Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Krõm 4 kere
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Aug 2013 15:29 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 02 Nov 2010 00:26
Postitusi: 13
Tere,

Olen pikka aega mõelnud paadi soetamisest. Kuna ise olen restaureerimisega tegelev ehitusinsener, kes poisikesena ehitas Pioneeride palees lendavaid lennukimudeleid, siis ei tundu ka ehitamise mõte utoopiline. Kuldses börsis jäi silma selline kere http://www.kuldnebors.ee/search/veesoidukid/mootorpaadid-ja-kaatrid/plastikkaater/search.mec?pob_post_id=25207793&pob_action=show_post&pob_cat_id=10719&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=et Tundub, et tegemist on sisuliselt "kere kujulise plastik toorikuga" millega on palju tööd ning kõik mis jääb sissepoole kere väliskuju tuleb uuesti rajada. Pildilt paistab ka, et sellega on kivi otsa sõidetud. Endale tundub see kere olevat sobilik rannikumerel liikumiseks. Kategooria võiks olla silma järgi C. Mida arvavad kogenumad inimesed selle kere hetke jääkväärtusest, seda nii rahaliselt kui tehniliselt? Kõhutunne ütleb, et seda hinda peaks saama maha tingida. Usun, et ei ole eriline probleem ka ahtripeegel rippmootori jaoks ümber ehitada ning üldiselt oleks seda kere restaureerides võimalus ehitada valmis paat mis vastab sisustuselt ja pealisehitiselt enda soovidele ja vajadustele, mis on ju hea.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Aug 2013 07:46 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 282
Ise ehitamine on väga äge, aga raha juurde pannes saad kellegi komplektse, toimiva ja merekindla aluse. Ma ei tea küll su vabaaja ressursi aga arvan, et selline toorik toimivaks ja ilusaks paadiks saada kulub u. neli - viissada tundi tõsist tööd ja mitte vähe raha.
Ma pole küll eriline paadikere insener aga selle "panniga" ma küll karvasema vee peal meelsasti ei sõidaks. Eriti lame ahter on tingitud ilmselt nõrkadest nõukogude mootoritest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Aug 2013 09:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Erik78 kirjutas:
Ma pole küll eriline paadikere insener aga selle "panniga" ma küll karvasema vee peal meelsasti ei sõidaks. Eriti lame ahter on tingitud ilmselt nõrkadest nõukogude mootoritest.

Ei erine see Krõm-4 kuidagi oma lääne analoogidest, egas siis nõukogude-Ukraina laevaehitusinsenerid polnud kehvemad, kui lääne omad. Pigem isegi targemad mõnikord harva... sest enamus neist pääses ligi sõjalisele tellimusele, mis andis metsiku teaduspotensiaali taha. See oli asi, mis enamusel suvalistel tuntud nimedel puudus täielikult.
Krõm on toodetud Fedossija laevaehitustehases "Склопластик" ja venelaste endi väitel kereliselt väga õnnestunud, Volga mootor + jugapaiskur aga totaalne ikaldus. Sestap enamus neid on ammu seismas või ümber ehitatud peravurrile. Selge, et ookeanipaat selline pole aga pole ka meie lähimeri erinev oma oludelt ei Mustast merest ega Venemaa suurtest veehoidlatest ja järvedest, kus peal sõitmiseks ta mõeldud on.

