Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: lihtsalt üks küsimus
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Okt 2011 18:48 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
vootele kirjutas:
Lihtsalt hakkas huvitama, et kas vee peale on ka olemas nö. sõiduauto ekvialent? Ehk siis, suuruselt selline keskklassi auto, üleni kinnise salongiga, kuhu mahuks 5in. ning sisemootoriga.
Miks mul see küsimus tekkis - nimelt sügise tulekuga on järjekordselt tunda ilmastiku mõju väiksemate kaatritega sõites, viimati, kui sai ühe 5m aparaadiga Pranglile sõidetud, tekkis küsimus, et kas sellise suurusega ongi ainult lahtiseid aparaate...

Palun pane teemale pealkiri! Seni seda pole ehk olemas olev ei ole pealkiri.

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Okt 2011 21:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Äkki sihuke:
Pilt
http://www.kaislaboat.com/EST/index.php/paadid/ht

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Okt 2011 22:19 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Nojah, see on ikkagi juba midagi enamat, kus on sees seisukõrgusega lagi ja magamisvõimalused jne. Automaailmas oleks vaste siis pigem mahtuniversaal vms.
Tundub, et päris seda mida ma mõtlesin, polegi olemas. Mis ei tähenda, et keegi ei võiks võtta ja tuulilasivenele katuse peale teha ning korralikud mugavad autoistmed sisse installida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Okt 2011 23:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
vootele kirjutas:
Nojah, see on ikkagi juba midagi enamat, kus on sees seisukõrgusega lagi ja magamisvõimalused jne. Automaailmas oleks vaste siis pigem mahtuniversaal vms.
Tundub, et päris seda mida ma mõtlesin, polegi olemas. Mis ei tähenda, et keegi ei võiks võtta ja tuulilasivenele katuse peale teha ning korralikud mugavad autoistmed sisse installida.
Eks probleemiks on kindlasti veesõidukite kordades väiksem tükikäive, kui nüüd autodega võrrelda. Seetõttu pole tõenäoliselt ka lihtsalt punktist A punkti B kulgejaile mingit laiatarbekaupa minu teada olemaski, sest kui otse küsida, palju selliseid kulgejaid üldse on? Kalamehi, lusti- ja võidupurjetajaid ning pühapäevaseid kaatrimehi on omajagu ja eriti just viimaseid elab ka sügaval sisemaal, seetõttu on jõgede-järvede-merede luksus-, sport- kabriolett- maastiku- ja kastiautosid piisavalt, maanteele tüüpilist sedaani ja luukpära aga mitte. Lõppude lõpuks viibib ka saareelanik suurema osa oma elust maa peal ja kasutab naabri juurde, külapoodi ja suurde linna minekuks valdavalt autot, mitte paati. Oma "surmahoobi" on igamehepaadindusele andnud ka praamiliiklus ja sildade ehitamine, kuna paadi olemasolu on tänapäeval eluliselt vajalik vaid vähestele.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 00:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Vootele, ega sinna sõiduauto mõõtkavas paadi sisse polegi eriti võimalik midagi sellist ehitada. 5 meetrit ja rohkem pikk sõiduauto on ikka väga suur (enamasti tobedalt venitatud ilma mahutavuse suurenemiseta) luksusmasin, tüüpiline ja enamlevinud sõiduauto jääb vahemikku 3,7-4,8 meetrit. Viimane on näiteks rahvaauto valikust nii uue Passat Variandi aga ka Multivani pikkus!!!

Seega tuleb vähe pikemaid aluseid vaadata, mis ka reaalselt iga ilmaga sõita kannataks. Siis hakkad asju kokku lööma, vajadusi läbi mõtlema, reaalseid kliimatingimusi Prangli ümber ja vähemalt mina jõuan ikka ja jälle otsaga raudlaevade juurde. See on täpselt sama, kui enamus maapiirkonna elanikke väidab ennast "hädasti vajavat" uhket-vägevat maastikuautot. 90% juhtudest pole seda tegelikkuses vaja, see 1-2 tuisupäeva on väga erandlik ja rohkem kinni oma laiskusest kui kehva läbivusega autost. Lumeketid ei maksa suurt midagi...

