Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 31 Jaan 2012 22:37 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2005 18:12
Postitusi: 313
Asukoht: Kärevere, Tartu vald, Tartumaa
Mul kah N465 olemas, eeldab ikka vähemalt 8-st L-jalaga mootorit, kui karvasemat merd tahad proovida. Paat ikkagi 200kg tühikaaluga.Omal taga Honda 10, liigub kuskil 8 sõlme.

_________________
Naudi suve vee peal


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 01 Veebr 2012 11:19 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Sept 2011 09:47
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
Minu N465-l ka Honda 10 pika jalaga. Kuna tootja poolt on lubatud kuni 10 Hp-d, siis tasuks ka 10 Hp-d soetada. Väheke kadedaks tegi kui Emajõel 15 Hp-ga kummikas minust nagu postist mööda pani, aga see, et ma aeglasemalt liikusin, võimaldas mul korralikult ka ümbritsevat loodust tähelepanelikult nautida. 8 sõlme sain kätte kui punn põhjas oli. Kolmveerand gaasiga 5-6 sõlme. Tehase poolt on Hondal 8-ne vint ja Emajõel proovisin ka 10-st vinti. 8-se vindiga tundus paat natuke erksam olema.
Ehitasin paadile luukidega põranda ja „trümmi“ panin vee varud, õlled ja ankru, et viia raskuskese veel allapoole.
Tormi kätte jäin sel lihtsal põhjusel, et kuna mul polnud raadiot, ei kuulnud ma ka tormihoiatust. Saaremaal murdis see torm mõned puud maha aga selles paadis oli küll kindel olla.

_________________
Plaanides parimat, valmistu ka halvimaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Veebr 2012 20:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 13 Sept 2011 09:47
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn
Midagi veab ka 6Hp mootor aga kui soov rannast kaugemale minna või kui karvasele merele jääd, on ikka parem kui võimsam mootor taga. Mina oleks valinud võimsama kui 10Hp-d, aga paadi tootja rohkem ei luba.
Kui soetamisel on uus mootor, tasuks võtta maksimum mis lubatud.

_________________
Plaanides parimat, valmistu ka halvimaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Gliss
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Veebr 2012 21:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 04 Apr 2006 15:38
Postitusi: 24
Asukoht: metsa sees
Panen siia samasse teemasse. Mida sellisest asjast arvata, kirjutavad interveebis, et ilusti sõidab 13-15 sõlme? http://www.ronnqvistbatar.fi/r11.htm
Ja kas keegi Eestis toodab analoogset paati mis 5-6 hp mootoriga glisseerima tõuseks? Soomlastel on sarnane asi veel Terhi 400, http://www.terhi.fi/mallisto/soutuveneet/400
Ning selline http://www.kaislaboat.com/EST/index.php ... kaisla-415

Mõtisklen seda Kaberneeme ümbruse saarekeste külastamist. Eks need Kiilid ja Kassed on võibolla meie rannikuvette sobivamad/turvalisemad aga 6 sõlme on ikka natuke vähe, et päikesepaistel saare peale piknikutama sõita.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Veebr 2012 23:34 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2005 18:12
Postitusi: 313
Asukoht: Kärevere, Tartu vald, Tartumaa
Jah, neid unistajaid, et alla 2000 EUR saaks uue, merekindla, stabiilse ja glisseeriva paadi koos mootoriga on varemgi hulgi olnud, aga kõike korraga selle raha eest ei saa. Need pähklikoored, mis Su viimastel linkidel on, kohe kindlasti merele ei sobi(vähegi karvasemale). Selle RÖNNQVIST-i võid üksi isegi 6-se mootoriga glissi saada, aga kahe inimesega jäädki punnima.Minu arvates Sinu soovid eeldavad eelarvet kusagile 3,5K Eur juurde vähemalt, või siis tuleks ikkagi leppida kuni 7-8 sõlmega!

_________________
Naudi suve vee peal


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 05 Veebr 2012 23:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 04 Apr 2006 15:38
Postitusi: 24
Asukoht: metsa sees
Reflex kirjutas:
Jah, neid unistajaid, et alla 2000 EUR saaks uue, merekindla, stabiilse ja glisseeriva paadi koos mootoriga on varemgi hulgi olnud, aga kõike korraga selle raha eest ei saa. Need pähklikoored, mis Su viimastel linkidel on, kohe kindlasti merele ei sobi

Tänan, sul on sajaprotsendiliselt õigus. Mingi osa peas proovib ikka punnitada, kas tõesti ei saa, äkki ikka kuidagi sellise paadiga või sellise mootoriga jne. Aga, ei saa ja kõik, kahjuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Veebr 2012 11:01 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2005 18:12
Postitusi: 313
Asukoht: Kärevere, Tartu vald, Tartumaa
Täpselt nii, ise korduvalt kogenud ja lootus sureb viimasena!

