Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Veebr 2012 22:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Adolf kirjutas:
Aga kõige õigem oma lõputu tarkuse tõestamiseks ongi asi valmis teha ja ilmarahvale näidata.

Hea et niigi läits! Said ka lõpuks aru, millest jutt on???
Nüüd ongi küsimus: kes kõva Eesti väikepaaditööstur leiab "länkariliisingu" kõrvalt sellise puuduoleva mõni tuhat eurot katseprojekti teostamiseks? Normaalses korralikus paaditehases ei kulu sellele rohkem, kui kuu-poolteist. Ah et läheme jälle sinna, kus on juba ennegi julgetud tootearendusega tegeleda? Õige, neil on toorik olemas. Paldiskis, Kivi tänaval... ja usutavalt vedelevad vahemudelid ja vahevormidki ukse taga. Aga teistel kellelgi pole sest keegi pole raatsinud omi tooteid edasi arendada.

Ehk asi ongi M.O.T.T. - kui uus tegija Sauel siiski millegi sarnasega tegelema ei hakka, ongi ainus arvestatav koht Paldiskis. Või tegelikult: seal ongi AINUS mõeldav koht tootearenduslikuks tööks tänu ruumidele ja seadmepargile. OK, Sookaeras dräägi-isa "Vanainimese" juures pole viimasel ajal käinud aga juba hoonete suuruse vahe on ikkagi kümnekordne... ja nn"eksperimentaaltsehhi" jaoks on ikkagi normaalseid ruume vaja. Kuna Eestis on totaalne ikaldus ka metallitööd teha oskavate inimestega (õigemini need vähesed on vist üle pea tööga uputatud), siis peaks eksperimentaaltsehhis olema veel peaegu täisvarustus metallitöö riistu ja vahendeid. Või selline võimalus kasvõi otse kõrval sõbra firmas vms. Vaat siis saab midagigi teha.

Muidugi, kodus saab ka teha. Iseendale ja hobiks aga see pole praegu teemaks.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 01:08 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 285
Meil on 21. sajand. Projekteerid arvutis, lased mõnel siinsel tootjal (oskaja metallimehe firmas) teha prototüübi ja lõpliku projekti järgi tellid (hoopis näiteks hiinast) x tk. Müüd maha hinnaga y ja teenid y-x euri. Sellise mõtteviisiga, et ühe katsetuse jaoks on vaja sisustada metallitöökoda ja tootmistšehhe, ei jõuagi selline paat kunagi veele. Või saab see hirmus kallis olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 09:36 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 381
Asukoht: Kesk-Eesti
Mis katseprojekt, mis länkariliisingust loobumine, mis tootearenduskeskuses? Geeniused on alati oma leiutisi, mille otstarbest muu hall mass aru pole saanud, ise rahastanud/ehitanud. Pärast selgub, kas oli Tatikas või Edison. Nii keeruline see plastik-küna kastmismootori ja mõnede hüdrojuppidega ka ju olla ei saa? Mis ime- metallitöid seal vaja on, mida normaalne treial, freesija või keevitaja ära ei suuda teha? Või siiski? Insener (?) peaks enne oma mõttelennus vast siiski selgusele jõudma, mida ta täpselt tahab, kui kellegi suurtöösturi juurde läheb ja prototüübi tegemist nõuab.
Kui uut paati tootev sõber juba ette asjast vaimustuses oli, ei näe ju nagu probleemi. Mine teise sõbra juurde Hansaflex´i, osta jupid, siis käi metallitöökojad läbi, lase jooniste järgi detailid teha, sobita paadile sõbra juures tema abiga koos mootoriga külge, koha peal saate ju lamineerida, liimida, plastikust kastid ja luugid ehitada... Kui ta muidugi annab/teeb sulle katsetusteks paadi, võib- olla pead ise välja ostma. Miks peakski keegi teine omal kulul sinu ideed "arendama," teadmata, kas keegi pärast sellist toodet ostma ka hakkab? Ja arendama veel arenduskeskuses, mille peab ka enne ehitama :) Aga nähtavasti peetaksegi ideed nii uhkeks, et kuskil kuuri all ei passi prototüüpi valmis teha.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 11:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Adolf, kesk-eesti harrastuskaluril tuleb kõiksepealt mõni oma tehtud mere- ja paadialane töö ette näidata! Kui oled midagidi analoogset elus korra teinud, siis võtan Sinu juttu vega seotud asjades väheke tõsisemalt. Praegu on see vaid täiesti mõttetu laliln absoluutselt suvalise kalamehe poolt (minu jaoks).

