Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Puupaadile veealune osa klaasplastist - ootan pakkumisi
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Mär 2013 14:40 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 31 Jaan 2004 11:32
Postitusi: 7
Heippa,kas siin oleks inimesi kes teeke puupaadile veealuse osa klaas plastist,vaik+riie+vajalikud asjad minupoolt,paat asub soomes mul ja ööbimine ka minupoolt, järgi jääb ainult töö,kui palju raha eest keegi selle ära teeb ootan pakkumisi, paadi pikkus 10,3 m Laius 3,4 m ja laudis klinker


Manused:
paat 2.jpg
paat 2.jpg [ 78.22 KB | Vaadatud 4174 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Mär 2013 17:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Need asjad tehakse ikka niimoodi, et terve kere, mitte üksi veealune osa.Töömaht sõltub oluliselt sellest, mis seisus see kere on, kas ta on vanast värvist ja saastast juba puhtaks kraabitud? Selles asendis, mis ta seal on keset heinamaad on väga raske töötada, tuleks küljeli lasta, ni et kiil maast lahti ja siis teine parras.
Pead arvestama sellega, et selline üle liimimine pikendab paadi kasutusiga 10-15 aastat, ja siis pole enam midagi remontida, see on lõplik.Iseasi oleks epoga.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Mär 2013 20:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Toivo kirjutas:
Need asjad tehakse ikka niimoodi, et terve kere, mitte üksi veealune osa.Töömaht sõltub oluliselt sellest, mis seisus see kere on, kas ta on vanast värvist ja saastast juba puhtaks kraabitud? Selles asendis, mis ta seal on keset heinamaad on väga raske töötada, tuleks küljeli lasta, ni et kiil maast lahti ja siis teine parras.
Pead arvestama sellega, et selline üle liimimine pikendab paadi kasutusiga 10-15 aastat, ja siis pole enam midagi remontida, see on lõplik.Iseasi oleks epoga.

Toivol tõsi taga. No väga põhimõtteliselt saab ka kuni veeliinini vettpidavalt teha aga see on paras "keberniit". Mina küsiks pigem nii: kas põhjalaudis on nii mäda või on lihtsalt lekk suur? OK, mäda laudise puhul ei ole vist tõesti nii suurel puutööl mõtet ja paadi kasutusea pikendamiseks üle lamineerida tundub mõistlik. Aga selline paat kaalub julge 2+tonni ning selle pööramine/väänamine ei ole just lihtne. See pole raudlaev, mida pane küljele seisma ja midagi ei juhtu. Mingiks mõistlikuks tööks tuleks see paat kõigepealt paariks kuuks kuiva siseruumi saada, siis liigse raskuse eemaldamisega (mootor jms raske kola) kergendda ja siis võiks mõelda läbi kuivanud puidu peale keemia panemise.

Jälle: olles samas mõõtkavas paadi põhja ja pardadid epoga silunud, siis see pole just lihtne, kiire ega odav ettevõtmine! Aga see oli peaaegu iseaalsetes oludes! Soe, kuiv, mõnus, lahe kaader, IGA mõeldav tööriist oli olemas, betoonpõrand "ferrariga" sõitmiseks jne. Panin ikka isuga aga üle 6 tunni päevas selili keemiaga põhja all tööd ei tee. Töötunde tuli ikka päris palju kokku, lisaks peesse keeratud randmed. Eelmine suvi tuli halva üllatusena teisel samasuurel jahil rõvemürgi alt välja liivapritsiauklik laminaat ehk kogu 34-jalase jahi põhja lauspahteldus ja mitmekordne lihvimine FestTooli parima saadaoleva aparaadiga. Kahe mitte kõige nõrgema mehega 2 nädalat pikkade tööpäevadega...

Seega ma julgeks väita, et puhtalt töörahas hakkame rääkima summadest, mis algavad 2500 eur. See on mistahes moodi sellise suurusega paadi põhja korralik veetihestamine. Kui leida lihtsam lahendus a'la pole mäda, klinkrivahed puhtaks kraapida, Sika vahele jne, siis on kiirem ja sellejagu ka odavam. Kuid ükstapuha kõik muu, kus tuleb lõputult selili maas keemiaga plödistada, seda lihvida jne - alla 2,5Keuri ei hakka isegi mõtlema. See on reaalsus. Muul puhul tuleb ise teha, mis pole ka üldse keeruline ;) Sest paadi mistahes kujul ehitamine ei ole siiski tavalise ehitusyrjo tase - seal peaks ikka teadmisi paadiehitusets ka olema. Lisaks oskustele ja kogemustele, mis siis kokku maksabki.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 31 Mär 2013 11:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Seega ma julgeks väita, et puhtalt töörahas hakkame rääkima summadest, mis algavad 2500 eur.


