Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Milline on õige trimmi sõiduasend?
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Aug 2011 08:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Küsimus siis umbes 5-7 meetrise päramootoriga paadi kohta.
Milline on õige või normaalne trimmi sõiduasend?
Kas lõpuni all või nati üleval?
Küsimus tingitud sellest, et lõpuni all on paat kõige stabiilsem (ei õõtsuta vööri ja muidu ka parem), kuid mida rohkem üles trimmida, seda enam väheneb kütusekulu ja tõuseb lõppkiirus, kuid muutub ebastabiilseks.
Jagage kogemusi - kas sõidate ka trimm lõpuni all või on selle kohta mingi hea rusikareegel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Aug 2011 09:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 15 Juun 2005 13:28
Postitusi: 172
Asukoht: Tallinn
Ise oled juba pool teooriat siia kirja pannud, nii, et kui oskasid küsida, peaksid oskama ka ise vastata.
Eks jälgi, kuidas sõidetakse. Ja jälgi siis ikka neid kes õigesti sõidavad :D

Aga ma ütleks lühidalt: hoia vööri nii ülal kui võimalik ja nii all kui vajalik :wink:

_________________
Klaperjaht - regatil viimasel kohal purjetav jaht, üritab kõigest väest eesvõistlejatele järele jõuda.

http://www.heratech.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Aug 2011 12:13 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 107
Asukoht: Kilulinn
Väga lihtne . Kui sõitu alustada, siis võimalikult all. Glissis loobib vett külgede peale ahtripeeglist taga pool(see ei lükka paati edasi). Trimmid nii palju ülesse, et vett enam ei loobi. Kui liigapalju trimmid, läheb vedu tagant ära ja viskab mootori pöörded ülesse, see on paha.

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Aug 2011 13:33 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 08 Mär 2010 15:54
Postitusi: 23
Trimmd ülesse - hakkab kergelt õõtsuma ja siis lased jälle niipalju tagasi, et enam ei õõtsuks... siis peaks ju kõige optimaalsem olema?!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Aug 2011 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 661
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Lõpuni all hoides on kytusekulu kõige suurem, kuid paat kurssihoidev, samas teatud lainele kolkimist lubav.
Trimm väljapoole seda väiksem osa paadist vees (me räägime kiirusest, eksju) ja seda väiksem hõõrdetakistus ja seda ebastabiilsem on kursitaju. Aga siin tuleb mängu kiilukuju ja kõik muu, ka paadi koormamine. Ehk siis igal paadil ausalt oma optimaalsus.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Aug 2011 08:33 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Jala/mootori trimmi eesmärk pole ju vee pritsimise vältimine või differenti muutmine, vaid parimaks jõu kasutuseks kruvi telje hoidmine veepinnaga paralleelselt (eri reziimidel ja eri koormaga on paadi different erinev ju). Paadi kere nurka tuleks seada trimmiplaatidega.

Üleminekureziimis tõstab enamik paate tuntavalt vööri ja kui jalg oleks jäigalt seatud kiire sõidu asendisse (diferent väike või puudub), siis suunatakse osa veojõust paadi tõstmisele, mis raskendab glisseerima minekut.

Tõstejõu tekitamine kruvi poolt on nähtus, mida vaja ju pole. Liigne jõu- ja kütusekulu ning väiksem kiirus. Vinti 45 kraadise nurga all veepinnaga läheb juba pool jõust paadi üleslükkamiseks.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Aug 2011 09:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Kas sain õigesti aru, et enamus siiski hoiab sõidu ajal trimmi kuskil vahepealses asendid st. mitte lõpuni all? Küsimuse tagamaa oligi see, et ühe konkreetse paadi optimaalsus on trimm alati all, muid asendeid palju lubada ei saa. Kas peaks äkki mootorit mõne augu võrra peegli küljes tõstma või hydrofoile installima?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Aug 2011 18:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
rye kirjutas:
Küsimuse tagamaa oligi see, et ühe konkreetse paadi optimaalsus on trimm alati all, muid asendeid palju lubada ei saa. Kas peaks äkki mootorit mõne augu võrra peegli küljes tõstma või hydrofoile installima?


