Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Veebr 2012 22:14 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Tänud!
url-i vaadates oleks ise pidanud selle peale tulema :oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 00:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
PS. Et mida ma öelda tahtsin? Seda, et 22hj ei pruugi olla hüdrolahenduse korral sugugi piisav, et paati 9,8kW'ga liikuma panna.

Ütleme nii: antud kombo (pumba efektiivsus 80%, töörõhk 120 bar, tootlikus 60 l/min ja pumba pöörded 2500 rpm) vajaks see küll 20 Hj aga momenti 57 Nm. Ehk momenti jääb tollel Subarul väheks. Võimsus on piiisav, jõudu on imenatuke vähe aga see on kiire jämearvutus ilma ülitäpsete komponentide andmeteta. Mõte on selles, et selline mootor ongi ette nähtud püsiva kiirusega ühtlase koormuse all töötama, olles selle juures piisavalt ökonoomne ja vastupidav. Ja eelkõige ODAV osta ning pidada!
Hüdraulika väga jämedaks arvutamiseks on programmid ja lehed olemas. On olemas suisa hüdraulika-lükatid. Täitsa mehaanilised lükatid ;)

Ma ütlen veelkord: see kõik on teada. Aga momenti saab kordistada kaotamata oluliselt võimsuses. Lihtsa kordistajaga on ülekandekaod väikesed. Kordistajad on olemas. On erinevad pumbad, erinevad töörõhud, erinevad pumpade pöörded, erinevad mootorid väga erinevate pööretega jne. Selge see, et mingi toimiva kombo ülitäpne läbi mõtlemine vajab aega ja spetsialisti abi. Seniks on olulisem teoreetiline pool: hind, kaal, mugavus, kasu püstivusele, ergonoomika, ruumikasutus etc. Täpne tehniline pool on alles peale seda.

Muuseas, Peeter, justnimelt konkreetsest sõukruvist kõik alguse sai, kui Sa äkki oled mõistnud lugeda? Väga konkreetne aeglasepöördelise mootori kruvi Torqeedolt. Minu testitud nõrgem Travel tegi sõukruvile 700 rpm (ja teeb seda tänaseni), kangem 1200 rpm. Sealt seeriast 2 sõukruvi kahele erinevale pöördele. Siis on mudeliseeria Cruise, seal on kolm erinevat sõukruvi kõik pööretele 1300 rpm. Ja kõige pisem seeria Ulrtalight, kus on veel omakorda üks sõukruvi valikus ja pöörded 1200 rpm. Tüüp-sõukruvi 12x14". Kõiki neid saab eraldi osta, kõik on erinevate sammudega, mida sakslased küll kiirusena kirjutavad jne.
Kõige kangem mootor on Cruise 4R ehk 4kW elektrimootor. Üks testilugu kah.
Kuna elektri- ja hüdromootori momendinäitajad on sarnased, tuleb leida ka sarnased pöörded hüdromootorile. Liidad kaks asja kokku ja saadki lahenduse. Ainult et see äge patareivurr koos pädeva patareiga maksab ~6K eur ja sellest ülespoole... Aga miks mitte sõukruve muul otstarbel kasutada???

PS: minule teadaolev kõige odavam reeverskast, mis sobiks DIY-jaoks majapidamiskatla otsa pista ja ei maksa suurt midagi, on nõukogude raskemootrratta Dnepr ja Ural kardaanüleveoga kast. Sidur olemas, u.8 cm paremale nihutatud võll, vali käike vastvalt sõukruvile ja koormustaluvus on päris suur. Kahjuks pole ma leidnud ehedat marine-kasti koos damperiga, mis maksaks alla 1000 euro. Toota ei saa ju vanatehnikaga, kuigi iseenesest saab Urali tuliuusi kaste ju ka... aga oh seda kisa, mis nüüd veel tuleb!!!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 08:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
pumba efektiivsus 80%, töörõhk 120 bar, tootlikus 60 l/min ja pumba pöörded 2500 rpm


No näed, esimene samm ahelas juba tehtud :) Nüüd võta iga vidina juures veel vidina eelsest jäägist kaod maha kuni kruvini välja jõuad. Oletatavasti jääb alles mingi 50...60% kui just juppidega väga ei koonerda. Võrreldes traditsioonilise lahendusega on kaod jämedas laastus kahekordsed. Eks see ongi põhjuseks miks keegi ei ole sellist lahendust kuskile tõsisesse tootmisse viinud. Ta lihtsalt ei õigusta ennast. See ei tähenda sugugi seda, et mitte keegi ei ole kunagi selle peale tulnud ja meil siin nüüd mingi heureka keiss oleks. Nagu öeldud, leiutamisrõõmu võib ju saada, aga äriliselt oleks tegu selge raha raiskamisega. Elektrimootoriga on aga kõva pluss see, et kruvi saad kasvõi mootori rootorivõllile istutada.