Kui vene keel arusaadav, siis leiab igasugust inffi ka päramootorile ümber ehitamise kohta, peamine võlusõna on "õige different" ehk võimas ja raske mootor tuleb viia ahtripeeglist eemale + trimmilabad. Ehk peale jugapaiskuri avauste kinni lamineerimist muid kere ümberehitustöid teha ei tule, hoopis tekib nii automaatselt juurde ujumisplatform! Pidi "eriti hea" lahendus olema aga selle jaoks on meil spetsialist Mark ju olemas ;) Seega saad päris suure ja mahuka mootorpaadi. Kas selline asi ennast "ära tasub", on absoluutselt teine teema. Kindlasti ei tasu aga on lahe ja metsiku kogemuse andev protsess. Lisaks saad teha täpselt sellise, kuidas ise tahad. Hind: lahuta mõtteliselt maha paberite ja iseehitatu legaliseerimiseks kuluva aja, kütuse jne maksumus ning plastiku kilohind polegi väga hull. Mida rohkem tingid, seda paremaks suhe muutub.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Aug 2013 10:30 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Piltide järgi otsustades on kõik vana ja pude juba välja roogitud ja lõigatud.Nii et tõepoolest saab ehitada oma käe järgi sellise paadi, nagu tahad.Päramootori jaoks tuleb ehitada retsess (see ise tühjaks jooksev vann), ahterpeeglit tugevdada ja siduda see kõik uue põhja talastikuga.Veepaiskaja tunnel muidugi kinni lamineerida.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Aug 2013 19:19 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Sissejuhatuseks tuleks vist mainida, et soovitatud (ja Eestis tihti tehtud) Krõm-4 ehitamine päramootori peale kuuri all pole tegelikult legaalne tegevus, selle teostamine ametliku VTA heakskiiduga on aga samaväärne näiteks sõiduauto rida-4 mootori asendamisega V-8-ga ja selle tegevuse legaliseerimisega ARKis :)

Et praktilist kontrolli asja üle ei ole (paadid ei käi ülevaatusel), on teine teema, see on ka põhjus igasugu tihtipeale küsitava kvaliteediga omaalgatuslikele asjadele 8)

Tegelikult pakub Priit natuke üle, Krõm-4 ainuke töökindel osa ongi see Volga mootor, kere kvaliteet - eriti need 80ndate lõpu tootmisaegade kered (mis meil olevatest rõhuva enamiku moodustavad) ei kannata kriitikat, osmoosimulle saab parandada iga kevad. Krõm'i kere on valmistatud jah miskis Fedossija "numbritehases" ja veepaiskur on toodetud kohas nimega KnAAPO, mis äraseletatuna tähendab Amuuri äärse Komsomolski lennukitehast, mille produktsioon Su-27 hävitajad muidu on.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Aug 2013 23:01 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Are kirjutas:
Tegelikult pakub Priit natuke üle, Krõm-4 ainuke töökindel osa ongi see Volga mootor,


:D Selle lausega on kõik väga tabavalt kokku võetud. Paljud foorumlased on kunagi tegelenud mingi veneaegse plastikpaadi taastamisega. Nii minagi. Tõstke käsi, kes soovib seda tööd veelkord teha. Mina seda rohkem ei soovi. Kuigi ei saa salata- töökogemust tuleb hästi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 14:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Üldiselt võib öelda, et slaavimaalt leiab hüdrodünaamilis pärle küll ja küll kuid väga tihti unustatakse või ei soovita näha tõsiasja, et mis ehitatud jõele, see merel pole kuigi hea jms. Ei peagi olema, sest keegi pole teda varem sinna viia kunagi tahtnudki.

Igasugu odavalt ostetud pruugitud mootorite kasutamisel, aga ka mootorikinnituste jms ümberehitustel ei olegi see asi nii lihtne nagu esmapilgul arvata võiks. Eks sellega on nagu lotovõidugagi: kui sa seda soovid, siis teda kohe mitte ei tule ja samas keegi kuskil saab alati jackpoti. Pidage seda lihtsalt meeles, eksole 8)

Veri ja säärekondid
Pilt

Pilt

Aga läks isegi hästi
Pilt

Antud loos vedas alt küll mootori rooli paller mitte paadi osad, aga võimalusi sama suurejoonelise veresauna korraldamiseks on väheste teadmiste korral piisavalt.

