Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 09:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Ega see päramootor just suurem asi ole jah... Üle hinnatud.
Ma vaatasin, et handimannis on trelli otsa käivad vee pumbad ka olemas.
Et neid odavaid akutrelle saab ju hulgim tänapäeval.
Ja var kaks on osta pisike 2kw bensu või siis 4kw diisel genekas ja siis juhtmega trell korralik, kui just peab diisel mootor olema.
Et genekat ja korraliku trelli saab tööriista laenutusest ka. Seega ei ole vajagi endale osta kui 2-3 korda suve jooksul plaanid veepeale minna.

Ma just siin mõtlengi, krt kui hea oleks vee pumbaga manööverdada, lükkad näpuga alt pöörlemise suuna ringi ja ... ongi rev olemas...

Tulles mõistusele...
Kas muruniiduki mootor on mõeldud 100% koormusega töötama tunde?

Päramootor on mõeldud töötama tunde 100% koormusega,
sellega on ka arvestatud ülekanded

Oh jah, igasugune bensu 4t päramootor on vaiksem ja töökindlam kui mingi sammkompunn 4takti muruniiduk sisemootorina.

Ey jõua uut päramootorit osta, siis osta kasutatud korras mootor, ka neid jagub siin turul küllaga

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 11:46 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Minu meeest tõmbas Peeter otsad hästi kokku: kui uut ei jõua osta, siis ära ulu, osta kasutatud.

Muruniidukite mootorid on muidu head asjad küll ja kõlbaks vast paadiski kasutada, kui neid soolase vee eest hoida, aga kuskil on piir - kõik mis on võimalik ei ole veel otstarbekas ega mõistlik, ei rahaliselt, ajaliselt ega kasutusomadustelt. Kui ehitamine ise on hobi, siis võib muidugi kõike teha ja proovida, mis võiks kellelgi selle vastu olla. Vahest sünnib nii väga häid asju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 12:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Et exsuurlaid pakkus vägagi arvestatava hinnaga kogu komplekti.
Aga ei. EGO ,,, ikka süütut on Teil vaja. Ma saan aru, et mänguasi ja Mänguasi on erinevad.

Mina otsin hetkel järgmiseks aastaks 2013-2014 aastaks, uut kere mida ehitama hakata sobivaks.
JA mulle sobib väga hästi kellegi korralikult hoitud vana.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 13:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Peeter Ude kirjutas:
Tulles mõistusele...
Kas muruniiduki mootor on mõeldud 100% koormusega töötama tunde?

Päramootor on mõeldud töötama tunde 100% koormusega,
sellega on ka arvestatud ülekanded

Vaat seukest lolli juttu poelks ma Peeter Sinu käest küll kuulda lootnud...

Saa tuttavaks: majapidamismootor ONGI projekteeritud töötama kogu aeg maksimum-vastukoormuse lähedal! Päravurr EI OLE! Ma ei julge 50+ Hj ja kahepropelleriste vurride kohta sõna võtta aga sinnamaani mootorid ei tööta kogu oma elu jooksul koormustaluvuse piiril, sest see pole suisa füüsiliselt võimalik. Läbi ülekande ringi aetav propeller vees ei ole ligilähedanegi muruniiduki teraga... või võttes "kosmose"materjalidega mootorsaed, siis need käivad 12-14K rpm ja saagides on kogu oma elu koormsutaluvuse piiril.
Majapidamismootorite "tavaline" juhus on see, kui mingi ringiaetava tööorgani vastukoormus ületab mootori võimsuse ja mootor sureb välja. Kes elus natukenegi on murutraktoriga "heina teinud", on kordi niidukit kas välja suretanud, rihmasid põlema lasknud või teralaagrid puruks keeranud.
KES Teist aga on elus kasvõi korra suutnud päravurri välja suretada vastutakistuse pärast? Mina olen, kui sellesinase mikro-Honda propelleri mererohtu või salavõrku olen täis mässinud. Kõige raskem paat, kus sabas me seda oleme kiunutanud, on Gamajon ja see ei tekita mingeid raskuseid tühjalt "vett keeta". 5+ Hj lööb juba mererohu pudiks, ainult kalavõrk suudab seda seisata...

