Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 169 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 12 Jaan 2013 22:16 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 281
Mark on vahva paanika korraldanud. Varsti tulevad kohtukeissid jms :lol: Aga huvitav oleks teada ikkagi, et mitut sellist "väsinud" põhjaga busterit ta on tegelikult remontinud ja kui vanad need on olnud? Kas enne põhjapleki väsimist pole olnud näiteks mõni kaar lahti vms?
Selle alumiiniumpaat vs plastikpaat remondi suhtes ma ütleks pigem vastupidi- keskmisel inimesel on lihtsam ilmselt vaigu ja riide ja pahtli ja muu sellisega plätserdada, kui õppida alumiiniumit keevitama ja ka vastavad vahendid hankida. See tähendab, et kumbki pole enamikel juhtudel mingi raketiteadus, aga plastikpaati koba peale tehes on suurem tõenäosus, et hea saab :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 01:02 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Juun 2011 20:57
Postitusi: 120
Peeter Ude kirjutas:

Käisin täna mere ääres.
Mõtlesin, et käiks merel ära.



Ega mitte Lohusalus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 12:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Ma arvan, et vähemalt pool Marki paanikat olen mina põhjustanud :) Ähtäri Busteri tehas oli mu paadil tõesti teostanud remondi ülejala - ainult väljaspoolt üle keevitades. Aasta pärast hakkas taas leke tekkima - algul päevas umbes paar liitrit, hiljem rohkem. Tehase soovitus oli - keevita kinni ja ära põe. Seda siis palusin ka Markil teha, piiludes seekord ka kere sisse. Loomulikult vaatasid vastu paar lahti põrunud kaarte keevitust, mis olidki põhjustanud mikropraod põhjas ja esimese remondi Ähtäris. Need said seekord korralikult kinni lastud. Korra tuli veel Marki poole pöörduda kuna ilmselt ei leitud esimene kord kõiki mikropragusid üles ja väike leke jäi. Lekke koht leitigi - redaani karbiku seest ja sai parandatud. Peale seda tralli elu nagu hernes.
Suvel sai ka saarevahi minibusteril katkenud neetide vahetust nähtud (viimaseid ei tasu enam Balti Polti otsima minna) :D . Ei tundunud tõepoolest eriline raketiteadus olevat ja paat taas nagu uus.
Olen ka plast paati pidanud ja põhja parandada lasknud. Pean tunnistama, et alu paadiga on see kõik hoomatavalt lihtsam. Vead kergemini leitavad, kiiremini parandatavad ja ka odavamalt.

Mis puudutab konstruktsioone Silveritel ja Busteritel (olen mõlema tehases tootmist vaatamas käinud), siis jah - kui tahta, et paat kestaks üle inimpõlve, siis võiksid olla tugevamad. Võrreldes neid paate omavahel - mina valisin Busteri. Ka praegu kui otsin uut suuremat paati, kaaluksin esimese valikuna Busterit kui vaid viimasel oleks Magnumist suuremat kabiiniga mudelit.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 12:42 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Muhv kirjutas:
Ka praegu kui otsin uut suuremat paati, kaaluksin esimese valikuna Busterit kui vaid viimasel oleks Magnumist suuremat kabiiniga mudelit.


Anytecil ju on :wink: ja plekk olla ka paksem. Hind on ka "karvake" toekam muidugi :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 13:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
flm kirjutas:
Mark on vahva paanika korraldanud. Varsti tulevad kohtukeissid jms :lol: Aga huvitav oleks teada ikkagi, et mitut sellist "väsinud" põhjaga busterit ta on tegelikult remontinud ja kui vanad need on olnud? Kas enne põhjapleki väsimist pole olnud näiteks mõni kaar lahti vms?


1) Nagu öeldud me väldime selliseid töid ja tavaliselt ütlen helistajatele, et otsigu abi mujalt. Seetõttu on minuni jõudnud tänasega kaks paati. Õigemini üks paat ja pildid abipalvega teisest. Selle teise olin ka nõus erandina ära parandada kuna abi küsis lihtsalt selline inimene kellele ma ei taha abist keelduda ja kes ilmselt ka mind abita ei jätaks kui mul häda käes oleks ja tema võimuses abistada oleks. Ta on tegelikult ka ise paadiehitaja olnud ja mitte päris kuulsusetu. Lihtne!