Ei saa mainimata jätta, et sellise raha eest saab tööjõu kes mingeid aruandeblankette ei täida ja töökeskkonna ning töövahendite pärast liisingutega ei suhtle ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 31 Mär 2013 12:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
PriitV kirjutas:
Seega ma julgeks väita, et puhtalt töörahas hakkame rääkima summadest, mis algavad 2500 eur.


Ei saa mainimata jätta, et sellise raha eest saab tööjõu kes mingeid aruandeblankette ei täida ja töökeskkonna ning töövahendite pärast liisingutega ei suhtle ;)

Nii on. See on abistamine "inimeselt inimesele", kus riigimaksud palgalt (ehk see raha, millest makstakse) on juba tasutud. Täiesti seaduskuulekas käitumine.
Kui selline töö võtta ette ärilises plaanis - odavam on kohe uus paat osta. Nii suure klinkerplangutusega paadi põhja tegemine veetihedaks on ikka väga suur ettevõtmine. Aga paat on siiski veel sellises mõõdus, nagu ka ksf!Seafishi uus iludus, kus ühe-mehe-mõistus asjast veel üle käib. Lihtsalt ajafaktor on a'la 5-meetrisest sõudekast kordades pikem.

Ega ilmaasjata "läänes" müüdavatel veesõidukitel ei rõhutata kuulutuses osmosis-treatment ja üldse põhjatööde aega: see on igal pool väga kallis (teenus)töö! Skandinaavlased on seda teinud rohkem ise, sest paadid on paljudel ju 5-6 kuud kuival maal ja aega jagub. Pluss paljud platsid on neile peaaegu tasuta ning vanakoolimeestel oskused ka olemas. Euroopas on ka staapliplatsid nii kallid, et seal pole tegelastel ei aega ja muidugi ka oskuseid (kätetud, nagu nad üldiselt on) 2-3 kuud oma 35+ jalga paatide põhjasid iga õhtu 2-3 tundi nühkida.

Näiteks tegi Robert Sant Carlesis novembrikuise kohaliku hapukurgihooja tõelise sooduspakkumise raudlaeva põhjatöödele summas 14 000 EUR. See sisaldas ka 32 anoodi vahetamist (vist oli selline number neid kokku) aga oma pikkuse kohta ei olnud selle kolaka veealune osa üldse väga suur. Pluss raudkere liivapritsimine on lihtne ja ohutu, ei vaja pärast pahteldamist ega midagi. Lihtsalt kata kinni ja kasuta paar päeva kompressorit. Seal sees siis anoodide hind + 64 X lõige + 64 X säristamine. Anoodid olid tegelikult 2000, seda ma mäletan ka, sest vahendasin kogu "majapidamist".
Hiljem tehti selline töö meile naabriks toodud kolaka kaatri juures ja raudoksiidiga puhastamien käis kibekähku aga kaua seda pärast siluti, lihviti ja värviti ning palju see maksis, Robert ei ütelnud isegi purjus peaga öösel diskoteegis ;) Uskuge: PALJU!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 09:12 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 31 Jaan 2004 11:32
Postitusi: 7
Heh,veealust osa on tehtud korduvalt klaasiga üle ja 20 aastat ja pole grammigi veel lahti tulnud kuskilt. ja paadil ei ole lauad mädad kuskilt,väga korralikud lauad ja paat ei ole võpsikus nagu pildilt näha,see vana pilt. ja siiski tehti sellest pakkumiste panemisest järjekordselt mingi arutlus forum,mida ei ole palutud,olen ise kursis kuidas asjad käivad ei palunud arutada vaid pakkumisi,ja summasid ,ei ole vahet palju maksab vaid kes mis raha eest teeb on küsimus !!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 09:13 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 31 Jaan 2004 11:32
Postitusi: 7
veealust osa on siis tehtud teistel paatidel millel tean 20 aastat ja on kestnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 10:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
lepa26 kirjutas:
Heh,veealust osa on tehtud korduvalt klaasiga üle ja 20 aastat ja pole grammigi veel lahti tulnud kuskilt. ja paadil ei ole lauad mädad kuskilt,väga korralikud lauad ja paat ei ole võpsikus nagu pildilt näha,see vana pilt. ja siiski tehti sellest pakkumiste panemisest järjekordselt mingi arutlus forum,mida ei ole palutud,olen ise kursis kuidas asjad käivad ei palunud arutada vaid pakkumisi,ja summasid ,ei ole vahet palju maksab vaid kes mis raha eest teeb on küsimus !!!


