Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 169 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 19:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 281
Ega see klaasplast ka nüüd normaalse omaniku käes kuhugi ei mädane. Probleem tekib, kui ei viitsi pealmisi kihte hooldada ja lõpuks vesi omatahtsi klaasis ringi rändama hakkab. Seda soodustavad ka igasugused vigastused ja nendele mittereageerimine. Igasugused praod ja mikropraod ja delaminatsioonid tekivad peamiselt viletsast toestamisest treilerdamisel, igasugustest avariidest ja lõpuks ka liiga pehmest kerest(kas materjalid on valed, vähe, viletsad või on jäikust tõstvaid struktuure liiga vähe või on need liiga pehmed) ja lihtsalt viletsast tööst(lõikad mingit paneeli lahti ja avastad, et vahu ja laminaadi vahel on lihtsalt suures osas õhk. Ehk keegi võis ju "võileiva" tugevusarvutuse kunagi teha ja kõik väga õigesti dimensioneerida, aga tootmispraak muudab detaili pehmeks ja nõrgaks). Teine võimalus on, et vett saades mädaneb "võileiva" sees mingi puitmaterjalist täitekiht ära. Aga ikkagi ei ole asi klaasplastis kui materjalis, vaid vales hoolduses ja kasutuses. Ei tasu unustada, et komposiidil on ka väga palju plusse alumiiniumiga võrreldes, lihtsalt tuleb igaks otstarbeks õige paat valida.
Mõlemast materjalist paatide remontimiseks on ikkagi ennekõike vaja pealehakkamist ja paremat ning vasakut kätt. Klaasplasti remont on tegelikult lihtne, kui oled seda korra näinud. Kindlasti mitte keerulisem, kui alumiiniumit keevitada ja mõlke välja taguda. Meil siin on väikelaevade omamine peamiselt rikaste ja ilusate hobi, mistõttu on ka paadiremondi hinnad sellised, et peaksid piiratud eelarve korral elementaarsete oskuste omandamist soosima.
Siinse teema mõte ilmselt ei ole kedagi hirmutada tavalise alumiiniumpaadi ostumõtteid matma, sest paraku on ta tõesti hooldusvabam ja kivikindlam. Samuti ei taha vast keegi ütelda, et Buster on vilets paat, sest selle hinna eest on ta üks paremaid valikuid. Lihtsalt vahest tuleb ka alumiiniumpaati remontida, kui ta just Marki ehitatud ei ole :lol: Nagu tuleb vahest ka klaasplastist paati remontida ja isegi puust ja rauast laevu vahest remonditakse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 19:39 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Mul Lutsi kere remondiga klaasplasti kogemus, ei jäänud need vaigud pidama ja pehmeks läks ära ikkagi see asi.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 20:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Hmm... Ma ei väida mitte seda et buster oleks vilets paat vaid seda, et selle paadiga lainetes paugutada ei maksa. Vigastused ise ei teki üleöö vaid aja jooksul nagu väsimusvead ikka ja esmatekkest hakkab asi progresseeruva kiirusega arenema. Läheb nagu särgil nööbil...tirrrrr... eksole, lihtsalt pikema aja jooksul. Ma ei usu, et keegi garantiiajal asja nii kaugele saaks kui tegu ei ole just teraskannikate ja raudhammastega reederiga :P

Mis nüüd, Muhv, seda saadud mittepõdemise soovitust puudutab... Kas Sa arhitektina soovitaksid mõnele sõbrale, et ära põe selle purunenud katusefermi pärast, pane lekkele tükk tõrvapaberit peale ja kõik on ilus ? Ma kahtlen väääääga sügavalt, et Sa isegi võhivõõrale sellist soovitust riskiks anda :) Situatsioon on ju täpipealt sama, lihtsalt ühel juhul võib katus kaela sadada ja teisel juhul kindel põrand jalge alt ära vajuda.

