Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 54 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2012 11:33 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 278
PriitV kirjutas:
Sest üks jääb Mustangiks oma surmani, teine muutub kümne aastaga odavaks suvaliseks bemmirondiks.


Sa ikka ei oska olla neutraalne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2012 13:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Erik78 kirjutas:
PriitV kirjutas:
Sest üks jääb Mustangiks oma surmani, teine muutub kümne aastaga odavaks suvaliseks bemmirondiks.


Sa ikka ei oska olla neutraalne.


Mis neutraalsus??? See on kuiv fakt. Ega see "ront" pole muutunud selle ajaga halvaks autoks aga mis on jäänud alles tema kunagisest hinnast? Natukenegi võrdväärne Mustang, mis maksis uuena kolmandiku vähem, maksab praegu niipalju.
Lihtsalt nendes ameeriklastes on see "miski" olemas, nii maal kui vees. Absurdne küll aga kokkuvõtvalt saab väljenduda nii: ta on küll halvem aga ta on parem ja ajaga üha paremaks muutuv.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2012 14:09 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 22:22
Postitusi: 53
Asukoht: Tallinn
Tore võrdlus priit

Võrrelda ühte mudelit teise margiga. Ja mis vahet on mis ta maksis, laiatarbekaup jääb alati odavamaks ja kvaliteedilt kehvemaks. See "miski" mis neis on, oli kunagi, see on sama mis korralikes rootsi jahtides (najad, hallberg rassy, malö). Välja arvatud see, et rootsi jahtides on see ikka edasi, usakatest on saanud madalamale klassile võimalus odavalt end ehitida/välja paista. Getoneeger vajab peale iseräppiva monomaki ja kuldhammaste veel midagi, ja just seda tänapäeva usakas pakubki. Ilma igasuguse hingeta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2012 15:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Chuck Norris kirjutas:
Välja arvatud see, et rootsi jahtides on see ikka edasi, usakatest on saanud madalamale klassile võimalus odavalt end ehitida/välja paista.

Ütleme nii, et just seda ma ootasin! 8) 8)

Eelmine aasta "avastasin" iseendale reaalse käega katsutava purjekana sellise eheda ameeriklase, kui Island Packet.
Kõiki nimetatud Rootsi jahtisid oli ju enne nähtud, käega katsutud aga toda veebist ja telest nähtud/loetud ameeriklast polnud oma ihusilmaga näinud.

Esimest korda nägime sellist jahti kevadel Portos. Nimelt oli tegu esimeste brittidega, kes sel hooajal sõitsid ja nad olid juba tulnud sinna Vigost. Käisime Madis16'ga ka pardal, ajasime törtsu juttu jne. See on juba esimene märk, et tegu on väga hea purjekaga, kui sellisega tahetakse enne kõiki teisi über-ülbete eurooplastega sõitvatest kaasmaalastest merele minna. Tahetakse ja julgetakse, sest ta on suur, mugav, üliülbe ja ohutu!

Järgmine IP jäi silma sügisel varaderos, kui me õhtul Aarega seal jalutasime. See jaht torkas Aarele kohe silma: vaat seda juba tahaks! Kusjuures me nägime seda ju vaid altpoolt...
Kohe mõne päeva pärast toodi IP vastu samasuur müüki minev Najad: on tõesti kodune ja tuttav ning vahetult enne lahkumist osteti see vist pilussilmadega huviliste poolt ka ära aga Rootsi jahid on kui vanad Saabid ja Volvod (mida ma teatavasti fännan ja olen neid kumbagi 5 isendit pidanud): IGAVAD! Neis puudub täielikult see "miski". Saab on tegelikult seda "miskit" pilgeni täis aga kokku pole saanud nad ühtegi ideaalset mudelit. Selle "miski" kõrval on liiga palju räigeid vigasid... Volvo on lihtsalt üliigav tellisekujuline tank, mis ammendas ennast minu jaoks 3 kuuga.

Kolmas IP ja seekord selle seeria ülbeim isend 485 seisis aga kai ääres ja sinna ulatas viisakuse piires (seda puutumata) ka sisse kiikama.
Praktiliselt kõrvuti olid kolm jahti: Pacific45, Hanse470 ja see IP. Esimene unistuste jaht pallisõiduks, teine väga ilus, kaasaegne (tarkade tekilahenduste-organisaatoritega) ja võimas reisser aga kolmas: see on midagi sellist, mis jäägitult kutsub iseendasse! Ta väljendab oma peeneimate detailideni seda, et "võta mind, läheme merele ja sa saad lõputute naudingute orgasmi. Minus on peidus oi-kui-palju...".