_________________
Naudi suve vee peal


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Veebr 2012 12:10 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Osta Nordline 51 saad kiiruse suuremaks ja ruumi rohkemaks- helista paadipoodi ja küsi, kuda neil sõit edenes 20hj 2T vana mootoriga.
Alguses võid ju paariks aastaks kasutatud mootori ka osta kogud jõudu ja saad mõtteid selgemaks.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Veebr 2012 12:32 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
bodzadaja kirjutas:
Osta Nordline 51 saad kiiruse suuremaks ja ruumi rohkemaks- helista paadipoodi ja küsi, kuda neil sõit edenes 20hj 2T vana mootoriga.
Alguses võid ju paariks aastaks kasutatud mootori ka osta kogud jõudu ja saad mõtteid selgemaks.


20hp lähikese jalaga oli 38km/h, 8hp 4t pika jalaga Yamaha sõitis 18km/h.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Veebr 2012 20:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2005 18:12
Postitusi: 313
Asukoht: Kärevere, Tartu vald, Tartumaa
Aga kuidas selline paat meeldiks. 4x1,7 m , glisseeriv, tuleb esmaesitlusele Eestis Meremessil.
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... estor.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/844/img2601yf.jpg/

_________________
Naudi suve vee peal


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 08 Veebr 2012 21:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Käisin täna vaatamas turul suhteliselt uue tegija paate. Kodukat veel pole, tuleb kohe, aga paat jättis hea mulje. Tegelikult jättis parima mulje hoopis päälik, suhtumine ja tulevikuideed.
Et siis poolglissiva klinkerkerega, kahekihiline ja paari päris hea lahendusega paat Nord 460D.
Esimene kõva sõna - trapp/lürbits põhjas. Ehk käiguga sõites saab kenasti kokpiti veest ja kala verest puhtaks. Kahe kihi vahelt kondentsi jaoks ahtripeeglil oma punn.
Teine hea asi: küll pole ankrukasti aga selle eest on keskmine iste kõrge ja selle tühjendustoru ette punni pannes tekib sinna sump.
Kolmas: kaks paari tulle/aerusid.
Neljas: sama paat aga kuidas tahad: kas C või mõistlik D kategooria. Teadagi miks... Uuendatud nõuded: C= 3 inimest; 1 inimene+565 kg või D=4 inimest; 1-650 kg.

Aga suhtumisest. Täiesti kogemata käisin hommikul seuhkeses toreda skohas, kui HansaFlef, mis tegeleb hürdo-värgiga. Loomulikuot leidsinsealt ka hüdropumbad, hüdromootorid, siis suurima üllatusena spetsiaalsed stats:mootori ja hüdropumba vahele käivad nn.kojad (nagu auto sidurikoda), leevendi-siduri, mis rikke ehk tõsisema pöörlemise takistuse korral purunevad jne, jne. Ja nagu mul ammu on olnud mõte, siis selline lahendus statsionaarmotoorina ühel analoogsel ehk 4,5-5 meetrit sõude/mootorpaat peal ära katsetada. Tegelikult on see kuradi päravurr üks igavene "ikaldus": maksab sitta kanti, kaalub sellis epaadi jaoks sobilikus võimsuses palju aga ikka pead sellega käima kui "lits lapsega", muidu pannakse kohe pihta! Seega minu lolli aruga on vaja leida sellele probleemile lahendus.

Ja siis helistas parim sõber, et nende majas tehakse nüüd ka paate ja äkki tahad tulla vaadata ja äkki midagi kosta... Ei saa ju kaks korda pakkumist teha ,) Ja parim ülaltus ongiu see, et antud paatide tootja päälik "räägib minuga sama keelt". Ehk akud-elekter sisemootorina on ammu plaanis... olnud, küll rohkem Soome poole vaadates. Aga üliodav 4-takti igikestev õhkjahutusega majapidamismootor ristata hüdroga.
Seega jään kevadet ootama, kui saab selle paadiga testi teha. Paar tükki olevat juba Eestis olemas, küll vanad head sõbrad-tuttavad.