Vaata, Marki märkuseid, vahva.madruse omi ja veel mõnede reaalselt elus üht-koma-teist veesõidukite vallas teinute arvamist saab tõsiselt võtta. Kõik me võime eksida ja mereinimesed on kord eriliselt uuendusvastased aga siiski.

Aga mis kõige kummalisem: AndresR, kes ka "midagigi" veesõidukitest siiski TEAB, paneb ISEENDA veesõidukil toimiva hüdrolahenduse ja ikka aetakse kurat-teab mis ila??? Pluss annab tunda, et ei Sina ega paljud teised ei suuda vahet teha reaalse masstoodangu tehasel ja olematu suurusega käsitööliste tsunftil, mida on üldjoontes peaaegu kõik Eesti väikepaaditööstused. K.a. Marki oma. Muidugi, pole ka isiklikku kogemust ja seda ei saagi ette heita.

Need vähemad töökojad on pigem rätsepatöökojad, kui õmblusvabrikud. Vabriku nime kannatab anda mõnele ja massi tootmise kõrvalt on ka tootearendust palju odavam teha. Tööjõukulu tunnis mingi uudismudeli tegemiseks on küll üks aga materjalikulu ja kiirus hoopis teisest vallast. Massi tootmise kõrvalt "kaob" suurem enamus pisikese paadikese, mudeli või isegi vormi tegemiseks kuluv materjal täiesti ära, "sulandub" maha müüdava massi retseptipõhisusse. Ütleme, et kui kuu ajaga toodetakse tehases ~20 tonni klaasplasti, millest ohtlikeks jäätmeteks (vägagi kallis utiliseerimine!) muutub 3 tonni, siis 150 kilo mingi paadikene on sinna sisse tilk merre! Ja ei ole ka erilist lisa-palgakulu, kui mõni tööline aplikaatori või värviseadmega "sunnitakse" põhipalga arvestusaluselik 8-tunnine tööpäev korra kuus täis tegema...

Kulu tekitavad need materjalid, mis on spetsiifilised mudeli- ja vormimaterjalid töövahenditest erivärvide ja vahani. Mida väiksem firma, seda suuremaks need kulud lähevad. Ma julgen välja pakkuda, et suure tehase ja käsitöölise pisitootja täpselt ühesuguse ideemudeli omahinna vahe on kahekordne. Eesti oludes kasvõi selline talvise aja ülisuur kulunumber, kui valgustuse elekter ja ruumide küte teeb röögatu vahe sisse. Ja see viimane on jällegi üks aspekt, mida on kuradi keeruline Eesti ettevõtjatele selgeks teha: mõtle, mees, KUIDAS anda sellele must be kulule veel lisaväärtust? Kuidas tarbida ärile kasulikult (ärge ajage segamini sõnaga kasumlik!!!) ära soojus ja valgus. Milline võib olla KASU, mis on ka immateriaalne, täiesti tasuta tehtava mõttetöö tagajärjel. Eesti ärimehed unustavad väga tihti ära kapitalistliku põhitõe: any publicity is good publicity! See ei pruugi võimaldada KOHE länkarile neegrivelgesid juurde liisida aga äkki kahe aasta pärast saad siis juba patareidega edeva lehhuse omale lubada...