Midagi pole teha, JÄLLE peab PriitV olema konkreetne: esiteks tegid oma teema alajaotusse, mis üldiselt EI OLE äri ega rahaliste pakkumiste küsimise jaoks mõeldud. Selleks on TURUPLATS!!! Seega keerame Inu teema täpseölt sinna suunda, kuhu ISE tahame! On nii? Toivo, Mark ja mina eeldame siinses alajaotuses sellist lugulaulu ja lukuaugupilti vaadates, et küsitakse nõu. Seda Sa vist said, või mis? Panin SUlle ka kergelt foorumi reeglitega vastuollu mineva orienteeruva summapakkumise ka.
Järgmine asi: sõltumata, et osad siin kunstneerudega püüavad foorumist lugeda, siis vähemalt sedasorti küsimiste jaoks tuleks teha HETKEOLUKORRAST mitmed suured ja kvaliteetsed pildid ja panna need üles. Mis me peame olema hiromandid??? Õpeta nagu oma last...
... ja seoses sellega lisandub juba õpetajatasu 500 eur ehk hetkepakkumine on juba 3000 eur. Kui ikka mees nii täpselt ise teab, siis lehvita sajaseid - jube keeruline on sedaosorti meestele tööd teha, päris tihti tekib tunne, et seo kinni või viska üle kaiserva "jahtuma", kuniks töö tehtud saab.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 11:10 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 31 Jaan 2004 11:32
Postitusi: 7
priit mine maga kaineks,sa ei saa kohe mitte aru,et see ei ole arutlus teema vaid töö pakkumine ja oma kommentaarid jäta endale või helista 56788660


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 13:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
lepa26 kirjutas:
priit mine maga kaineks,sa ei saa kohe mitte aru,et see ei ole arutlus teema vaid töö pakkumine ja oma kommentaarid jäta endale või helista 56788660
Õli tulle valades kommenteerin omalt poolt, et pakkumise oled Sa ju saanud. :twisted:

Kui Sa oled riskikapitalist ja otsid odavat ning head pakkumist, siis võimalikke tegijaid otsi kuskilt koolipingist või muust maailmast irdunud, aga muidu asjatundlike vanaisade hoole alt. Need, kes kipperi foorumi üles leidnud on, teavad ka oma väärtust.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 13:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mina olen vägagi kaine!
Turuplats: Väikelaevandusega seotud kauba või teenuse ost, müük, vahetus; otsi või paku kohta meeskonnas.
Kaatrid ja mootorpaadid: Mudelid - kogemused, head ja vead, tehnika ja varustus.
Meistrimees - kui alus on ellingus või dokis: Viited abistavatele allikatele, foorumlaste näpunäited paadiehituseks ja remonttöödeks.

Hetkel on see teema ikka absoluutselt vales alajaotuses. Turuplatsi all võiks veel aru saada, et pannakse VAID mingi lambinumber, mis on veel omakorda tambovi koefitsendiga läbi ka korrutatud.
Kuna teema on praegu siin, kus ta täpselt on, siis jääme sedasorti paatide heade/vigade juurde. Ja hindame, KUIDAS saaks neid parandada.
Siis võime tõsta sama teema meistrimehe alla ja kirjeldada täpselt, kuidas seda peaks tegema, et saaks õige ja hea.

Hetkel on mulle absoluutselt arusaamatu, MIDA ja millise kvaliteediga üldse tahetakse??? Kas soov on saada üleplökerdatud Lappaja, kelluga peale loobitud "plastitöö" a'la 30 kihti põrandavärvi segatuna marliga või korralik ja kestev lahendus? Ükstapuha, kes või kuskohast Sulle helistab või sedasama teemat loeb, küsib kohe esimese asjana sama!
OK, variant 2. on see: 500 eur, annan konto numbri ja tulen(me) vaatame asja oma silmaga üle. Võtan "brigaada Uhh!" kokku ja asi see pisike Soome tripp siis teha pole. Pildistame üles, torgime läbi, hindame olukorra ära ja teeme kalkulatsiooni. Kui Sa ei taha, et Sulle siin foorumis TASUTA head nõu antakse, võime seda muidugi ka kohapeal teha: õpetamistasu on järgmine 500 eurot!

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Esmaspäev, 01 Apr 2013 14:18, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 14:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Põdrastanis on neid ainult veealuse osa ületegemisega paate näha olnud küll. Aga enamus olid minu mäletamist mööda sileplangutusega. Klinkerplangutuse puhul näed roppu vaeva, et tulemus korralik saaks. Lihtsam juba terve kere väljast üle teha.
Alustaks ehk küsimusest, et miks üldse kiuga üle teha? Kui lauad veel kõvad, siis on korralik tõrvamine ja värvimine puidule kasulikumad.
Selle juraka põhjapindala on vähemasti 2 korda suurem kui folkboodil. Arvestades, mis vaeva hooletusse jäetud folkari kere sõidukorda viimiseks näha tuleb, pole siin pakutud summad sugugi liiast.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 14:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Veemees kirjutas:
Selle juraka põhjapindala on vähemasti 2 korda suurem kui folkboodil. Arvestades, mis vaeva hooletusse jäetud folkari kere sõidukorda viimiseks näha tuleb, pole siin pakutud summad sugugi liiast.