http://www.nauticexpo.com/prod/vetus/bo ... 12240.html

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 09:00 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Sujuvalt juba mõnest hobujõust 20- ni jõutud ja mees, kes seni hüdrost midagi ei teadnud, jagab juba soovitusi, arvutab reipalt pöördemomente, kasutegureid ja võimsusi programmide abil :)
Dnepri kasti ei hakka tõepoolest kommenteerima.
Siin üks kena 8 hp diisel müüa koos kastiga, tõsi küll, vana. Paremini vast ikka käib, kui M-i käigukastiga hiinakas. Hulk vaeva jääks ka ära ja hulk jõudu raiskamata.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 11:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Ma olen ka ise ehitatud ekskavaatorit elus näinud.
Teoorias oli asi ok praktikas lõigati see maha ja pandi asemele taewoo, mis toimib oluliselt töökindlamalt.
siit ka see küsimus, et mark luges üles hüdro kaod, nüüd lööks ka sellise uue vidina hinnad siis ilma ehituseta kokku ja kui see saab kordades odavam, kui sama veojõuga päramootori kinnitamine pärale..:)
Ma usun, et siis on investorid kohal ja tootmine kohe käima

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 11:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Vaatame seda majanduslikku poolt ka. Sellise ( ja mitte ainult sellise ega ka mitte ainult hüdraulika puhul ) süsteemi ehitamisel vaatavad entusiastid tavaliselt pumba hinda kuskilt odavast otsast ja mootori hinda samuti kuskilt odavast otsast. Kui lõpuks asjaks läheb, siis ilmneb, et hammasrataspumbaga läheb asi jamaks kuna reduktsiooniklapp kipub pidevalt tööd tegema ja langetatakse otsus näiteks muutuva tootlikusega pumba kasuks. Mootori poolel jõutakse ka järelduseni, et kolbmootor on ikka kolbmootor ja ongi eelarve haledalt lõhki. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida....

Klapid, ventiilid, drosselid, voolikud, otsikud, hülsid, torud, niplid, liited, sõrmused, tihendid, mutrid, läbiviigud, jne. Täiesti odavad asjad, aga kui kõik summaks kokku tõmbad siis..... Palju õnne! Keegi on võitnud teie rahakotist jackpoti! :lol:

Seejärel ilmneb, et mingis jagaja plokis on G ja mingis plokis on R keere ja mingil vidinal on üleüldse mingi krt teab mis keere. Järgneb peotäis adaptereid ja adapterite adaptereid ja summa muudkui kasvab.

Ja seejärel avastad, et kuna tegu on paadiga, siis tsingitud ja passiveeritud jupid ikka üle kahe hooaja eriti vist ei kõlba ning küsid hinda happekindlatele vidinatele. Peale infarktist toibumist klikid, silmad punased peas, mööda hiina tootjate kodulehti ning kõige lõpuks tellidki sealt roostevabad vidinad mis millegipärast juba saabudes suts roostes on... :D

Aga ei maksa meelt heita, see on täiesti tavaline paadiehitaja elu :P
Mulle tuli selle toksimise ajal meelde kuidas me ühe vöörivindi tarbeks jõudsime kunagi muutuva tootlikusega pumba tellimiseni. Saime hinnast kõvasti alla ka ja pumba hinnaks kujunes ligemale 70K EEK :twisted: Ja see oli ainult pump. No ei olnud jah kõige väiksem vöörivint ka, aga elektriline oleks ikka kõvasti odavam tulnud.

Niisama teen teil siin elu põnevamaks, et te ei arvaks, et see paadiehitus nii lihtne ongi nagu pealt paistab.