Ma olen jah eriti räige ja otsekohene aga see on absoluutselt tüüpiline Eesti ärikate käitumine sõltumata, kui suur ja edev toimiv äriettevõte taga on. Paartuhat euri kuus kulutada äriettevõtte raha absoluutse idiootsuse (99% juhtudest iseenda ego ja pisikese tilli "teenimisele") peale on "normaalne" (välja ütlemiseks on vaja läbipaistvat kleeplinti) aga kasvõi poole sellest ebavajalikust kulust ARENDUSSE panemine ja äkki mõnele mõtlemisvõimelisele töömehele lisaPALGA maksmiseks on täiesti vastuvõetamatu mõte.
Ja selle suhtumise vastu olen ma siinsamas foorumis aastaid võidelnud: mees, kui pole pappi, oled kotikaupmees-proovireisija mitte ärimees! Sest jutt on aastaid käinud suhteliselt väiksestest summadest... kui sul pole isegi 2-3sada eurorubla kulutada, siis miks sa üldse vegeteerid?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 12:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:

Nüüd ongi küsimus: kes kõva Eesti väikepaaditööstur leiab "länkariliisingu" kõrvalt sellise puuduoleva mõni tuhat eurot katseprojekti teostamiseks?


Ma pole küll väikepaaditööstur, kõva selline veel vähem, aga su pröökamist peab ikka kommenteerima.

Minu meelest pole mingi hobiprojekti alla mõnituhat eurot panna tänapäeva tingimustes mitte midagi erilist. Selliseid inimesi on palju ja mõned neist teevad aeg-ajalt ka mõnekümnetuhande euroseid projekte.

See, et keegi ei taha seda raha kulutada, on tõenäoliselt märk sellest, et kedagi ei huvita sellise asja peale raha kulutamine. Ma võin enda kohta siiralt öelda, et ma ei taha sellise asja alla oma raha panna, kuna see on minu meelest täiesti lausloll idee. Ma olen nõus juba ette veksli väljastama, et kui 5 aasta pärast kõik koht podisevaid hüdropaate täis on ning selle tootmisesse laskja peab iga päev veoautoga europakke panka vedama, siis ütlen ma et "sorry, hoopis mina olin loll, ikka juhtub". Aga sellest hoolimata ei viitsi ma oma raha kulutada asja jaoks, mida ma subjektiivselt lolluseks pean. Karta on, et sama pädeb enamuste rahaomanike kohta.

Niiet, Priit. Ära ulu siin, võta taskust need mõned tuhanded eurod välja ja kõmbi paadimeistrite ukse taha. Nad peavad ka ilmselt su projekti lolluseks, aga teevad ära, mis klient tahab. Kirjutad lepingu alla, et nemad on puhtalt "work for hire" ja tekkiva toote kõik intellektuaalsed ja varalised õigused kuuluvad sulle. Siis on sul vähemalt prototüüp, mida kõigile teistele nina peale visata. Kuni sa seda teinud ei ole, on kogu see jauramine kasutu.

Üks väheseid asju, mis mind maailmas tõeliselt ärritab, on mõnede inimeste komme jube täpselt teada ja õpetada, kuidas TEISED oma rahaga ümber peaks käima. "investeeri siia, kuluta siia, anna osa üldse mulle". Sae pekki, ausõna. Kui sul raha on, siis investeeri ükskõik millisesse ulmeprojekti tahad. Kui ei raatsi, siis pole mõtet teiste kallal näägutada. Kui raha ka ei ole, siis võiks kõigepealt selle ära õppida, kust raha tuleb ja siis minna õpetama, kuhu seda panna.


Muide, subjektiivse arvamuse kohaselt on kogu selle jutulõnga kuliibinluse osa ainukene päriselt cool mõte panna paati genekas ja elektrimootor. Otstarve on ka selle puhul veidi hämar, aga mõte on normaalne. Kui kange tahtmine on panna sisemootor, ilma veojalata, siis oleks eriti cool mõte panna genekas ja KAKS elektrimootorit ning kogu juhtimine tehagi ainult mootoritega. Joystick pihku ja minekut. Normaalne kuliibin teeks juhtimise RC lennuki puldiga, pole vaja ahtrisse juhtmeid ka vedada :)

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 14:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 824
Krt see kahe el. mootri ja joistiku idee tundub hobiprojektiks küll äge.
See joistick võiks olla täpne koopia Volvo Penta IPS joistickust ja sellega võiks siis mõne IPS-ga Princessi kõrvale eputama minna (ehk satub mõni selline suve jooksul ka siiakanti...) Krt hakka või sobivat kalapaati otsima...