Kui hobujõud juba mängu tulevad, siis on ka paadi ümberehitus võrreldav näiteks auto ümberehitusega. Asja peab tundma, muidu ei pruugi alati hästi minna. Nii kurvad juhused on üliharvad, aga nad on olemas samuti nagu jääpurikaohvrid jms suhteliselt haruldased lood.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Aug 2013 22:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Viking kirjutas:
Are kirjutas:
Tegelikult pakub Priit natuke üle, Krõm-4 ainuke töökindel osa ongi see Volga mootor,


:D Selle lausega on kõik väga tabavalt kokku võetud. Paljud foorumlased on kunagi tegelenud mingi veneaegse plastikpaadi taastamisega. Nii minagi. Tõstke käsi, kes soovib seda tööd veelkord teha. Mina seda rohkem ei soovi. Kuigi ei saa salata- töökogemust tuleb hästi.

Täitsa vabalt tõstan käe, lisaks veel lõputu nõuka maismaatehnika restaureerimine jms. Mina küll ei väida, et ma seda kunagi enam ei tee või et mistahes maal toodetud romu restaureerimine kuidagitmoodi üksteisest erineks. Romu on romu.
Krõm 4 kohta on väidetud, et kereliselt hea ehk sõiduomadused on ok. Äkki tõesti on mõeldud vaid siledavee jõepaadiks? Materjal on raudselt sama, mis Piiteri Mikrotel, vanadel VERFi-Polaristel ehk ehe nõukajama. Aga kõike seda saab parandada. Tegu siiski ju suure paadiga ja kui küsija on insener, siis... annavad kaatrite ehitajad mõned näpunäited, üks muhe juba Mark'ilt tuli, too jalatu versioon ja miks mitte. Seda keret tuleb võtta kui mudelit, kus peale korralikku puhastust ja soolade/villide väljaravimist saab juba hea tooriku. Nii saab osmoosi teke selgeks, võitlus sellega selgeks + kõik muu sinna juurde. Aga kui kere meie rannikumerre ei sobi kohe kuidagi, on vast ikka targem õige toorik muretseda.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 06:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ega ma tegelikult ei öelnud, et see Krõm kohe kindlasti merre ei sobi. Ma lihtsalt ei tea kuhu ta algselt plaanitud on ja vööri vaadates ei saa kindel olla, et just merepaadiga tegu ei olegi. Lihtsalt viitan sellele, et tasub alati ajaloos veidi tuhnida ja algne kasutusviis välja uurida. Jõepaate ärge merele tooge. Need on tavaliselt merel vähemalt väga ebamugavad ja kohati ka ebaturvalised.

Slaavimaades on oskust küll ja ma olen korduvalt olnud rabatud headest omadustest. Hea näide on näiteks Ukrainas projekteeritud ( ja hiljem Rootsis disaineri abiga välimuse ning Alunaudi abiga tootmiskõlbulikkuse saanud ) Fred25. Projekteerija oli teaduste doktori kraadiga. Põhja vaadates olin suht kindel, et sõidab viletsalt ja lainesse asja pole. Tegelikkus on aga see, et sõidab väga hästi ja laines töötab täiesti priimalt. Nikolajev on muidugi ka selline koht kus veesõiduteadust on tehtud väga kaua.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Viimati muutis Mark, Kolmapäev, 21 Aug 2013 07:00, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 06:58 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Mis teema alt motorkast need jala killimise pildid on?

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 07:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Adolf kirjutas:
Mis teema alt motorkast need jala killimise pildid on?


http://forum.motolodka.ru/read.php?f=2& ... 1&t=169911

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: krõm
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 08:56 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Probleemid on ju teada- võimsa ja raske päramootori raskuskese on kõrgel ja kaugel võrreldes sisemootoriga, sestap püstivus ja diferent ahtrisse probleemiks. Kõrget ja rasket kajutit ehitada ei saa. Retsess ja ahtri tugevamaks ehitamine lisab sinna, kuhu vaja pole, veelgi massi.Trimmplaadid ehk osutuvad vajalikuks. Lainetes hüppamiseks on RIBid. Ja nagu mainitud, kõige ebameeldivam töö, vene klaasplasti väljalõikamine juba tehtud!

