Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 10:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Stabilisatsioonipuri täidab hoopis teist eesmärki, tegu ei ole mootorpurjekaga.


Sakslate STB.
Ainult stabiliseerimiseks, et külglaines kalaga tegeleda.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 13:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Jep. ja traalerjahtidele pannakse stabilisatsioonipurje samuti ikka selle eesmärgiga, et vähendada rullumist. Annab küll väikse kreeni, aga see-eest muudab paadi palju rahulikumaks. Võib ka veealused stabikad panna või siis mõlemad süsteemid. Puri ei tarbi mootori ressurssi, veealused stabikad tarbivad.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 13:03 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Et külglaines siis tagasi vajutes toetab? Samas lainele minnes on siis nagu topelt kreenis. Prr ei saa hetkel pihta, tuiskab kuram.
Tõstan kalale.ee foorumist ühe klipi siia ka, kus natuke lainetab.
http://www.youtube.com/watch?v=ByGSMmenPDM

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 13:38 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1829
Asukoht: Tallinn
Reinz kirjutas:
Et külglaines siis tagasi vajutes toetab? Samas lainele minnes on siis nagu topelt kreenis. Prr ei saa hetkel pihta, tuiskab kuram.


http://www.youtube.com/watch?v=ByGSMmenPDM


...mis asi neid takistab kaldale uhtumast? ...ega ometigi neil ankur, pika otsaga ahtrist sees pole?? ...videost ei saa aru küll, et ankur sees oleks...
...aga siiski ankur!... päevamärgid: kalapüügiga tegelev laev, mitte traaliga, väljalastud püügivahendite ulatus alla 150m, ei liigu vee suhtes... :lol: !

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 13:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Kas mitte neid külgpoome samuti ei kasutata mõningatel puhkudel õõtsuvuse vähendamiseks? Noh et lastakse sealt otstest lihtsalt traallauad vette ja muud ei midagi?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 14:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
mingi jõesuue, kuhu suurvee ja tormi ajal sisse püütakse saada.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 15:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
teinlum kirjutas:
mingi jõesuue, kuhu suurvee ja tormi ajal sisse püütakse saada.


Klaipeda sama nali ... Rullib ja Rullib väravate vahelt väljapool.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 15:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Garcia 54 Trawler'i juurde tagasi tulles...
Pole tal midagi vaid üks kolmnurk stabiliseerimiseks:


The stabilization main sail was on as soon as we left the port. We also tested the gennaker
/.../
We got to keep the gennaker up for a whole day, allowing us to hold 9,5 kts and reduce the rpm's by over a hundred.
/.../
After a couple of days Nadine started fizzling out , seas subsided and not long after the gennaker was up again, for we still had the wind roughly on the quarter and every 100 rpms were worth saving.


Ehk siis Atlandit ületades kasutas meeskond edukalt eespurje ja plagu heiskamisel võis mootori pöördeid rahulikult tagasi anda.
9-10knot kiirust stabiilselt üle Atlandi hoida on minu arusaamist mööda mitte paha tulemus.
Samuti kirjutab meeskond, et tuule 15...20m/s juures korjasid eespurja maha ja jätsid groodi tööd tegema.
___________________________

Omast kogemusest poolglisseriga tean (täisglisseeivate paatidega ilmselt teisiti), et viimases otsas on mootori mõnisada pööret ikka väga janused (per/NM).
Kui väike purjapind aitab neid pöördeid tagasi anda - paadi kiirust kaotamata - on see pika otsa puhul suur asi (ikka vaks vahet kas autonoomsus on 3, 4 või 5000NM).
Mugavusest (vähendab lengerdust) ja turvalisusest (sisuliselt kaks varumootorit - nö "wing" ja "wind") rääkimata.

Paraku pilte/filmiklippe gennakerist veel pole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Dets 2012 16:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Siit ongi ju ilus selgitus, et sõiduks on ikka eespuri ja stabikas on enamvähem täies oma olemuses ikkagi rullimise vastu. Kütuseökonoomia on jah seda olulisem mida pikem reis. Ega ta lühikeste reisidega ka vähetähtis ei ole kui reeder taipab hooajakokkuvõtte teha ;) Ilma selleta ei pruugi muljet avaldada ja jääb lühikeste lupsudega märkamatuks.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Dets 2012 15:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mõned verivärsked eksplõurerid Getxo'st.
Esimene siis kahemastiline ketš, pikkust u. 30 meetrit aga mastid/purjepind parajad 30-jalasele. Sorry, nii suur on, et telefoniga ei õnnestu kuidagi täies ilus peale saada. Võrdlsumomendiks suurusest on Indrek ;) Siin on mastid/purjed ikka ilu ja võib-olla väga pikal otsal pakstaagis kokkuhoiu tarbeks.
Pilt
Pilt

Ja siis spetsiaalselt Kallele ka üks pisike mootorpaadike, mille pukspriiti ei ulatanud ujuvkailt katsuma!
Pilt

PS: neid kompensatsioonilappe näeb alates Rootsist igal odaval pool-romul tursahaisusel traalikesel. Miljardäri luksuslaeval on need minu arust kohatud...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Dets 2012 18:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
PriitV kirjutas:
PS: neid kompensatsioonilappe näeb alates Rootsist igal odaval pool-romul tursahaisusel traalikesel. Miljardäri luksuslaeval on need minu arust kohatud...


