Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 15:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Tänapäeval saab ka Eestis freesida kohe negatiiv vorm täpsusega 0,02mm. Pole mõtet kvalifitseeritud inimtööjõule palk+riigimaksud maksta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 16:43 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
madis16 kirjutas:
Tänapäeval saab ka Eestis freesida kohe negatiiv vorm täpsusega 0,02mm. Pole mõtet kvalifitseeritud inimtööjõule palk+riigimaksud maksta.

Kas see peen frees teeb seda kõike puhta ilma rahata?
Ja mis sellel tolle ägeda selli paadipõhjaga pistmist on? Freesib sama kujuga vormi välja, teeb uue põhja ja kleebib puitpõhja külge?

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 17:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Adolf kirjutas:
Ja mis sellel tolle ägeda selli paadipõhjaga pistmist on? Freesib sama kujuga vormi välja, teeb uue põhja ja kleebib puitpõhja külge?

Jämedalt võttes oleks see võimalik.
Aga nüüd klinkerplangutusega põhja ja plastikuga katmise juurde tagasi. Ei mäleta, millisel messil ja mis aastal sai põhjalikumalt uuritud sel ajal Soome kiireimat klinker-lappajat. Soomlased kutsuvad siis fiskari ja rootslased snipa. Sellel on tõesti allpool veeliini põhi plastiga kaetud aga: see on siledaks tehtud ja klinkerplangutuse ehituslikust eripärast tingitu mitte kõige parem hüdrodünaamiline kuju muudetud! (Veneen pohjarakenne on tyyppiä "Sipoon" mallia, erikoistehty ja vahvistettu metallipalkeilla.) Arvata on, et seda ei tehtud niisama. OK, eesmärk oli muidugi kiirus aga kui juba suur töö ette võtta, siis tasub natuke ka kiiruse/ökonoomsuse peale mõelda. Ehk kui aluspind ajada siledaks või võimalikult siledaks (lihvides libamisi maha teravad lauaservad), saab juba oluliselt paremini/kvaliteetsemalt lamineerida, põhja takistus väheneb, kiirus tõuseb jne. Lihtsalt "suvalises" kohas paadi põhi kalli raha eest üle plödistada - milleks? Saab korraks natuke tugevam, aastake ei leki ka ja siis võib juhtuda, et 2-3 aasta peale jaanitule pole paadiga enam midagi teha. See kehtib siis vaid veeliinini lamineerimise kohta.
Lius plödistati ju pool-surnud lappajad üleni üle, et viimased kalurid saaks veel paar aastat sõita. Mingist uuest paadist oluliselt väiksema summaga pikendati nende agooniat mõned aastad, millega teeniti tagasi rohkem.
Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 17:39 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 370
Asukoht: Võru
No see viimane Priidu pandud link tegi kohe tuju heaks. Krt, lappajaga 40 sõlme on ikka väga kõva saavutus. Ja muidugi tegelaste töökoda on täpselt selline nagu peab :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 18:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Mehed-mehed, kus te sel soomlaste paadil seda klinkerplangutust näete? :x
Tüüpiline sileplank ehk karveelpaat ju:
http://www.friddemartin.net/fanny/IMG_3600.html
http://www.friddemartin.net/fanny/IMG_3633.html

Eneseharimine on ka vanas eas kasulik:
http://lepo.it.da.ut.ee/~margek/Merendu ... loogia.pdf

Koolituse eest seekord üle 500 euriku võtma ei hakka :P, tooge täna õhtuks ära.
:wink:

