Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Explorers
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Okt 2012 08:26 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Delfino 65 "Pacific Printsess" ehk ekskursioon minu Tõotatud Maale...
Oli veel veebruarikuu oma pakase, sulade ja viirustega...
Amsterdamis, kui kohale jõudsime - juba noor kevad...
Meie reisi sihiks oli Werkendam - de Alm Jachtbouwers`i "pesa".
Soovisime näha Theo Werneri poolt joonistatud ja Jos van den Enden`i poolt ehitatud 65 jalast iludust "Pacific Princess`i".
Olin printsessiga tuttavaks saanud juba aasta varem, Düsseldorfis...
Imestate kindlasti, miks ma pole sellest varem juttu teinud... :lol: ...
See alus oleks pidanud kevadel välja vahetama meie "Marielli" -
aga Dame Õnn keeras meile selja!
Ja nüüd pidi "Pacific Princess" seilama Venemaa suurtel jõgedel ja veehoidlatel...
Nii-siis:
Nagu Werkendam`is werfi sadamasse saime, vaatas meile vastu esimene Delfino 65...
Pilt
65 jalane teraskerega iludus...
Pilt
Ahoi Pacific Princess! Tore Sind jälle näha!
Pilt
...missugune kere ja vabaparda kõrgus...
Kas koolis õpitust on meeles:
...mida kõrgem on alusel vabaparras, seda "karvasemat" välja kannatab... :wink: !
Pilt
...ümber tekiehituse saab vabalt jalutada ahtrist vööri...
...siin on näha ka teraskere viimistlust... :shock: !
Pilt
...vaade päikesetekilt...
Pilt
..."Vryburg" ei ole Delfino 65, aga pilkupüüdev ikkagi...
Miks mulle meeldivad sellised alused... :lol: ?
http://www.werneryachtdesign.com/WERNER ... 513_1.html
http://www.vandenenden-shipyards.nl/Vdeship/
[järgneb]

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Viimati muutis Kalle Kuus, Neljapäev, 04 Apr 2013 19:05, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2012 00:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kalle Kuus kirjutas:
aga Dame Õnn keeras meile selja!

Ma olen tööstusdisaini-friik, täiesti patoloogiline juhtum.

Terve laev on painutatud, sobitatud ja kokku keevitatud toekatest teraslehtedest ja viimistletud kui pühade muna! Parrast vaadates ei usu, et see asi ei ole ühest tükist!
Teemas Villa Nautic esitatud traalerit Voyager mis Piritalgi seisis sai vaadatud niikaua, et piinlik hakkas. Aga lihtsalt kogu kolossi iga detail...

Mõistan Kalle, kaastunne :)

Aga isand Kalle, oli see ikka SEE õige? Kuidas selle pikkusega ikka oli - niipalju jalgades ku vanust ja mingil hetkel tuli korrutada kahega või? :lol:


Viimati muutis Marlene, Teisipäev, 02 Apr 2013 08:48, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Delfino 65 "Pacific Printcess".
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 03 Okt 2012 10:34 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Marlene kirjutas:

oli see ikka SEE õige? Kuidas selle pikkusega ikka oli - niipalju jalgades ku vanust ja mingil hetkel tuli korrutada kahega või? :lol:

