Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 66 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Talvel merel(e)
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 21:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Otsustades ühe pildi peale tulnud tagasiside põhjal, (telefonitsi, meilitsi kui ka siin foorumis) jääb vägisi mulje, et talv ei ole siinmail veel põhjus paadi veest välja tõstmiseks. Julgesin seetõttu taas uue teema teha, et saaksime kõik omi kogemusi jagada. Moderaatoriks sobiks ilmselt Peeter Ude, kes oma Busteriga töötab viimasel ajal Klaipedas jäämurdjana :D

Lisan siia "Laeva nimi" teemast tulnud küsimusele vastuse:

Fuego kirjutas:
Kas sel mootoril sellistes oludes miskit puruks ei külmunud?


Pilt

Üldiselt on meie paadid kõvemast puust (metallist) kui kaptenid seal peal :D

Toodud pildil on viimasest sõidust möödunud 3 päeva. Ahtrist loksus peale kerge sadamasisene laine. Õhutemperatuur -11 kraadi.

Mootori jääst vabastamine oli suht lihtne. Mootor käima (termostaat ei ava veeringi päris pikka aega). Heitgaasid väljuvad jala kaudu. Sissejäätunud rooli ja trimmisüsteemi vabastamine oli keerukam. Väikse haamriga toksides sai ca 30min jooksul suurema osa jääst ära. Seejärel oli mootor juba piisavalt soojenenud ja enamus mootori ümber olevast jääst kukkus ise ära. Rooli hüdraulika toksisin puhtaks - tööosad vabastasin kaimehelt saadud liitri kuuma veega. Veel 20 min toksimist ja ka trimm töötas piisaval määral. Ning seejärel - merele! Suur veering avanes ja kontrollaugust hakkas vett tulema kaabli kaugusel sadamast.

Jäätunud otste lahti sorimine on omaette teema. 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 21:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Jäistel slippidel toimetamiseks on Peeter andnud mulle paar asjalikku nippi:
1. Alati püüa slip võimalikult puhtaks saada
2. Osaliselt annab jääd slipilt sulatada pumbates slipile merevett
3. Liivakott on kallis vara - see tasub auto rataste alla laiali puistata, enne kui koormaga merre oled libisenud :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 04 Jaan 2013 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kui haagisel tugiratas on, saab viimases hädas jätta auto üles, tasase osa peale ja haagise vintsi abil vette sõidutada. Siis tuleb ainult vahepeal otstega mässata, ehk haagis pika otsaga auto külge kinnitada ja seeläbi vabanenud vintsiga paat vette lasta/välja tõmmata. Siis jälle vintsi konks auto külge ja vändates mäest üles. Sõitmine haagis otsaga auto sabas võib vähemalt üksinda tegutsedes ohtlik olla, sest haagist, millel paat peal, otsaga ilma kontrollita tirides saab selle kerge vaevaga külili ja siis jama kui palju.

Kui vints auto ninas, on muidugi kergem seda protseduuri sooritada, sest haagise vintsi pole siis vaja kasutada.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 15:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Kas Talvel-merel-kasutajale sisemootoriga alus toimekam poleks?

