Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 00:47 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
v-501 kirjutas:
No oletame, et mootor ja see alumiinium konstrui oleks täiesti jäigad, omavahel kokku keevitatud siis ju käituks süsteem nagu lühikese jalaga mootor otse ahtri küljes.


Täpselt. See lisakonstrui sisuliselt moondab pika jalaga mootori lühikse jalaga mootoriks. Hoopis teine ooper oleks, kui pika jalaga mootor otse peeglile installida, siis kasvaks ka mõjuv moment.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 08:39 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Kogu kinnituskonstrui on ju pikenenud, sellega koos ka "kang", millega üritatakse peeglit väänata. Jõud ei jää samaks isegi juhul, kui alt jalast lisatugi peegli külge panna. Ülemine punkt on ju ca. 13 cm ülevalpool kui enne. Pöörav jõud rakendub pöörlemise keskpunktist ju kaugemalt. Pöörlemise keskpunkt on lühikese mootori korral bracketi alumine serv, selle konstrui puhul jackplate`i alumine serv.
Venekate teema kah: http://forum.motolodka.ru/read.php?f=1&i=562093&t=562093

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 12:11 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Mõtlesin et ei sekku, kuna konstruktsioonide tugevdamine ei nõrgenda. Siiski ei saa vakka olla. Käesolev vaidlus on ehe näide sellest, et foorumid ei sobi tõsiteadusliku informatsiooni hankimiseks. Praegu ajab siin ainult kaks meest õiget juttu. See on vanellus ja v-501. Kuid kuna enamus ajab oma joru vastu, kelle hulgas ka tunnustatud paadimeister võib jäädagi võitjaks mittepädev väide. Ma pole kõva joonistaja, mistõttu katsun siis ka vaid sõnadega. Paadile mõjuv jõud rakendub ahtripeeglile praktiliselt vanas kohas ja propeller, mis vees paati edasi tõukab asub samuti vanal kaugusel peeglile mõjuva jõu rakenduspunktist. See ongi õlg. See, mis nende kahe vahepeal toimub ja mitme meetrise kooguga ringi teeb, ei muuda seda õlga suuremaks. Kuna jalg pikk, siis mootorikinnituskronšteinile mõjub tõesti suurem jõud kui lühikese jala puhul, kuid usun, et mootoritootja on selle meie eest ära tugevdanud. Ainuke tundmatu tegur ongi see iseehitatud vaheplaat. Kui see vastu peab ja läbi ei pindu, peaks kõik OK olema. Peegli pärast küll muretsema ei peaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 12:42 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Mart S kirjutas:
Mõtlesin et ei sekku, kuna konstruktsioonide tugevdamine ei nõrgenda. Siiski ei saa vakka olla. Käesolev vaidlus on ehe näide sellest, et foorumid ei sobi tõsiteadusliku informatsiooni hankimiseks.

Kuidas siis ei sobi, kui enamasti leidub mees (või naine), kes asja ära seletab!? Sinu äsjane postitus on ehe näide sellest!

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 17:52 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 19:37 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 370
Asukoht: Võru
Põhimõtteliselt nii ongi nagu MartS ütles vindi tõukejõu seisukohast. Aga asi ei ole vist nii lihtne. Pange näiteks 200+ kg mootor 40 cm paksuse jackplate otsa koos 20 cm tõstega ja näete kuidas hakkab lõhkuma. Seda ei juhtu kui teha sama tõste ilma jacplateta. Ehk siis ma ei oska seda arvutada, aga praktikas olen seda teinud ja näinud kuidas ahtripeeglid koos mootoritega hakkavad eralduma paadist. Ilmselt annab jackplate paksus mingi täindava jõumomendi ja eriti tuntav on see suurte ja raskete mootoritega. Kas mootori enda mass õlaga jackplate paksus mõjutab, eriti kui sõidutingimused on lainesupp koos hüpete ja maandumistega. Äkki targemad insenerid võtavad vaevaks selgitada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 20:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Mart S kirjutas:
Paadile mõjuv jõud rakendub ahtripeeglile praktiliselt vanas kohas ja propeller, mis vees paati edasi tõukab asub samuti vanal kaugusel peeglile mõjuva jõu rakenduspunktist. See ongi õlg.