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 19:24 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Ma arvan, et alustama peaks tegelikult sellest, et natuke lahti kirjutama, mida on soov saada. Lihtsalt servi natuke maha käiates, sisenurkadesse mõned ämbrid klaaspahtlit, hunnik matti rulliga selga, pärast relakaga suurem läbu maha(võib ka peel-plyga siledamaks seda asja ajada vms välja mõtelda), paks kiht topparit selga, see enamvähem siledaks lihvida jne stiilis haltuurat tehes pole see midagi keerulist. Mis selle mõte on, on omaette küsimus :roll: Nagu Priit ütles, siis tegemise jaoks oleks normaalne paat korralikult kuivatada, puhastada, ca 15C ja piisavalt ruumi paadi all. Seda 10cm kaupa kindlasti lamineerima ei pea, aga halbade nurkade all lamineerides on vaigust tühjaks jooksmise või lahti kukkumise oht reaalne. Eks professionaalidel ole ka selles suhtes omad nipid ning tuleb ka sobiv vaik valida :wink:
Soovitan kontakteeruda Pärnu kandi meestega, neist on seal enamik mõne lappaja kallal vägivalda tarvitanud :lol:
Äkki oleks mõistlik lasta paat mõnel spetsialistil üle vaadata ja selgeks teha tegelik olukord, kui seda veel pole tehtud? Taastatud puulaev on igas mõttes väärtuslikum kui kodukootud hübriid või üleüldse igasugused tänapäevased plastkäkid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 20:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
flm kirjutas:
Seda 10cm kaupa kindlasti lamineerima ei pea, aga halbade nurkade all lamineerides on vaigust tühjaks jooksmise või lahti kukkumise oht reaalne. Eks professionaalidel ole ka selles suhtes omad nipid ning tuleb ka sobiv vaik valida :wink:

Flm, vaik vaiguks, paned 2% asemel suvalisele odavale Hiina "meele" 2,5% ja ei jõua rullidagi ;) Ning "pimedas" tehes ole nii proff kui tahes, villid jäävad sisse nii paljude ja pikkusega teravate sisenurkade tegemisel igal juhul!
Pigem on sellise ülimadala paadi puhul probleem justnimelt iseenda liikuvus põhja all. Gravitatsioon ei vaeva vaid vaiku aga ka iseennast, käsi ja kõike muud. Tõstad meetri kõrgusele, siis saab midagigi juba teha.

Aga ühes asjas ei ole ma Sinuga üldse nõus: taastatud ehk siis vanakooli kombel remonditud puulaev ei ole väärtuslikum, kui moodsate tehnoloogiatega taastatud puulaev. Miskit pole teha, epoksiidid on tulnud, et jäädavalt jääda puulaevandusse. Ning siis ei ole enam vahet, on epoksiidile sisse "segatud" veel ka klaasmatt, kevlar vms!
Absoluutselt selgelt on Sanderi Tangaroa nüüd ja praegu moodsate tehnoloogiate ja materjalidega taastatuna parem, kui 1953 verfist väljudes!
Klaasriie, epoksiidid jne:
Pilt
Karavellina kleebitud lamellid on epo:
Pilt
Kogu veeliini alune osa värvkate on "puhas epo":
Pilt
Pilsis tinamenniku asemel õige pilsivärv, mis on moodne keemia:
Pilt
Aktripeegli vaakumiga katmine on ka 100% epopõhine kleepimine ja ülimoodne tehnoloogia:
Pilt
On ju igal juhul parem ja väärtuslikum?
Pilt