Ahoi!
Pikkusega oli siis, inglismannide järgi, jah niimoodi, et niipalju jalgades, kui vanust on! Kahega võid aga korrutada koheselt, niipea, kui rahakott lubab... :D!
Hetkeseisuga 2012. talv, oli see ikka SEE õige! Parim, mis saada oli:
1. Selliste "paatide" ehitusaeg on umbes 2 aastat! See demopaat oli aga valmis ja müügis (sõitnud äärmiselt vähe omal kiilul - Werkendam`ist Düsseldorfi ja tagasi. Düsseldorfis välja tõstetud ja halli viidud. Düsseldorfis saanud 2011.a. "paadi" tiitli!)
Sellised "paadid" ei ole riiuli peal valmis, nagu autod: ka autodel pidi olema juba järjekord... :lol: ! Selliste paatide omandamiseks on maailmas olemas omad tavad, mida paraku asjasse mittepühendunutel raske mõista on... :wink: !
2. Hind oli äärmiselt soodne ja varustatus demopaadi vääriline...
3. Olemuselt just selline, millega viia külalisi merele ka vähe "karvasema" ilmaga (ilma ei saa ette plaanida, mereleminekuid teinekord aga väga pikalt...). Tehnika poolest tugev "tööloom", mitte ainult pühapäeval sõitmiseks...
4. Talveks ei oleks olnud vajadust veest välja tõsta, omas vedelik-keskütte süsteemi...
5. Navigatsioonihooaeg tunduvalt pikem...
Jne. jne. jne. jne..... :D !
Pilt
...Hüdraulilise stabilisaatori tiib ehk uim...
Pilt
...vööriosa "sõukruvirool" pulbi sees...
Pilt
...ahtri veealune osa: kivi/võrgu kaitse, 2 sõukruvi, 2 roolilehte, ahtrithruster...
Pilt
...kena ja ohutu "jalutustekk" ümber tekiehituse...
Pilt
...roolimaja uks: alumist osa saab lainepritsmete puhul eraldi sulgeda...
Pilt
...tsentrifuug illuminaator...
Pilt
...mast, selle topiosas öökaamera "Flir"...
Pilt
Pilt
...vendri kinnitus "sadul"...
Pilt
...ahtriosa landgangiga...
Pilt
..."ahtritelk"...
Pilt
...hea lahendusega ankrute hoidmis "pukspriit"... :lol: e. Güüs & Klüüs... :lol:!
[jätkub]

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Delfino 65 "Pacific Princess".
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2012 16:26 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Sedapuhku siis selle aluse sisedisainist:
Pilt
Kõik selle "paadikese" sisemise poole on valmis joonistanud Meister Jos van den Enden ise! Siin pildil näete teda istumas tugitoolis - Flaami paadiehituse Peter Paul Rubens !
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
...nende piltide puhul, ei taha sõnad kuidagimoodi suust välja tulla... :wink: !
Pilt
Pilt
...kaardilaud...
Pilt
Pilt
Pilt
...on ju see "paat" väärt Düsseldorfi paadimessi auhinda...!
[tuleb veel]

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 04 Okt 2012 18:14 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Sellepeale ei oska isegi OI OI enam öelda.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Delfino 65 Pacific Princess.
PostitusPostitatud: Reede, 05 Okt 2012 08:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Täna natuke tehnikast:
Pilt
Delfino 65-l on 2 masinaruumi, pilt on tehtud parempoolsest. Kahe masinaruumi vahelt jookseb koridor:
Pilt
Pilt
siin pildil on näha hüdraulilise stabilisaatori (parempoolse), töömehanismi.
Terve alus on täis vedelik-keskütte radikaid ja torustikke. Meistri sõnul, ka südatalvel, kui Werkendam`is veekogud üle hulga aja jääs olid ja uisutada sai: laev soe, kui "potiahi"... :D !
Pilt
...katlamaja... :roll: !
Pilt
Masinaruumi ventilaator. Ventilatsioon oli ka kajutites viimase peal...
Pilt
Siin on näha stabilisaatori hüdroõli paaki, koos muu "massinavärgiga".
Pilt
...suured torud, väiksed torud, väikestel olid nimed kaelas... :lol: !
Pilt
Päikeseline päikesesild...
Pilt
...tendri tõstmiseks tõstuk. Mis jaoks veel...?
Veesolija väljatõstmiseks, sest vabaparda kõrgus on ju suur... :wink: !
Pilt
...vööritekk...
Pilt
...jällegi ilus illuminaator, veel ilusama raud-kere viimistluse taustal... :lol:!
[järgneb]

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Delfino 65 Pacific Princess.
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Okt 2012 06:24 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
Nüüd natuke "keldrikorrusest":
Pilt
...baldahiinvoodi ja selle vastas:
Pilt
...parempoolne maal Rembrandt`ilt ja vasakpoolne Van Gogh`ilt... :D !
...kajuti tagasein: lubjaga valgendatud savi... (kahjuks mu kaamera ja ka mina ise polnud tasemel sellest paremat pilti tegema, et nähtut fotol paremini edasi kanda... :lol: ! Sein ise oli väga mõjuv!)
Pilt
...üks kajutitest...
Pilt
...meeldis nende ruumide juures see, et need olid lihtsad ja mitte üle paisutatud ja pingutatud... nagu ameeriklaste ja itaallaste paatidel...
nüüd "veranda":
Pilt
a) hea ilma versioon...
Pilt
b) halva ilma versioon...
Pilt
..."verandat" ja messi ühendav uks...
Pilt
...kambüüs...
Pilt
Pilt
...loodan, et Dame Õnnele need pildid meeldisid... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Okt 2012 07:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Väga mõnus pildiseeria. Tänud vaeva nägemast!

