Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Sõiduauto ekvivalent merele
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=6259
3. leht 5-st

Autor:  kussu [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 19:27 ]
Teema pealkiri: 

Muhv kirjutas:
Pranglile, nagu ka enamikele teistele püsiasustusega väikesaartele on praegu uued laevad tellimisel/projekteerimisel/ehitamisel. Ainsana on ilma ühistranspordita Kesselaid (kui just saarevahi iidvana, imepisikest teenistuslaeva - Buster XSi mitte arvestada) ning Kõinastu.
Prangli laev tuleb uhke - kuulu järgi peab suisa sadamaid kohendama, et kõik ilusti ära mahuks.


OT: Minu andemetel on ka püsielanik Koipse saarel (ilusti sissekirjutatud). Ning tundub, et varsti ka Rammus :D
Seega varsti tuleb mingi uus praam "ringile" panna, mitte ainult Kelnase-Leppneeme :)

Autor:  smboards [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 19:32 ]
Teema pealkiri: 

PriitV kirjutas:
Õige paadiga on võimalik "sossasoola plaasasse" filmi vaatama jõuda kodunt Pranglilt 1 tunniga ja eriotstarbelise kuluga ~15 EUR (eeldusel, et KalleKuus sadamas rahakotti ära ei mõrva :D ). Aga seda näiteks 6-8 inimese peale ehk per naase ~2 öirot.


Mis paadist jutt? Kõlab päris hästi. Prangli ots on jämedalt 23 miili. Kui sind Vanasadamas ideaalses kohas kaile panna, kõnnib sealt nobedal sammul cocacoolakinno 3 minutiga. Sadamaväravatest jõuab sinna kaini sõita 7 minutiga, muidu saab Kalle pahaseks (5kn piirang). Ühesõnaga, ühe sadama väravatest teise väravatesse tuleb hoida keskmist kiirust vähemalt 27kn, paadiga, kus on 8 inimest ja mis kulutab seejuures umbes 0.7l diislit meremiilile. Ja kõigele lisaks, saan ma aru, seda ka üsna karvase ilmaga. Mis riistast on jutt?

Autor:  Muhv [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 19:33 ]
Teema pealkiri: 

Nõus Priit, samas kaotab sihukese riikliku ühenduse võimalus igasuguse isikliku raudlaeva olemasolu vajaduse - liig raske, kulukas ja ebamugav.
Sõitude tarvis, mida kirjeldad, läheb vaja eelkõige kiiret, kohandatava ilmastikukaitsega ja võimalikult hooldevaba alust. Kui aega laialt, siis on igal juhul ühiskondlik transport mõnusam.

Vootele unistustepaadil (sõiduauto sisuga) on üks suur miinus - ilmselt on seal liiga palju elektrit sees, mis tõenäoselt varsti kõik rikki hakkab minema (väikses paadis juhtub see kuidagi eriti kiiresti). Sõitsin täna jälle mööda merd ringi ühes käes i-föön ja esiklaas ülepea lendavast veest sisuliselt läbipaistmatu - kuskil karbis oli jälle mingi kaitse lahti loksunud. :x Seda juba mitmendat korda see sügis, seejuures hoolimata just nädal tagasi lõppenud paadifirma poolt teostatud elektrisüsteemi remondist. :x

Kussu - üks inimene ei ole riigi jaoks paraku püsiasustus. 1 on "Robinson". Jõudsalt liigutakse min 5 inimese nõude poole.

Pilt foto Maalehest

Autor:  PriitV [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 19:50 ]
Teema pealkiri: 

smboards kirjutas:
Mis paadist jutt? Kõlab päris hästi. kiirust vähemalt 27kn, paadiga, kus on 8 inimest ja mis kulutab seejuures umbes 0.7l diislit meremiilile. Ja kõigele lisaks, saan ma aru, seda ka üsna karvase ilmaga. Mis riistast on jutt?

Ma ju panin ühe sellise müügikuulutuse. Kui palju nüüd selles tõtt on aga üldiselt ei ole rootslaseid väga valetamas näinud. 8 inimest ehk 700 kg eluskaalu veab see aga möödaminnes ära. Ja arvata, et selline merekindel pole? On ja kuidas veel. Kas see nüüd tõesti absoluutselt iga ilmaga sellist kiirust laseb teha sellise olematu kulu juures aga seda päris hullu nüüd ka niipalju pole.