Parandan: paadile mõjuv jõud rakendub ülekandeahelas nüüdsest uues kohas, õlapikenduse võrra kõrgemal. Selles ju asi ongi. Propa ja CG on jah jätkuvalt samas kohas ja paadi trimm sellest ümberehitusest antud keissis seega ei muutu. Jõu ülekande detailid aga ei saa olla suvalise tugevusega ja jõuülekande muutmisel peab vajadusel tugevdama ka neid. Antud juhul võib see tugevus olla piisav, kuigi ka paadi valmistaja on arvanud, et vbl igaks juhuks siiski põlved panna. Ja ma olen temaga täiesti nõus.


PS. Erimeelsuse põhjuseks on ilmselt see, et oponeerivatel juhtudel vaadeldakse jackplate'i mootori jäiga osana, Mina seda nii ei näe, mina näen jackplate'i ainult ja ainult ahterpeegli jätkuna.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 21:33 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
Keeruline jutt, aga loogikat ma ikka selles jutus ei näe :D Isegi kui see jackplate oleks mingi poolvedel käkk, siis koormus originaal ahtripeeglile ikka ei saaks märkimisväärselt suureneda. Kui tõesti mingi imeläbi paadile külge keerates see jackplate omandab endale nimetuse ahtripeegel, siis tõesti.....sellele uuele äsja tekkinud ahtripeeglile mõjub suurem jõud kui originaalile. Igaks juhuks tugevdada? Sama hästi võiks igaks juhuks terve paadi üle lamineerida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 22:29 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Vägev, milline arutelu :) . Ise saan küll siit palju uut infot juurde, kuigi hetkel päris adekvaatset seisukohta/lahendust veel mitte.
PS. Paadi valmistaja seisukoht oli siiski selline, et ahtripeegel peab küll vastu, ...tema soovitus oli vaadata üle JackPlate vastupidavus, nurkade omavaheline kinnitus ja peegli külge kinnitus. Homme lähen suhtlen veel temaga ja uurin nende olemaolevate sisselamineeritud kolmnurkkinnituste tugevuse kohta.

Toksisin Googlisse JackPlate ja seal tuleb fotode lehel ette kümneid/sadu pilte paatidest, millel istuvad paarisajased (nii kilode kui hobustega) mootorid kõrgel kronsade otsas, mis on üldjuhul umbes 4 - 6, 12`se poldiga omavahel kinni ja samapaljuga ahtripeegli küljes. Reeglina on kasutusel ka samasugused ca 6 mm alunurgast tehtud kronsad. Erilisi peegli tugevdusi ka kuskil olema ei paista. Kas nad kõik istuvad ilma splindita miini otsas ? :?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 23:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 669
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Mina küll ei julgks väita, et midagi ei muutu. Tõukejõud kandub paadile üle juba iseenesest teises kohas, raskuspunkti kõrguse muutumisest rääkimata.

Järsk keeramine rääkimata lainesse kukkumine keeratud rooliga teeb midagi hoopis teisiti. Võibolla see paat liigub rahulikult ja ei arenda suuri kiirusi, siis vbla ongi teisti.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 23:42 
Eemal

Liitunud: Reede, 30 Aug 2013 10:43
Postitusi: 41
No tegelikult on see poltliide ka väga üledimensioneeritud. Ühe 12mm poldi tõmbetugevus on ikka päris mitmed tonnid. 6mm poldid suuremate seibidega oleks tegelikult enam kui piisav.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 11 Veebr 2014 23:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Macar kirjutas:
Kas nad kõik istuvad ilma splindita miini otsas ? :?


Ei istu ;)

Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Veebr 2014 00:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
v-501 kirjutas:
Isegi kui see jackplate oleks mingi poolvedel käkk, siis koormus originaal ahtripeeglile ikka ei saaks märkimisväärselt suureneda.


