Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Sõukruvi
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Mär 2012 19:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 09 Aug 2010 21:13
Postitusi: 46
Asukoht: Viimsi
Kevad läheneb ja mõtlesin muretseda omale tagavaraks teise sõukruvi.Paadiks on Buster M ja mootoriks Mercury 50 HP.Praeguse kruvi peale on kirjutatud sellised andmed:816704A15P13.Sellega gaas põhjas sõites pole vahet,kas paadis on 1 inimene või 4,kiiruse lagi on ikka 29kn.75kg veesuusataja tõmbab kenasti veest välja.Uus sõukruvi võiks olla vähe kiirem.Ma ise neist midagi ei tea,et siis mis mõõtudega peaks ostma ja kas nelja labaga ja roostevabast või alumiiniumist?Siin igasuguseid ärimehi,äkki kelllelgi on midagi soodsalt pakkuda?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Mär 2012 08:57 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 20 Mär 2011 18:46
Postitusi: 1
Asukoht: EE
Soovitaksin sul vaadata meiliaadressilt:
http://www.paadiosad.ee/wp-content/uplo ... ariner.pdf.
Pdf file lk. 280 võid leida tabeli, kus on ka 50 Hj Mercury. Seal on soovitatud 10 1/2-13. Kui su sõukruvi on seda sama mõõtu, mida antud koodi järgi oletada võiks, tuleks valida suurema sammuga sõukruvi. Sul hea kerge laev.
Asi segaseks jääb, võta propp kaasa ja tule läbi! vaata www.paadiosad.ee.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Mai 2013 22:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Ka minu poolt üks küsimus targematele. 250HJ Yamu küljes on Ballisticu vint kirjaga 14-1/2x19. Tundub, et võiks midagi äkilisemat olla, kuna see laseb mootori pööretel 6000 pöördeni tõusta. Mida soovitaksite?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Mai 2013 22:47 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Muhv kirjutas:
Ka minu poolt üks küsimus targematele. 250HJ Yamu küljes on Ballisticu vint kirjaga 14-1/2x19. Tundub, et võiks midagi äkilisemat olla, kuna see laseb mootori pööretel 6000 pöördeni tõusta. Mida soovitaksite?

10 kotti tsementi paati, ära kulub seal laiul niikuinii :roll: ....või vähem kangi painutada.......... või pikem (järsem) samm... ma pole muidugi ei targem ega ka asjatundja, aga ma ei lase ennast sellest segada :lol:
A mis sellel 6000 siis muidu häda on? Sinnani vist ju peabki enamvähem välja jooksma?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 17 Mai 2013 22:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
No, mulle meeldib vahest autol ka pöördeid 6000 peal hoida, aga üldiselt proovin ikka alla vahetada - tuleb nagu ökonoomsem :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Mai 2013 07:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Muhv, eha kruvi nii simpel tööloom ka ole.. mulle tundub, et sul hobust niipalju, et paned pikema sammuga kruvi ja ikka läheb 6000 deni. miski hetk tekib see, et pika sammukruvi koormuse peal midagi juurde ei anna, mängu tuleb ka see ,mitu laba - ja ka see, mis firma on kruvi teinud - otsa lähevad igasugused, aga töötab neist mõni kõige paremini.

Minul olid plastvindid, mis töötasid dünaamikas väga hästi, aga mureks sai laba murdumine näiteks olukorras, kus kruvid veest välja lendasid , pöörded 5000 pealt 6000 lendasid ja siis vett saades oli labadele koormus liiast.

Vahetasin neljalabaliste metallide vastu, aga kadus mitte kiirus, jõud - vaid mingi dünaamiline osa hoopis - erksus kadus gaasile reageerimisel ja lisaks mingi metalne heli teatud pööretel mis aeg ajalt väga häirib.

Raamatu järgi valida ei saa :( Muudkui proovimise teema, minu arust.

