Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 09:46 
Foorumil

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 278
Priit - Priiduks, aga ma ka ei saa hästi aru, kuidas meie kliimas müüakse hulgim paate, millel tuuleklaasi taha heal juhul 2 inimest mahub, ülejäänud on vööris külmetamas, või ok ahtris, seal kus kõige hullem tuule turbulents. Reaalselt on meil ju head ilma 2,5 kuud, sellestki pooltel kordadel sajab, või on lihtsalt tuuline ja vesi karvane. Proffidel, jah on vaja kasulikku lasti mugavalt käidelda, vöör ees tundmatus kohas silduda jne....

Minu, väga odav, plastikust, tuuleklaasi ja korraliku sõidukattega pisialus tegi veel novembri lõpus täiesti kuiva ja naudiatavat sõitu, mulle ja mu neljale sõbrale. Olgugi oli õues +5 kraadi ja lainet u. 0,5 meetrit.

Ilmselt on maailmas veel palju asju, millest ma midagi aru ei saa. :?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 12:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark, Mark... Otse loomulikult on alumiiniumist kerega kõnealuse ehitusega kaatrikese lõpuni koostamine ju sada - ei, tuhat - korda keerulisem, kui näiteks Pakri 480 oma. Me ei räägi praegu Journemanist ja muust suurest/keerulisest vaid täiesti suvalistest liht"junnidest", mille kokku panemine algosadest on kõige labasem konstruktor, millega meie kunagi lapsepõlves tunde tegelesime! Meil olid rudplekist mänguasjad, mida me ISE lastena poltide/mutrite/seibide ja tööriistade kaasabil koostasime! Võib-olla noorematele, veel Lego-Techniku ajastu eelsetele, lihtsa klots-Lego ja arvutiajastu lastele tundub mehaanika ja metall sitaks keeruline, mulle mitte. See on sama, kui arvutitegagi: kes on ikak arvutiõpetust saanud ForTranis ja alles peale seda ilmunud Basicus CM4 peal, perfolindiga infosöötmisest rääkimata, seda ei saa lolliks teha. Meie teame, kuidas arvuti töötab - füüsiliselt!

Ühte asja olen ma veel tähendanud: kui püütakse perse kaudu hambaid ravida, ei ole toolikust ega kiirust. Satub aga sama tööd tegema inimene, kes asju õiges järjekorras ehk loogiliselt teeb - sel jääb aega üle! Justnimelt paadiehituses aga ka ehituses! Ja loogikavabadus on see, mis eestlaseid kõige enam vaevab.
Ma toon Sulle kolm maailma kõige kuulsamat LOOGIKALE tuginenud toodet koos nende taga olnud loogikutega, mida teab vist iga natukenegi haritum inimene maailmas:

LEGO - Ole Kirk Christiansen, puussepp
Kuubik - Ernő Rubik, arhitekt
IKEA ehk üliloogiline kokkupandav ja lihsatl(odavalt) transporditav mööbel - Ingavrd Kapmrad, lihtsalt geenius

Ja nii peab olema kõnealuse tööpaadi soetamise aga ka selel pakkumise ning ehitamise aluseks raudne loogika! Igasugused emotsioonid tuleb kõrvale jätta: ilus/kole ja kõik muu subjektiivne pole oluline. Aga kummalisel kombel kipuvad räige loogikaga tehtud asjad lõpuks la emotsionaalselt väärtuslikud olema.
Ahjah, siis ma pean siia lisama veel ühe ilmakuulsuse, millega meil - meestel - palju kokkupuudet vast pole: Barbie ja Ruth Handler, ema. Ka see on geniaalselt loogiline nukk: ta on nagu tegelik inimene koos kehavormidega! Seda ajastul, kus igasuguen seksuaalsuse ilming oli tabu ja vaat et karistatav.