Vanellus, ise ka aru saad, kui sooja juttu Sa suust välja ajad??? Jutt käib ketkel SISEmootorist. Mis Sa püüab mulle tõestada, et näiteks "marineeritud" V8, Ivecote, Volvode jne mootorite RAUDosa on kuidagi erinev maismaakatelde omast? Mingisugune marine-malm ja marine kiilrihmad on kasutusel? Või on mootoris marine-õli? Või püüad Sa tõestada, et näiteks tänases päevas maismaamootorit auto mootoriruumis tabav soolapilv on kuidagi vähemsoolane, kui meie tugevalt riimveeline ehk vähesoolane Soome laht?? Saa tuttavaks, me ei ela ei ookeani, vahemere ega surnumere ääres...

Marineeritud on vaid jahutusvee süsteem, raud on ikka sama, generaator, kiilrihmad, rihmarattad etc on kõik täpselt sama. Isegi filtrid on samad. Üks on lihtsalt värvitud siniseks ja teine roheliseks. Usu mind, nn.meremootori vänt- ega nukkvõll ei ole AISI 316 roostevabast sepistatud, rääkimata karteripõhjast, mis on täiesti tavaline "must plekk". Neid ei pressita merealumiiniumist, millest Mark paate ehitab. SEST SEL POLE MÕTET EGA VAJADUST!

Edit: ma ei saa, peab lihtsalt panema "insenerlahenduse kõrgklassi, keerukuse jumala ja ...". Ühesõnaga ühe "eriti keerulise" päramootori, millega saadi hakkama sajand tagasi ja varemgi. See siis Koban aastast 1915. Põhimõtteliselt pole suurt midagi muutunud peale mootori enda raudosa efektiivsuse ja pakendi kunstipärasuse. Mootorijala hüdrodünaamilisus vs lihtsalt toru ei maksa midagi. Nurkreduktorit tuntakse aastatuhandeid...
Pilt

Ahjah, ma unustasin ära maailma "kõige keerulisema" päramootori: Ro-Peller Outboard ;) Selleks on tõesti vaja minimaalselt mehaanikainseneri doktorikraadi, et selline valmis teha ja sinna vända asemele vedelkütuse- või elektri"neeger" panna...
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:21, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:12 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 932
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
See teema siin- millist väikest aerupaati eelistada- on ikka vääga meheks kätte läinud.
Kui PriitV sekkus, mõtlesin omaette- odava ja kerge sisemootori teema on väga vajalik, aga palun, taevane isa või vetevana või kes iganes, tee nii, et nad ei hakkaks pakkuma odavaid hiina kastmisagregaate, ja see juhtus ikkagi!
PriitV toob siin segaseid näiteid auto ja muude mootorite maailmast. Kui mina aastaid tagasi päramootoreid müüsin, ei olnud ühelgi mootoril mingit järjest töötamise piirangut nagu akutrellil või muul masinal-10min tööd, 20 puhkust....
Sisemootorid jagati huvipaatide, poolprofessionaalse kasutamisega ja profikasutuses olevateks mootoriteks.Profimootorid olid siis lootsipaatide, pukserite jne mootorid, mis pidid suutma tuksuda päevi ja nädalaid.Ja vastavalt kasutusotstarbele võeti samast plokist erinevalt võimsust, forsseering oli erinev ja profimootoorite resurss kõige suurem.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2578
Asukoht: Tallinn
Eeh, härrased, aurumasina olete ju sootuks unustanud! :twisted:

http://www.pcez.com/~artemis/SLAprimer.htm

http://www.newscientist.com/article/dn3321-steam-fires-underwater-jet-engine.html

Pilt

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
ei ole

http://www.greensteamengine.com/

Pilt

:lol:

natuke mööda kisub teema jah. Tegelikult oli alles üks sarnane teema ja seal jõuti siiski konkreetsete lahendusteni.

http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=6220&start=45


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:36 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
Vanellus, ise ka aru saad, kui sooja juttu Sa suust välja ajad??? Jutt käib ketkel SISEmootorist. Mis Sa püüab mulle tõestada, et näiteks "marineeritud" V8, Ivecote, Volvode jne mootorite RAUDosa on kuidagi erinev maismaakatelde omast?