Üldiselt on tark vastavalt kruvile kohandada oma sõidustiili. Vastupidist tehes tuleb palju proovida.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Mai 2013 08:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Hmm, aga siiski. Hetkel tundub, et jõudu jagub. Glissi tõuseb paat kergelt, pigem tundub, et igas pööretevahemikus võiks alus sõlm või kaks kiiremini liikuda. Seda ka tippkiiruse osas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Mai 2013 16:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
Muhv kirjutas:
Ka minu poolt üks küsimus targematele. 250HJ Yamu küljes on Ballisticu vint kirjaga 14-1/2x19. Tundub, et võiks midagi äkilisemat olla, kuna see laseb mootori pööretel 6000 pöördeni tõusta. Mida soovitaksite?


Yamaha F250 peab suutma "normaalse" koormaga a"la 2 inimest ja kola saavutada 6000-6100 rpm. need on täiesti normaalsed pöörded
:idea:
!jama! on siis kui mootor ei suuda seda saavutada :twisted:

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 18 Mai 2013 22:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Haa - vat see on uudis! :shock: Igal pool kirjutatatakse 5800-5900 on paras.
Step 2 on nüüd uurida, kus on mu 3 sõlme kiirust, mis täielikust õnnest puudu on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mai 2013 20:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ikka 6000 on paras! Ma pole küll Yamu hingeeluga tuttav, aga miks otsa 250hp mootor kui kägistad ta mingi 220...240 ( 5800) peal kinni?

Pmst võib mõned sõlmed juurde küll saada juhul kui vindivalikuga pole tehases peeneks mindud. Palju sel yamul ülekandearv on? Ja milliste max pöörete juure milline max kiirus tuleb? Paneks need näitajad kalkulaatorisse

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mai 2013 22:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Jala ülekandearvu ma ei tea. 6000 pöördega kaasnes 42,3-5 sõlme hoogu.
Omaette teema on, et kohati tundub nagu võtaks kruvi kergelt õhku vahele. Paadil on küljes väidetavalt tehase poolt soovitatud jala pikkusega mootor, paigaldatuna alumisse asendisse. Seega - justkui peaks olema. Kahtlusalune on hetkel ikka Ballistiku kruvi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mai 2013 22:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Õhu vahele tõmbamise vastu on vahel aidanud sihuksed "uimed":
Pilt

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Mai 2013 07:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Propelleri ventileerimine ehk õhu vahele laskmine võib olla täiesti taotluslik. Kõige alumine mootori asend võib olla selle pärast, et nii peabki või siis selle pärast, et nina taevasse trimmida saaks. Ninakergendusel on ka muidugi variant kasutada vööri tõstvat propellerit kuid selle eelduseks on ka hästi kandev ahter. Kui ahter ei kanna siis saad bowlifteriga ühe korraliku künniadra :P

Kas see yamu on 3,3l V6 või 4,2l V6? Ülekandearvud oleks vastavlt siis 2,0 või 1,75

Ja üllatus - yamu täisvõimsus on 5500 rpm peal kui netti uskuda ning lubatud on kasutusvahemik 5000-6000.

Selle infi najal võiks justkui suurendada nii kruvi ahnust kui ka läbimõõtu ja maanduks lõpuks 5500-5600 kanti.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Mai 2013 08:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Mark kirjutas:
Kas see yamu on 3,3l V6 või 4,2l V6? Ülekandearvud oleks vastavlt siis 2,0 või 1,75


Esimesel juhul oleks kruvi läbilibisemine 10% ja teisel juhul 21%. Esimesel juhul oleks paremat tulemust saavutada keeruline ja ei pruugigi õnnestuda, teisel juhul on võimalik saavutada parem tulemus. Mitte küll et see ülilihtne oleks.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Mai 2013 08:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mootor on küll alumises asendis, aga ikka on tunne, et tahaks rohkem vett peale ehk veel allpool olla. Nina üles trimmimine ei ole samuti võimalik - õhku tuleb nii palju vahele, et pöörded tõusevad, aga kiirus langeb. Tüütu on see ka nii 20+ sõlmese kiirusega 1 m tagantlaines merd lõikudes. Peab väga tähelepanelik olema, et mitte kühvlit panna.

Mootoriks on 3,3 V6

Kui ma Su jutust õieti aru saan, siis põhimõtteliselt on võimalik suurendada paadi ökonoomsust (madalamad pöörded samal kiirusel), aga tippkiiruse tõstmise lootust väga enam ei ole?

Kahju, kuna kere tundub olema selline, et 40 sõlme juures põhi alles tööle hakkab.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group