Seega on loogikavaba ost/teostus RAISKAMINE ja praegune teema ongi totaalselt loogikavabadusest. Loogikaga TEENITAKSE!
Ja ma ei häbene kipperi kaadri hulgast esile tõstmast ühte, siingi teemas kõvasti sõna võtnud tegelast: isand Muhv ja Tema kõige loogilisem kodu... mis esmapilgul oleks ju täiesti loogikavaba! Kes see loll ehitab oma maja posti otsa??? Aga kui oled seal looduslikult konkreetses kohas konkreetsete piirangute ja võimaluste juures, siis just ja ainult selline lahendus on ainus LOOGILINE! Kõik muu oleks ebaloogiline, sest raiskaks niigi väärtuslikku siledat pinda. Seega esmapilgul ebaloogiline võib olal loogiline ja vastupidi. Osmussaare paat on kahjuks see teine variant: esmapilgul loogilisena tunduv lahendus on kõige suurem ebaloogika ja raiskamine, mis sel hetkel sinna kohta teha sai. Nõus: emeotsioonioste ehk loogikavabadust saame omale lubada oma raha eest, palju tahame. See on meie suisa inimõigus. Ja mitte keegi ei saa keelata ärimehel loogikavaba tootmist või üldisemat äritegevust. Kuid loogikavaba ühisraha kasutamine peab olema keelatud!

Muuseas, selle geniaalsusele läheneva loogika pärast panin ma ka tolle Integral43 jahi. Soovitan see pilt-pildi haaval lahti mõtestada ning selle reaalne ehituslik pool selgeks saada ja siis üllatute! Isegi numbrilised näitajad on "ulmelised"! Kasuks on ka muude lehekülgede uurimine guugeltõlkija abil.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 13:10 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Erik78 kirjutas:

Ilmselt on maailmas veel palju asju, millest ma midagi aru ei saa. :?


Mina jälle aru ei saa, kuhu need 10 inimest istuma seal peavad? Neli roolimajasse, 3 hädapärast vööripingile? Ülejäänud 3? Alla kajutisse? :lol:
Kandevõimet ka kuskil ei paista, kui igaühel on "lennukimõõtu" ca 20kg kohver kaasas, kas siis on laev põhjas?
Kõrge palavikuga lõdiseva haige transport oktoobrikuus? Halloo, kus on soe tuba? Kiireloomulist operatiivset sekkumist nõudva haige (insult, infarkt, pimesoole lõhkemine, mootorsae ja ihuliikme kohtumine jne) jaoks on niikuinii kopterit vaja.
Tahaks onni jaoks prusse või (kips- tempsi- saepuru-liimpuit....)plaate viia? Kuhu need panna?
Milleks mingi 7-8 miili (vist u niipalju on Dirhami ja Osmussaare vahe) katmiseks on üldse vaja 225hp glisseerivat paati??? Või tahetakse sellega Helsinkis poes käia?

Üldiselt kaldun sinna leeri, et "kukesupp, kurat". Sama raha eest oleks pidanud ostma 2 paati, ühe inimeste veoks/poeskäimiseks ja teise ahtrikajutiga ja suure lageda platsiga veomasina. Oleks ehk raha vöörivindiga jaoks jäänud.
Ja kui UHIUUSI ei jaksa, siis kasutatud oleks ka ehk aidanud? (aga seda vist ei luba lollakad seadused)

Palju seal Osmussaarel rahvast on? Kas see 10 kohta on permanentselt täidetud või reaalsus on see et 9-l juhul 10-st on paadis 2-3 inimest?
Seega oleks ehk parem valik 5-6 kohaline paat ja teinekord 2 reisi, kui pidevalt suure bussiga tühjalt sõita?

No ja rääkimata äpardunud riigihankeseadusest, mis ei lase tervet talupojamõistust kasutades osta asju nii, nagu tegelikult vaja on, vaid sunnib mingitele jaburatele kompromissidele.

Samas, krt kaugele "ulkosaaristosse" trollima/lanti leotama minna oleks sellisega väga bro.... :wink: Milleks ta sobib ideaalselt!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 14:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Njah, Priit selle "avastuse" valguses tuleb tõde tunnistada, et paistab üsnagi idiootlik välja küll. Või pehmemalt öeldes võhiklik. 20.- eurot+km traditsioonilise ja mitte väga keeruka alumiiniumpaadi kere eest ongi umbes-täpselt õige hind. Kõigi nende paatide puhul mis sa siin üles lugesid asi ju ausalt öeldes täpselt nii ongi.


Nu kuule Mr Mark.

Sinu kg hinnas on ju veel kõvasti õhku sees ja seda saab ikka mehe moodi kärpida.. SA/TE ju käite Messidel jne ... see on puhas raiskamine !!!

Turundus Netti jne ...

Siit saab ju meie vaesel ajal kõvasti rihma pingumale tõmmata ja rohkem makse maksta!.

IRW ....

