Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Veebr 2014 23:01 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
kahjuks, see, et mingil teisel paadil 2000hp mootoriga pole, ei tähenda, et sa ise ei saaks SEDA ahtrit 20hp mootoriga murtud.

Mark varasemalt ütles ära juba lahenduse - lamineeri kolmnurk sisse niii, et jõuülekanne läheks pikemalt ette põhja horisontaalpinnale. pildi peal on üks selline juba ka peaaegu et olemas, pontooni lähedal.

Ehk mina teeks 45 kraadise kolmnurga ahtripeeglist põhjale, ülemise otsa paneks võimalikult kõrgele. Ja mootori kinnitusele võimalikult lähedela nii et mootor "jääb nende vahele"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Veebr 2014 23:04 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
probleemiks on kohe ilmselt see plekitükk, kus paadi andmed on peal, aga kui sa teed kolmnurga selle allagi, on parem.

huvi pärast - mis on tootja poolt lubatud max mootorivõimsus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Veebr 2014 23:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Uim põhjaga tasa? Sa jalga lihtsalt sügavamale istutada ei taha? Minul on nibin nabin tasa ja on täitsa olnud hetki, kus tahaks, et jalg oleks sügavamal vees. Teada saab muidugi ainult sõites, kuidas keerates vunkab ja mis kaviteerimine tuleb.

Sa saad ju proovisõitudega teada, mis tulem on. Saad ka terve ahtripeegli järgi ehitada sinna ülespoole..aga kõrgem toetuspunkt võib paati tavakohasest erinevalt käituma ka panna. Lihtsalt põnev mis on praktiline tulemus praeguse lahenduse juures.

Ja PS - kolmnurka ei pea tingimata lamineerima. Kui selline jackplate ise valmis nikerdatud siis teeb vabalt kasvõi toetusraami ja jääb veel pisike ruum kas paagi või... noh, milleiganes jaoks

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Viimati muutis Dillinger, Pühapäev, 09 Veebr 2014 23:12, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Veebr 2014 23:12 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Ma arvan et see konstrui peab sul vasta küll 20 hp mootori all. Tundub üsna tugev. Samas alumiinium pole nii habras materjal ka, et kohe esimese raksuga puruks läheb. Enne purunemist tekivad kindlasti mingid deformatsioonid/praod, mis ette hoiatavad. Mulle tundub, et vahest kiputakse siin foorumis liiga palju targutama mõne lihtsa asja kallal ja kõik tahavad väga targad välja paista :D Ühes teises teemas projekteeriti kümnekesi kuu aega mingit mõttetut polti, viimse molekulini välja. Koomiline lausa lugeda :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 00:03 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
https://www.youtube.com/watch?v=nVE09yyznfc

Targutamine targutamiseks, arvamine, et see vastu peab ei maksa miskit kahjuks.

Kui paat on tehtud 20hp mootorile ja siis mootor üledimensioneerida 2*, siis... edasi mõelge ise ja siis pange see paat üle keskmise laines 2nm kaldast koos lastega ning öelge veel, et keegi targutab.

Kui modifitseerida, siis tasuks tagajärgede üle ka ikkagi järele mõelda või vähemalt 3* üle mõelda, kas ümberehitus on ka ohutu.

jutt, et alumiinium "ei ole nõrk midagi" ja "küll praod näitavad..." khm... vaataks ülireguleeritud eluala lennundus ja mitu lennukit on maha tulnud avastamata pragudega jne?

lõppude lõpuks - peaaegu lõpliku tõe selle kohta, kas sa saad seda jackplate'i kasutada saad sa siis, kui lased mõnel tugevusarvutusi valdaval inimesel selle läbi teha... niikaua kui seda pole, siis mina soovitaksin(kasvõi enda eneserahu nimel) investeerida mõned tunnid ja 10€ tugevduse tegemisse. võibolla ei lähe vaja, aga ma siiski loodan, et sa ei pea sedda ka kunagi teistpidi teada saama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 00:19 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Minu meelest ei paista seal mingit suuremat jama tulemas. Kruvi asend paadi põhja ja peegli suhtes on ju põhimõtteliselt originaal, ehk siis moment mis peeglile mõjub pole muutunud. Pikema õla moment mõjub su omatehtud konstrui sees. Lisaks on mootor 20 hj vs tehase lubatud 30?
Aga, kas ma näen õigesti, et sul on asi fikseeritud mitte poltidega vaid splinditud tappidega? Pigem mõtleks poltidele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 00:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
vanellus kirjutas:
Kruvi asend paadi põhja ja peegli suhtes on ju põhimõtteliselt originaal, ehk siis moment mis peeglile mõjub pole muutunud..