Aga kui Prangli elanik ütleb, et tal on vaja kerge jääklassiga kiirekäigulist ja enam-vähem ökonoomset raudlaeva, mis ei leia kasutust vaid ekstreemsetes jääoludes aga siis peab see suutma seista sadamas jää sees, siis see on 90% tõsi. 10% on iidvanad pensionärid, kes ei käi saarelt ära või ei suuda ise enam paati juhtida.
Hind on ju nendel kahel "offroaderil" samasse suurusjärku, egas korralikku igapäevaselt sõidetavat maasturit ka ei saa palju alla 10K euro. Ja 7,5X2,6 ei ole üldse liiga suur.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõiduauto ekvivalent merele
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 00:47 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
vootele kirjutas:
Lihtsalt hakkas huvitama, et kas vee peale on ka olemas nö. sõiduauto ekvialent? Ehk siis, suuruselt selline keskklassi auto, üleni kinnise salongiga, kuhu mahuks 5in. ning sisemootoriga.

Üks üsna täpselt selline paat sai Helsingi paadimessil 2009. aastal näituse paadi tiitli: TG Alfa, http://www.tgboats.fi/bros/TG-ALFA_infoblad_fi.pdf. Päramootoriga küll, aga sellel on teatud plussid. Paat on kinnise sõiduautosalongi moodi kabiiniga, ei mingeid magamiskohti ega tualette, just nimelt ühest kohast teise sõitmiseks tehtud. Praktiline tekipinnakasutus ja kajutisse sisenemine, suuruselt kannatab nii lainega merele minekut kui auto taga vedamist, sellelt firmalt usuks ka häid meresõiduomadusi.

Kui vaja sellest oluliselt odavama klassi paati suuruselt või kütusekulult, eks mõni soomlaste vanem viiemeetrine HT-kere, need on neil üsna kinnised, ahtake sisseronimispilu ahtris on, sinna käib present peale. Mõnel on vööriluuk ka. Sellisesse paneb ka viis meest sisse ja sõidab üsna kuivalt-soojalt ära. Muidugi ei anna TG Alfa sugusega võrrelda, aga töö teeb ära.

Noh, ja siis on olemas veel paadid, mida tootjad küll armastavad võrrelda mitte sõiduautode, vaid džiipidega: Targa, Minor, Paragon, Nord Star... kõigil neil on mingi 20 ja 25 jala vahele jääv mudel, mis saareühenduseks ju sobiks - kui sobib rahakotile. Sisaldavad muidugi ka ebavajalikku.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 00:54 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
rekkamees kirjutas:
vootele kirjutas:
Nojah, see on ikkagi juba midagi enamat, kus on sees seisukõrgusega lagi ja magamisvõimalused jne. Automaailmas oleks vaste siis pigem mahtuniversaal vms.
Tundub, et päris seda mida ma mõtlesin, polegi olemas. Mis ei tähenda, et keegi ei võiks võtta ja tuulilasivenele katuse peale teha ning korralikud mugavad autoistmed sisse installida.
Eks probleemiks on kindlasti veesõidukite kordades väiksem tükikäive, kui nüüd autodega võrrelda. Seetõttu pole tõenäoliselt ka lihtsalt punktist A punkti B kulgejaile mingit laiatarbekaupa minu teada olemaski, sest kui otse küsida, palju selliseid kulgejaid üldse on? Kalamehi, lusti- ja võidupurjetajaid ning pühapäevaseid kaatrimehi on omajagu ja eriti just viimaseid elab ka sügaval sisemaal, seetõttu on jõgede-järvede-merede luksus-, sport- kabriolett- maastiku- ja kastiautosid piisavalt, maanteele tüüpilist sedaani ja luukpära aga mitte. Lõppude lõpuks viibib ka saareelanik suurema osa oma elust maa peal ja kasutab naabri juurde, külapoodi ja suurde linna minekuks valdavalt autot, mitte paati. Oma "surmahoobi" on igamehepaadindusele andnud ka praamiliiklus ja sildade ehitamine, kuna paadi olemasolu on tänapäeval eluliselt vajalik vaid vähestele.

Eks ta nii kipub olema jah, aga siiski, juhtumisi meile nii lähedal paiknevas Soomes on hulk just selliste paatide vajajaid, neil on sellele klassile vastav nimigi, "yhteysvene". Paljud soomlased saavad oma suvilasse ja sealt poodi või naabri juurde ainult paadiga. Ilm on ka meile tuttavalt külm, sestap ongi Soome tootjatel palju kinniseid ja kajutiga mudeleid, sh ilma magamisvõimalusteta, küll aga tekipinnaga, kus saab vedada suvilasse kraami ja võibolla ka vahepeal kala püüda. Nii et soomlaste paate tasub uurida, sealt leiab selliseid küll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõiduauto ekvivalent merele
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 10:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Olavi kirjutas:
Noh, ja siis on olemas veel paadid, mida tootjad küll armastavad võrrelda mitte sõiduautode, vaid džiipidega: Targa, Minor, Paragon, Nord Star... kõigil neil on mingi 20 ja 25 jala vahele jääv mudel, mis saareühenduseks ju sobiks - kui sobib rahakotile. Sisaldavad muidugi ka ebavajalikku.