2)
Mark kirjutas:
Suurte puhul räägime aga lõpptulemusena juba põhja pragunemisest ilma, et paat oleks kunagi kividel käinud või avariisse sattunud. .... Kogu jama tekkeks piisab lihtsalt lainetaval veel sõitmisest, et kere sees olev talastik järkjärgult puruneks ja tegu on piltlikult öeldes hulgimurdudega. .... Meie praktikas on näha olnud ka eelnevaid remonte ( Muhvi paadi puhul oli tegu lausa nn valmistajatehase remondiga), kus tegeletud on tagajärgedega mitte põhjustega


3) Kogu see kirjeldus jõudis minuni tegelikult aastaid juba lihtsalt kuulujuttudena. Siis ühel heal päeval jõudis minuni üks Buster Magnum mille sümptomid viitasid, et kuulujutud võivad olla tõepõhjaga. Teatasin omanikule, et peame teki lahti lõikama ja kindlasti kontrollima mis talastikuga toimunud on, kuid kuna praktiline kogemus puudub, siis on oht, et lõikame teki lahti ilmaasjata. Peale "kirurgilist sekkumist" selgus, et kuulujutud ikka täielikult on tõesed. Tänaseks kinnitavad seda ka pildid teise paadi sisemusest. Teise juhtumi pildid tegi omanik ise, minuni see paat veel jõudnud ei ole.

Magnum. Punasega on märgitud talastiku vigastuste asukohad. Põhjaplaadistusel olid väsimuspurunemised ja paadil leke.
Pilt
Pilt
Nähtud keevituste kvaliteet on ka teema omaette:
Pilt
Purustuste iseloom oli selline:
Pilt

XXL. Pildistatud omaniku poolt:
Pilt
Purustuste iseloom on sarnane
Pilt
Siin on aga, üllatus-üllatus, näha jälg, et seda tõbe on sellel paadil keegi juba kunagi ravinud! Vt. õmblus karbi ülaservas!
Pilt


Tehke nüüd ise igaüks omas mõttes nähtust analüüs ja järeldused.

PS. Ühtegi Silverit ei ole meil remonditud, kuulujutte olen kuulnud aga samasuguseid. Ka töötab meil üks inimene kes Soomes samalaadse remondi on Silverile oma kätega teinud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 13:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Muide. Lahendused selle jama vältimiseks oleksid Busteri valmistajal lihtsad, aga probleemiks on tõenäoliselt see, et siis hakkaks Buster olema samas hinnaklassis kus Anytec. Vana tõde: mida iganes sa ka ei osta, alati saad täie raha eest.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 13:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Muhv kirjutas:
Olen ka plast paati pidanud ja põhja parandada lasknud. Pean tunnistama, et alu paadiga on see kõik hoomatavalt lihtsam. Vead kergemini leitavad, kiiremini parandatavad ja ka odavamalt.


Ma selle viimase väite peale kohe mürki võtma ei tõtta. Omahinnaga erandkorras teenuste osutamine on olelusvõitluses ikkagi suur erand 8)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 14:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Trutta kirjutas:
Anytecil ju on :wink: ja plekk olla ka paksem. Hind on ka "karvake" toekam muidugi :lol:


Kui pead silmas 747-t, siis paraku on selle reisijate salong seest pisem kui Magnumil (piltide järgi). Sama "häda" on ka XO240 cabinil.
Samas on Buster jätkuvalt Soome enimmüüdud alu paat. Valmistusarvud on muljetavaldavad. Markil on õigus - mille eest maksad, seda ka saad. Paraku on nii, et isegi kui peaksin oma paadiga elu lõpuni sõitma ja teda veel 5 korda parandama, siis isegi teenuse täis või topelt hinnaga ei jõuaks selle paadi elukaare maksumus kvaliteetsemate/tugevamate kandadele. See paraku suunab enamiku meie valikuid...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 16:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark saeb oksa, millel ise istub...
Mina ei saa peal sellist "Promot" väärt paadi eest, Väärilist hinda.
Seega ei saa ma tulla ka Marki kontori, et Talle tööd pakkuda ja uus ja Minu soovidele kohane paat soetada.
Samas võib juhtuda, et tal müük nii hea, et polegi kundesid vaja.