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 12:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 02 Nov 2010 00:26
Postitusi: 13
Ilusad motivatsiooni tõstvad pildid. Kui ehitada retsess ning sellega ühendatud sisemine karkass, siis vineer koos metalkinnititega on kenasti arvutatav. Samuti mäletan, et TTÜ-s tegeleti ka klaasplasti ja puidu komposiidiga, ehk ka sealt oleks võimalik infot hankida. Kui tõesti peaks juhtuma, et see kere mu õuele jõuab, siis igal juhul tuleb kandev karkass läbi arvutada dünaamilistele koormustele ning koostada tehnilised joonised ning lasta need kogenumatel inimestel üle vaadata. Aga kas võimalikud kulud meelepärased tunduma hakkavad näitab aeg, hetkel kiirustamise tunnet ei ole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 17:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Motivatsioonil pole vaja langeda lasta. Oluline on, et tekiks motivatsioon asju korralikult ja kaalutletult teha ning vajadusel mõne inseneriharidusega sõbra käest juurde küsida kui endal sellist asja ei juhtu kogemata olema :D.

Antud juhuses oli tegu ka mingi löögiga vastu mootorijalga. Võib olla puutüvi vms. Aga paadiehitajad teavad rääkida, et neid suuri päravurre ikka igal aastal kuskil kellegile tuppa vestlema kipub tulema ka. Ja ka väiksed mille pitskruvid end lahti vibravad ei pruugi alati vette kukkuda ja sukelduda, muide. Loomulikult peab ikka halva õnne jackpot olema, et piltidel oleva tulemuseni sattuda. Aga see on võimalik.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Aug 2013 17:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 02 Nov 2010 00:26
Postitusi: 13
Ehitusinseneri haridus on olemas ja kunagi arvutasin läbi praeguse Tallinna Püha Vaimu kiriku torni mis on ilusti püsinud ja kannatas ka hetkeks tõstmise käigus kahest punktist troppamise asemel korraks ühe tropi otsa riputamise aga varutegurid tulid appi. Klaasplast on siiski veel võõras teema aga kindlasti õpitav.

Kahtlusi tekitab ka see, et kui ma võin üsnagi kindlalt loota peale lamineeritavatele klaasriide kihtidele, siis juhul kui olemasolevas keres on sisemiselt kihid lahti, siis neid kohti ei pruugi leida. Betooni mikropragudesse olen injekteerinud 0,2 ja 0,1mm pragude jaoks mõeldud epoksiide aga kas see siin töötaks ei tea. Olemas on endal ka vaakumpump kividetailide sügav infusiooniks silikaatide baasiliste tugevdusvedelikega aga jällegi sellest oleks kasu põhja üle lamineerimisel aga varjatud defektideni see ei jõuaks.

Eel pool toodud praeguse tootja kodulehel on sellel paadil ka rippmootoriga variant mis on arvestatud kuni 110hj. Viimastel aastatel mis on möödunud lubade tegemisest on aga endal sellise mootori soovid kadunud. Paat ei pea hüppama lainetel ning arvan, et 50hj on piisav ning kütusepaagist kostev ahne lurin ei meeldi. Väiksema mootoriga saab ka ilusti ja ökoneemsemalt jõuda sihtpunkti kuid ehitada tuleb siiski arvestades 110hj ja varuga. Kui VTA tahab ümberehitust kooskõlastada, siis kindlasti tuleb ja on mõistlik joonised eelnevalt ka sinna saata ning ehk leiab ka siit jooksvalt tehtud ja planeeritavatele töödele konstruktiivset kriitikat. Klaaskiust kesta sisse uuesti paadi ehitamist on siin foorumis mitmel korral kajastatud ja nõu küsitud.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 21 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group