Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Sõiduauto ekvivalent merele
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=6259
4. leht 5-st

Autor:  PriitV [ Teisipäev, 18 Okt 2011 18:05 ]
Teema pealkiri: 

Tundub, et Soomes on raudlaevasid rohkemgi saada. Alla 2000 euro kisub juba päris soodsaks ja sõiduautoga on täitsa pistmist kah. Igavene muhe toorik: pisut tööd ja asi olemas.

No ja ka tankilaadne riistapuu 5000 tugrikuga pole paha toorik, katel on muidugi täiesti mõttetu. Aga selle üle on kindlasti rõõmus mõni purjekaomanik või pisema lahtise kalapaadi mees.

Ideaalsed variandid kiiruselt, ehituselt ja materjalilt on ikkagi kole kallid.

Autor:  Paadimees [ Teisipäev, 18 Okt 2011 18:14 ]
Teema pealkiri: 

Välimuselt ja olemuselt tundub merekindel alus Seastar 670 olema.

Edit: Ei lugenud korralikult lähteülesannet, seega ei sobi :) Sisemootorit nimelt pole.

Autor:  Erik78 [ Teisipäev, 18 Okt 2011 21:07 ]
Teema pealkiri: 

Projektiks väga sobilik:

http://www.kuldnebors.ee/search/veesoid ... et#image_1

Sul peaks käed küljes olema, kevadeks tipptop masin valmis.

Autor:  vootele [ Esmaspäev, 24 Okt 2011 08:05 ]
Teema pealkiri: 

Praegu sõber, kes Soomes paadiehitajana leiba teenis, läks mõneks ajaks kaugemale leiba teenima, aga jutt jäi, et kui ta naaseb kodumaale, siis alustame päris oma paadiga. Tõenäoliselt saab materjaliks olema merealumiinium ja kere tuleb glisseeriv katamaraan.

Autor:  vootele [ Reede, 05 Aug 2016 12:19 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Tuli meelde, mingi aeg sai lausa solidworksis asi üles joonistatud...
Saan hea hinnaga laserlõikuse teenust, kunagi ehk teen sellise asja ära isegi. Mootor võiks olla jalaga Lupo 1.2 diisel näiteks.
https://goo.gl/photos/mRVju8BhwQxDzJhGA

Autor:  Erik78 [ Reede, 05 Aug 2016 16:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Tohib küsida, mis asi see pildil on? Sõiduauto ekvivalent merele kindlasti mitte, lubatud katamaraan ka mitte...

Autor:  Adolf [ Laupäev, 06 Aug 2016 10:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Minu meelest ei olegi võimalik n.ö. tavapaadikere puhul üks- ühele sõiduauto salongikontsepti vee peale üle kanda.
Istmete paigutus näiteks- sõiduautol teed ukse lahti ja astud tänavale, istmelt väljumine on üldjuhul ülimalt hõlbus. Paadi puhul tavamõistes pole vist väga mõtet uksi külje peale lahti käima panna.
Vene paadifoorumid on täis kulibinite "tjuunitud" vanu nõukapaate, kuhu mingi vana "inomarka" istmed sisse installitud. Peale vaadates tekib alati küsimus: mis moodi eest taha või vastupidi ronitakse?
Eelpool viidatud "Panda" ja igasugu muud külgedele avanevate ustega aparaadid eeldaksid ikkagi mingit platvormi uste all küljelt väljumise korral. Mingi cabin RIB vms. näiteks passiks ehk selleks.

Autor:  Mark [ Pühapäev, 07 Aug 2016 10:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Sõiduauto ekvivalent merel on paat, mis on mõeldud teatud arvu inimeste toimetamiseks punktist a punkti b ja seega ei oma sisustuses mingeid käimlaid ega kööke ega magamiskohti kuna kasutusotstarbes puudub täielikult paadis hängimise ja chillimise funtsioon. Oluline on ainult istekohtade olemasolu ja nende mõistlik mugavus ning salongi sisenemise ja sealt väljumise mugavus. Sõiduautode puhul teatavasti akrobaatikast oma istekohale kulgemisel ei räägita :) . Neid kommuuteriteks kutustavaid paate on tegelikult saada küll ja küll. Meilgi üks selline mudel täitsa olemas. Pildil oleval on siiski tagateki planeeringut muudetud selliselt, et saaks vee peal teatud spetsiifilist tööd teha.

Pilt

Pilt

Pilt

Autor:  vootele [ Pühapäev, 07 Aug 2016 12:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Nii, kui palju maksab sellise paadiga tund sõitu?

