viimase veerandi peal, igasugu kulunud puksid-laagrid, karbussid, mille uueväärseks taastamine on kallis. Kindlasti osta elektristarteriga, sest väikeses paadis nööriga mingi tõrkuva (nt täis läinud) mootori käima saamine on juba omaette ooper. Paned mingi 45Ah autoaku ja sellega lappa või pool tundi.

Teine nõrk koht on väsinud trossimajandus, ära veninud trossid tähendavad, et käigud ei taha sisse minna, gaas jääb peale (või ei lähe põhja) jne jne.

Ka ära alahinda kütusekulu, tegu hoopis teisest klassist numbritega kui sõiduautol, tunnikulu ulatub 2takti mootoritel rahulikult 20 liitrini ja üle sellegi ja see on tegelikult juba samas klassis kui vene sõiduauto mootoritega kaatritel.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Juun 2011 18:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 17 Apr 2011 18:23
Postitusi: 32
Asukoht: Tallinn - Viljandi - Treimani - Eisma
Mul on kogemus Soomest toodud 90-ndate alguse Yamaha mootoritega, 30hp ja 50hp, esimene ei käinud korralikult, Viljandis mehed reguleerisid paika, edasi töötas nagu kell, 50hp käib ka korralikult. Lärmab, võtab bensiini aga töötab. Palju saab paadimootor tööaega kui on hobikalastaja või saarel mökki omava inimese käes - ei ole võrreldav autoga.
Kokkuvõttes, 90-ndate yamudega on kogemus positiivne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Juun 2011 18:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
PriitA kirjutas:
Palju saab paadimootor tööaega kui on hobikalastaja või saarel mökki omava inimese käes - ei ole võrreldav autoga.


Teisest küljest, mis on päramootori ressurss võrreldes autoga- ei ole võrreldav...... :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 30 Juun 2011 14:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 10:23
Postitusi: 44
3 täiskasvanut pardal 5m HT plastpaadi taga 40hp 2t Evinrude võtab umbestäpselt 13 liitrit tunnis. Kui keegi lauaga taga lohiseb, siis võtab mõistagi rohkem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 01 Juul 2011 12:18 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Tänud vastajatele. Nüüd on aga lood nii, et soomlasega on "kaupakirja" ehk leping tehtud ja käsiraha antud. Kondasin eile mööda Soomemaad ringi ja käisin erinevaid eelnevalt välja valitud paate läbi.... olid mis nad olid aga minu silmis võiks neile anda hindeks raibe. Lõpuks sattusin Turu lähedal ühte kenasse tallu (nii 30 km merest) ja kui paat juba eemalt paistis siis tundus, et see on "see" :P Ehki ilma mootorita oleks olnud patt see sinna jätta. Kõik on värskeks tehtud - uus sõidukate, uus värv, uued klaasid, uued tuled jne. Tootjaks Finntern, pikkus 480, laius 190, kõrge parras ja ahtris istumine pikku pidi. Niiet hetkel on teema ammendunud aga ehk on sellest kellegile teisele kasu :D PS kes teb kust saada normaalse hinnaga nii 50 hp mootor koos juhtimisseadmetega? Eestist vist mitte....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 03 Juul 2011 02:30 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Mis puutub varasemasse vaidlusse selle üle, kas merele kihutama minna või nautida merel olemist, siis on ju vana tõde, et purjetajad lähevad sadamast välja selleks, et minna merele, kaatrimehed aga selleks, et jõuda sadamasse. No ja aeglaste mootorpaatide omanikud on ka pigem purjetajate peres.
Tegu on lihtsalt nii erinevate elufilosoofiatega, et pole võimalik öelda, et ühtedel oleks õigus. Ja ega hästi ei saagi aru sellest, kui pole mõlemat eluviisi enne proovinud. No eipaku mulle mõnu mootor undama panna ja siis rütmilise rappumise saatel paari tunniga päälinnast nt Hiiumale kimada. Isegi rääkida ei saa teistega mürina pärast, lisaks tuleb reisijail paigal olla, tihti ka kinni hoida ja kõrvalised tegevused on ebamugavad.
Minu valik on siiski vaikne masinapobin või tuule vilin, hea seltskond, jutud, mida räägitakse ainult merel ja meresõit kui tegevus. Olenevalt laeva suurusest saab siis teha kõike - alates toiduvalmistamisest kuni tõsisemate laevatöödeni. Vahel mõtlen, et mida need kaatrimehed oma päevaga peale hakkavad, kui selle peab sadamas ära kulutama. Järelikult tahavad nad ju ikkagi kaldal olla, mitte merel.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 35 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group