Edit: noh veel mõni peaaegu sarnase kulunumbriga paadike, mis sobiks täiesti ka 8 inimese veoks. Piust lisaraha 8 sellise tooli jaoks + turvavööd ja ve või imikuid turvahälliga. Ilma vedrustatud toolideta on muidugi pisut julm. Selle Anna-Pia põhjal arvaks ka tolle 100K sek maksva raudlaeva tooriku vägagi kiire ja öko olevat! Too 130 hobust VP + duoprop võiks anda liiter/miilile @ 20 sõlme, kui hetkel suhteliselt kerget keret mitte liigse edevuse kaaluga rikkuda. Lihtne isolatsioon, lihtsad seinakatted, needsinased toolid ja anna aga minna. Ok, peldik võib ju olla ja mingine Jura kohvimasin roolimehe juures peab olema ehk siis ka mingi hulk vett :D

Autor:  vootele [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 20:29 ]
Teema pealkiri: 

Mille eest ma selle "maasturi" peaks ostma? Ning mis rahadega käigus hoidma? Sellist juttu on hea rääkida, kuid reaalne elu paneb tihti oma karvase käe vahele.
Paadiga kinno? Tundub suurejoonelisena, kuid ratsionaalne inimene sõidab paadiga siiski Leppneeme ja jätkab sealt teed autoga.

Autor:  Muhv [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 20:32 ]
Teema pealkiri: 

See viimane hakkab vaikselt juba minu maitsele vastama. Ainus häda on, et kui ma nüüd kujutan ette 15-16m/sek loodekat, siis Virtsu kai äärde ma üksi sellega ei saaks, vähemalt mitte viisil, mis riigile kuuluva kai suhtes viisaks on. Rooli tagant vööri pääsemine on liig keerukas. Arvan, et Pranglil on olukord ilmselt sama, tuulesuund vast ainult pisut teine.

Aga suund, vähemalt minu arvates, on õige.

Ise sõidaksin Prangli vahet muidugi sellega: http://www.xoboats.fi/#/Model_Five (vähemalt unistustes)

Autor:  PriitV [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 21:08 ]
Teema pealkiri: 

vootele kirjutas:
Mille eest ma selle "maasturi" peaks ostma? Ning mis rahadega käigus hoidma? Sellist juttu on hea rääkida, kuid reaalne elu paneb tihti oma karvase käe vahele.
Paadiga kinno? Tundub suurejoonelisena, kuid ratsionaalne inimene sõidab paadiga siiski Leppneeme ja jätkab sealt teed autoga.

Esimene pool asjast: saareelanikul ongi korralik paat tähtis, mandril auto on siis imeodav poekäru, millega saab vajadusel need harvad pikemad otsad ära sõita. Selline auto ei maksa palju üle 600-800 euro... näiteks kabe universaal"Sigar".
Ja miks arvatakse, et tegelikult tuleb maasturi pidamine ja hooldamine odav? Ei tule, sigakallis. Agak ui palju on maastureid liikvel.

Aga nüüd ratsionaalsus: kõik sõltub vaid ja ainult taskust välja antava rahanumbri suurusest võrrelduna ajaga. Mina sõidan tõesti oma Sitikaga Leppneeme-kesklinn-tagasi ära ütleme ~3 liitri bensuga ehk rahaline kulu sõidule 4 eurot. Alla 20 minuti ei saa aga seda kuidagi sõidetud. Kui minna üksi, siis on ka suurema/kulutavama autoga odavam sõita. Aga kui lähed juba näiteks toodud 8 inimesega, siis tähendab see igal juhul kahte autot, mis kumbki ei ole nii öko kui minu 44kW putukas, seega juba julgelt bensukulu 10 tugrikut. Õhtul/öösel ei ole õnneks tasulist parkimist aga keset päeva on. Ja seegi tõuseb kohe. Isegi praegu tahavad Rottermanni kvartalis juba 2.30EUR tunnist saada. Kui veel ühildada linnaskäik või suurem poetrett Selveris tankimisega Pirital (seal müüakse eriotstarbelist), oledki enam-vähem nullis.
Kui nüüd sõita pisut aeglasema alusega, hakkab küll aeg pikenema aga kulu hoopis paadi kasuks minema. Kui on aega, saad paadiga odavamalt. Ja teistpidi: kui aeg on raha, siis 30 sõlmega oled palju kiiremini kesklinnas. Seda eriti hommikul/õhtul, kui kogu see viimsi küla pealinna saamapeale sõidab...