Mis aga nüüd puudutab väidet nagu kaoks prototüübi ehituse kulud masstoodangu puhul kuskile märkamatult ära, siis see on tegelikult hoopis risti vastupidi. Praktika on pigem selline, et masstootmisele timmitud ettevõtted lasevad prototüüpe üldse allhankijatel ehitada, et kahju väiksem oleks. Kasutatakse selliseid ettevõtteid, kes on spetsialiseerunud eksperimentaaltootmisele. Kui toode on tootmisküps, siis alles tuuakse ja istutatakse see oma ettevõtte masinavärki. Meil vast muidugi nii lennukat masstootmist vähemalt paadiehitusest ei leia. Luksusjaht on vist üks vähestest kel on oma struktuuris nii öelda eksperimentaalüksus olemas ja kes kasutab ka allhankijaid uue toote tootmiseks ettevalmistamisel.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 14:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mis sa jamad Mark... stutsid IKH -st , kummivoolik vahele ja toruklambritega kinni !!! Eriti lolliks läinud oma roostevaba hiinaga...

http://www.ikh.fi/Etusivu

sa siis pole näinud kuidas trimmid töötavad.. AM ise olen mõelnud, et kui ma sinna jämmema vooliku panen, siis saaks ju teha uim ajuri ... Liigutaks trimmi labasid üles alla kiirelt nii kui kala sabagi ja siis ujubki juba paat edasi. Ja ei mingeid kilowatte...

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 14:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Uimajam oleks küll cool! Eriti kui seda ei peaks jootma fossilse kütuse mahladega vaid topiks paaki näiteks saiapuru :lol:
Nii et heida see hüdraulika üleparda ja maikuus , sm Leiutaja, palun esitleda meile oma uut uhket kalarakendiga töötavat Busterit 8)
Kahesajaviiekümne särjeõulise ajamiga :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 15:06 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Ma hääletaks uim-ajuri poolt! Esiteks kellelgi teisel pole ja teiseks kilovatte ka ei ole vaja. V hea.
Ja ei tasu unustada, et too õnnetu kasutegur (millest me ei räägi) sööb ära hea hulga kütust. Ma mõtlen, et hüdroveoga paadi ostaks ikkagi tõsine inimene, kalur või muu töömees ja ikka pikemaks ajaks. Äkki tiksutaks näiteks 3000 töötundi kokku. See 20 hj mootor sööks selle aja jooksul ära ~6000 euri eest ROHKEM diislit, kui ilma hüdroveota, hammasreduktoriga, sama veojõuga paat. (Aga diisel läheb selle aja peale kindlasti kallimaks ja rahanumber suuremaks. Sommid juba vinguvad, et neid ähvardatakse 1.80 liitrihinnaga.)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 15:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Üks ökolahendus siiski on silmapiiril. Ja see on auto peal ka täiseti teostatud juba, täiesti ausalt. Õnnetuseks ei ole see enam öko kui see massidesse peaks jõudma. Räägin nimelt diiselmootori käitamisest pruugitud toiduõlil mis kogutakse tasuta kokku fritüüridest ( MacDonalds, Hesburger, jne ).
Podistad vaikselt merel, ahtris lehvimas hõrk praehais.... romantika! :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 15:46 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
haa,
mul käis sõber San-franciscost siin, möödunud kevadel juba, ja rääkis, kuidas tema oma tagahoovis ise biodiislit teeb. ikka sellest burgeriputkadest kogutud õlist. Ta ässitas mind ka,tegelikult ei ole keeruline, :D me jõudsime isegi selleni, et korraldasime mu majapidamises tühjade tünnide ülevaatuse!
:D
Aga siis ma jäin mõtlema-palju on neid putkasid ja restoranikesi friscos ja palju meil...kui midagi teha, tuleb rõhuda tuulele, vanajumala tuul täitsa priilt käes.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 16:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Seni, kuni meil ei ole sail-in burksiputkasid, see fritüürilahendus ei toimi. Paha on punkerdada, noh.

Aga kohe uus mõte - rohelise mõtteviisi tunnus on etanooliga käivad mootorid. Kas keegi on kunagi näinud sadamat, kus ei oleks viinapoodi - ei ole! Probleem lahendatud.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 18:56 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
ainult fritüüri õli ei ole eriti öko isegi lühikeses perspektiivis - mittetäielik põlemine +jääkainete ladestumine klappidele ,pihustitele jne.
Vanatüübilise VW 1.6diisliga tuli vist 5000km. siis oli kaputt.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
kui ulmevaldkonda siseneda siis "lõherakend" võib täitsa reaalne olla :D

TTÜ teadlased loovad tehiskala


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 22 Veebr 2012 19:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ei saa välistada et sellistest uuringutest tekkivate tehnoloogiate baasil sünnib mingis tulevikus mingi uus ja põnev käitur ka veesõidukitele. See poleks esimene kord kui loodusest snitti võetakse : lennukitiivad ( eriti maandumisel ja õhkutõusul ), jugakäiturid veesõidukitel, veel midagi?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group