Need on üldse miinimumsummad, kui täpne olla. Sedasorti klinkerjurakate suurim "vaenlane" on vana hea gravitatsioon. Põhimõtteliselt ei olegi võimalik soovitud lahendusega väga head tööd ilma kere kummuli keeramata teha. Kui, siis 10-15 cm kaupa lamineerides, et raskusjõud veel vedelat massi lahti ei kisuks ning sinnn sisse õhutühimikke ei jääks. Midagi jääb ni itehes igal juhul, seega on vaja vahepeal "villid" lahti käiata ja veel üle lamineerida. Kõike sedat uleb teha seliliasendis VÕI tuleks see kere tõsta 1 meetri kõrgusele. Siis säilub liikuvus kere all. Ega ma ilmaasjata ei öelnud, et toda alutraali tegin "ferrari" pealt. Ja põhi pole kaugeltki hea või sile: ka see koll tulnuks esimese ajana kummuli keerata, kui tahta tõesti tehasekvaliteedis siledat põhja vene militaristide poolt kividesse räigelt mõlgitu asemel.

Tahad inimesele midagi soovitada stiilis "et mõtle enne seitse korda ja siis lõika" aga jälle ei sobi? Vanameister Toivo alustas ilusti ja rahulikult seletades, ka ei sobinud. Aga mulle meeldivad sellised ärid, kus saab üles pakkuda ;) Uus pakkumine: 5000 eur. Sulas. Garantiita.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 14:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Veemees kirjutas:
Põdrastanis on neid ainult veealuse osa ületegemisega paate näha olnud küll. Aga enamus olid minu mäletamist mööda sileplangutusega. Klinkerplangutuse puhul näed roppu vaeva, et tulemus korralik saaks. Lihtsam juba terve kere väljast üle teha.
Alustaks ehk küsimusest, et miks üldse kiuga üle teha? Kui lauad veel kõvad, siis on korralik tõrvamine ja värvimine puidule kasulikumad.
Selle juraka põhjapindala on vähemasti 2 korda suurem kui folkboodil. Arvestades, mis vaeva hooletusse jäetud folkari kere sõidukorda viimiseks näha tuleb, pole siin pakutud summad sugugi liiast.


Mul seisab kodus üks sealtmaalt toodud 5,5m mootorpaadi kere, mis klinkerplangutusega ja paksult vaigu ja riidega üle tehtud. Kuigi töö on vägagi korralik, on puuosade seisukord selline, et jõe peal võid pulli tegemas käia, aga suuremast veekogust hoia heaga eemale. Ostsin, kuna oksjoni lõpphind kujunes odavamaks, kui peal oleva varustuse hind ja Soomes oli tol korral niikuinii vaja käia.

Hinnanguline arvamus on, et selle paadi katmise töö ja materjalikulu on olnud umbes pool uue vastava suurusega kere omast. Seda kinnitab 1-2cm paks klaasplastikiht, mis on tulnud ikka korralikult kinni rullida. Pärast veel pardaliistu, kiiluraua jms uuesti kere külge aretamine.

Kui mind just jõe peale mineku vaimustus ei taba, saab sellest paadist lillepeenar.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Apr 2013 15:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
rekkamees kirjutas:
Kuigi töö on vägagi korralik, on puuosade seisukord selline, et jõe peal võid pulli tegemas käia, aga suuremast veekogust hoia heaga eemale. Seda kinnitab 1-2cm paks klaasplastikiht, mis on tulnud ikka korralikult kinni rullida.
Kui mind just jõe peale mineku vaimustus ei taba, saab sellest paadist lillepeenar.


Võta seda plastikut kui vormi. Puidu saab seest minema peletada aga õige paadi vorm/kuju ju säilub. Sinna sisse saab lisakihid koos kaarte või vaheseinadega lamineerida ja uue paadi teha. Hoiad lihtsalt kokku staapli ehituse ja plangutuse raha ning mingi hulga riide/vaigu kulu. Pluss projekti raha, kui just jooniseid tasuta ei saaks. Midagi samasugust saad teha, nagu too meistrimees Dean alates lk.7. Lihtsalt pead vahepeal, kui kere juba jäik, ette võtma välisparraste peenlihvimise, et jõuda peale poleerimist ilusa "kaubandusliku" välimuseni ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: rye ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group