On ikka. Tugipunkt on kangiga kõrgele viidud. Leevenduseks on aga asjaolu, et siin peab vaatlema ka kogupilti ilma mootorivõimsuse numbritesse klammerdumata. Paat on ju tugipunktiks ja paat liigubki tänu sellele, et tegu on tasakaalustamata süsteemiga. Küll on aga see süsteem tänu lainetusele ja muudele kõrvalmõjudele mitte staatiline vaid dünaamiline mis annab tsüklilisuse ja piigid. Ma kaldun arvama, et asi kohe pilbasteks ei kuku, aga mingi kasutusaja järel laguneb ära juhul kui sidemeid jäigaks ei tehta. Ehk siis kolmnurgad.
Võimalikust lagunemisest tekkivad riskid? Ära vast ei upu,varbad võib märjaks saada. Mootor võib küljest ära kaduda ja teha rahakotile haiget. Kõige mustem stsenaarium on siis kui mootor otsustab töötavas olukorras paati sisse hüpata. Sel juhul tuleb ka inimvigastusi.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 01:39 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Oletame, et meil oleks mingi veider 2 m jalaga mootor ja kruvi asend paadi suhtes oleks sama mis tavaliselt. See, et mootori kinnituspunkt on viidud kuskile kõrgustesse ja vajab mingt lisatuge ei mõjuta momenti mis mõjub selle toe kinnituskohas peeglile. Nagu, Mark, nagu varem vihjasid, on seal kaks erinevat momenti, üks mis mõjub mootori kinnitusele ja teine mis mõjub peeglile. Kui alumiiniumist pikendust ja mootorit käsitleda ühe jäiga asjana ja siis on ilmne, et olukord peegli kinnituse juures on sama mis algselt lühikese jala puhul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 07:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Tänud kõigile kaasamõtlejatele. Aga ootan huviga arutelu jätku. Äkki on sellest abi veel kellelegi kunagi.
Mõned vastused küsimustele:
Paadile on paberite järgi lubatud 30 hp
Kinnitused on kõik ikka tehtud poltidega, happekindlad 12 läbimõõduga.
Hetkel on mul mõõdetud kinnituskronsa kõrgus selle ülemisest servast kuni paadi põhjani (mõõdetuna peeglilt) 59,5 cm. Mootoril mõõdetuna on kõrgus kinnituse kõrgeimast punktist kuni alumise uimeni 58 cm. Passi järgi peaks mootori uim jääma põhjaga tasa või sellest allapoole vahemikus 1".
Jackplatel endal on sisemistel kronsadel tehtud piklikud pilud/liftid, millega saab siis vajadusel mängida ca 5 cm ulatuses.