Peeter Ude hardcore-kasutajana ilmselt oskab kommenteerida.
Sisepäramootori kahjuks muidugi räägib suurem müra.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 16:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Mul oli üleeile see teema just üleval. Sisepäramootori kahjuks räägib tegelikult ka hind, aga see kõik ei ole talvise kasutuse puhul üldse määrav. Määrav on aga asjaolu, et kui päramootor valgub seiskamise järgselt veest tühjaks, siis sisepäramootor seda ei tee. Järelikult saame öelda, et sisepäramootori kasutamiseks talvel peame masinaruumi kogu aeg kütma. Või siis mootorile ja veetorustikule peale iga kasutust kuivenduse tegema. See on üksjagu askeldamist kui just kuivenduskohti ise kraanidega ei varusta näiteks. Aga ka sel juhul pead mingi aja mootori otsas ja vahel turnima ja kopsikuga askeldama või siis vee pilssi laskma jne. Ühesõnaga mina jõudsin järeldusele, et päramootor on talveks parem kui sisepära. Kõige parem oleks muidugi sisemootor ja traditsiooniline võlliliin. Seejuures peaks mootoril olema kiilujahutus ja kuiv väljalase.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 17:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Nojah - päramootori vaieldamatu leivanumber on lisaks madalas vees sõitmine. Nö piknikureisidel on sellest kõvasti abi ja ega tegelikut talvel ka kui navigatsioonimärgistus on välja võetud ja sa pead kõrva järgi sadamasuud otsima (nii Kuivastus kui Virtsus olen see sügis-talv kivides käinud)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 18:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
Muhv kirjutas:
Nojah - päramootori vaieldamatu leivanumber on lisaks madalas vees sõitmine. Nö piknikureisidel on sellest kõvasti abi ja ega tegelikut talvel ka kui navigatsioonimärgistus on välja võetud ja sa pead kõrva järgi sadamasuud otsima (nii Kuivastus kui Virtsus olen see sügis-talv kivides käinud)


Selle peale ei oska kohe midagi kosta


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 18:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tõsi. Madala vee jaoks ei ole midagi paremat kui päramootor. Eriti hea on kui on päramootor ja vööripõtkur. Siis võid kasvõi kraavis sõita kuna asjaolu, et tilt asendis mootoriga halveneb juhitavus, ei morjenda enam mitte üks raas. Lisandub ka võimekus sadamas peaaegu külg ees sõita.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 18:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
rekkamees kirjutas:
Kui haagisel tugiratas on, saab viimases hädas jätta auto üles, tasase osa peale ja haagise vintsi abil vette sõidutada. Siis tuleb ainult vahepeal otstega mässata, ehk haagis pika otsaga auto külge kinnitada ja seeläbi vabanenud vintsiga paat vette lasta/välja tõmmata.


Ja Raskema paadiga, siis juhtub nii nagu multifilmis...
Pidurid on talvel nii kui nii kinni külmunud.

Lasete paadi ja haagise vette ja haakelt maha ajades, paat oma raskusega vajutab Haagise diisli üles... Haagis stardib, pidurid peal kaldteelt ülesse ja paat kukub veeskamise ajal slipile ja haagis tuleb kolinal kallakutpidi selga, sest haagiste pidurid tagurpidi ei hoia ...
Loomulikult on ka variant uputada haagis "Silmini", kuid siis saate õhtul koju sõites põlevaid pidureid näha. Sest vees ligunenud piduritrossid külmuvad ja pidurid jäävad peale.

Seega suvised trikid esiveolistega veeskamisel, ei ole talvel proovimiseks.

Piduri soendusega haagist olen ise ainult ühte näinud.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 18:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Vöörivint on lahe, aga kas keegi teab kuidas see jääsupis käitub? Paikneb see ju alla 9m paadil tavaliselt kuskil 30-40cm sügavusel, kuhu asjaolude kokkulangemisel vabalt jäätükke võib sattuda.

Üks asi veel, mida jää ohustab on trimmilabad ja nende silindrid. Seetõttu tagurdamine supis on sihuke "keel keset suud" tegevus.


Viimati muutis Muhv, Laupäev, 05 Jaan 2013 18:58, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 18:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Soetasin poest küttekaabli 2meetrit ja 50 W - Hind ajas muidugi nutma.
Prooviks, Panin selle rooli hüdrosilindri voolikute külge ja saba lasin rõngana mootri kokpitti. Tulemus oli hea, ka -15 oli rool üli kerge ja toimis.
Sinna kuhu tavaliselt kõik külmub ja jäätub oli Jää mure kadunud.... Ja kokpit peaaegu kuiv.
Tavaliselt külmuvad need kaks voolikut tavaliselt sinna kinni ja lõhub silindri juurest ära, kui rooli poordi keerad.
Sõites tõmbab tuul ahterpeegi juurest vee pritsmed mootori peale ja ette.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 18:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Jäistel slippidel toimetamiseks on Peeter andnud mulle paar asjalikku nippi:
1. Alati püüa slip võimalikult puhtaks saada
2. Osaliselt annab jääd slipilt sulatada pumbates slipile merevett
3. Liivakott on kallis vara - see tasub auto rataste alla laiali puistata, enne kui koormaga merre oled libisenud :wink:


Osaliselt annab jääd slipilt sulatada pumbates slipile merevett --
See toimib kui kõva tuult pole ja temp üle -4 on ... Siis kannatab slipi täiesti puhtaks pesta ...