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Okt 2012 08:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Siis polegi ju enam maja tarvis :)

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Garcia 54 Trawler
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Dets 2012 16:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Garcia 54 Trawler.
Purjekatootja Garcia tuli välja oma esimese mootorpaadiga. Pikaotsa traaler.

Tegi seda nii nagu purjekatootjalt ka oodata - paadil on väike kolmnurk peal. Osalt põhjusel millest Kalle Kuus kunagi siin kirjutas (ja keegi ära arvata ei suutnud :) ) - et stabiliseerida paati.
Teisalt kütuse säästmiseks.
Selline väga lihtne taglastus isegi mulle (kes ma purjedest suurt miskit ei tea) meeldiks.

Klassikaline traaleri plaan, keskasetusega peamasin, tüürpoordis varumootoriks saildrive'ga väike nö wing. Masinaruum avar ja korrektne.

Alumiiniumkere, parras haljas metall, pealisehitus kenasti värvitud. Interjör värske.
Loodetavasti purjekaehitaja saab ka sellest aru, et hea pikaotsapaat on vaikne. Meeskond vähemalt kiitis.

Esitleti septembris Cannes, sealt sõitis paat joonelt omal kiilul üle Atlandi järgmisele messile Annapolis'se.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Dets 2012 20:25 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1822
Asukoht: Tallinn
...lisan natuke juurde:


_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Dets 2012 22:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 852
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Selline kooslus on tegelikult päris koomiline.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Dets 2012 22:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Reklaamvideos ootaks, et puri ikka tuult ka püüaks ja veidigi tööd teeks. Aga siin oli ta küll suure lipu eest :wink:

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 08:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Olles sõitnud mootor-purjekaga, siis...

Alla 10-12m/s ei ole selle 3nurkse lapi üles tõmbamisel mõtet.
Isegi selle lapi jaoks on vaja elementaarne kiil ja lisana veel ka massi.

Kiilu all, loomulikult ei pea ma silmas 2m jurakat, vaid ikka vöörist ahtrini kulgeval moodustist. ca 0,6 -0,8m kerest.
Selleks et see aparaat siis juhitav oleks on roolilehe pinda suuremat vaja kui lihtsalt mootoriga elukal.
Ühest küljest on paat huvitav, kuid teisal,ebaratsionaalne.
Reklaamis on kroot üleval.. Aga vedu ilma juhitavuse halvenemisetta tekitab peamiselt foka või genua. Seega see reklaami juures on lipuna..

Küttekulu vähendamiseks, peaks sellise suurusega laevale ca 100m2 peale panema, siis oleks kiirustel 6-8 sõlme ka mingi säästev tulemus olemas, kuni 30%.
Kuid jah niipaljut ehk see puri aitab, et lengerdamine kaob ära ja juhitavus paraneb ja sellega ka väike .. ca 2-5 % küttekulu vähemaks.

Ilus, aga omale ei soetaks.

Et ennem kui nüüd suured pujetajad on kriitikanoote jagama hakkavad siis vaadake selle laevukese jooniseid ja uurige mitu protsenti külje pinndalast moodustab purje pindala.. Ehk siis , kas kere tekitab suurema ebamäärase takistuse, kui puri veojõudu.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 09:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Mehed, mehed! Stabilisatsioonipuri täidab hoopis teist eesmärki, tegu ei ole mootorpurjekaga. Neid stabikaid on näha olnud isegi Roomassaares ja Mõntus seisvatel läänepoolset algpäritolu kalalaevadel. Kui aga põhieesmärk on kütuse säästmine, siis kasutatakse ka kalalaevadel hoopis fokasid. Siin paistab kui oskate vaadata. Kasutatakse lausa furlereid.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group