Autor:  Erik78 [ Pühapäev, 07 Aug 2016 19:04 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Sõidu tunnikulu ei oma mingit tähtsust, kui valemisse paadi enda hind sisse panna. Kui ise veel ehitama hakata, siis pole sellel numbril enam üldse mõtet. Raha läheb ise ehitades kordades rohkem, kui korraliku pruugitud aluse turuhind. Kui lisada veel sinna endaehitatu olematu järelturu väärtus. Siis tuleb oma ehitatud paadi tunni hind merel selline kosmos, et selle eest saaks Alunauti rahulikult kasutada, ilma, et peaks sissevalatava kütuse pärast muretsema.

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Aug 2016 08:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

vootele kirjutas:
Nii, kui palju maksab sellise paadiga tund sõitu?


Kindlasti rohkem kui auto tund.

Esiteks on uus paat alati uuest autost kallim, seda saaks justnagu kompenseerida paadi pikema kasutuskõlbliku elueaga ja veermiku hoolduse puudumisega, aga ilmselt kestab auto mootor näiteks paadi mootorist kauem jne.

Teiseks maksab uus mootor enamvähem sama palju kui uus odava otsa auto.

Seda kulukohta ei saagi eriti võrrelda. Mulle meeldivad väga need ameeriklaste kõrge ja mitmekorruselise torniga kalapaadid ( sportsfisherid ). Vaatasin kunagi pruugitud paatide hindu, arvutasin kütusekulud ja sadamakulud ja muud omamiskulud ning jagasin selle kõik eeldatava kalakogusega mida hobikorras sellisega sooviksin püüda. Ütleme siis nii, et kala kilohind tuli selline, et minu suguvõsa saaks põlvkondade viisi iga jumala päev poest kala osta :D

PS. Kui tahad võrdlust teha, siis pane asjad ka võrdsetele alustele. See tähendab, et kui eeldad et autoga võib liiklusesse minna ka 20m/s puhuva tuulega ja paduvihmaga, siis eelda paadilt sama, ehk viska kõik alla 7m kered ja mikromootorid üldse peast minema :P

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Aug 2016 08:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Selle konkreetse paadi kütusekulu on näiteks selline :

Mootori pöörete arv/Paadi kiirus/Kütusekulu tunnis/Kütusekulu miilile/ Tinglik sõidukaugus täis tanki puhul


rpm kn L/h L/Nm Nm
650 2,9 2 0,69 290,00
1000 4,6 3,4 0,74 270,59
1500 6,4 5,3 0,83 241,51
2000 7,7 8,6 1,12 179,07
2500 11,7 12,3 1,05 190,24
3000 17,6 15,6 0,89 225,64
3500 22,3 21,1 0,95 211,37
4000 26,2 27,1 1,03 193,36
4500 31,4 36,2 1,15 173,48
5000 36,3 48,7 1,34 149,08
5250 37,1 49,5 1,33 149,90

Siit saame järeldada, et ökonoomne marsikiirus ( keskmise pikkusega veeeliini korral ) on vahemikus 17 - 22 sõlme ja kütusekulu ise on võrreldav LAz bussiga kui keegi sellist aparaati veel mäletab.

Autor:  vootele [ Esmaspäev, 08 Aug 2016 18:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

MOTT
Lihtsalt paadi suurus ja sellest tulenevalt vajalik hobujõudude arv on hoopis teisest ooperist.
Rannikumeres saab kenasti enamuse ajast hakkama 4-5m paadiga, mil 30-40hj mootor.
Kütusekulu Kelnase-Leppneeme on suurusjärk 5-10L sõltuvalt pöördest ja ilmast. Lihtsalt tahaks katust pea kohale, salongikütet ja mugavaid istmeid.
20-meetrise tuulega ei sõida isegi Wrango :D

Autor:  Rehepapp [ Esmaspäev, 08 Aug 2016 18:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Kui rääkida sügisest ja külmast ja märjast (no ja sügisel ka pea igal ajal ka tuulest ja lainest), nagu algses postituses püstitatud nõudmised ette nägid, siis see 4-5 m ja 30-40 hj ei ole Fiesta vaid mopeed. Ok, kui tal on mingi kinnine kuut peal, siis ehk mopeedauto, nagu neid nüüdsel ajal näha võib. Jah, muidugi saab hakkama, aga mugav just pole.
Marki pakutu ongi umbes sinna Fiesta kanti - suhteliselt lihtne ja öko. Ja sealt annab ikka veel palju suuremaks minna ju :)

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Aug 2016 18:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduauto ekvivalent merele

Jah! Me oma siseringis kutsumegi AC-12, AC-14 ja AC-16 võrrideks ja üleüldse mitte üleolevalt vaid just vastupidi - need on täiega ökopillid ja just see ongi sääreväristaja üks tugevatest külgedest igast asendist. AC - 18 ehk hakkab juba mopeed olema :) Nii et ekvivalendi latti peaks siis allapoole tooma - mopeedauto :)

4. leht 5-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/