Proovi siis asja vaadelda nii, et see JP on kang ahtri küljes mille tipust nüüd hakkad paati edasi lükkama ja sellega väänad ahterpeeglit. Seega minu kõhklused oleksid poolvedela käki puhul väiksemad kui jäiga JP puhul:) Antud juhul on tegemist 20hp ja teoreetiliselt 25% tõstega samas kui peeglile on lubatud 30hp ja on ehk ka varu täitsa olemas. Sestap ma ei kardagi, et päris kohe midagi lagunema hakkaks. Visuaalselt jääb küll pildist mulje, et õlg on kahekordseks läinud ja see võib lõppeda pragude arenemisega JP servadest.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Veebr 2014 08:12 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Aug 2013 19:24
Postitusi: 118
Asukoht: Maardu
Tegelikult enne ümberehitamist arvestasin teoorias hoopis tagasihoidlikuma tõstega. Paadi ahtripeegli kõrgus on 390 mm. Tehniliste andmete järgi on minu mootori jala pikkus 508 mm (20").
Võtan aga kätte mõõdulindi ja mõõdan mootori kinnituskronsa ülemisest põhjast kuni alumise kavitatsiooniplaadini 580 mm ???
Kui nüüd mõõtmise järgi paigaldada mootor JP otsa stuma selliselt, et alumine "uim" paadi põhjaga võrreldes õigel kõrgusel, siis selgubki tõsiasi, et pean seda JP tõstma peegli servast ca 19 cm kõrgusele.
Kas ma teen või mõõdan midagi valesti ? Kuidas on mu mootori jalg äkist sedapsi imelikult pikaks veninud ? Või olen mootori ostmisel tünga saanud ?
Tähistused on mootoril oleva plaadi peal - Yamaha F20BEPL, veel on mingi 6 AHK. Netist otsin ja otsin, ikka peaks olema Long shaft 508 mm mitte 580 ?
Extra long shaft peaks olema ju veel pikem ? ................täitsa mystika :shock:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 12 Veebr 2014 08:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Oi Mark :o

Parasjagu püüdsingi välja mõelda, kus Su ajukompuuter kokku jooksnud on ja umbes sellist varianti ette kujutasingi.

Ma võin Su teooriaga nõusse jääda kui näitad mulle ise veepeal ilma paadita ringi sibavat päramootorit. Ehk et suudad ka tegelikult päramootorist omaette sõltumatu süsteemi luua. Kuskil videos poisid proovisid. Võib-olla oli enne ära kadumist paari meetri jooksul näha. Sinu teooria on kohane näiteks teiselt paadilt tõugates. Või kui rannas jalad põhjas seistes paati mootorist endast tõukad. Sellistel juhtudel püüame suruda olgu vaheplaati või ahtripeeglit ette ja samas tekib ka vääne üle peegli ette. Kuid nüüd soovitan Sul mõne enda paadi juurde jalutada ja proovida suruda ikkagi õigest kohast ehk kruvist, et paati edasi liigutada. Usun, et kui isegi aher läbi ei paindu, taipad koheselt, et vääne on vastassuunaline. See on meie praeguse ülesande juures oluline.

Vikingile selgituseks. Kui nüüd Su antud numbrid näites õiged, sain aru, et lisaks tõstmisele viidi mootor 40 cm tahapoole. Siin ju muudeti oluliselt õlga pikemaks. Ja nüüd tuleb arvesse võtta ka mootori massist tulenev õlg. Oletades, et originaalraskuskese paiknes nt. 40 cm peeglist ja liigutades veel 40 cm kaugemale, siis vaid sellest suureneb vääne kaks korda. Nüüd lisades lainetel hüppamisest tuleneva dünaamilise "lehvitamise" üles-alla. Ei imesta, et punuma paneb.

Samal põhjusel kirjutasin oma eelmises postis, et paadile mõjuv jõud mõjub praktiliselt vanas kohas, sest ahtripeegel tõuseb Macari paadil väikese nurgaga, viies samuti mootori raskuskeset tahapoole, kuid samas tundub pildilt, et kinnitustalla keskpunkt on liikunud alla, ehk tõenäoliselt kompenseerides selle.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 56 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group