No ja kolmandaks ei ole keegi meist eksimatu. Olen ka ühes meie tehtud paadis mõranenud ribiõmblust kohanud. Küsimus on lihtsalt selles, et mida sellise teadmisega pihta hakata. Mina muutsin tehnoloogiat ja mure murtud. Töömahtu lisandus pisut juurde.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 22:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Ma ei usu, et keegi garantiiajal asja nii kaugele saaks kui tegu ei ole just teraskannikate ja raudhammastega reederiga :P


Teades lugusid, mida rääkisid asjaosalised, siis on Eesti ka üks paat esimese 4 tunniga Tallinna lahel ribadeks paugutatud. Garantii ??!??!

Seepärast just jutt ongi, et ei saa liigitada saast ja emexisse ...
Mina püüan oma ujuvvahendit kasutada loogikaga, et mul on teda homme ka vaja ja koju tahaks kuivalt.
Toimib.

_________________
Leiutaja.


Viimati muutis Peeter Ude, Esmaspäev, 14 Jaan 2013 11:46, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Jaan 2013 23:39 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 281
No tegelikult oleks normaalne, et ühte veesõidukit ei ole võimalik nelja tunniga ribadeks paugutada ilma ekstreemsustesse kaldumata, ehk sellistes oludes nagu temaga sõita kannatab, peaks ta ka sõita kannatama. Vist. Või teisipidi peaks äkki tõdema, et päris vinge alus, kui sellistes(millistes?) oludes inimesed kaldale tagasi tõi?
Ma siin vaatan praegu Dakari rallit ja mõtlen, et kui mõni tsikkel või auto kusagil ära kooleb, siis kas see on mingigi näitaja millestki? Äkki on üleüldse millegi kohta arvamuse avaldamine vale, kui pole teada objektiivne tõde(kasvõi arvutuslik)? Äkki võib ka muidugi ... jnejne :lol:

Aga see on Peetri poolt ilmselt kõige õigem mõte, et kasutage asju sihtotstarbeliselt ja hoidke neid, mida peab hoidma. Kui ei saa/oska/taha hoida, siis ostke millegi muu arvelt neid, mida ei pea hoidma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Jaan 2013 11:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
No normaalne on ikka see, et rahaahnuses ei hakka oma tootele omadusi juurde rääkima vaid seletad ausalt ära mida võib ja mida mitte. Ma olen ka Eestis sattunud aastaid tagasi ühe müügimehe peale kes rippuva sahtliga kliendile parasjagu rääkis kuidas ta eelmisel päeval just selle paadiga neljameetrise lainega punn põhjas mööda Läänemerd paugutas. No ma ei hakanud vahele segama, et ma samal päeval ja samal kellaajal samas loodetuules 8m paadiga Saaremaalt Piritale sõitsin ja mu veeliinist 1,5m kõrgusel olevate silmade vaateväljast ei kadunud horisont hetkekski .... 4 meetrit my ass :P :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Jaan 2013 13:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Reinz kirjutas:
Mul Lutsi kere remondiga klaasplasti kogemus, ei jäänud need vaigud pidama ja pehmeks läks ära ikkagi see asi.


Midagi läks siis väga valesti, detailidesse laskumine pole siin teemas kohane. Lugejatel aga ei tasuks klaasplasti kohta üldistusi selle väite põhjal tegema hakata.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Jaan 2013 14:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mark, mul jäi kunagi plastist Meretähekesega ARKi minemine pooleli, kuna üks agar kummipaadimüüja oli suutnud viimasel hetkel kliendile selgeks teha, et ainus paat, mis ÜLDSE pinnal püsib on kummipaat :D

Täna mõtlen ma, et ainus paat üldse millega mul elus sõit katki on jäänud on kummipaat. 12m RIB ja Viinistu kaist väljaturrituv metallitükk ei sobinud kuidagi kokku. Plastpaat oleks saanud kriimu, plekkpaat ei sedagi.

Teisisõnu - igale ühele oma.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 14 Jaan 2013 16:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Meerschwein kirjutas:
Reinz kirjutas:
Mul Lutsi kere remondiga klaasplasti kogemus, ei jäänud need vaigud pidama ja pehmeks läks ära ikkagi see asi.