Päris kindlasti ei ole IP üldse kiire jaht. Ta on kummut Hansega võrreldes. Päris kindlasti ei ole IP võrreldav ohutuselt, kiiruselt ja ülipika otsa sõidu ergonoomikalt Pacificuga. IP on kergelt roosaka tooniga, matsakas, täiskiiluga jne aga vähemalt mind imes ta veerandtunniks endasse...
Ainult mõned detailid ja nende kooslust kokku ei saa sõnades väljendada:
Pilt
Edit: OK, siia pildile pean lisama, et sarnast taset kruvipeadega nägin ma ka skandinaavlase Swani peal. Swan on Swan ja nende puhul on igavusest patt rääkida... aga IP on ameeriklane!
Pilt
Pilt

Ma saan aru, mul võib olla peas patoloogiline USA(raua)-kiiks aga neis uue maailma aparaatides on väga tihti midagi sellist, mida vana mandri tootjatelt ei leia kunagi. Neis on mingi selline hoomamatu mugavusfaktor, mida meie siin võime pingutades püüda aga pihta sellele ei saa kunagi. Istud Cadillaci ja istud sama aasta S-Mersusse. Mersu on autona palju parem aga kuitahes rikkalik selle varustus ka poleks, on ta täielik vanker. Päris uued on kahjuks juba kõik vankrid...
Nii palju või vähe, kui on olnud võimalust USA suurte kaatritega sõita või seal peal olla, siis ka nendes on see "miski" ülim komfort sees.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 11 Apr 2012 21:11 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Teemasse tagasitulles... tegin täna vahetuse ära. Tunne on elev, eks edasi näha ole, kas tasub otsust kahetseda. Pikemat edasisest juba foorumlaste veesõidukite teema all.

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Mai 2012 19:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Farouk kirjutas:
Kütusekulu 135 hj mootoril on 10-15 liitrit tunnis.


Mulle tundub, et antud kütusekulu on saadud meetodiga "sravni h** s paltsem" ehk siis mingi osalise käiguga. Mu ühe kolleegil on 175ne Bayliner selle mootoriga (Mercruiser 3.0) ja keskmises laines täie koormaga läks tunnis pea 30 liitrit.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Mai 2012 21:14 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 145
Loomulikult oleneb kütusekulu mootori pööretest, paadi lastist ja ka vindist. See kütusekulu millest ma kirjutasin põhineb oma kogemustel - mitu tundi ma täispaagiga sõita saan. Lisan ka Baylaineri Boattesti tulemused 2 inimest paadis 3/4 paagitäit kütust:
pöörded kiirus-kn l/tunnis
2000 7 9,07
2500 15,4 10,96
3000 21,3 14,74
3500 29,4 18,14
4900 38 46,50


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2012 10:48 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Juun 2008 17:53
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
Just nii see kütusekulu ongi... 3000 pöördest üles tõuseb kütusekulu drastiliselt. Järelikult tulebki nautida pehmet istet ja kulgeda rahulikult. Või siis nagu USA foorumites igale kütusekulu jutule lisatakse... kui ei jaksa tunnis mõnikümmend dollarit kulutada, oled vale hobi valinud. :)

Siin üks testi tulemus, arvutused tehke ise :) http://www.mercurymarine.com/engines/engine-tests/boat-house-bulletin/?ID=659&

_________________
Made in Sweden


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2012 13:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
kui nüüd kiirus ka l/h panna suhtesse, siis 3500rpm tundub kõige ökom, mitte et lihtsalt podiseda.

pöörded kiirus kn l/h l/nm
2000 7,00 9,07 1,296
2500 15,40 10,96 0,712
3000 21,30 14,74 0,692
3500 29,40 18,14 0,617
4900 38,00 46,50 1,224


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2012 15:22 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Jään enda juurde - ühel täisverelisel kiirel kaatril ei saa tuua kütusekulu näiteks mingeid poole gaasiga sõitusid.

10-15 liitrit tunnis, niiet ka sõita saad, on reaalne kulu mingil 400 kilo kaaluval ja 50 hj päramootoriga 5-meetrisel RIB_il.

Mõistagi, 5.7 V8 bensiinimootoril on need arvud juba hulka teisest klassist, on mehi, kes on näinud ka 100 liitrit tunnis numbreid. Ise teema on need vanade ja väsinud karbusside ja süütesüsteemidega saadavad reaalsed arvud, mis jätavad ajakirjade tutikate paatide katsetused kardetavalt kaugele maha.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2012 15:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Are kirjutas:
10-15 liitrit tunnis, niiet ka sõita saad, on reaalne kulu mingil 400 kilo kaaluval ja 50 hj päramootoriga 5-meetrisel RIB_il.


