Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Bayliner 175
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mär 2005 14:28 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 30 Mär 2005 13:15
Postitusi: 15
Asukoht: Tartu
Tean, et seda 5m paati on üsnagi mitu ja nii Tallinnasse kui Tartusse müüdud. Ka endal oleks plaanis sellisega pikemaid ringe suvel ette võtta. Kas kellelgil on kogemusi sellise aparaadiga ka saarestikus või mujal käimisega?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Mär 2006 14:42 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 26 Mär 2006 13:09
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Väikese kaatri kohta on ta üsna tubli. Tsipake raskemates tingimustes (2-2,5m lainet) rüüpab aga kütet tehase andmetest rohkem - sellega peab arvestama. Pähklikoorekese kohta suhteliselt stabiilne. Päiksepaistelise ilma ja pehme ning madala lainega üsna vahva pikniku paadike. Kindlasti osta koos kattega! Ja olles sellise ostnud, hakka müügikuulutusi ilmutama :)

_________________
Õpin väikelaevajuhiks
aga merel olnud pea 20aastat


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 26 Mär 2006 23:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
to Tarts, aga mis siis oleks alternatiiv, et ei peaks hakkama müügikuulutusi ilmutama ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 07:48 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 26 Mär 2006 13:09
Postitusi: 5
Asukoht: Tallinn
Reinz kirjutas:
to Tarts, aga mis siis oleks alternatiiv, et ei peaks hakkama müügikuulutusi ilmutama ?


Rangelt minu isiklik seisukoht: Bayliner 175 on VÄGA hea siseveekogudele. Läänemere lained ja BL ei taha hästi kokku käia. Alternatiiviks on mõni muu alus. BL on hea ka Läänemerele - siis kui laine on väike.
Veelkord - see on isiklik arvamus.

_________________
Õpin väikelaevajuhiks
aga merel olnud pea 20aastat


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 08:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ehh, ekstremistid! See on ju puhas "piknikupaat".
Sellise paadiga sõidetaksegi tegelikult siis kui ilm lubab, mitte ei käida 2 m lainetelt hüppamas. Kui piknikukorvi sisu pudruks peksma hakkab, siis ei ole see päev, kus sellise paadiga sõita ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 08:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kas meie kandis toodetavad paadid on Läänemere laineteks paremini valmis? Näiteks selle Baylaineri analoog Bella 512 Excel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 09:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nii, mehed. Kes võtab julguse ja teadmised kokku ja kirjutab meile-Teile ajakirja vastavasisulise loo? Et mis sobib ja mis mitte, mida vaadata ja mida mitte. Seda just mootorpaatide poolelt, sest nendest ei tea meie toimetuses keegi "halli emmigi". Või ütleme siis nii, et mina tunnen ennast selles teemas vääääääääga nõrgana.
Kuid teeaarenduseks panen püsti kuuldud-loetud mõtte. Täpsemalt on see pärit hr.Alliku suust ja ühte-teist on ka mujalt kõrvu jäänud. Nimelt Läänemerele projekteeritud kaatrite vöör on teistsugune ja raskuskese on teises kohas. Ookeani ja sisevee kaatrite kereehitus on mõeldud kas väga suurele lainele, mis on samahea, kui sile vesi või siis madaltihedale lainele.
Ma ei oska seda väidet kmmenteerida ega ka ümber lükata, kuigi see tundub loogiline.Kogemus tõsisema lainega USA kaatrist pärineb ju Regalist ja tõesti-tõesti, loogika põhjal ei tohiks 25-jalane paat 2-meetrise Väinamere lainega nii hädine olla. Tõesti oli selline tunne, et üle 6-7 sõlme lastes läheb kas puruks või põhja. Aga samasuguse ilmaga lasevad soomlased ja rootslased samasuurte ja suuremategi kaatritega meil Haapsalu lahes sisse-välja täiega. Vett lendab kümnete meetrite kaugusele ja häda pole midagi. Pole veel näinud jahist aeglasemalt liikuvat kaatrit.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 09:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Samas BL-175 on oma olemuselt küll selline, mida uuena võiks osta. Samas arvestades meie veekogude kiviseid kaldaid, ka sisevete, pean ma samas otstarbekamaks alumiinium paati. Aga need ei ole pealevaadates sellised "luksuslikud" nagu on plast paadid. Kõva lisavarustus juurde, siis hakkaks nagu midagi looma, aga ikka jääb nagu töö vahendiks. Võrreldes autondusega, oleks nagu LandCruiser 100 ja Land Rover Defender. Defendri hinna saab ka lisavarustusega upitada milli ligidale, aga ta jääb ikkagi Defendriks. Vist sai nati segane väljendus, aga noh, esmaspäeva hommik ju ka :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 10:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Absoluutse tõe kuulutajaks ma ei pürgi :) aga....