Kui nüüd uuesti rahulikult sisse-välja hingates mu post läbi lugeda, siis selguks, et seal pole poolt silpigi kõigest sellest, mida sa mulle siin entusiastlikult suhu topid. Ütlesin, et muruniiduki mootori reeglipärane soolase veega kastmine ei tule kasuks. Selle juurde jään. Mootori endaga vaevalt midagi juhtub, aga kõik jubinad mis korpusest väljaspool on vaevalt vastu peavad. Sumpsist alates, gaasitrossi hoidikuga lõpetades. Ei, ma ei kahtle hetkegi, et kõik need saab asendada ja mootorile saab ka veekindla kasti ümber ehitada. Aga küsimus jääb, et kas inimesel tõesti targemat teha pole? (see küsimus kummitab neid ridu kirjutades ka mind)

Kui kellelgi huvi ja tahtmist on, ehitagu kasvõi aurumasin enda paati lükkama. Boonuseks saab vähese müra, reduktori vajaduse kadumise ja tagurpidi käigu (käib madalatel pööretel ja mõlemas suunas).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:46 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Tsiteeri:
http://www.newscientist.com/article/dn3321-steam-fires-underwater-jet-engine.html


Lahe idee!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 14:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
asi juba 10 aastat vana aga ei kuskil.

Kipper võiks kogu selle huvitava "talveunistuse" eraldi teemasse tõsta. Kui vaadata teema pealkirja ja sisu siis tuleb nutt peale :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 16:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 09 Mär 2004 17:02
Postitusi: 688
Asukoht: Kalamaja
vanellus kirjutas:
Tsiteeri:
http://www.newscientist.com/article/dn3321-steam-fires-underwater-jet-engine.html


Lahe idee!


HUvitav, miks seda ikka veel kasutuses pole? Aparaat ju jube lihtne...
Arutavad ka nemad siin

_________________
-The goal in Life's Journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "holy shit what a ride!" -autor tundmatu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 20:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
PriitV kirjutas:
Peeter Ude kirjutas:
Tulles mõistusele...
Kas muruniiduki mootor on mõeldud 100% koormusega töötama tunde?

Päramootor on mõeldud töötama tunde 100% koormusega,
sellega on ka arvestatud ülekanded


Vaat seukest lolli juttu poelks ma Peeter Sinu käest küll kuulda lootnud...



Soovitan Sul Priit minna kooli ja õppida endale selgeks algtõed masinaehitusest, mida ma erinevalt Sinust Teinud olen

Küll aga on minu kogemused piirdunud 4,15 50 60 ja 150 neste päramootoritega, mis KÕIK ülihästi max koormustel töödanud on..
Pikki tunde. Ja oma ettenähtud töötunnid ka vastu pidanud, nii reduktorid kui kõik muu...

Mis puudutab aga merel kasutatavaid volvo, iveco ja mersusid. siis
On küll vahe sees. Kuna kõigi loetletuga kokku puutunud, siis :D
Aga milleks sind harida, kui Kõik, kes faktides räägivad on LOLLID.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Veebr 2012 23:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Pakuks, et see aurujet töötab normaalselt ainult täisvõimsusel. Suvalisest soolasest või lombiveest auru genereerimine pole ka eriline nauding. Materjalide poole pealt vist kisub ka kohati eksootikaks, et vastu peaks.
Aga idee on lahe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Veebr 2012 11:36 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Peeter Ude kirjutas:
Ja oma ettenähtud töötunnid ka vastu pidanud, nii reduktorid kui kõik muu...