PS! Kas mingit lihtsat simmerlingidega veovõlli läbiviiku ei ole kuskil kataloogis, või peab alati mingite torudega jurama?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 14:47 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 932
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
http://imageshack.us/photo/my-images/60 ... 12016.jpg/

PriitV, kas selline 5,5x1,9m paadike võiks sobida?

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 15:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5911
Asukoht: Saaremaa
Ärge siis mehaanika põhireegleid unustage. Ülekanneteks tuleb valida parima kasuteguriga võimalik lahendus ja kuna iga ülekanne saadab osa energiast kasutuna tuulde, siis ülekannete arv peab olema vähim võimalik. Hüdromootor on üks viletsama kasuteguriga asi saadaolevatest. Seega saab parima hüdropaadi sel moel et ühendad diiselmootori otse sõuvõlli otsa ja vajadusel lisad hammasreduktori. Seda lihtsalt ei õnnestu vältida. Kõigest sellest on väga lihtne aru saada kui on elus kasvoi kaugelt õnnestunud nuusutadagi ükskõik millist tehnilist haridust või haritust. :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 15:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Kipper, ae! Kus siin see like nupp on? Oli vist kunagi jutt, et kunagi tuleb? :)
Mark kirjutas:
Ülekanneteks tuleb valida parima kasuteguriga võimalik lahendus ja kuna iga ülekanne saadab osa energiast kasutuna tuulde, siis ülekannete arv peab olema vähim võimalik. Hüdromootor on üks viletsama kasuteguriga asi saadaolevatest. Seega saab parima hüdropaadi sel moel et ühendad diiselmootori otse sõuvõlli otsa ja vajadusel lisad hammasreduktori. Seda lihtsalt ei õnnestu vältida.:D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 15:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Seda lihtsalt ei õnnestu vältida. Kõigest sellest on väga lihtne aru saada kui on elus kasvoi kaugelt õnnestunud nuusutadagi ükskõik millist tehnilist haridust või haritust. :D


Paber ja Kipper.ee kannatab kõikke. :)
Like @ Your post

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 16:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Ma uurisin veelkord seda veepaiskur süsteemi võimalikkust, kuna tol ajal kui Jukut ehitatti ei olnud sobilikke põtkuri lahendusi leida, sai arvutatud tavalise toru kraani ja Tuletõrjepuba kasutusvõimalikkust.

Nimelt , kui toru läbimõõt ja vee hulk õige on, et tekkib piisav vee voolu kiirus, siis asi toimiks, kuid .... ei ole litne reguleerida veojõudu, sest see Kasulikult toimiv osa ... on kitsastes piirides.
Seega veepaiskur on väga hea, kui kasutada seda 100 % koormuste juures, siis on kasutegur ja effektiivsus suur. Kuid eriti energiakulukas on paiskuriga sõita nn"tyhikäigul".

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 16:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 824
Mark kirjutas:
Ärge siis mehaanika põhireegleid unustage. Ülekanneteks tuleb valida parima kasuteguriga võimalik lahendus


Hobiprojekti puhul ei pea see alati nii olema...
Pakun, et genekas+el.mootor kasutegur on veel kehvem, kui hüdrol, aga mis sest kasutegurist kui eesmärk on ägeda joistikuga (või koguni puldiga) kalapaadi ehitamine...

PS! Kas mingit lihtsat simmerlingidega veovõlli läbiviiku ei ole kuskil kataloogis, või peab alati mingite torudega jurama?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 16:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
rye kirjutas:
PS! Kas mingit lihtsat simmerlingidega veovõlli läbiviiku ei ole kuskil kataloogis, või peab alati mingite torudega jurama?

