Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Reede, 28 Mär 2014 16:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Natuke mängimist ka:
http://david.li/waves/
http://www.pbs.org/wnet/savageseas/multimedia/wavemachine.html
http://education.nationalgeographic.com/education/multimedia/interactive/wave-simulator/?ar_a=1

Äkki peaks selle lainete hingeelu teema UMSist lahku lööma?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Reede, 28 Mär 2014 18:01 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Seal on lisaks interferentsile igasugu huvitavaid anomaaliaid ka mängus. Hea näide oli, kus saksa laineuurijad oma lainekanali hoonel katuse pealt ära lasid :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 08:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Taas "Umpside" teemasse!

Kui mootor jõuab kohale reedel enne tööpäeva lõppu, siis loomulikult on vaja komplekt laupäeva hommikuks valmis saada... :wink:
Ja seda ta sai! Bell-Marine Paldiski töökojas, ca kell 03.00 laupäeva hommikul võis öelda, et uus Mercury F30 jõuallikas on UMS 450 CC ahtripeegli küljes kinni :!:

Umbes kella 14.00 ajal kastsime Pirital paadi kõhualuse märjaks ning alustasime "fotoshuudiga".
Paat on lahe :!: Mõnus, kompaktne ja väga äge juhtida

Pilt

Tervik peegeldab täpselt seda, mida ühel liikuval kalamehel vaja on - ülikergesti treilerdatav ja looduslike slippide peal käsitletav mootorpaat!

30 hj mootor on minu arvates ainuõige valik. "Kõlakas", et selline jõuallikas paagist kütust ei kuluta, vaid pigem juurde sülitab, tundub vastavat tõele. Ca 2-2,5h testimist ning kütusepaagi tasemeseier oli liikunud vaid vaevumärgatava kübeme võrra.
Kõige tähtsam - selline kooslus ei vaja paadijuhi lube!

Tunnistan ausalt, parima sõiduelamuse jaoks võiks paadis leiduda ca 2-3 sõukruvi.
Mercury BlackMax 9,75 x 9,5" oli kahekesi sõitmiseks ilmselgelt liiga väike (ca 75 kg + 110 kg)
Pannes juurde veel kaks tõsist kalameest (ca 200+ kg) pluss varustus (ca 50 kg) oleks tulemus jällegi ideaalne.
Parim leitud variant 2-3kesi sõiduks oli 9,5 x 11"
Näide - 3 inimest (85 kg + 110 kg + 150 kg) saime tippkiiruseks 21,2 sõlme!
Üksinda sõitmiseks võiks olla lausa 9,25 x 12,5", kuna täisgaasil sõites soovis mootor 11"-sega juba piirajat puudutada.

Lõplikumad kiirusnäitajad toon välja siis, kui ka mootori õigesse asendisse saab. Testide põhjal jõudsime järeldusele, et paadile meeldiks "augu võrra" madalam paigaldusasend ahtripeeglil. Praegu jäi "trimmimise" amplituut pisut kitsaks.

Siin 450 CC kai ääres esimest proovisõitu ootamas:
Pilt
Pilt

Üllatav oli see, et stabiilsuse osas madalatel kiirustel ei olnud suurt vahet juba varem testitud UMS 410-ga. See tähendab, et tol korral sügavalt imeks pandud pisikese "umpsi" stabiilsus on tõesti esiletoomist väärt!

Nüüd hakkame videoid ja pildimaterjali monteerima.
Edasiminekute ilmnedes täieneb kindlasti ka käesoleva foorumiteema sisu.

Jõudu,
Kaarel

_________________
www.bellmarine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 08:45 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Kena kalastuspaat tundub olevat.
Kordaks siis küsimust SC variandi kohta, millele kellegil aega vastata polnud :).Teate sellisest tagapingilt juhitavast 450 SC variandist midagi?

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 10:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 285
Asukoht: Juminda
Mulle pakuks ka huvi just selline 450-470 CC, või keskonsooliga 2-le tagapingilt juhitav(Faster 460 konseptsioon), tahan sellist "lõbu+elukutseline kalapüük" paati ja vööris olev vaba ruum sellisel juhul väga hinnaline mõrdade jms. jaoks.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 17:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
caarel kirjutas:
30 hj mootor on minu arvates ainuõige valik.
.....
Näide - 3 inimest (85 kg + 110 kg + 150 kg) saime tippkiiruseks 21,2 sõlme!