Jah aga sedasorti laevukeste hinnad on ikka üle mõistuse ka: Targa 25 näiteks. Ja ikkagi on see plastmassist. Just seda mõeldes ma tolle raudlaeva viitasingi. Mis on veel vahet Pranglil aga ka Ruhnul ja enamusel Soome/Rootsi saartel: nendel asuvad saared enamasti kaitstud vetel, kus Prangli ümbruse ja Ihasalu lahega sarnaseid laineid pole peaaegu mitte kunagi. Prangli asub küll mandrile jube lähedal aga see ~9 miili teekond (~20 miili Vanasadamasse) on suure osa ajast suhteliselt rasketes oludes. Mina hindaks oma lolli aruga Prangli ja Ruhnu ja vist ka Naissaare/Osmussaare vajadusi täpselt ühesugusena ning Hobulaidu/Kesselaidu/Abrukat siis skandivaavia saarestike sarnastena. Mis veel: ma olen täheldanud, et soome/rootsi saarestike välise perimeetri saared on enamuses militaaralad ja seal ei ole ei püsiasukaid ega suvilaid.... Isegi Ahvenamaa perimeetri saared on inimtegevuse vabad.

Kuid mitte keegi ju ei tuleks mõttele pakkuda ruhnlasele mingit 5-meetrist plastmasslaevukest stabiilseks mandriga ühenduse pidamiseks??? See, et Prangli/Naissaar/Osmussaar on mandrilt silmaga näha on vägagi petlik. Või ei ole?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõiduauto ekvivalent merele
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 11:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
PriitV kirjutas:
/.../
See, et Prangli/Naissaar/Osmussaar on mandrilt silmaga näha on vägagi petlik. Või ei ole?
Igati nõus, et esmamulje on petlik ja annab tihti alust liigseks optimismiks just neile, kes pole ise "näpuga järele katsunud".
Ja Hobulaid on Haapsalustki vabalt näha, Rohukülast rääkimata. :?

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 16:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ei noh, pelgalt ilma poolt vaadatuna - mis seal vahet mis materjalist paat on? Suurus loeb.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 16:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Ei ärge saage valesti aru, 5-meetrisega kannatab täitsa käia üle, nii 10-12m/s on selline piir, kus asi juba puht füüsiliselt ebamugavaks muutub (sinikad taguotsal). Sugulane käib oma lahtise tuulilasivenega mitu korda nädalas, vahel ka plekist Dnepriga seda vahet. Kurjema ilmaga tuleb niiehknaa Vestaga 1h seda vahet põristada.
Lihtsalt sügise saabudes muutub ülesõit vene ruletiks, kas seekord tuleb nohu/bronhiit või mitte.
Suuremateks vedudeks on kas väiketraalid, Conrad Aramis, või kui kokku leppida, saab ka Vesta peale kaupa panna. Samas Vestaga on sama probleem, mis ülejäänd ühistranspordiga - see ei liigu siis kui sul on vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 17:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
vootele kirjutas:
Ei ärge saage valesti aru, 5-meetrisega kannatab täitsa käia üle, nii 10-12m/s on selline piir, kus asi juba puht füüsiliselt ebamugavaks muutub (sinikad taguotsal). Samas Vestaga on sama probleem, mis ülejäänd ühistranspordiga - see ei liigu siis kui sul on vaja.


Väiketraalid saavad kohe varsti otsa, need on juba täna täielikud räimed, millelt mina VA ametnikuna võtaks merelemineku õiguse ära. Need on surnud laibad, jaanitulematerjal, lisaks ei kannata nende mootorid enam mingit kriitikat aasta 2012 kontekstis. Nii julm, kui see asi ka ei tundu.

Seega on vaja hakata juba täna mõtlema kasvõi paari mehe peale tõsiseltvõetava isikliku iga-ilma-kiire raudlaeva peale. Te seal ei pääse sellest nii või teisiti! Muidu on Marki jutul tõde taga aga just jääolud on need, mis ikkagi terase peale panevad mõtlema. Siis ei kesta ka Vesta igavesti, on seegi paras laip. Lisaks - mis maksab üks edasi-tagasi ülevedu? Ma ju ei tea hinda. Siit saab edasi arvutada tasuvust, sest Piritale Selverisse või kesklinna kultuuriüritusele sõitmine võtab ka aega ning lisaraha bensiini näol. Õige paadiga on võimalik "sossasoola plaasasse" filmi vaatama jõuda kodunt Pranglilt 1 tunniga ja eriotstarbelise kuluga ~15 EUR (eeldusel, et KalleKuus sadamas rahakotti ära ei mõrva :D ). Aga seda näiteks 6-8 inimese peale ehk per naase ~2 öirot. Või isegi Estoniasse balletile tund-viieteistkümnega.

