Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 11:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Evinrudi hooldusjuhend näeb ette hooldamist iga 3 aasta või 300 tunni tagant. Seega iga-aastast küünalde vahetamist teha siiski ei tule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 12:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ma jäin praegu mõtlema.... Kuulge kahetaktimehed, kas võib olla nii, et 2T hooldus on võrreldes 4T väiksema mahuga ja odavam? Õlivahetust ju pole, klappe pole, gaasijaotust pole.....

:?:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 12:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
mulle tundub et see 2T ja 4T põhiline vaidlusmoment on võrreldav teemaga kas esisild või tagasild :)



aga jäi silma üks leht, äkki pakub üldhariduslikult huvi:

http://www.rbbi.com/links/outboard.htm#makes

seal on kokkuvõte ühest artiklist: "Who Really Makes Which Outboards?"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 18:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
tom72 kirjutas:
Fuego, võib-olla oli sul liiga õlirikas kütusesegu kui nii käitus.


Mul omal 2'he-taktilist mootorit pole olnud, küll on aga kaks 4-taktilist(nii et võrdlusmoment olemas). Kuid sõitnud/kasutanud olen päris mitut erinevat 2-taktilist(Yamaha 30hp, Johnson 40hp, Yamaha 40hp). Ja see küünalde tahmamise ja õlivingu jutt tühikäigul/trollimisel on kõigil sama. Tõsi küll kõik nad olid karpamootorid.

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 20:22 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 337
Mark kirjutas:
Ma jäin praegu mõtlema.... Kuulge kahetaktimehed, kas võib olla nii, et 2T hooldus on võrreldes 4T väiksema mahuga ja odavam? Õlivahetust ju pole, klappe pole, gaasijaotust pole.....

:?:


Täpselt nii ongi...
Kui täna peaksin olema valiku ees,et kas osta XX hj 4T või XX hj 2T
oleks valik vääega raske.
2T mootori hooldekulud on 4T omadega olematud.Eestis ehk ei ole asi VEEL nii hull...
Soomes nt. 50hj 4T hooldus maksab juba üle 240€ Vahetatakkse õli,filter ja veeeeraldi + mõned kummirõngastihendid + 1tund tööd
Mida vanem mootor seda kallimaks läheb - kui tuleb hakata hammsrihmasid ja küünlaid vahetama (kord 5 aasta jooksul läbisõidust sõltumata) hakkab tekkima tunne ühekordsest kasutusest.
Ehk 10 aastat ei tasu 4T mootorit minu arvamise järgi pidada. Kasulikum tuleb uus osta.
10 aastat ja vanemal 2T mootoril pole veel häda midagi kui vaid õigetes kätes ja õiget õli saanud on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 20:27 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Fuego kirjutas:
tom72 kirjutas:
Fuego, võib-olla oli sul liiga õlirikas kütusesegu kui nii käitus.


Mul omal 2'he-taktilist mootorit pole olnud, küll on aga kaks 4-taktilist(nii et võrdlusmoment olemas). Kuid sõitnud/kasutanud olen päris mitut erinevat 2-taktilist(Yamaha 30hp, Johnson 40hp, Yamaha 40hp). Ja see küünalde tahmamise ja õlivingu jutt tühikäigul/trollimisel on kõigil sama. Tõsi küll kõik nad olid karpamootorid.

Mul on kogemus Moskvich Elite 2140-ga. Nelja rattaga ja neljataktiline, talvel, raisk, ei tahtnud käivituda üldse, klapid klõbisesid, nullist sajani kiirendas tunni ajaga, aknad oli jääs talvel ja käigu sai sisse ainult teades, kust seda otsida.
Enam ma siukest neljataktilist ja neljarattalist ei osta....

Mis võiks tal olla ühist näiteks.... kasvõi Kia Ceed-iga? Peale nelja ratta ja nelja takti?

Vahepeal jõudis Retti lisada. Mis võiks olla ETECil kõige kallimad kuluosad? Pihustid? Elektroonika?
Mis jupid võiks teoorias 10 aasta jooksul kooleda, mis sunniks ETEC-i Kuusakoskisse viima?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 20:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Trutta kirjutas:
Mul on kogemus Moskvich Elite 2140-ga. Nelja rattaga ja neljataktiline, talvel, raisk, ei tahtnud käivituda üldse, klapid klõbisesid, nullist sajani kiirendas tunni ajaga, aknad oli jääs talvel ja käigu sai sisse ainult teades, kust seda otsida.
Enam ma siukest neljataktilist ja neljarattalist ei osta....