Ehk paadivalik muudkui laieneb!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Veebr 2012 00:45 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 291
Palju sellise hüdrosüsteemi kaod on ja mis selle hinnaks tuleks? Pumba võib ju otse mootori külge ühendada ilma igasuguste löögileevendite ja purunevate detailideta. Kui vint peaks järsku seiskuma, sureb mootor lihtsalt välja.
Päramootoril on üks suur eelis sellises mõõdus paatide juures, sest ruumiga pole kunagi eriti priisata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Veebr 2012 12:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
flm kirjutas:
Palju sellise hüdrosüsteemi kaod on ja mis selle hinnaks tuleks? Pumba võib ju otse mootori külge ühendada ilma igasuguste löögileevendite ja purunevate detailideta. Kui vint peaks järsku seiskuma, sureb mootor lihtsalt välja.
Päramootoril on üks suur eelis sellises mõõdus paatide juures, sest ruumiga pole kunagi eriti priisata.


Jälle sõltub! Seest täiesti tühjal, "vaid" ahtripeegliga paadil a'la klinker-puupaat ja odavad plastpaadid võib tõesti tekkida siseruumi kadu aga kahekerelistel, kus ahter on lahendatud päris suure kinnise ala ja eraldi päravurri kaevuga, võib pisut modifitseeritud tekiehitus hoopis ruumi juurde tuua. Ainult mootorikaev koos hädavajaliku mootori kinnitamise- ja pööramisruumiga on päris suur maht. Näiteks Sail'il tegin ma selle julgelt poole väiksemaks.
Teine asi: jah, glissival ja poolglissival paadil võib raskus rohkem ahtris olla ja mitmekesti sõites saab differenti reguleerida. Aga üksinda on jällegi suur raskus teispool ahtripeeglit paras ikaldus ja sedasorti paatidel mingist trimmimisest pole väga mõtet rääkida. Trimmiga on "vähe teised paadid" ;) Different on totaalselt vigane, vöör püsti ja ahtrilainel oht paat ära uputada. Pluss see, et päravurr tõstab oluliselt tühja paadi metatsentrit, sisemootor seevastu viib seda madalamale. A'la svertjahi põhimõte, sest mootor või elektrilahenduse puhul akud on siseballastiks.

Ütleme nii, et seesinane Sail koos kiiluga kerega sai ka kaudselt selleks tehtud, et lisaks purjetamisele saaks sama kere peale edaspidi teha just sisemootori versiooni. Juba kerevormi saab sisse panna kõrge kiilu ahtriosasse lisavormi, mis lõikaks ära propellerile vajaliku osa. Sinna siis sõuvõll ja deidvuud, tugev kiiluraud on nii altpoolt propeller kaitseks kui ka roolilehe alumiseks hingeks. Mõeldud neile, kes oma paati aktiivselt kasutavad just kalapüügiks ehk paat on peaaegu kogu aeg vees. Lisa 15-20 senti süvist ei mängi neile mitte mingit rolli. 40 cm vett peaks ikka igas paadi "sadama"kohas olema.

Mis aga seda leevendit puudutab: esiteks on see üliodav jublakas, teiseks on hüdrol loomajõud ja kolmandaks ei saa ju leevendit põhja alla propellerile panna, see peab ikka paadis sees olema. See peab olema sõna otseses mõttes nõrgim ketilüli. Ütleme nii, et paadil on terasest propeller, roostevaba sõuvõll ja kummist hüdrovoolikud. Ütleme nii, et kerib mingil põhjusel terastrossiga vana võrgujäänuse labade vahele, jookseb kogu süsteem blokki. Katki ei tohi merel minna ei propeller, sõuvõll ega hüdrovoolikud!. Põhimõtteliselt võiks seal vahel olla ka põrkesidur või friktsioonketastega tsikli sidur aga nende hind on kümned korrad kallim, kui puruneva leevendi-siduri oma.
Jutt siis sellisest vidinast:
Pilt
Ja siis teine jublakas, mida polnud mina siiani "leidnud" ehk koda ühendamaks kiiluga võlliga majapidamismootorit mingi teise võlliga seadmega:
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Veebr 2012 14:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 836
PriitV kirjutas:
Aga üliodav 4-takti igikestev õhkjahutusega majapidamismootor ristata hüdroga.


kle räägi võhikule natuke lahti, võib-olla ei ole ma ainuke, kes mitte s...agi aru ei saa. Muidu seni seni olin arvamusel, et tehnikat natuke jagan...
Kas (õli?)voolikutega ülekannet arendad? Miks see parem on kui raudvõll või rihm või hammasrattad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Veebr 2012 14:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
rye kirjutas:
Miks see parem on kui raudvõll või rihm või hammasrattad?


siis saad sooja õli läbi radikate ajada ja webastot pole enam vaja :D

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group