Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 15:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
see trimmi asend on vist igal alusel väga individuaalne. Algajana olen sellega kõvasti jännanud- terve eelmise aasta proovisin õiget asendit leida ja pidevalt tekkis selline olukord kus trimmi sai nagu paika ja siis mingi laine pealt korra lendu saades tekkis nö see läbilöömine. Sel aastal olen praktiliselt kogu aeg sõitnud jalg alumises asendis- kui siis ilusa plekiga tiba üles. Süvis ca 20 cm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 15:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Justnimelt. Igal paadil oma moodi ja ka erinevates lastsituatsioonides erinev. Peab lihtsalt proovima ja tegelikult kui paadi käitumist jälgida ning kiirusenäitu vaadata siis saab üsna kiiresti kõigest aru. Julget proovimist!

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 18:04 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Prse-tunne see kõige õigem, plekiga vea veeliin nii lühikeseks kui saab, laines nii pikaks kui vaja, et plommid hammastes püsiks. Sama asi küsimus nagu "millal autol käiku vahetada" (mõned inimesed mingil imelikul ja suhteliselt arusaamatul põhjusel sõidavad autodega, mille seda peab ise tegema 8), siis tavaliikluses, markkomärtinid om teine teema)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 19:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Jube hea riist trimmi paika mängimiseks on normaalne plotter koos kuluanduriga. Võtad pöörded, mis sind huvitavad ja trimmid seni, kuni l/nm kõige väiksem on. See hetk tähendab, et mootorist on paadi edasi ajamiseks kõige rohkem tolku.

Minu kogemus ütleb, et sellise rahuliku cruise juures, 25kn kandis, on hea trimmi umbes keskel hoida. Kiiremal sõidul trimmin veel veidi üles. Kui on vaja ilma glissita sõita, näiteks manööverdades, siis alati trimm täitsa all, sest nii on kontroll parem.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Aug 2011 08:21 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
Trutta kirjutas:
...mõned inimesed mingil imelikul ja suhteliselt arusaamatul põhjusel sõidavad autodega, mille seda peab ise tegema 8),...

sorry total OT: selle kohta on ütlus: "neegrid, segavad pidevalt miski kaikaga käimakotis õli" :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 08:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Siit tooks välja
2 postitust.

Trutta Postitatud: Kolm, 24 Aug 2011 18:04 Teema:
--------------------------------------------------------------------------------

Prse-tunne see kõige õigem, plekiga vea veeliin nii lühikeseks kui saab, laines nii pikaks kui vaja, et plommid hammastes püsiks. Sama asi küsimus nagu "millal autol käiku vahetada"

Mark´i Postitatud: Kolm, 24 Aug 2011 15:16 Teema:
--------------------------------------------------------------------------------

Justnimelt. Igal paadil oma moodi ja ka erinevates lastsituatsioonides erinev. Peab lihtsalt proovima ja tegelikult kui paadi käitumist jälgida ning kiirusenäitu vaadata siis saab üsna kiiresti kõigest aru.


Et erinevatel sõiduriistadel see väga erinev.
Kui ikka ylilühikeses laines on kiirelt sadamasse vaja, siis küttekulu eriti ei huvita.
Trimmide ja mootoriga surud vööri maha, annad käikku ja surud end läbi lainete.. Küttekulu minul ca 2 liitrit miilile.

Kui ilusa ilmaga kiirust noolid, siis trimmid ülesse, "kere taha peitu", et ikka veeliin lühike oleks. Küttekulu minul ca 1 liiter miilile (32 sõlme juures).

Kuid lainetel on üles trimmitud asendis ohtlik ja ka väga alla trimmimine ei ole otstarbekas .. esimesel juhul lased vööri lendu ja iga "kukkumine" on valus.. teisel juhul sukeldud ja nina jookseb järgmisesse lainesse kinni.

Seega harjuta ja proovi. Mida vähem lendad ja mida vähem "Pauke" paadikere teeb, seda parem. Ja siis alles vaatad kaardiplotterit ja kiirust ja küttekulu näidikut.

Ja kui täis kiirusel (40 + Sõlme) selline ülijuhitavus või noogutamine tekkib... siis suru nati trimmidega ikka vöör alla, et kiil vees püsiks. Autol on oluline, et rattad maaga kontaktis oleks, eriti kui sa 150+ km/h sõidad, Paadiga sama lugu.. Lennata on mõnus, kuid teatud olukorras võivad asjad ettearvamatuks muutuda.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 09:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Seega, kui kaasaegse paadiga muus asendis sõita ei kannata kui mootori trimm päris all (muidu loobib isegi siledal veel vööri), siis on ikka vist midagi natuke valesti?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 09:53 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 694
Rye, sinu kirjeldus vihjab ikkagi sellele, et päramootori jalg on liiga pikk. Muud viga nagu ei oska välja mõelda. Endal küll taoline kogemus puudub (liiga pika jalaga sõitmine), aga teadjamehed väidavad, et siis hakkab suuremal kiirusel vööri loopima, kuna tõstab paadi veest liiga välja.
Siin ju liigub veemotomehi ja kaatrimüüjaid, nemad peaksid oskama öelda, kui sügaval peaks ideaalis sõukruvi asuma kiilu suhtes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 11:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Jalg nagu klapib tootja soovitusega aga mootor on tõesti pagaldatud kõige madalamale mis võimalik -> vist peab prooviks tõstma hakkama...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 12:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Kas siin ei päde see tarkus, et jala kavitatsiooniplaat peab alumist pinda pidi samas tasapinnas olema paadi põhjaga?

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 13:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Kas V-põhja puhul loeme paadi põhjaks kiiluserva?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 13:38 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 18 Mai 2005 21:16
Postitusi: 35
toksa guuglisse (anti) cavitation plate... placement, depth, height, position jne.
sealt annab hulga materjali nii piltidena kui tekstina.
näiteks http://www.marinepartsman.com/installin ... -boat.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 27 Aug 2011 08:20 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 927
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Rusikareegel on, et antikavitatsioonplaat pannakse kiilujoonega tasa. Suurema kiiruse saavutamiseks võib mootorit tõsta toll jagu maad(25mm). Kui veeala, kus paati kasutatakse, on vastiku lainetusega, näiteks merre suubuvad jõed jne, võib mootorit langetada 25mm, et vältida õhu juurdepääsu kruvile.Kõik muud leiutised ei käi enam normaalse paigalduse alla.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Sept 2012 10:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Kuidas te trimme külglaines kasutate?
vahel olen hädas olnud sellega, et kipub hirm kreeni ajama (küll ühele, küll teisele poole, kui laine paadi alt läbi jookseb), tavaliselt kipuvad siis ka kõik nupud muidugi ka segi minema ja üks paras sahmerdamine hakkab, kas oleks õige ahter võimalikult alla suruda, labad üles?
terve suve katsetanud jupi kaupa saanud paremaks, aga päris õiget pole veel leidnud.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Sept 2012 18:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
rye kirjutas:
Jalg nagu klapib tootja soovitusega aga mootor on tõesti pagaldatud kõige madalamale mis võimalik -> vist peab prooviks tõstma hakkama...


Et ühtset reeglit pole.

Mina sain paadi. -- Mootor üleval. Mootori uim/plaat, kiilujoonega samas tasandis.
Kõik toimis ... kiirus 35-37 sõlme. Kuid kõrvale tundus, et täiskäigul luristab.
Mootor sai siis ringi pandud kõige madalamale asendisse. ca 1-1,5 tolli allapoole. Kiirust seejärel 44-46 sõlme.
Nimelt hakkas siis trimmi plaat õieti tööle..:)

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group