Odot. nüüd on küll nihu... 4,5m plekkpaadil peaks 3-4 inimesega tipp olema ikka 30+ sõlme. 20-25 peaks nagu kruiisikiirus ökorežiimil olema (nii 4-5t/rpm)
Neil andmetel tahab see paat küll vähe jõulisemat mootorit. 50hp oleks ehk hea?
Paadijuhilubadeta kooslust ei maksa ka reklaamida, mind küll ei innusta tegelane, kes 30hp-ga glissis vastu tuleb ja Colregist kuulnudki pole.....
Pole meil sellist paksu paadisõidukultuuri kihti nagu skandinaavias, kus iga jorss sõidab loomulikust intelligentsist enam-vähem nii, et hing sisse jääb.
Nii vähe kui mulle igasugu riigiabilised sanktsioonid meeldivadki, selle koha pealt teeks heameelega erandi lähemaks 25-ks aastaks. Las need kursused ja load (olgu nad nii formaalsed kui tahes) ikka olla, midagi ehk jääb külge....

PS muus osas tundub olevat küll "just see mida vaja" lihtne-kõva (odav(am)) vene-ukraina plekk ja normaalne mootor inimsõbraliku(ma) hinnaga :D Kalamehe meremärg unistus :mrgreen:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 19:29 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Trutta,

Ei ole tarvis kõigile paatidele max. hp. mootoreid taha riputada...
Seda enam, et antud koosluses ei olnud paadil mingit probleemi vee peale saamisega!
Kes tahab, ostab paadi kallima mootoriga ja sõidab kiiremini. Vaba valik.

Paadijuhilubade puudumisele võiks samuti läheneda positiivsemalt.
On hea, et meil Eestis on viimasel paaril aastakümnel lubatud lõpuks lihtsustatud korras merele minna.
Seda võimalust tuleb kasutada ning õppida kui mitte kaasmaalaste abiga, siis kasvõi oma vigadest!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 21:30 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
h2kristo kirjutas:
Trutta,

Ei ole tarvis kõigile paatidele max. hp. mootoreid taha riputada...
Seda enam, et antud koosluses ei olnud paadil mingit probleemi vee peale saamisega!
Kes tahab, ostab paadi kallima mootoriga ja sõidab kiiremini. Vaba valik.


Lõppkiirus polegi tegelikult oluline, küsimus on pigem selles, kas see 30hp jaksab lastis paati 13-15 sõlme juures laines glissis hoida? Või on glissiaken 18-21sõlme? Sel juhul on 30hp selgelt alajõuline.
Lõppkiirus näitab lihtsalt jõudu ja väänet, ehk ressurssi, mida vajadusel kasutada saab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 21:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Mina sõitsin esimese pooliku hooaja ilma lubadeta ja Peipsil nagu ei tundnud väga puudustki. Aga hakates Põhja-Eesti saari vallutama, tundsin küll ise, et tahan ning pean kooli minema. Rääkimata sellest, et mootor seda nõuab. Lihtsalt ma tundsin või mulle tundus, et kole kaugele paistab välja, et mul pole mere kultuurist, viisakusest ja kommetest halli aimugi. Mina pooldan igal juhul, et iga merele tükkija peaks kohustuslikus korras need kursused kasvõi läbi tukkuma. Need olid piisavalt huvitavad, et uni peale ei tulnud ja sellest tõesti oli maarotile alguseks väga suur abi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 21:57 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 19 Mär 2014 13:44
Postitusi: 23
Trutta kirjutas:
Pole meil sellist paksu paadisõidukultuuri kihti nagu skandinaavias, kus iga jorss sõidab loomulikust intelligentsist enam-vähem nii, et hing sisse jääb.