Tõrvata ju võib ja teatud stiilipuhtuse jaoks on see alternatiiv igal juhul aga puulaeval tasub siiski vähemalt veeliinist allpool olev osa ikka moodsate ja kestvate lahendustega teha ;) Folks kui klassijaht on erand, kuigi ise oleks hea meelega Skandaali ka alt siledaks teinud ning epo+kevlariga veetihestanud/jäigastanud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 00:46 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Kõvendi kogus oleneb suuresti temperatuurist, kogusest(millises nõus see on) ja enda liigutamiskiirusest. 2% või 2.5%., suurt vahet pole. Ka selle kõige odavama sinise hiina vaigu puhul.
Teravate nurkade rulliga lamineerimine ongi porno ja selle vastu aitab kõige paremini teravate nurkade kaotamine. Vastavalt raadiustega mängimisele, kasutatavatele materjalidele ja rullimisele tuleb ka lõpptulemus.
Selles suhtes olen Sinuga täiesti nõus, et liimide ja värvide maailm on kõvasti edasi arenenud ja tänasel päeval puupaati tehes või taastades oleks mõistlik paljudes kohtades ka tänapäevast keemiat kasutada, mis õigesti tehes pikendab ilmselt oluliselt kasutusiga ja vähendab hooldusvajadust. Aga ma ei näe ka probleemi, kui eesmärk on kasutada ajastule kohaseid materjale. Kui seda õigesti teha ja luua kasutuskõlbulik lõpptulemus, siis annab see asjale täiesti teise väärtuse.
Oma jutuga mõtlesin pigem seda, et selline poolenisti klaasriidega üle plätserdatud asi ei oma vähemalt minu silmis enam erilist väärtust. Tänapäevaste plastkäkkide all mõtlesin üldisemalt kõike polüestervaigust, klaariidest ja gelcoatist kräppi, mida vähempakkumise teel igast august välja voolab. Komposiit on huvitav tehnoloogia, aga minu silmis muutub huvitavaks alles siis, kui teha seda võimalusi kasutades($$$) parima tulemuse nimel, mitte odavuse pärast. Võibolla on mul lihtsalt selline periood, et haisust, tolmust ja sügelevast nahast on siiber, mistõttu ka sellest kraamist tehtud paadid hetkel eriti ei sümpatiseeri :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 08:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
flm kirjutas:
Oma jutuga mõtlesin pigem seda, et selline poolenisti klaasriidega üle plätserdatud asi ei oma vähemalt minu silmis enam erilist väärtust. Komposiit on huvitav tehnoloogia, aga minu silmis muutub huvitavaks alles siis, kui teha seda võimalusi kasutades($$$) parima tulemuse nimel, mitte odavuse pärast.

Aamen selle peale ;) Muidugi oleme me nüüd vastu teemaalgataja soovi Ta totaalselt ära ehmatanud aga mis teha: vähemalt kipperlaste jaoks pole olnud kunagi eesmärk vähempakkumiste teel sitta või ebakvaliteetset tööd pakkuda. Mistahes töö eesmärk veepeal liikuva suhtes saab olla vaid see, et "endal poleks häbi". Ja mõnikord võib selleks ollagi tõdemus: "ära tee mitte midagi!" sest see ei tasu ennast kuidagi ja kunagi ära. Või "kui teed, tee väga korralikult = suhteliselt suure raha eest!". Kahjuks siin ei kõlba õpetaja Lauri elutarkus Tootsile...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 09:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
lepa26-l kena figuuri ja näojoontega paat ju! Ja kirjutas ka, et paat pole võpsikus. Mees lihtsalt lühikese jutuga, muud midagi.
Nüüd teeb selle töö keegi soomlane ilmselt ... :?

Jah-noh, oleks pidanud olema teemas Turuplats aga on teemas Kaatrid ja ... miilitsad oleme või? Tuhhh-tuhhh-tuhhh, tratatataaa, põmaki, trrrrrrt, põmaki...

Ps. Ei tunne teemaalgatajat, püüan olla objektiivne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 09:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Marlene kirjutas:
Mees lihtsalt lühikese jutuga, muud midagi.
Nüüd teeb selle töö keegi soomlane ilmselt ... :?

Lühikese jutuga või mitte aga kui olla lühikese jutuga, peaks suutma ennast nende väheste sõnadega täpselt väljendada!!! Praegu on lepa26 väga lolli mulje jätnud - sorry! Isegi oleme viisakalt käitunud või mis???

Mida arvata, kui Sina või mina teeks sellise "suunatud" teema a'la vabakaubanduse alla:
"Isand Muhv, tee meile midagi katusega, kuhugi kohta. Sellist asja ei taha ja ka koht on hoopis teine aga tegelikult ma tean ise, mida ja kuhu ma üldse tahan... ja ütle hind teadmata asja teadmata kohta tegemisele, soovitatavalt koos KOV'i lubade ja muuga? 1 toru, 10 lauda ja 2 eterniiti minu poolt."
Tegelikult mõtlesin kauni arhitektuurse lahendusega jahikantslile a'la Albu valda meie kaasiku serva.