Eks paadil ja paadil on ka vahe ja ka mootoril ja mootoril, eelnev oli tõenäoliselt pisike liialdus su poolt, juu saab 15l kätte ka pisut raskemal paadil ja ka suurema mootoriga paadil ja seda sugugi mitte tühikäigul popsutades.
Offtopic, st. pole ameerika paadi teema, aga oma 1400kilose ja ca 150HP-se bensiinimootoriga on hetkel keskmiseks kuluks ca 18 liitrit tunnis seni. See on üllatuslikult vähe, eriti arvestades, et mootor/süütesüsteem on jukerdanud. Selle hulgas on igasugu sõitu: nii täisgaasil kui ka poole vinnaga sõitu kui ka popsutamist. Tõsi, sõitu pole palju sel aastal olnud, eks suve lõpuks saab täpemaid numbreid, aga vaevalt et keegi mulle sinna vahepeal käib kütust juurde kallamas.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2012 16:08 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Selline näide viimatistest sõitudest, 4 m RIB tühimassiga vast 350 kg, 50 hj 2T päramootor, paak 42 liitrit, asi tibi-tobi korras, põhi puhas, uus vint jne.

Sõites ökonoomse käiguga ca 25 kmh (GPS-i järgi), 3 täiskasvanut, edasi-tagasi kokku mõni minut vähem kui 3 tundi sõiduaega oli tagasi jõudes paagi põhjas võibolla 5 liitrit kütust, tunnikulu 12,3 liitrit. Küljetuul, lainet oli vast mingi 0,5 m (raputas väheke ka).

Kunagi oli samal asjal 20-ne paak, täisgaasiga (60-65 kmh) üksinda andes oli seal tunni ajaga võibolla paar liitrit põhjas.

Ega päris internetijuttude põhjal kah tuututa.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Mai 2012 20:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
No ma saan oma kõvasti raskema paadiga ja palju suurema mootoriga kah meelitada tunnikulu umbes 20l peale (glisseerivas olekus), nii et 15 võib ju teatud tingimustel uskuda küll.

AGA. Seletage palun uuesti, MILLEKS te seda tunnikulu ometigi vaatate? See ei näita ju mitte kottigi. Ainukene asi, millel on mõte, on kulu teepikkuse suhtes ehk l/Nm.

Mida kuradit on kasu teadmisest, et kulu on 9 l/h, kui kiirus on samal ajal 9kn? See tähendab ju 1 l/Nm. Ma suudan enda jurakast 1.05l/Nm välja meelitada, aga see tähendab 24 l/h. Kas 24 l/h on kuidagi kehvem kui 9l/h, kui sellega saab sama kütusega umbes sama kaugele, aga üle 2 korra kiiremini sõita?

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 00:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
smboards kirjutas:
AGA. Seletage palun uuesti, MILLEKS te seda tunnikulu ometigi vaatate? See ei näita ju mitte kottigi. Ainukene asi, millel on mõte, on kulu teepikkuse suhtes ehk l/Nm.


Nu mina pean omast kogemusest tõdema, et ma ei saa kummasti aru... et lugeda, et 3000 rpm puhul 1,1 l /NM või siis 3000 rpm ja 20liitrit tunnis.

Kõik kütus, mis paaki valatud on kahjuks ära joodud ja seda tehakse ka homme ja ülehomme ja ka aasta pärast.
Ja samasugune on häda kõigi kaatritega, millega liikunud.
Iga kord, kui tankima lähen, võtan paagi täis... korgini.

Ja see, kui kiiresti tuleb ühele,teisele või kolmandale poole saada on iseasi.

Nii ehk naa... tuleb Minul alati arvestada varuga, seega reise planeerides alati arvestan 1,5l miili kohta, siis saan iga ilmaga hiljem koju ... Või kui vaja siis saab ruttu koju ... :D
Või jääb järgmise reisi jaoks, nati ette varuks.

Seega oled ostnud mootorpaadi, siis pole miskit parata ... Tuleb tankida.:D

On paar sellist huvitavat tähelepanekut:
kusagil, kuni 5000 rpm .. kulub 4taktilistel, selline 280 grammi hobuse kohta.
Ja sinna 6000 rpm juurde on kulu juba 400 grammi hobuse kohta.
Seda, siis muidugi korras mootorite puhul.
Mina siis erinevate Mercury ja Yamaha päramootorite puhul sellist asja täheldanud.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 00:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 09:08
Postitusi: 145
Kütuse kulu tunnis ja paadi kiiruse põhjal arvutataksegi kütusekulu/nm kohta. Võiks olla küll paadil selline näidik mis kütusvooliku pealt kulu mõõdaks. See aitaks valida oludele vastavalt kõige optimaalsema kütusekuluga sõidukiiruse ja oleks teada kui kaugele veel järelejäänud kütusega sõita saab.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 54 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group