Selge, siis sittasi me ei vaata enam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Dets 2012 22:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marlene kirjutas:
Selge, siis sittasi me ei vaata enam.

Ma ütlesin ju KOHATU. Täpselt sama kohatu, kui sama inimene sõidaks üdini sopase Rollsiga istudes ise tagaistmel, veaks mõlkis Veyroniga atra etc.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Dets 2012 20:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
OT:

Reporter uurib Estonia ees, et miks inimesed suitsetavad. Näeb üht halli habemega meest koni imemas.

R: härra miks te suitsetate? Kas te ei arva, et kui Te oleks selle raha kõrvale pannud, mis suitsude peale kulub siis võiksite sõita näiteks sellise autoga ja viipab taamal seisva Bently suunas.

vanamees kustutab koni ja küsib reporterilt: noormees kas te suitsetate?

R: ei... ei suitseta.

vanamees. aga kas Teil on selline auto?

R: mis te nüüd, minu palga juures!

vanamees: näed aga mina suitsetan ja see on minu auto!!!

------------

mis ma öelda tahan on see, et alati need inimesed kel endal üht või teist asja omada ei õnnestu siis peavad seda luksuseks. Need kel seda omada õnnestub peavad seda tihti tarbeesemeks... see lapi teema meenutab mulle millegipärast teemasid auto hinnast, mootori suurusest, klaveri lakist ja kütusekulust!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Dets 2012 02:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mis Sa Tauri öelda tahtsid? Mina ütleks seda, et kõnealune tiib on tööstusliku kalatraali atribuut, mitte luksusjahi oma. Mistahes miljardär võib tuima näoga traal-laeva omada ja kalapüük on üldse maailma levinuim hobi, mis ei küsi ei vanusest, soost, usutunnistusest ega varanduslikust olukorrast. Kes millega püüab - vastavalt siis võimalustele ;) Kuid minu arust ei kuulu traal-laev, olgu see või Baramovitsi oma, näiteks Marina de Portimão luksuslaevade VIP-privaatkaisse "haisema" ja sittuvaid linde kohale meelitama, sest just seda sellise tiivaga varustet leav ju on! Selleks asub pool miili edasi kohalik kalatraalide sadam koos vastavate traalimeeste mõnusa putka-kõrtsuga ja seal kõrval ka antud sadama boatyard. Igale laevale oma koht!

PS: ka seal käisime ja nautisime, "konnaga" neljakesti, ning too kõrts oli igal juhul stiilsem kui ülipeen marina resto... Sõna "trawler" võib ju tähendada mitut asja aga sellise väga spetsiifilise triivtiivaga varustatud alus paigutub minu jaoks kalatraali alla koos vastavate tulede, linnusita/kajakakisa ning neile ette nähtud kaidega. Palju see traal maksab ja kes selle peal on, pole seejuures üldse tähtis. Nagu pole Inglise õukonna etiketis oluline, kes mingi auto roolis on! Kui konkreetne mudel ei ole õukonnaetiketis kirjas, siis ole kes tahes, palee väravast sisse ei pääse. Võib-olla tehtaks erand Putinile, kui see Niva või Kalinaga ette veereb - on brittidel ju vene gaasi vaja.

PPS: ehitades ja käitades sedasorti hinnaklassiga mootorlaevu, ei tohiks rullamise vastu tipptaseme arvutijuhitavate stabilisaatorite "ostmine" kohe laevatehasest projekti tasemelt alates probleem olla? Rääkimata mingist ressursist või kütusekulust... Stabilisatsioonipuri on reaalse vaese ja EU-poolt peedistatud kaluri näitaja, kes elus püsimiseks tõesti IGA senti kokku hoiab lisaks selle tiiva praktilisusele. See on sama, mis porine/pasane Rolls. Sain miljrdäriks sest hoian autopesu pealt kokku????
Reaalsete mastide ja purjestusega traal on teine teema ja sellise pildi ma ju ka panin. Jälle: ise nähtud ja "näpuga katsutud". Vinge värk ja selline võib isegi kadedaks teha. Ning et seal oli ka paar tõsisema spinningu hoidikut või ahtritekil suisa spetstool haikalade välja sikutamiseks ei tee sellist kaugelt kalatraaliks.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Dets 2012 08:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Haha :lol:

Maitse üle ei vaielda, maitse üle kakeldakse! 8)

Esiteks sõna "trawler" tähendabki ainult ühte asja ja see on kalapüügivahendit järgi lohistavat kalalaeva.
Sõnaühend "trawler yacht" tähendab luksuslikku jahti millega kala küll ei püüta aga matkitakse kalalaeva.

Seega traalerjahil on stabilisatsioonipuri täiesti oma kohal, iseasi kas näiteks selle mast teha puust, terasest, alumiiniumist, süsinikust või hoopis kullast :P

Siin foorumis on lihtsalt liiga palju asju traaleriteks ja traalerjahtideks nimetatud. Nõustuma peab sellega, et ega igale ujuvale suvilale see stabikas peale sobi. Tõupuhtale traalerjahile on ta aga täiesti kümnesse kusjuures selle funktsionaalsuse osas on enamusel omanikest suhtkoht savi. Olulisem on lihtsalt visuaalne pilt. Loomulikult on äraütlemata tore, kui asi lisaks stiilsele välimusele ka toimib nii nagu peab.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 42 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group