Juba mõiste "soome" on nii sigasuur ja on ikka tohutu vahe, asub see paat Helsinkis või Inaris.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 12:08 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Kui tellija ei oska seletada, mida ta tahab ja mida teha tuleb, siis on lihtsam ilmselt selline pakkumine, et 15-20 euri tunnis mehe kohta kätte+laevapiletid+küte+elemenetaarne elamine(pesemise võimalus) ja sadamas kohtume. Pärast laeva kõrval arutame 15-20 euri tunnis, et mida võiks teha ja saaks teha ja mida peaks tegema, et saaks teha jne.
Priit siin kusagil eespool vihjas ka, et töötamise juures on lisaks konkreetsele tööülesandele olulised ka tingimused. Kuivas, hästi varustatud ja korralikult valgustatud, ventileeritud ja stabiilse temperatuuriga tootmishoones midagi ehitada on hoopis teine asi, kui kusagil tundras mäkaiverit mängida.
Pigem on selle teemaarenduse mõte siin mõned näpunäited tellijatele, et mingeid reaalseid pakkumisi saada, mitte nutt, et töö on ülemäära raske ja hakkama ei saaks. Lihtsalt enamik tegijaid on kevade lähenedes niigi hõivatud ja ajad aina kiiremaks lähevad, mistõttu on raske leida normaalset brigaadi, kes viitsiks mõtteid lugeda ja tellijalt infot välja kangutada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 13:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
flm kirjutas:
...et töötamise juures on lisaks konkreetsele tööülesandele olulised ka tingimused. Kuivas, hästi varustatud ja korralikult valgustatud, ventileeritud ja stabiilse temperatuuriga tootmishoones midagi ehitada on hoopis teine asi, kui kusagil tundras mäkaiverit mängida.
Pigem on selle teemaarenduse mõte siin mõned näpunäited tellijatele, et mingeid reaalseid pakkumisi saada, mitte nutt, et töö on ülemäära raske ja hakkama ei saaks. Lihtsalt enamik tegijaid on kevade lähenedes niigi hõivatud ja ajad aina kiiremaks lähevad, mistõttu on raske leida normaalset brigaadi, kes viitsiks mõtteid lugeda ja tellijalt infot välja kangutada.

Mul just eile potsatas postkasti ühe merehuvilise (kes kindlasti ka kipperit loeb) iimeil, mis käib küll hoopis teistsuguste sõiduvahendite kohta ;) Kuid sisu on põhimõtteliselt sama:
Tsiteeri:
kuid ära ta vist ehmatasin. et siis tead kui pärast kommentaare tulema jälle hakkab. vötsin veerandi vörra tasu alla (nö tavalise ront-peolimu tasemele). alla selle ei anna minna. tahtsid vaid rollsi. tavaline eesti case. tahetakse turu parimat. aga hinda ikka turu kehvemat. sooja aega on paraku vaid 12 nädalat seega iga päev on arvel.


Rolls-Royce'i ei saa Dacia rendihinnaga. Ja tundras mägiaivarit tehes ei saa sa kvaliteetruumides saavutatavat kvaliteeti, kuigi hind võib olla sama või "tehases" tehes isegi odavam. Kuna ongi see 12 nädalat, siis nii juhtubki, et Väin tuleb poole sõidu pealt sisse aga kaks meest riputavad alles kahele jahile kiilusid alla... Samas ei taipa keegi sügisel "ärgata". Lõppeks on siiski võimalik ka soojad ruumid leida - Eestis see kahjuks midagi meeldivalt odavat küll ei tähenda :( Või tuleb tõdeda, et üks hooaeg jääb vahele või väga lühikeseks, sest kesiganes leiab aega mingit erakorralist ja suurt tööd ette võtta a'la juuli lõpust alates.
See kevad paistab põhjategijatele üldse karm tulema kui selline jama õues veel paar nädalat jätkub. Peebuste pole "taadile" korralikult obrokit maksnud... pritsib imelikke temperatuurinäite ;) Hetkel paistab ju nii, et 01.05 pole tegu mitte purjejahtide hooaja avavõistlusega vaid võib tulla jääpurjekate hooaja lõpuvõistlus.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 20:05 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Õndsal rubla ajal, kui midagi polnud saada, liimisime üle ühe vana klinkerpaadi, et seda vettpidavaks ja purjetamise tarvis tugevamaks saada. Katusetõrvajate klaasriie, jumal teab kust pärit vaik ja Standardist arvatavasti varastatud MEK (kõvendi) läksid loosi. Pintslite ja värvirullidega läbi ussi m-i tehtud laminaati jäi muidugi hulgaliselt õhumulle.Aga põhja ei vajunud!