Ahoi, Pets
See minu jutt reduktori nõrkusest on ühe mu sõbra rannakaluri kogemus:
Kasse+4hj/4t yamu. Võrgu norimisel etc. peab ju pidevalt mängima edasi-vaba-tagasi käiguga ja seal ta vastu ei pidanud eriti kaua. Ja selle kuramuse reduktori jupid on ilmselt valmistatud kullast kui hinda vaadata :evil: .
(Ma tean küll et vaadatakse-noritakse aerudega, aga kui vähe valjem tuul vastu... inimene on ju laisk :wink: )


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 16 Veebr 2012 12:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
AndresR kirjutas:
See minu jutt reduktori nõrkusest on ühe mu sõbra rannakaluri kogemus:
Kasse+4hj/4t yamu. Võrgu norimisel etc. peab ju pidevalt mängima edasi-vaba-tagasi käiguga ja seal ta vastu ei pidanud eriti kaua. Ja selle kuramuse reduktori jupid on ilmselt valmistatud kullast kui hinda vaadata :evil: .
(Ma tean küll et vaadatakse-noritakse aerudega, aga kui vähe valjem tuul vastu... inimene on ju laisk :wink: )

Ja Ta pole ainuke selle kogemusega, mis ongi viinud tõsisematele alternatiivide otsingutele KOOS hinnapäringute/uuringutega.
Ütleme nii, et kõige odavamd väikesed reeverskastid on seesinane Baysan M10 ja PRM 80D. Nende puhul tuleb arvestada paadiostjal letihinnaga ~800 eur kast PLUSS plaatsidur-damper. ZF 6M on juba ehedas saksmanni hinnas - 1500 tugrikut!!!
Et selline reevers mistahes katla külge pookida - minimaalselt 1000 EUR, sinna lisandub siis kogu võlliosa peaaegu teist samapalju. Ainuüksi pronksist 2-labaline sõukruvi maksab letihinnas 200-250 tugrikut ja on ikkagi palju sitem sakslaste kõrgtehnoloogilisest 1300 rpm plastversioonist, mis maksab Alteri letis 99 raha.

Seega tuleb leida toimiv lahendus kahele osale: reevers või lihtsalt edaspidi ülekanne ja deidvuud-lahenduse asendamine oluliselt odavamaga. Hüdro hinnad ma juba sain ja see jääb poole jagu alla klassikalisele lahendusele ja ei vaja damperit. Elektrit pole uurinud aga ei ole seegi kallim, kuigi võib olla ja on ka efektiivsem. Jääbki üle leida mõistlik lahendus sõuvõlli läbiviigule ahtertäävist. Sinna otsa pane siis mistahes võlli ringi ajav mootor.

Minu arust on see kõige elementaarsem tootearenduslik ülesanne, kui üldse väikepaatide ehituses olla saab aga kogu vastukaja on selline, et juba mõtte mõlgutamise eest tuleb täiesti lolliks arvata...
Kui mulle öeldakse u.7-8 Hj tavamootoriga samaväärse hüdromootori LETIhinnaks 120 euri, siis pole ju edasi palju mõelda??? Kui kõige odavam diisel (3,4Hj@3000 rpm, 27kg) maksab 511 eur mingisuguse pumba küljes, kõige odavam leitud starteri, aku, käivitusploki (süütelukk, lülitid) ja liug-gaasi/toore paneeliga 6,5 Hj bensumootor maksab 749 eur mingisuguse lumepuhuri küljes etc, etc, ahjah, Tööriistamarketi kõige odavam sama võimsusega aga käsistardi ja lisavidinateta katel 147 eur ja need on praeguseks kõik otsas...

Ma olen nõus: selline "tundmatu looma nahk" tuleb osta ja siis esimene nendest panna pikaajalisele proovile ehk väga suur kütusepaak sappa ja kuhugi garaazinurka tiksuma. Kui selline diisel kogemata 200-liitrise paagi ühe jutiga suudab tühjaks käia... Aga kes tahab "usaldusväärset" tootjamarki, võib ju samast marketist Yamaha nime ja värve kandva mootoriga veepumba või geneka osta ja loota, et see ei ole made in china...
Mingi veepumba asemel võiks selline siis olla generaator, oleks reaalset kasu ka testist. Aga selleks peab leiduma tootearendusest huvitatud tegelane, kes raatsib mingi summa oma ettevõtte tooteportfeli arendamiseks välja käia. Kahjuks on nendest meil aga totaalne põud! Üldine eesti proovireisijate suhtumine on ju see, et "jumala pärast ärme mitte midagi tee, äkki saame veel rikkaks". Aga iga junni hinda tambovi koefitsendiga korrutama on nad mihklid.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 175 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group