Loota jälle kord mingitele abiprogrammidele ja KOVi toetusele, et ehitataks Nasval õige asi, pole mõtet. Kasutatud sobilik laev ahtrirambi ja kaubaplatsiga maksab ~65K EUR. Selge on see, et ennast tuleb ikka ise aidata. Kui, siis tasuks pranglilastel mõelda sellise korraliku kiire merekindla laeva peale ja seda kuidagi kavalalt ühildada SAR-teenusega, et siis kusagilt saada hoolduse- ja kütuseraha. Isiklik laevuke aga vastavalt osutatud teenusele kasseeritakse kusagilt raha sisse vms.

Minu arust on saareelanikule peaaegu vältimatu kulu osta endale "meremaastur" ja nagu Sina sõidad, siis mandril kasutada tõesti vana hääd esiveolist Mosset ;) Samas kui pappmajas põllapeal n-kümmend kilti suurlinnast eemal elav tegelane on "sunnitud" ostma endale ka päris-maasturi. Mina mõtleks küll nii, kui mina elaks või omaks püsivamat elukohta saarel, eriti Pranglil, kohe esimese asjana oma "meremaasturile". Näiteks sellisele toorikule ja ma võin mürki võtta, et hetkel Marki juures täpselt samas seisus ootav vana alumiiniumkere ei vahetaks never-ever omanikku 4300 euro eest!

Mul on jälle see vastik "persetunne", mis ei ole mind teatud asjades kordagi alt vedanud ja hetkel räägib see seda keelt, et kui Te seal ISE midagi oma laevastikuga ette ei võta, on varsti üleüldine "perse majas". Räimed on põhjas, Vesta rögiseb vaevaliselt ja istutegi ilma kaubaveo võimaluseta. Teil lihtsalt peab kogukonna peale olema üks isiklik asi, mis on ka asi. Selline, mille kohta ei saa keegi teine otsustada peale Prangli enda.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 17:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Hmhh.. meie juures läks see alumiiniumkere mõni aeg tagasi uuesti töö alla muide ja ehks saab ta kevadel jääminekuga oma uut päriselu lõpuks elama saata.
Aga jah, kui uut praamikest vaadata siis kuni 12m seas oleksin täiesti käsi. Paraku kipuvad selliste hinnad uuelt ikka vähemalt sinna paarisaja tuhande kanti jääma. Nii et Vootelet see kuidagi moodi ei aita. Küll selle sõiduauto ekvivalendiga kah maha saaks aga teise-kolmanda ringi alustega konkureerida on ilmvõimatu. Eriti kui üritatada sellega eritellimust võrrelda.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 18:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Pranglile, nagu ka enamikele teistele püsiasustusega väikesaartele on praegu uued laevad tellimisel/projekteerimisel/ehitamisel. Ainsana on ilma ühistranspordita Kesselaid (kui just saarevahi iidvana, imepisikest teenistuslaeva - Buster XSi mitte arvestada) ning Kõinastu.
Prangli laev tuleb uhke - kuulu järgi peab suisa sadamaid kohendama, et kõik ilusti ära mahuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 19:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Muhv, meile siin kilulinna tuuakse kohe uued elektrirongid, maapiirkondadesse sõiduks uued diiselrongid (viimane ühistransport oligi äsja diisel Elvasse!), uued trollid sõidavad, bussid on ammu kõik uued ja vahetuvad, samamoodi marsad... aga me sõidame ikka isikliku transpordiga?
Leidsin siis ka Kelnase praamigraafiku ja hinnad üles. Hind on pranglilasele normaalne, meil maksab ju üksikpilet samapalju. Aga graafik ei kannata vähegi elada tahtval inimesel kriitikat ja ei hakka see ka muutuma kuitahes ägeda uue praami tulekul. Üksatpuha, mis kultuuriüritusest tahad osa võtta, pead leidma linnas ööbimise või lisaks mandril eluaset omama. Novembrist läheb asi veel hullemaks.
Ma saan aru, et elanikud on sellise "jamaga" aja jooksul ära harjunud, kuid see pole küll õige. Oma "maastur" on täiesti väljapääsmatu. Ilma selelta oleme tava-eurooplasest/saareelanikust ikak kaugel maas.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 65 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group