Teinekord on lihtsalt mereääres seda jäätavat uduvihma tulnud ja 2-3 sm jääd kaldteel.. vesi lahti ja ilm talutav...
Jääd Kangi/kirvega raiiudes, ei saavuta kunagi puhast ja pidavat tulemust ja ... Metsik füüsiline tagumine... :D

Ja sellele samusele, märjale slipile tuleks nüüd visata liiva kergel peale ja ongi liivapaber mis ideaalselt peab... Isegi kui alt uuesti ära külmub...:D

Ja kui siis haagise välja tirid ja vesi sattub slipile... Viska uuesti liiva...
See jää liiv mis tekkib peab veel kõige paremini.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 19:14 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Sisemootoriga toimetamine on tunduvalt kergem. Väike soojapuhur mootoriruumi (vastavalt ruumi suurusele sobib näiteks ka Defa eelsoenduse salongipuhur) ning ongi valmis, ettevaatusabinõuna tasub enne igat kaatri juurest lahkumist ka vesijahutus tosooliga konserveerida.

Jääsupis sõitmine on muidugi teine teema. Kui ikka veevõtuavasse tõmbab tüki korralikult ette, siis on mõneks hetkeks natukene kehvasti. Ses osas on päramootor lollikindlam. Omaette (ja olude sunnil ka äraproovitud) teema on veel jääsupis sõukruvi asemel jetiga sõitmine...

Aastavahetuse võtsime vastu Pedassaarel. Ilmastikuolud olid igati meremehe-sõbralikud ning sõiduriistaks väike rib, mille sai saarel kaldale võimaliku tormi eest varjule tõmmata.

Kokkuvõtteks: Tasub ikka tehnikat valida vastavalt ilmastikuoludele...

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
h2kristo kirjutas:
Sisemootoriga toimetamine on tunduvalt kergem. Väike soojapuhur mootoriruumi (vastavalt ruumi suurusele sobib näiteks ka Defa eelsoenduse salongipuhur) ning ongi valmis, ettevaatusabinõuna tasub enne igat kaatri juurest lahkumist ka vesijahutus tosooliga konserveerida.


Siin ongi see millele ma viitan, et päramootori puhul jätad mootori seisma, paned süütevõtme taskusse ja lahkud. Sisemootori puhul hakkad kõige leebemal puhul mingeid pikendusi lahti rullima ja midaiganes. Hindu elektribörsil peab ka pidevalt jägima, eksole. Konserveerimisest ma parem ei hakka rääkimagi, seda ei saa üldse võtme taskussepistmisega võrrelda :D

Kas keegi on äkki proovinud või tahaks katsetada päramootori trimmi ja rooli jms pritsimist mingi keemiaga mis jääeemaldust vajaduse korral lihtsustaks?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Jaan 2013 19:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Muhv kirjutas:
Vöörivint on lahe, aga kas keegi teab kuidas see jääsupis käitub?


Tõepoolest, unustasin hetkeks talvise vaatenurga. Jääsupis ma vöörivinti parem üldse ei puutukski. Pakun, et 90% tõenäosusega oleks ( tavaliselt) plastmasspropeller paari vurina järel tükkideks.
Lahendus on muidugi sarnane tõsistel tööpaatidel kasutatavaga: tunneli avaustele ribid ette, et suuremad jäätükid läbi ei saaks. Aga plastpropelleri puhul või piisav olla ka väike tükk mis kiilub end propatipu ja tunneli vahele ja ongi kõik. Nii et mõistlik oleks pigem kaitse välja võtta, et hajameelsusest kangi ei tõmbaks.
Lihtsalt arvamus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 66 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group