Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mootorpaadiga sõitmine
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 14:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Noh, alguseks kohe tunnistan, et olen seda vaid mõned korrad proovinud. Mööda siledat vett tuisata on ju päris lõbus, aga niipea kui natukegi lainet on hakkavad jamad peale. No ei ole mugav, kui peab koguaeg kõhulihastega magu kinni hoidma, et teine pärasoolikasse ei kukuks. Umb sama, kui veoautokross. Lisaks muidugi ka kogu aeg pisuke hirm teise mehe paadi põhi vastu vett lõhki lüüa.

Kõigil proovitud paatidel on olnud kaalu seal pisut alla tonni, plastkere, kabiin, pikkus miski 6 - 8 m, juhitavad trimmiplaadid, mootor alla 100hj, max kiirus siledal veel ~25kt. Eks ma ole trimmiga igatpidi vigurdanud, aga ikka juba suht pisukese lainekesega (nt Peipsil) hakkab see jube vastik kolkimine pihta. Kas ma ei oska või on minu füüsis lihtsalt nõrk? Ei olegi ette nähtud glissis sõita?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 15:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 861
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
See Peipsi kolkis hullemini, kui merel. Peipsil oligi kolks kolksu otsa, aga merel sai maandumise ja järgmise õhkutõusu vahel hingata ;)

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 15:46 
Foorumil
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Pole just mingi suurem spets, aga suurema lainega on 2 varianti, kas päris aeglaselt, või siis täie vaardiga (õige kiiruse saavutamiseni ikka paar pauku tuleb üle elada). Sai paar aastat tagasi sama "probleemiga" maadelda ja lõpuks peale mitmeid katseid tuli tõdeda, et varem julgust lihtsalt vähe oli, nii kui paugutama hjakkas siis pigem sai hoogu maha võetud selmet hoopis juurde panna :) Paadist oleneb ka palju, esimest korda Silveri seeria paadiga sõitsin siis kukkus karp lahti -nii sujuv oli sõit ja seda ka päris suure lainega.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 16:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
no see on küll nüüd purje meeste teema :)

aga eks selle kaatriga ikka peksab küll ja siin on ainuke ravi- tervam kiil ja suurem mass.

küll nüüd viimane ei päästa alati- merel on ju lainepikkus erinev sõltuvalt tuulest ja päevast- tuleb valida õige kiirus siis kui glissis aga see ei aita alati.

Ma ütlen ikka, et kas plekk või 2m lainet siis hakkab looma... kõik mis vahepeale jääb on kundede hirmutamiseks!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 17:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Nipid on:

1) Füüsikaseadusi eirata ei ole võimalik, ära kasutada aga küll :)
2) Õige kiirus, sõltuvalt midapidi ja mis suunas laines, puhtalt katsetuse värk ja ja nii iga kord. Ja on tõesti nii, et tihti tuleb kiiruse mahavõtmise asemel seda hoopis lisada, et paat poole lennu pealt lihtsalt lainepõhja alla ei matsataks hoo lõppemise pärast.
3) Õige mootori trimm. Jälle pead sõidu pealt lihtsalt parima ja ka ohutuima võimaliku otsima
4) Ka mootorpaadiga ei pea alati otsekurssi märgile võtma, mõnikord on kavalam paar haaki sisse loovida ja lainet viiliti võtta selmet otse kümnesse pekselda ;)
5) Teravam põhi toob omad plussid kuid kuna paadiehitus on kompromisside kunst, siis ei pääse ka miinustest. Lõppudelõpuks on kõik loodusseaduste järgi tasakaalus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Juul 2013 17:58 
Foorumil
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
See suurem mass ei pruugi eriti aidata, mul paadi massiks just kaalutud ca 1,8t ja ei tee see sõitu kuidagi mugavamaks, kui mõnel sügava V-kerega kergel paadil(nagu Silver on).

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Juul 2013 09:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Massi ei saa eraldiseisvana vaadelda. Kõik on omavahel seotud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Juul 2013 13:59 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 28 Veebr 2006 09:52
Postitusi: 56
Peipsi laine on jah, väga huvitav, eriti lämmijärvel... Olen proovinud (15 aasta jooksul) erinevaid paate, enamus olid vene toodang. Ainus alus millega oli hea liigelda on Amuur tonnise koormaga :evil:

Praegu käin kodus(Piirissaarel) suht harva seega kasutan Dnepri 40+hj, kõige sügavama põhjaga vene paat(vist).

Kui masu vahepeal uksele ei koputa jälle, teen edasi oma väikse unistuse, mis on projekteeritud Aasovi mere jaoks, kus on sama "lühike" laine nagu Peipsil.

Lisan ka linki projektiga(vene keeles), kui keegi veel soovib ehitada...
http://katera.ru/files/magazines/214/154-157.pdf


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 29 Juul 2013 16:15 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Peipsi järve laia osa sügavus on sõites kajaloodi järgi ca 8-10 meetrit, ei näe tegelikult vahet nt Väinamerega. Minuarust küsimus selles, et teatud tuulesuunaga on seal mitukümmend kilomeetrit lagedat vett, mis tähendab (erinevalt nt Väinamerest), et lainel on aega kõrgust koguda ja sama tuulega on seal laine lihtsalt kõrgem.

Soome lahega (mis mõõdus on rohkem Peipsi laia osa kanti) ei saa võrrelda, seal sügavused sootuks suuremad.

Olen Peipsil sõitnud nüüdseks 4 suve.
Sügava V-põhjaga paat on abiks. Näites siis 4m Avon Searider RIB 50 hj päramootoriga. Olen teinud võidu kohalike Baylineri vendadega ja sõltumata nende suuremast kiirusest vaikses vees jäänud tavaliselt peale, sest võidab see, kes kauem sadulas püsib :lol:

Tsiteeri:
Ainus alus millega oli hea liigelda on Amuur tonnise koormaga


Liiga lameda põhjaga (selles osas, mis kiirel käigul veele toetub). Mida lamedam põhi ahtriosas, seda rohkem raputab, kuid seda suurem kiirus väikses vees (märgav pind väiksem). Liiga lame ahter on enamike vene paatide probleem - tõsi, põhjuseks pole mitte rumalad laevaehitusinsenerid (need olid NSVL-s täiesti tasemel), vaid saadaolevate mootorite nõrk jõudlus (ilmselt sügava V-põhjaga oleks probleem mosse mootoriga Amuuri gliseerima saada).

See on pikem teema, aga laevaehitusteooria järgi on praktiliselt kõik vene paadid oma standardkonfis alamotoriseeritud isegi oma lameda põhja kohta, "aken" gliseerimise alguse kiiruse ja tippkiiruse vahel on väga väike. See tingib mootori rohke kasutamise suurtel tuuridel ja kogu värgi lühikese eluea. Kruisida mingitel keskmisel pööretel nii nõrkade mootoritega ei saa, alus vajub poolglisseerivaks, mis toob kaasa tuntava kiiruse languse (takistus kasvab) ja mitte nii väga suure kütte kokkuhoiu sõidukilomeetri kohta.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group