Seega püüa selle laitmisega kuidagi diskreetsem olla.
Kunde ajab mõne Teie kontori paadi risuks ja siis tehakse Teile sarnast reklaami... Vot siis... .

Lisan siia ka teadmise, et need 2 - 5 paati, mis keevitatakse, võrdlusena tootmismahud, siis. Kui 10 a jooksul üks Alunaudi paat vajab keevitamist, olete protsentuaalselt kaotand. Jama eks.

Ja pole siiani näinud, et Unimog- e toote ettevõte oleks kia-de või nivade kohta sellist kriitikat avaldanud.

Metall väsib, plastik samuti. Ja kõik ongi kinni selles, kuda paadikest kasutada ja kui vana see ujuvvahend on.

Aga eks ma nüüd püüan selle Busteriga Mitte uppuda.
Siiani pole Kere keevitatud ja ahteri pole läbi defformeerunud, see eest on miile piisavalt ja paat vee/jää peal ka käinud.:)

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 16:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Leidsin just postkastist värske Kippari, kus päris palju alu paatidest juttu. Muuhulgas on ära toodud Busterite tootmisarv - ca 80000. Mõningast kogemust meestel võiks siiski olla :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 16:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Olles nüüd viimaste trendidega kursis, siis kulude optimiseerimine on igalpoolt jutuks ja trend on viia tootmine ja remont lahku.

Siit pigem tunne, et saaks kiiremini - odavamalt võib Konrkeetne avariine isend olla remondid "nn" tehase järelvalve all. Ehkki tulemus ei olnud just kõige sobivam. Samas oli ju ka tehnigu hind vastav.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 17:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Päris huvitav jutulõim veereb :D Oleks ma algaja paadihuviline, siis ei julgeks ma vast mingi paadiga enam mere ligi minna. Näe - Titanic läks ka ju põhja.

Ma arvan, et loo moraal on selles - ei tea mina, mida tegi minu paadi soomlasest esimene omanik sellega, et see lõpuks katki läks. Ei tea me ka teiste paatide ajalugu. Fakt on, et kõik, mis liigub, see kulub. Ei eelda me ju keegi, et 10a vanal auto lähiajal šarniiri vahetust ei nõua. Teeme ära ja elu läheb edasi. Kasutatud asju ostes tuleb uurida - milline on hooldusajalugu ja mida on tehtud. Siit võib järeldada, et millal ise käed õliseks saad.

Nägin eile tuliuut remondiootel paati, mida mingi transamees oli väärkohelnud. Mis või kes on nüüd süüdi - kas kehv konstrui (ei kannatanudki ühest knaabist üles tõsta) või loll kasutaja?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 17:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 281
Siit tulebki välja see meie turu väiksus ja mõtlevate inimeste vähesus, mistõttu üks kontekstist välja rebitud mõne korüfee sõnavõtt võib päris suure bisnese tuksi keerata, sest ega oma arvamust enamikel tulevastel paadiomanikel veel ei ole(pole ka kusagilt mingeid kogemusi ammutada). Aga siiski on täiesti õige, et Mark oma tähelepanekuid teistega jagab, ükskõik mida keegi sellest ka ei järeldaks. Pildid räägivad enda eest.
Ilmselt remondivariant a ehk pragu kinni keevitada on väga mitu korda odavam, kui terve paat seibideks võtta ja asja õigesti teha. Kui aga tegemist oli garantiiga, mitte lihtsalt omaniku sooviga lekkest vabaneda, siis näitab see juba natukene suhtumist.
Kui palju need paadid muidu sõitnud olid ja millistes tingimustes?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 17:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 281
Ok, Muhv jõudis juba vahepeal enamvähem selgust luua paadi vanuse ja selgusetu ajaloo kohta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 17:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Ikkagi ma ei karda alumiinium paati omada, peale selliste vigade ilmsiks tulekut, pigem kardan jätkuvalt selle plasti pehmenemist, kõdunemist. EI tundu eriti usaldusväärne ka see vaiguga plätsimine.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 169 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group