Tegelikult on asi ikka nii, et paate tehakse teravama vööri ja teravama põhja V-ga ning tömbima vööriga ja tömbima põhja V-ga. Mida teravam vöör seda pehmemalt lõikab lainet ja mida teravam põhi ka peale vööri seda pehmemalt latsatab hüppest vette tagasi. Võib teha ka terava vööriga ja lamedama põhjaga ( madaltiheda laine tarbeks näiteks).
Igal juhul kipub asi nii olema, et paadi kere peab vastu küll, kui just täitsa saast ei ole. Küsimus on ainult selles, kas inimene seal sees peab selle raputamise vastu. Mugavuse asi.
Paadi kvaliteeti saab hinnata selle järgi, kas kogu selle pekslemise peale hakkavad kapiuksed eest ära kukkuma ja armatuurlaud kukub sülle, või mitte. Samuti hakkab ülisuurt rolli mängima istmete headus. Aga 5..6 meetrine paat ei hakka 2 meetrises laines mitte iialgi sõitma ilma slamminguta. Tegelikult saadab juba 0,5...1 meetrine laine 35 ...40 sõlme pealt sellise paadi õhulennule. Kentsakaim, kuid väidetavalt isegi toimiv näide selle probleemiga võitlemisest oli vana hea kadunud Spede Pasaneni ( ja-jah!) leiutis " vedrustusega paat" ( jousitettu vene), kus vedrustusega varustatult oli paadi vööri monteeritud ....suusk!. Asi oli mitmeid kordi eksponeeritud ka HKI paadimessidel ning hinnanguid ja teste tegid erialased ajakirjad. Tõdemus oli minu mäletamist mööda : toimib.
Nii et valikud? Tahad veidi karmimate ilmadega sõita -> terav vöör ja terav põhi. Hobujõude kulub rohkem ja bensiini ka. Mitte vähe.
Sõidad pigem ilusa ilmaga ( nagu see tavaliselt kipub olema niikuinii) siis aitab teravamapoolse vööriga ja tagasihoidlikuma põhja-V nurgaga paadist küll ja küll. Sama suurele paadile läheb väiksem mootor ja ei ole välistatud et ta jätab oma suure mootori ja terava põhjaga suguvenna kiiluvette ahtrituld vaatama...
Selline üldine loba...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 11:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
No ma panen pildi siis konkreetsest Regalist suurel kiirusel. Sellise vööriga kaater on vaikse ilmaga super, kõva ilmaga õnnetukene. Lame V teeb ruumikaks ja see on hea. Kuna on kvaliteetpaat, siis kapiuksed eest ära ei kuku. Aga iste lagunes küll ära :D Mark, paluks kommentaare.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 27 Mär 2006 22:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Loen kommentaare ja ehk lugemisega asi piirduma peakski, ei saa mitte jätta kirjutamast mõni rida antud teema kohta....
Esmalt, tunnistan ära, et tegelen isegi põhjalikumalt "Läänemere tarbeks tahtud paatidega" Sellepärast kaalusingi pikalt, kas üldse sobib ise kirjutada. Võtsin ühendust ka sõprade tuttavatega kellel olnud kogemusi sügava-V kujulise põhjaga alusega, et nemad siia teema alla kirjutaksid, kuid kellegil ei ole kontot Kipperis. Ka ei raatsind keegi seda siia teha. Niisiis - pean ise paar mõtet kirja panema.
Olen sõitnud mitmete ja mitmete Soome paadimeistrite projekteeritud alustega, nii plastik kui ka alumiiniumkere tüüpidega... Ja olen mitmel korral pidanud tõsiselt üllatuma! Positiivses mõttes!
Ka teema ülalpool mainitud paaditüüp (Baylineri Bella-nimeline analoog) pakkus läinud hooajal paljugi mõtteainet. Nimelt, kuidas saab 5 meetrine paat sõita mitmeid tunde 1,5-2 meetristel lainetel praktiliselt ilma ühegi tõsisema põrutamiseta. Ka pikemal laines sõidul ei teki kordagi tunnet, et kurat äkki nüüd lõi paadiservast midagi lahti...
Õnneks või kahjuks tunnen natuke ka nende paatide tootmisprotsessi ja Soomlaste kvaliteedinõudeid toodetele. Ka kõige pisemad värvi-, või hooletusvead liigitatakse pikemalt mõtlemata "REKLAMAATIO" alla. Kvaliteet peab olema pehmelt öeldes LAITMATU.
Õnnetuseks puudub minul endal kogemus BL 175-ga. Tean nedest ainult niipalju kui mõned nende omanikud on tulnud sooviga see "analoogse Soome mudeli" vastu välja vahetada.
Minu arusaam on BL 175 kohta neutraalne. Uus paat on ikkagi uus paat ja eks alus soetatakse ikkagi vastavalt soovile ja piirkonnale, kus seda kasutada kavatsetakse. Ja pole mingi saladus, et hinnaklassis meie "Soomlased" ameeriklastega ei võistle ega kavatse seda kunagi ka tegema hakata.
Ja ausalt, plaan pole teha reklaami. Kiidan kõiki Soome tooteid, ka neid millega pole minul mitte vähimatki pistmist (nt. yamarin, finnmaster jne). On ikka vahe, kas paat on testitud, projekteeritud ja sadu tunde katsetatud just meile lähedal olevates meretingimustes, või kusagil kaugel ookeani taga.
Et minu jutule ka kellegi kolmanda isiku objektiivne arvamus läbi praktilise kogemuse laialdasemale ringile teatavaks saaks tehtud, kutsun suvealguses Priidu koos oma HOBIKLUBI seltskonnaga ühele suuremale paatide testimisele. Ehk siis saab kommentaare lugeda juba mõnest tulevasest HOBIKLUBI numbrist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 09:14 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Kus test toimub, ja millised alused osalevad, ehk saaks kaldapealtki vaatama tulla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 11:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Mark, paluks kommentaare.