Mis on hetkel kõige nukram: Tallinnas ei ole sedasorti paatidele ehk kolme lähisaare elanike sõiduvahenditele spetsiaalset tasuta kaid.

Muhv, selle probleemi jaoks on lahendus ju olemas: "pisut" pappi ja joystik käes pargid... Tegelikult on vaja nii raskele ja suure külgpinnaga alusele sooloparkimiseks raudselt ka vöörivinti.

Autor:  vootele [ Esmaspäev, 17 Okt 2011 21:35 ]
Teema pealkiri: 

Jah aga maasturitega ei sõida peaaegu kunagi inimesed, kes on selle ostnud maastikul sõitmiseks.

Autor:  vootele [ Teisipäev, 18 Okt 2011 13:15 ]
Teema pealkiri: 

Ilmselt jah kõige lähem oleks midagi sellist:
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/HT_v ... ?ca=12&w=3

Kui veel tagant ka kinni teha ja diisel-sisemootor oleks...

Autor:  JoosepK [ Teisipäev, 18 Okt 2011 13:36 ]
Teema pealkiri: 

vootele kirjutas:
Ilmselt jah kõige lähem oleks midagi sellist:
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/HT_v ... ?ca=12&w=3

Kui veel tagant ka kinni teha ja diisel-sisemootor oleks...


No väikseid HT paate on ikka hulga valida. Näiteks see http://www.nettivene.com/moottorivene/terasvene/440894
rauast ja puha, näeb täitsa auto moodi välja kah. :)

Autor:  peebuste [ Teisipäev, 18 Okt 2011 14:56 ]
Teema pealkiri: 

Sellele viimasele ju ongi Fiat125 või 127 sisse keevitatud :)

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 18 Okt 2011 15:11 ]
Teema pealkiri: 

Pagan, too soomalse leiutis on ikka sigavinge! Sisse on keevitet Fiat 127 series III 1982/83 kere. Ainus miinus: Fiat roostetas niisamagi ära, merevette seda panna ei tasu. Aga kontseptina Vootelele DIY-lahendusena küll. 3K eurosid pole ka teab mis palju.

No ja siis võib ju ka miskit sellist ehitada ;)
Pilt

Autor:  vootele [ Teisipäev, 18 Okt 2011 15:13 ]
Teema pealkiri: 

Jah suht öko paistab ka olevat, aga 5 sõlme on ikka sigaaeglane. Isegi ujuva kere kohta.

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 18 Okt 2011 15:30 ]
Teema pealkiri: 

Vootele, aegluse vastu aitab teine mootor. Aga Sa seda laeva oled "vaadanud"? Tartlased/emajõelased vast oskavad midagi sellest ka kohe arvata. Junkersi diisel läheks mere- (või Prangli) muuseumisse, pisut talvist näputööd ja asi siitsamast kodust olemas. Millest tekiehitus on, ei selgu, äkki ka alumiinium?

Autor:  Meriforell [ Teisipäev, 18 Okt 2011 16:14 ]
Teema pealkiri: 

Mina soovitaks Pranglil käimiseks ikka vaadata midagi sellist tagumise kajutiga paati, üks vist siit ka soovitusena läbi käis piltidelt. Või siis nagu veel on Lami 570 AC või Bella 570 C. Minul endal on Lami 570 AC ja olen väga rahul. Kannatab nii tuulega ja lainega sõita. Suvel aga jätad ilusa ilmaga katuseluugi ja ukse lahti, tunne nagu sõidad lahtise kaatriga. Kui aga ilm halb ja tuuline, paned kajuti kinni. Lisaks võimalus ka täiendav küte salongi panna ja tuba soojaks saada külmal ajal. Hea on veel ka see et ees on piisavalt vaba ruumi, kui kalamees oled, saab selle paadiga kalal ka ära käidud edukalt. Ma igasuguse ilmaga ikka sõitnud.

http://img846.imageshack.us/content_rou ... 202240.jpg

3. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/