Ei saanud kahjuks aru mis sa sellega öelda tahtsid? Ei võrrelnud ma ju Veteroki Yamahaga????

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 21:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Fuego kirjutas:
Ei saanud kahjuks aru mis sa sellega öelda tahtsid? Ei võrrelnud ma ju Veteroki Yamahaga????


Et vanakooli karburaatoriga ja 1:20 õliseguga sõitvad kahetaktilised ei ole mingit pidi nüüdse otsepritsega ETEC-i (vms) moodi. Peale selle, et iga ÜSS-i (Ülemise Surnud Seisu) lähistel paugu teevad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 21:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Rahu, ainult rahu! Rääkige parem, kas kellegil on kogemusi kuidas kahetaktilisel jäistes oludes õli oma paagikesest mootorini jaksab liikuda? Kas kasutatakse õli, mis miinuskraadide juures kohe hanguma ei hakka või on seal veel mõni nipp?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 00:24 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 370
Asukoht: Võru
Muhv kirjutas:
Rahu, ainult rahu! Rääkige parem, kas kellegil on kogemusi kuidas kahetaktilisel jäistes oludes õli oma paagikesest mootorini jaksab liikuda? Kas kasutatakse õli, mis miinuskraadide juures kohe hanguma ei hakka või on seal veel mõni nipp?


Väikese miinusega ei ole mingit probleemi, suure külmaga ei ole olnud juhust sõita, siis on veekogu üldjuhul jääs olnud. TCW 3 õli hangumistemperatuur on -36 kraadi. See paak mis on kapoti all, soojeneb nii ehk naa üles. Mingeid eraldi talve õlisid küll mina näinud ei ole. Kelkudega sõidaksegi ju ainult talvel ja seal ju vaid kahetaktilised üldjuhul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 10:20 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
retti kirjutas:
Täpselt nii ongi...
Ehk 10 aastat ei tasu 4T mootorit minu arvamise järgi pidada. Kasulikum tuleb uus osta.
10 aastat ja vanemal 2T mootoril pole veel häda midagi kui vaid õigetes kätes ja õiget õli saanud on.


Et siis küünalde vahetuse ja/või hammasrihma vahetuse ning klappide reguleerimise pärast tuleb mootor minema visata või odavalt maha müüa?
Söandaks väita, et ka 4- taktilisel pole selles eas häda midagi, kui ta mõistlikul kasutamisel samuti õigetes kätes on olnud ja regulaarselt hooldust saanud. Imedemaa hooldushindadest ei tea midagi, aga küünalde-, filtri-, ja õlivahetusega saab Maarjamaal vast keskmine Eesti mees veel hakkama või jõuab selle eest vähemalt maksta. Klappide reguleerimiseks ja hammasrihma vahetuseks peab ka keskmine Eesti mees ilmselt servisesse minema, aga seda ei juhtu nii tihti, et see rahaliselt teab mis koormav oleks.
Auto tahab samuti regulaarset hooldust, aga seda sa ju ei vii esimese rihmavahetuse puhuks Kuusakoskisse.
Kui esinduse service kallis, saab alati oma vana mootorit hooldada lasta ka mõnel muul (odavamal) hooldajal.
Aga kordan veel, imedemaa Soome hooldushindadest ei tea midagi ja võib- olla sealsete hindade juures tuleb tõesti odavam mootori 10 a. vanuseks saades uus osta. Nettivene kuulutusi jälgides igatahes seda tendentsi näha pole :?

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 10:50 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 337
Adolf kirjutas:
retti kirjutas:
Täpselt nii ongi...
Ehk 10 aastat ei tasu 4T mootorit minu arvamise järgi pidada. Kasulikum tuleb uus osta.
10 aastat ja vanemal 2T mootoril pole veel häda midagi kui vaid õigetes kätes ja õiget õli saanud on.