Olen hiljem näinud ka,kuidas vana "tammitroolari" üle liimitakse. Üheks töövõtteks oli esimeste matikihtide kere külge vasknaeltega naelutamine, et lahti ei lööks.Üldse peab silmas pidama, et kui sellise paadiga kuskile kaisse paned, võibki uus"nahk" puu küljest lahti lüüa ja siis ei aita muu, kui uuesti teha. Sest sinna vahele läheb vesi ja keeldub täiesti mõistetamatu jonnakusega ise välja tulemast.

Veel- vana paadi üle liimimisel, et kasutusiga veidi pikendada,peab silmas pidama, et kui puitu on üritatud kakskümmend aastat värnitsa tüüpi rasvaste asjadega niiskuse eest kaitsta, siis põlüestervaiguga liimitav klaasmatt või riie ei pruugi üldse kinni jääda. igasugu määrdeõlid, vesi, nafta jne halvendavad oluliselt kvaliteeti.
Üks üldine viga, mis tehakse- topeltkogus kõvendit ei asenda sooja tuba või sooja suve.Üle nelja protsendi on ebanormaalne ja 7 prossa võib üldse asja kihva keerata, kui õieti mäletan.1,5...2,5..normaalne.

Iseasi on, kui tööpaat kohe uuena üle liimitakse, kalarannas harrastati seda enne firma sulgemist tihtipeale. Siis oligi nii, et peale lendas "brigada uh", naised rullisid, kaks matsi kerisid matirulli lahti, nad ei viitsinud seda tükkideks lõigata, ja üks tüüp muudkui segas vaigu sisse kõvendit. midagi sellist vist isand Lepa silmas pidas. Klaasriie ja vaik tema poolt- matiga on klinkrit üle lamineerida raske, klaasriidega veel oluliselt raskem.

ja veel-sellise paadi müügiväärtus on nii ja naa. Ostjal jääb ikka kahtlus, et mingit poolmäda asja üritatakse varjata. Hoopis teine asi on, kui epo baasil materjalidega remonditakse vana, kuid väärtuslik veesõiduk. nii, nagu seda on tehtud vanade Draakon klassi jahtidega Kalevi töökojas Pirital.Või nagu siin piltidel näha oli. Nendega purjetavad ka siniverelised...palju aastaid.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 02 Apr 2013 21:53 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 278
Selle mek-iga on jah nii, et mõistlik on mängida 2% kandis. Üleliigne mek paneb küll vaigu kiiremini kõvenema, kompenseerib natuke temperatuuri jne, aga samas mõjutab ka komposiidi tugevust. Ühelt poolt ei jõua võibolla korralikult õhku välja rullida vms, aga teiselt poolt jääb vaigu keemiline koostis protsentuaalselt erinev(tundub rabedam, kui kogused lähevad suureks) ja kõige olulisem on, et mek on seotud ka suuresti osmoosiga, ehk mida vähem, seda parem. Liiga eksotermiline reaktsioon põhjustab ka igasuguseid äratõmbeid, pingeid ja tühimikke jne. Teiselt poolt tehakse käsitsi polüestriga ikkagi suures osas sellist asja, mille puhul on asjad üledimensioneeritud, kasutatakse suures osas matti, vaigu ja kiu suhe on lootusetult metsas ja ka osmoos on praktikas nagunii õigeid meetmeid rakendamata suht vältimatu jne, mistõttu ei mõõda seda tootja poolt soovitatud % väga täpselt praktiliselt keegi ja kõik käib tunde järgi. Reaktsioon sõltub lisaks %, temperatuurile, niiskus%, segamisele, nõu kujule ja vaigu kogusele ka konkreetsetest kasutada olevatest vaikudest/kõvenditest ja nende vanusest. Aga ma ei tea, kuda see kõik tegelikult võiks olla seotud selle vaese puulaevaga.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group