Mida Sa silmas pead selle lihtsuse all? Torude sees ju simmerid ( tihendid ) ongi!
Igasugu häid asju on kasvõi sellesamas Vetuse kataloogis, mille viidegi siin ennest oli.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 17:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 381
Asukoht: Kesk-Eesti
PriitV kirjutas:
Adolf, kesk-eesti harrastuskaluril tuleb kõiksepealt mõni oma tehtud mere- ja paadialane töö ette näidata! Kui oled midagidi analoogset elus korra teinud, siis võtan Sinu juttu vega seotud asjades väheke tõsisemalt. Praegu on see vaid täiesti mõttetu laliln absoluutselt suvalise kalamehe poolt (minu jaoks).

Vaata, Marki märkuseid, vahva.madruse omi ja veel mõnede reaalselt elus üht-koma-teist veesõidukite vallas teinute arvamist saab tõsiselt võtta. Kõik me võime eksida ja mereinimesed on kord eriliselt uuendusvastased aga siiski.

Aga mis kõige kummalisem: AndresR, kes ka "midagigi" veesõidukitest siiski TEAB, paneb ISEENDA veesõidukil toimiva hüdrolahenduse ja ikka aetakse kurat-teab mis ila??? Pluss annab tunda, et ei Sina ega paljud teised ei suuda vahet teha reaalse masstoodangu tehasel ja olematu suurusega käsitööliste tsunftil, mida on üldjoontes peaaegu kõik Eesti väikepaaditööstused. K.a. Marki oma. Muidugi, pole ka isiklikku kogemust ja seda ei saagi ette heita.


Mina ei peagi Sulle midagi ette näitama. Erinevalt Sinust ei õpeta ma tervet Eesti paaditööstust õigesti äri ajama ja õigete töövõtetega õigeid paate tegema. Küll aga (samamoodi erinevalt Sinust) tean ma üht- teist hüdraulikast, tunnen natuke metallitööd ja oskaks sellise unistustelaeva valmiski teha. Mis Andres R-i paadi ajamisse puutub, siis tähelepanelikult lugedes oleksid märganud lauset "Ei pea olema õlireservuaar, jahutus eraldi; mul need kõik mootori otsas pumba sees."
Mis viitab sellele, et ilma õlireservuaarita ei saa, ilma pumbata ei saa, ... Ah ma ei viitsi rohkem :lol:

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Veebr 2012 18:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 858
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Sa mees ise kah mõtled mida oma sõrmedega kirja paned ? Sa ikka suudad totaalse idioodi mõõdu juba välja anda! Üritad siin teoorias ehitada mingit eriliselt toimivaid asju ja laidad kõik maha samas mida tuhanded paadifirmad miljardeid uputades ja miljoneid töötunde kulutanud projekteerimise peale teinud on.Sealses äris on iga viimane kui võll sinust kordades targem ja teab täpselt mida ta teeb ja mitte ükski mootor ega detail ei ole niisama ja mõtetu !
Võta palun ja tee omale uus teema ning hakka seal halvustama ferrari või lamborghini tootjaid ja too näiteid kuidas sina muudaksid asja efektiivsemaks ja paremaks ! Muidugi väga tore on lugeda kui omast arust täiskasvanud mees lapse moodi fantaseerida oskab kuid paraku on sellest vähe tolku ja sa ei suuda mitte ühtegi alternatiivset ning samas paremat padimootori lahendust leiutada kuna poes müügilolevad mootorid on hetke saavutuste tipp nii jõudluse kui ka ökonoomsuse mõttes !Suured ja väga rikkad paaditööstused ja mootoritööstused konkureerivad juba aastakümneid paremate tulemuste ja saavutuste nimel neid igapäevaselt testides ja paremaks muutes !

PriitV kirjutas:
Adolf, kesk-eesti harrastuskaluril tuleb kõiksepealt mõni oma tehtud mere- ja paadialane töö ette näidata! Kui oled midagidi analoogset elus korra teinud, siis võtan Sinu juttu vega seotud asjades väheke tõsisemalt. Praegu on see vaid täiesti mõttetu laliln absoluutselt suvalise kalamehe poolt (minu jaoks).

Vaata, Marki märkuseid, vahva.madruse omi ja veel mõnede reaalselt elus üht-koma-teist veesõidukite vallas teinute arvamist saab tõsiselt võtta. Kõik me võime eksida ja mereinimesed on kord eriliselt uuendusvastased aga siiski.