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 14:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Trutta, sellel hinnal pole häda midagi. Arvesta ikka sellega ka, et metallpaadi tegemine on plastpaadiga võrreldes iga jumala kord mudeli ehitus. Iga pisemagi detaili teretad iga paadi puhul kättpidi ära. Nende paatide hindades ei ole õhku sees. Mul pole vaja isegi midagi arvata, ma tean täpselt ;) Konkurente ka.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 15:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Minu tagasihoidlik arvamus hinna teemal:

58 tuh € sisaldab kõikide lisavidinate valmistajate, edasimüüjate, seejärel koostajate, paigaldajate ja seejärel veelkord edasimüüjate katteid, marketingi, logistika ja kurat teab mis kulusid veel, tegelik omahind on tõenäoliselt kaugel sellest 58 tuhist, ei imesta kui see kõikide vidinate tegelik omahind on ca 10-15tuh (kõigi kasutatud vidinate tootmise omahind, kõik muu on seal lisalogistika, overhead, profit, marketing, juhtinmsikulud, kvaliteedisüsteemid jne.jne.)

Sa aga võrdled ühe pooltoote omahinda teise valmistoote lõpphinnaga.

Pane sellele 64 tuhile veel juurde toote arenduskulud, insneride töötunnid, cad/cam litsentsid, kvaliteedisüsteem, kõikvõimalikud logistilised kulud, enda töötunnid algusest lõpuni, seejärel tee sinna peale marketing ja juhi kogu ettevõtmist algusest lõpuni, maksa endal epuhkusetasusid jne. jne, lõpuks teeni ka kasum, siis ma ei imestaks, kui selle tooriku müügihind sama tegija käes lõpuks ca 100tuh € maksab, et omadega vähegi plussi jääda.

Paat muidugi oleks võinus asisem olla, aga ma selle sõiduki teenust tõenäoliselt ei kasuta kunagi ja kui saarerahvas arvab, et see neid liikuma aitab, siis jumal temaga, peamine, et need kellele see mõeldud on, ka rahul on.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 16:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
teinlum kirjutas:
Sa aga võrdled ühe pooltoote omahinda teise valmistoote lõpphinnaga.

Pane sellele 64 tuhile veel juurde toote arenduskulud, insneride töötunnid, cad/cam litsentsid, kvaliteedisüsteem, kõikvõimalikud logistilised kulud...

Rääkides siis tollest prantsuse pooltootest, on profesionaali jaoks hinnakiri olemas: täispauk joonised näiteks Marki juures ärilisel eesmärgil kere tegemiseks maksab 9800 eur, teed kodus ise mitte-ärilisel eesmärgil, maksad 4800 eur. Aga see esimene hind sisaldub juba selle 64K bare-hulli hinna sees!
Seal on ka ju valmispaadi hind olemas: 295 000 + KM. Seega maksab 231 000 eur koos tööga kõik muu, mis eristab toorikkeret valmis purjekast!
Selles on ju Mark meist kordi targem: alukere tegemine on igakord ju "nullist peale", vormist plastiku võtmine on ikka üliodav lahendus. Ja purjekas on ikkagi väga keeruline riistapuu selle teema kangelas-vanniga võrrldes. See tähendab, et kere hind vs valmis mootoriga paat on hoopis teises proportsioonis juba paadiehitusretsepti ridadearvu põhjalt! Selles Osmussaare paadis on NULL keerulist lahendust, mida paadi tootja peaks tegema! Ainus keeruline detail on Honda päramootor, mille on valmistanud usinad pilusilmad. Kui võrrelda selle toorikuga, siis purjeka taglas on kaks-kolm korda keerulisem tehniline ese, kui see paadi kere!

Näide: Blocketis müügis (eile on kohe nähtav hind kustutatud aga tekstis on see alles!) Osmussaare paadiks teoorias kordi rohkem sobinud alumiiniumtoorik. Aga kus kurat on sellisele saadud hind 370 000 sek + KM ning see polegi veel väga hull number päris vinge asja eest??? See on 41800 eur+KM ja võrdleme seda JÄLLE selle purjeka kere toorikuga, kus ainult materjali kaal ja keevisõmbluste pikkus on kui mitu korda suurem??? Eilse BBC majandusvõrdluse taustal ei paista kuidagi välja ka see, et rotsid prantslastest palju rohkem teeniks või rikkamad oleks. Küsimus on ikka kusagil mujal!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 17:34 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Dets 2010 21:22
Postitusi: 129
Asukoht: Läänemaa
Trutta: Osmussaarel elab aastaringselt kaks inimest ja suvisel ajal neli.