Pigem ikka langetama või hoopis pikema jalaga mootori installima. Hüdrofoilid ei aita, kui glissis sõites vindi labad õhku ahmavad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 07:16 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
rye kirjutas:
Kas sain õigesti aru, et enamus siiski hoiab sõidu ajal trimmi kuskil vahepealses asendid st. mitte lõpuni all? Küsimuse tagamaa oligi see, et ühe konkreetse paadi optimaalsus on trimm alati all, muid asendeid palju lubada ei saa. Kas peaks äkki mootorit mõne augu võrra peegli küljes tõstma või hydrofoile installima?


Mul on trimmita päramootor ja see on kõige alumisest asendist paar auku kõrgemal ikka. Sest reaalselt paat ei sõida täiesti horisontaalses asendis. Paika sain selle järgi, et sõiduga katsetades leidsin asendi, kus mootori kaan täiskiirusel täiesti horisontaalne oli. Ehk siis käru peal rõhtsas asendis on vaatab vint natuke ülespoole.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 08:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1484
Asukoht: Kesse/Tallinn
Jutt läheb jamaks kuna igal paadil on ju asi erinev. Kas räägime 20 või 40 jalasest kaatrist? Millise kaalu ja põhjakujuga?
Iga ilmaga ja laine suunaga on trimmid erinevalt reguleeritud. Lisaks veel mootori trimm. Samuti inimeste ja lasti kaal ja paiknemine

Ise olen tähele pannud, et kütusekulu on Buster Magnumi puhul tavaliselt vaikse mere puhul väikseim, kui tõstad mootori jala võimalikult üles (ilma, et vint hakkaks veel läbilibisema) ja siis trimmidega vajutad vööri pisut alla, et sõidumugavus säiliks. Võttes siiski arvesse kõike eelnevat on praktikas mul trimmid alati väga erinevates asendites.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 10:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Muhv kirjutas:
JKas räägime 20 või 40 jalasest kaatrist? Millise kaalu ja põhjakujuga?
Lisaks veel mootori trimm.


Räägime 5-7m kaatri päramootori trimmist (vt esimene postitus). Neil ju enamasti V-põhi vahemikus 15-20 kraadi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 11:28 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 14:07
Postitusi: 92
Asukoht: Harjumaa
rye kirjutas:
Muhv kirjutas:
JKas räägime 20 või 40 jalasest kaatrist? Millise kaalu ja põhjakujuga?
Lisaks veel mootori trimm.


Räägime 5-7m kaatri päramootori trimmist (vt esimene postitus). Neil ju enamasti V-põhi vahemikus 15-20 kraadi.


Minu endine kaater oli küll sise-päramootoriga 6m pikk aga normaalne mootori trimm sõites oli kuskil keskel või natuke kõrgemal. Ja ka teistel kaatritel, millega kokku olen puutunud on see suht sarnaselt toiminud.

Üldiselt ikka tunde järgi vastavalt kiirusele/koormatusele/ilmale korrigeerid trimmi. Minu kaatri puhul oleks tähendanud trimm all sõitmine alati vöör taeva poole sõitu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 12:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
JoosepK kirjutas:
Minu kaatri puhul oleks tähendanud trimm all sõitmine alati vöör taeva poole sõitu.


kuda see sisepäramootoril teistpidi käia saab?
päramootoritel on ikka nii, et mida allapoole (ehk siis mida lähemale mootorijala peeglile) trimmid seda madalamal vöör on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 13:00 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 14:07
Postitusi: 92
Asukoht: Harjumaa
rye kirjutas:
JoosepK kirjutas:
Minu kaatri puhul oleks tähendanud trimm all sõitmine alati vöör taeva poole sõitu.


kuda see sisepäramootoril teistpidi käia saab?
päramootoritel on ikka nii, et mida allapoole (ehk siis mida lähemale mootorijala peeglile) trimmid seda madalamal vöör on?


Eks ta ikka nii ole, näe pole ammu veepeal käinud, läks vähe segi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 14:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Selle trimmimise üks olulisemaid eesmärke on ka see, et mootori jalg saada võimalikult palju veest välja. Ja selle eesmärk on omakorda see, et võimalikult vähendada läbi vee veetavate kolade kogupinda ja seega ka takistust mille ületamiseks on vajalik võimsust kulutada. See seletab ka asjaolu, et üles trimmides kiirus kasvab/ kütusekulu väheneb. Muidugi kaob asja mõte kui seda tehes uputad paadi kere sellisesse asendisse, et takistus suureneb.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group