Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Sept 2012 16:57 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 11 Aug 2008 12:58
Postitusi: 304
Asukoht: Kiili/Tallinn
nojah, ma ise kah mõelnud , et väikse paadiga vist ei tasu. samas , mootor,bents kõik on taga , ja tagaots on üsna raske ( 2*25l bents,100 kg mootor , ise kah roolitaga ju seal lisaks 80+ kg ). Ja kui proua suvatseb ka taga istuda ( tõsi , tema on " õbluke " ),ja ees pole kedagist rohkem "balansiks", siis lähebki mõte sinna, et miski abistav asjandus võiks olla. Võibolla see tiivake mootorile tõesti. Lihtsalt tunne on, et klissi minek kestab tiba aega ( maameeste keeles siis vana hea disla mille kiirendus on 15 sek 100-ni...) , ja kui gaasiga alla vahel natuke mängida, siis klissit ärakukkumine kipub kuradi ootamatult nagu tulema. Võibolla ma muidugi sõidangi klissi alumise piiri lähedal, siis on loomulik, et kui toidet ei anna ,siis ongi kohe pidu läbi... Samas kui tiivake rooli täpsemaks muudab , oleks sel asjal juba ainuüksi sellest aspektist mõtet.
Mõtleme veel.

_________________
www.tihend.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Sept 2012 17:54 
Foorumil

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 368
Asukoht: Võru
teinlum kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
teinlum kirjutas:
stabiilsus kahaneb sellisel juhul märgatavalt. Olen Soomlaste lehtedelt lugenud et sellisel juhul(kui ebastabiilseks läheb) tihti tehakse nii, et jala trimmiga surutakse pära pisut alla.


Jah.. kergematel (enamjaolt plastik paatidel) tõepoolest, liigsuure mootoriga (30 + kiirustel) selline häda, et nii kui lutsukivi hakkab siledal veel ... hopa-hopa põrkama veepeal. Paari kabiiniga 630 flipperit näinud nii käitumas.

Et resonantsi ära hoida ja jõuga-kiirust lisada ... saad nina maha trimmida.


Ta ei hüppa, aga hakkab nagu koogutama kahele poole küljele, labad ajavad paadi pära veest liiga välja ja jääb terava nina(sügava "v" peale) kandma? Ehk kui tagumik vees hoida, siis muidugi on seda küljele kandumist palju vähem, aga kiirus ka palju väiksem ja kõrvagagi kuulda, et mootor näeb rohkem vaeva. Ja ma ei paneks seda väga paadi enda süüks, tundub, et ikkagi kogemused on need, millest pisut puudu...


Küljelt küljele kõikumise võtavad ära sellised asjad:
Proovitud.
http://www.rocaindustry.com/marine/shar ... 080917.pdf
Kiilu alt külgi mööda üles lendav vesi jääb nende reilide taha kinni ja keeratakse allapoole tagasi. Ehk see muidu üles paiskuv vesi pannakse paati külgede pealt toetama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Sept 2012 20:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
vaatan ja mõtlen- mul on tootja juba põhjale sellised asjad sisse valanud- googeldasin ja Teinlumi alusel ka.

Sama alus on ka Bella 685 kui ma ei eksi ja silma hakkas trimmilabade rohkus sellistel alustel! Seega hr. Teinlum- ootame põhjalikku aruannet, et kuidas on siis olukord peale trimmi labade paigaldamist :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Sept 2012 20:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Trimmilabad on küljes juba, all on ribid ka, aga mitte sedasi allapoole kaardus, nagu seal failis, need tunduvad mingid lisad olevat?
Küsimus selles ongi, et kui trimmilabasid kasutada(vöör alla, pära üles) siis väikese kaalukeskme muutusega juba kisub kreeni, ja külglainega käib küljelt küljele ja kohati päris palju. Soomlased vist jah rohkem seda räägivad, et plaani nende abiga ja siis labad kere taha peitu, peab ütlema, et nii kaob koogutus tõesti ära, aga kiirus langeb sama "gaasi" pealt mitu sõlme ja kõrvagagi kuulda, et mootor enam koormatud. Vist selline kompromissi asi ongi, ja nii peabki. Võibolla siis tulekski rohkem lihtsalt gaasi anda, et sama kiirus saavutada, mis trimmides oli, võibolla siis ka mootori hääl läheb paremaks, peab proovima.
Bella on küll sarnane, aga minu teada ei ole tal sama vorm kunagi olnud. Või on? Äkki oleks võimalik lisainfot saada? Selge see, et kui üle 500kg istub seal pära peal, sisuliselt ahtri viimase 1,5 meetri peal siis labad on neil tõesti pea kõigil, et plaani minemist kergendada ja ehk siis ka selleks, et nina taevapoole koguaeg poleks, suur paat nagunii.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Sept 2012 22:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Palju see labade KIT üldse maksab?

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 15 Sept 2012 18:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Nonii, täna sai siis tunde ja tunde merel veedetud, suure lainega, väikese lainega ja sõidetud sai igatemoodi, kuidas võimalik üldse on ja peab ütlema, et targemaks sai küll, esiteks seni on labad liiga alla olnud trimmitud- sellest ebastabiilsuus, laines sõit on nii, et mida kiiremini, seda paremini, teiseks tegemist on kõrge paadiga - tugevas küljetuules kaldub tuule poole pisut kreeni, labadega saab korrigeerida, arvan, et enne teamatusest sai nende labadega pisut üle pingutatud.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Sept 2012 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Teinlum, labadega on väga lihtne rusikareegel: nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik ( lause esimese poole saavutamiseks ). Seda kui palju on vaja, näed järgmistest tunnusmärkidest: mootori koormus, käitumine laines, paadi asend, paadi kiirus sama mootori pöörete arvu juures. Mõnikord on vaja lausa täitsa põhja lasta, mõne aja pärast aga täitsa ära korjata ;) Praktika õpetab kõige paremini.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Sept 2012 07:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Nii on, ja seda teed olen ka läinud hetkel:), praktika, praktika ja veelkord praktika. Lootsin selliseid rusikareegleid siit saada, aga tuleb välja, et väga palju oleneb paadist ja veel sajast muust faktorist.
Tänud!

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Sept 2012 07:53 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
On jha, ütleme, et suuremas paadis mõjutab juba ühe 60 kg inimese koha vahetus koguu seda värki, siis väiksemas annab veel rohkem tunda.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Sept 2012 08:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Reinz kirjutas:
On jha, ütleme, et suuremas paadis mõjutab juba ühe 60 kg inimese koha vahetus koguu seda värki, siis väiksemas annab veel rohkem tunda.


Nii ja siis retked tunniga Ruhnu, kus 60liitrit tunniga ää korjatakse..:D

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 55 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group