Huvitav kas paat hakkab seisma Dirhamis või Osmussaarel ja kes selle roolis olema hakkab kuna vaevalt, et pensioni ealistel saare elanikud ise sellega sõitma hakkavad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 17:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Selles Osmussaare paadis on NULL keerulist lahendust, mida paadi tootja peaks tegema!


Nonohh! Ainuüksi see, et paat ilma kriimudeta valmis ehitada, on keeruline lahendus. Aga noh, jaura edasi :lol:

Muu hulgas mõtle ka sellele, et kui hinnad on õhku täis, siis miks paadiehitajad riburadapidi pankrotti lähevad? Väga lihtne oleks ju hinnast õhk välja lasta ja lüüa kõigilt teistelt kliendibaas üle. Vastus on lihtne: õhku pole. Kui selle hinnaga müüa ei suuda, siis tuleb uksed kinni panna ja inimesed töötukassa järtsu saata. Nii lihtne ongi. Sul on ju kaasa raamatupidaja? Las ta seletab sulle veits kuidas see kogu krempel funkab. Sa oled oma aruteludes väga-väga-väga valedel teedel ja tõepoolest on aegajalt piinlik lugeda. Loed, ja selline tunne tuleb peale nagu vaataks Beani filmi...... Ausõna. No hot feelings, aga kui tahad matsu jagada, siis pead ikkagi vähemalt kavatsema asjadest aru saada. Veel parem kui kavatsused ellu ka viid. Arronet oma hindadega on peavaluks nii mõnelegi teisele tootjale ja need võitlevad vere maitse suus, et kärul püsida. Neil pole kuskile enam taganeda. Vbl vabrikud Hiinasse kolida, aga kauaks sedagi ja logistika on ka kallis.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 19:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Mark kirjutas:
Trutta, sellel hinnal pole häda midagi. Arvesta ikka sellega ka, et metallpaadi tegemine on plastpaadiga võrreldes iga jumala kord mudeli ehitus. Iga pisemagi detaili teretad iga paadi puhul kättpidi ära. Nende paatide hindades ei ole õhku sees. Mul pole vaja isegi midagi arvata, ma tean täpselt ;) Konkurente ka.


Mark, ma ei ütle midagi SELLE paadi hinna kohta. Ma tean seda, et sõber põder ütles vanasti, et iga kord kui käsi puutub detaili, läheb hinnale üks mark (see mummo-mark) juurde. Ma ütlen, et selle raha eest oleks pidanud ehk soetama 2 paati ja kui uusi ei jaksa siis kasutatuid ja otstarbekamaid.
Antud juhul, antud otstarbeks, tundub mulle, et on saadud Zil-i sildadega Zaz, muud midagi....
Kalalkäimiseks paari sõbraga oleks selline superbro!
Aga eks asjaosalised tea ise paremini, mida meil siin kaagutada... 8)

Edit: Hiinasse kolida pole enam mõtet, kui, siis juba nüüdsel ajal Vietnamisse ja kui tsink-plekk-pang vedru välja viskab ja riigikord vähe normaliseerub siis Põhja-Korea on järgmine Klondike.... :lol:
Edit 2
Tihver kirjutas:
Osmussaarel elab aastaringselt kaks inimest ja suvisel ajal neli.

Huvitav kas paat hakkab seisma Dirhamis või Osmussaarel ja kes selle roolis olema hakkab kuna vaevalt, et pensioni ealistel saare elanikud ise sellega sõitma hakkavad.


Kas pole tegu kohalike "tsäkkode" lõbu- ja kalapaadiga hoopis? Sel juhul on valik küll täkke läinud!


Viimati muutis Trutta, Laupäev, 31 Mär 2012 19:48, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 19:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
metallpaadi tegemine on plastpaadiga võrreldes iga jumala kord mudeli ehitus. Iga pisemagi detaili teretad iga paadi puhul kättpidi ära.


Kõlab nii kui käsitöö ehk handjob. Ju see, selle toote hinna "kalliks" teebki.:)

Aga kokkuvõtvalt oleks mina sigarahul, kui sellise paadiga saarele saaks ja ka koju tagasi.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Mär 2012 20:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Vööri katteks miski telk kaartega peale, karvasega kannataks selle all kükitada või vajadusel inimese lapiti ka panna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Dets 2012 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Osmussaare elust avaldati fotoseeria The Guardianis

http://www.guardian.co.uk/world/gallery ... 16&index=0


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 43 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group