Midagi läks siis väga valesti, detailidesse laskumine pole siin teemas kohane. Lugejatel aga ei tasuks klaasplasti kohta üldistusi selle väite põhjal tegema hakata.


Pealmise teki ja alumise vanni allapööratud serv oli lahti. Panime poldid suurte seibidega ka alla, et kihte kohakuti hoiaks ja siis selle renni põhjast tõime kaarega üle teki pinnale, kuid kinni see ei jäänud. ALt oli puhastatud, kõdunenud klaasriie välja lõigutud.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Jaan 2013 21:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Aga kas alul neid mikro pragusid ei võiks avastada näiteks sedasi, kui lasta kere seestpoolt vett täis õhtus avadest, kui vesi sisse läheb, peaks välja ka tulema ja nagunii vihmaga on ju tegelikult alus täis sadanud, kui paar nädalat lageda taeva all seisab?

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Jaan 2013 22:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Reinz kirjutas:
kui vesi sisse läheb, peaks välja ka tulema ja nagunii vihmaga on ju tegelikult alus täis sadanud, kui paar nädalat lageda taeva all seisab?


Et siis füüsika reeglid ?
Nuh, et saaks sama rõhu mis staatiliselt vees seisval objektil tekkib, peaksid paadi kuival veeliinini ära täitma.
Ehk siis vees lihtsalt seisev alu kere, oma pragudest ei pruugi grammigi immitseda.. Samas ma tahan näha seda , kes oma paadi tahaks koormata 2-3 või enama tonni veega, mis sinna paati sisse mahub.:D

Samas, kui nüüd meenutada, siis enamik paate lekib just sõites... Sest tekkib ju rõhk...pinnale, mis paati veest välja surub.. + Liikumise kiirus.

Seega tõenäoliselt alu paadil sa vihmaveega, immitsevaid lekke kohti ei diagnoosi. Seetõttu ka keeviste kontrolliks ammu ammu juba teisi meetodeid kasutati.. Petrool yhelepoole kere ja kriidivesi teisele poole, kust aga kollaseks muutus , sealt Lekkis keevis, kere... :D

_________________
Leiutaja.


Viimati muutis Peeter Ude, Pühapäev, 20 Jaan 2013 23:00, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Jaan 2013 22:59 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Ma ükskord kogemata treilatasin paadi Talnast koju, kui oli seal paar nädalat lageda taeva all seisnud paduvihmade käes. Läks meelest ära põhja punn lahti keerata enne sõidu alustamist, koju jõudes tundus kummaline, et miks treila nii sügavad jäljed muru sisse vajutab :roll: Kui järgi mõelda, siis pidurdamisel oli tunda sellist kummalist loksumist.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Jaan 2013 07:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Reinz kirjutas:
järgi mõelda, siis pidurdamisel oli tunda sellist kummalist loksumist.


Ja siis räägitakse urisevalt masinate suutlikusest/maks-lubatust ja lubade vajalikkusest.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Jaan 2013 08:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Reinz kirjutas:
nagunii vihmaga on ju tegelikult alus täis sadanud, kui paar nädalat lageda taeva all seisab?


Ouch! Isetühjenevaks tituleeritud paadil sellist asja küll ei tohi olla, et seisab vihma käes ja sajab täis. Midagi on mäda. Isetühjenev paat peab saama kasvõi aastaid väljas seista ja pilss peab tolmama.

Muidu Muhvi paati sai küll seespidiselt katsetatud justnimelt niimoodi veega täites ja välja tekkisid ilusad joonekesed. Sellise katsetamisega peab olema ülimalt ettevaatlik, iga paat ei pruugi seda katset üle elada.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Jaan 2013 08:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Sellise katsetamisega peab olema ülimalt ettevaatlik, iga paat ei pruugi seda katset üle elada.


Et Busterit julged nii katsetada, kuid Vector seda üle ei elaks.:(

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 169 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group