Et siis küünalde vahetuse ja/või hammasrihma vahetuse ning klappide reguleerimise pärast tuleb mootor minema visata või odavalt maha müüa?
Söandaks väita, et ka 4- taktilisel pole selles eas häda midagi, kui ta mõistlikul kasutamisel samuti õigetes kätes on olnud ja regulaarselt hooldust saanud. Imedemaa hooldushindadest ei tea midagi, aga küünalde-, filtri-, ja õlivahetusega saab Maarjamaal vast keskmine Eesti mees veel hakkama või jõuab selle eest vähemalt maksta. Klappide reguleerimiseks ja hammasrihma vahetuseks peab ka keskmine Eesti mees ilmselt servisesse minema, aga seda ei juhtu nii tihti, et see rahaliselt teab mis koormav oleks.
Auto tahab samuti regulaarset hooldust, aga seda sa ju ei vii esimese rihmavahetuse puhuks Kuusakoskisse.
Kui esinduse service kallis, saab alati oma vana mootorit hooldada lasta ka mõnel muul (odavamal) hooldajal.
Aga kordan veel, imedemaa Soome hooldushindadest ei tea midagi ja võib- olla sealsete hindade juures tuleb tõesti odavam mootori 10 a. vanuseks saades uus osta. Nettivene kuulutusi jälgides igatahes seda tendentsi näha pole :?


Võiksid ikka jääda sisulise arutelu juurde esitatud küsimuste ja vastuste piires.
Mida üks Maarjamaa külasepp teha suudab või ei - seda ei olegi võimalik selgeks rääkida ja pole see koht siin selleks.
Mina pean küll oma paadimootorit niipalju kalliks,et nurga taga selle kallale kedagi ei lase.
Kui jõudsin mootori osta, jõuan ka seda hooldada.
Et sa aru saaks - hindade kohta ma tõin NÄITE, nii nagu Mark küsis.
Näite täienduseks - niikaua kui kehtis mootori garantii,oli hind 160€.Järgmine hooldus peale garantii lõppu oli juba 240€ - töö ja tarvikud kõik samad.

P.s teemaväliselt - pole harv juhus Maarjamaal kui keegi vend soetab endale 20K€ või rohkem maksva auto ja siis sellele margariiniraha eest 18" kasutatuid talvekumme otsib


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 11:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1487
Asukoht: Kesse/Tallinn
Retti - kas hooldusel tehtud tööd olid samad? 150jõulise Yamaha puhul ma sarnast hinnahüpet küll ei täheldanud. 5a jooksul jagunesid hooldused minu jaoks kaheks - ühel aastal väike, teisel suur. Väikse käigus läksid vahetusse kõik filtrid õlid, suur anood. Suure puhul veel väikesed anoodid, impeller ja küünlad. Manual viimaste vahetust nii tihti ette ei näinud, aga hea hooldus pole mootorile kunagi paha teinud :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 11:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Adolf kirjutas:
Imedemaa hooldushindadest ei tea midagi, aga küünalde-, filtri-, ja õlivahetusega saab Maarjamaal vast keskmine Eesti mees veel hakkama või jõuab selle eest vähemalt maksta. Klappide reguleerimiseks ja hammasrihma vahetuseks peab ka keskmine Eesti mees ilmselt servisesse minema, aga seda ei juhtu nii tihti, et see rahaliselt teab mis koormav oleks.


Ma nüüd siis tean, et olen keskmine Eesti mees ...

Vähemalt oleme selle nüüd siin teemas välja selgitanud.:D

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 12:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
No keskmine Eesti mees siiski laseb uuemal masinal hoolduse ära teha ja vana puhul vast sekkub ise. Ma arvan, et see on rohkem rahakoti ja ka mugavuse küsimus. Peeter, nagu öeldud, laborirotiks ei sobi kuna tal võib õlivahetushäda ka kuskil keset ööd Klaipeda kai peal peale tulla, et saaks hommikul juba kuskil Saaremaal mulistada. Aga niinimetatud tavakasutaja, et kui rahakott lubab, siis ei hakka ise torkima ja teiseks need sellid kes selliseid asju igapäevaselt torgivad võivad märgata ka midagi sellist mis pühapäevamehaanikul lihtsalt kahe silma vahele jäävad.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 116 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group