Kui minna kolnurkadest lisakinnituse teed:
Millest need teha ja millega kinnitada ? Peegli külge kinnitamisega pole probleeme, põrandal aga on ca 4 mm plastik, õhuvahega põhja vahel, mis on tagantpoolt suht väike. Seega ilmselt sinna mingit tõmbemutrit vahele ei pane.
Kas ristitugevdusele lisaks peaks panema lisatugevdused ka piki ahtripeeglit igaks juhuks.
Praeguseks laekunud kommentaare lugedes kaldun nõustuma sellega, et oma hingerahu heaks teeksin siiski mõned lisakinnitused külge. Cipa ebamugav pidevalt paadis pabistada, kas tuleb propa tuppa lkülla või äkki veab :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 09:59 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Nagu varem juba öeldud, siis paadi ahtripeeglile ju moment ei muutu, seega ma ei näe ma pointi, miks seda oleks vaja tugevdada. Kui just 50 heppa taha ei pane, on see lihtsalt paadi mõttetu lõikumine ja puurimine. Kui kogu konstrultsioon oleks täiesti jäik, siis ahtripeeglile mõjuv moment isegi väheneks mootori ülespoole tõstmisega. Seega kui ikka suur isu on tugevdada, siis peaks just seda alumiiniumist süsteemi tugevdama. Ise võibolla seoks need kaks alumiinium nurgikut omavahel paremini ära. Hetkel seob neid omavahel see plastikust? mootori kinnituskoht.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 10:16 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Tegelikult selline paras keskkooli või põhikooli füüsikakursuse mehhaanika ülesanne. Kui oleks veel sellest ajast oidu peas, siis võiks täitsa joonise teha. Mõni noorem ehk viitsiks? Kui muidu mitte, siis kas või paberil :)
Kaldun ka arvama, et päris arvestamata jõudusid, mis mootori üles viimisel ahtripeeglile lisanduvad, jätta ei saa.
Piisab, kui võtta oma seisval paadil alt jalast kinni ja lükata seda tugevalt ettepoole. Enamasti peaks näha olema, et lisaks lükkamisele püüab mootor peeglit ka väänata. Lühikese jalaga mootorile arvestatud peeglit väänab pika jalaga mootor üles viimiseta kahtlemata rohkem, kui algselt mõeldu.
"Üles" viies ei saa nähtavasti ka jackplate`i, peeglit ja mootorit lugeda päris üheks konstruktsiooniks, mille jõudude mõjud identsed lühikese jalaga...
Võib- olla oleks üldse õigem mõni ruumiline kinnitus teha, nagu idanaabrite kulibinitel tavaks.
Kummipaadile on keegi teinud sellise toruraami
Ei viitsi hetkel otsida, aga netis on ka väga palju ilusaid ruumilisi toruraam- tüüpi lahendusi mootori tõstmiseks. Mõni projekteerib lausa CAD-is.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 11:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Abx arvutsushuvilistele: 1hp võimsust annab õnnestunud sõukruvi ja ülekandevaliku korral umbes 90 N tõukejõudu. Seega võib katsetuse mõttes koormarihmaga umbes 170 kilo mootorikinnitusele rakendada. Oluline vahe, kas see on 20cm või 40cm õla otsas. Vees kipub see veel tsükliliselt rakenduma. Tõsi, kogu jõud pole pidevalt mängus, aga arvestada tasub ikka kõigega. Muidu võiks ju 10-se mootori paigaldada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 14:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Suhtlesin sel teemal ka paadi tootjaga. Tema arvamus oli, et ahtripeegel peab vastu selle koormuse, nurkades on ju lamineeritud nö kolmnurksed tugevdused olemas. Tavalisel kummipaadil hoiab ahtripeeglit kinni ainult ballooni külge liimitud osa.
Tema soovitus oli keskenduda sellele, et see Jackplate konstruktsioon oleks max tugev.
Ma ise arendaks teemat siiski edasi ja kindluse mõttes, et ei peaks pidevalt pabistama, aretaks ikka mingi skeemiga lisatugevdused.
Alumiiniumnurgad ise on 6x6x6, kinnitatud peegli külge kuue 12 mm poldiga ja lift omakorda selle nende kronsade külge 6 12 m poldiga. Kahel pool peeglit on lisaplaat 1,3 mm veekindlast vineerist.
* kas peaks panema piki peeglit veel täiendavad nurgad ülemiste ja alumiste poltide alt läbi, laiendades nende all seda vineerist alust kuni külgservadeni ?
* millisena ehitada kolmnurktugevdused ja kuidas kinnitada ?
Panen juurde ühe käsitsi tehtud primitiivse joonise mõlema teema täiendamise osas.


Manused:
001.jpg
001.jpg [ 149.79 KB | Vaadatud 4432 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 22:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
v-501 kirjutas:
Nagu varem juba öeldud, siis paadi ahtripeeglile ju moment ei muutu, ....


Kuidas siis nii :?: Uue sidemega viiakse ju rakenduspunkt või tugi ( võta kustmaalt vaadatuna just soovid ) pikema kangi otsa. Archimedesel oleks selle kohta eriarvamus :D

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Veebr 2014 23:40 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Mark kirjutas:
v-501 kirjutas:
Nagu varem juba öeldud, siis paadi ahtripeeglile ju moment ei muutu, ....


Kuidas siis nii :?: Uue sidemega viiakse ju rakenduspunkt või tugi ( võta kustmaalt vaadatuna just soovid ) pikema kangi otsa. Archimedesel oleks selle kohta eriarvamus :D


No oletame, et mootor ja see alumiinium konstrui oleks täiesti jäigad, omavahel kokku keevitatud siis ju käituks süsteem nagu lühikese jalaga mootor otse ahtri küljes.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group