Aga mis kõige kummalisem: AndresR, kes ka "midagigi" veesõidukitest siiski TEAB, paneb ISEENDA veesõidukil toimiva hüdrolahenduse ja ikka aetakse kurat-teab mis ila??? Pluss annab tunda, et ei Sina ega paljud teised ei suuda vahet teha reaalse masstoodangu tehasel ja olematu suurusega käsitööliste tsunftil, mida on üldjoontes peaaegu kõik Eesti väikepaaditööstused. K.a. Marki oma. Muidugi, pole ka isiklikku kogemust ja seda ei saagi ette heita.

Need vähemad töökojad on pigem rätsepatöökojad, kui õmblusvabrikud. Vabriku nime kannatab anda mõnele ja massi tootmise kõrvalt on ka tootearendust palju odavam teha. Tööjõukulu tunnis mingi uudismudeli tegemiseks on küll üks aga materjalikulu ja kiirus hoopis teisest vallast. Massi tootmise kõrvalt "kaob" suurem enamus pisikese paadikese, mudeli või isegi vormi tegemiseks kuluv materjal täiesti ära, "sulandub" maha müüdava massi retseptipõhisusse. Ütleme, et kui kuu ajaga toodetakse tehases ~20 tonni klaasplasti, millest ohtlikeks jäätmeteks (vägagi kallis utiliseerimine!) muutub 3 tonni, siis 150 kilo mingi paadikene on sinna sisse tilk merre! Ja ei ole ka erilist lisa-palgakulu, kui mõni tööline aplikaatori või värviseadmega "sunnitakse" põhipalga arvestusaluselik 8-tunnine tööpäev korra kuus täis tegema...

Kulu tekitavad need materjalid, mis on spetsiifilised mudeli- ja vormimaterjalid töövahenditest erivärvide ja vahani. Mida väiksem firma, seda suuremaks need kulud lähevad. Ma julgen välja pakkuda, et suure tehase ja käsitöölise pisitootja täpselt ühesuguse ideemudeli omahinna vahe on kahekordne. Eesti oludes kasvõi selline talvise aja ülisuur kulunumber, kui valgustuse elekter ja ruumide küte teeb röögatu vahe sisse. Ja see viimane on jällegi üks aspekt, mida on kuradi keeruline Eesti ettevõtjatele selgeks teha: mõtle, mees, KUIDAS anda sellele must be kulule veel lisaväärtust? Kuidas tarbida ärile kasulikult (ärge ajage segamini sõnaga kasumlik!!!) ära soojus ja valgus. Milline võib olla KASU, mis on ka immateriaalne, täiesti tasuta tehtava mõttetöö tagajärjel. Eesti ärimehed unustavad väga tihti ära kapitalistliku põhitõe: any publicity is good publicity! See ei pruugi võimaldada KOHE länkarile neegrivelgesid juurde liisida aga äkki kahe aasta pärast saad siis juba patareidega edeva lehhuse omale lubada...

Ma olen jah eriti räige ja otsekohene aga see on absoluutselt tüüpiline Eesti ärikate käitumine sõltumata, kui suur ja edev toimiv äriettevõte taga on. Paartuhat euri kuus kulutada äriettevõtte raha absoluutse idiootsuse (99% juhtudest iseenda ego ja pisikese tilli "teenimisele") peale on "normaalne" (välja ütlemiseks on vaja läbipaistvat kleeplinti) aga kasvõi poole sellest ebavajalikust kulust ARENDUSSE panemine ja äkki mõnele mõtlemisvõimelisele töömehele lisaPALGA maksmiseks on täiesti vastuvõetamatu mõte.
Ja selle suhtumise vastu olen ma siinsamas foorumis aastaid võidelnud: mees, kui pole pappi, oled kotikaupmees-proovireisija mitte ärimees! Sest jutt on aastaid käinud suhteliselt väiksestest summadest... kui sul pole isegi 2-3sada eurorubla kulutada, siis miks sa üldse vegeteerid?

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group