peaks pikema arvamuseavalduse kirjutama, aga ei leia nii palju aega, et süveneda. Lühidalt, vöör ei ole kuigi terav, põhi on keskmine ( näiteks vene päritolu jõepaadid on kohati üle mõistuse lamedad ).
Seega just selline siledal veel kuni poolemeetrise lainega on asi nauditav. Meetri pealt hakkab karme lööke tunda olema ja 2 meetri pealt täisgaasiga andmine on lõhkumine.

Katsun siia millalgi pildi teravast paadipõhjast saada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: paadipõhjapildid
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 17:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 07 Jaan 2004 17:13
Postitusi: 603
Asukoht: rannavesi
Mark kirjutas:
> Katsun siia millalgi pildi teravast paadipõhjast saada.


http://www.fish.state.pa.us/Fish/angler ... athull.htm

koogelmoogel andis miskid sellised joonised, võtad ehk need aluseks
ja hoiad aega kokku :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 03 Apr 2006 20:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Vene päritolu jõepaatidel kipub tavaliselt olema rohkem või vähem sarnane analoog ka Läänes. :wink: Need just mõeldudki ilusa ilmaga turistlemiseks. (Vrdl Moskvitš - Opel.)
Venelased tegid oma plekist paadid arvestusega, et kui ilm karmiks kisub, sõidad randa ja tõmbad paadi kaldale. Lapik põhi vähendas mingil moel omamaiste kehvade mootorite kütusekulu ja kergendas käitlemist ning kaldalevedamist.

Kui Soome hindu vaadata, siis näiteks Progress või Dnepr on seal omaealistest plastpaatidest tunduvalt kallimad.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: ristu ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group