Kogu austuses Sinu vastu, siis ei aitaks Sind mingid paadijuhi load, kui Sa peaks esimest korda sattuma näiteks minu all pikemale purjetamisele ;) Jah, kalapüügi ja/või kambüüsitoimkonna pealikuks saaksid kohe aga iseseisvaks vahiroolimeheks alles peale ühte 24-tunnist testiperioodi, kus siis kas mina või antud purjeka Kpten(Master) teeks selgeks Sinu tegelikud oskused...
Nii mõnigi "paberitega" tegelane peaks algama üldse jungast ja mr.Hankysid sitatorudest välja õngitsema ;) Muuseas, mina ei kipu siiani, algtaseme profidiplomist sõltumatult, 24-meetrise luksuskaatri silda näitks 70-pealist reisijaskonda kamandama ;) Ja mul on paatidest. peale piisavalt pika praktika, ka paadiehituslikult ning füüsikaliselt pisut suuremad teadmised :D

Teine tähelepanek: UMS paadid ei ole ei vene ega ukraina "plekist" - nad on täpselt samast materjalist, kui teised, k.a. Skandinaavia bränide tipptoodang: materjalil ilutseb Made in Germany!!! AINULT töö on nende juures Kiievist, kõik muu on EL ja/või Maailm. Ausõna, nad ei ole ise ka keevitusaparaate kokku monteerinud... Ja ka Alunaudi toormaterjal tuleb - mitte Saaremaalt, kuskohast saab parimal juhul dolomiiti, mitte boksiiti, ning pole meie lähikonnas isegi vastavat tehast, kus boksiidist alumiiniumi teha ;) Aga mõlemad ju settekivimid...

Pean veel rõhutama: Eestis tuntakse hetkel vaid ja ainult neid UMS'e, mis siin KOHAL on. Seega läheb aega kõikvõimalike modifikatsioonidega, mis on kõik võimalikud! Hetke soov on müüjal kõik erinevad kered ära testida ja nagu ikka, siis "pole vahet, mis värvi kass on". Kõigepealt kerede sõidu- ja püstuvusomadused ning siis kõik muu sinna juurde. Kuna nii Kaarelil kui Kristol võib tekkida "tõrkeid" vene keelega ja Meremessil oli neil oluliselt muid ülesandeid kui Ukraina alumiiniumi müümine, siis mina julgen öelda peale mõningast tehase peadirektoriga suhtlemist: Kiievis tehakse Teile just täpselt selline paat, nagu ise tahate, küsimus on hinnanumbris, mis võib eritellimuse puhul nimekirjahinnast erineda. Kered on konkreetsed, mis nende peal/sees on, sõltub soovidest. Kõik, mis kusiganes piltidelt leitav (peale rõduuksega kabiin-versiooni, ofkoors), on olemas ja saadaval, lihtsalt hetkel kohe ja kohapeal pole ;) Ma võin isiklikult hea raha eest sinna kasvõi tiigipuu teki teha :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 22:20 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
a) õnneks purjetama ma niipea ei kipu
b)ei kommentaari
c) minu viga jah, oleks pidanud kirjutama Ukrainas tehtud plekist paat. (vrd Soomes tehtud plekist paat)
d) ma hindan seda entusiasmi üldhariduslikel teemadel, aga siiski eelistaks jääda antud teemas UMS paatide heade ja veade juurde.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 22:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
99,999% lahel glissijatest õnneks või kahjuks ei satu Alu/PriitV..eski all pikemale sõidule ja tegelikult on ikka jumala abiks, kui neil oleks juhiluba ning algteadmised Colregist, kuigi maarjamaa vägevamad poja(d) ei pea seda millekski!

Teine asi, mis mulle pähe ei mahu, on töökuluuri kardinaalne muutumine vastavalt hinnale. Selline asi ei ole võimalik. Vennad, kes igapäevaselt oksendavad alumiiniumi ühendamist hoo pealt ja hobuse seljast, ei hakka hetkega tegema filigraanset tööd, kui neile kõrva sosistada, et nüüd saate topelt tasu. Samuti nagi ei suuda Marki kunstnikud hakata nipsust küsitava väärtuse ja väljanägemisega paska tootma, kui üleöö palku poole võrra kärpida...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 23:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
nitse kirjutas:
Teine asi, mis mulle pähe ei mahu, on töökuluuri kardinaalne muutumine vastavalt hinnale. Selline asi ei ole võimalik.


Ikka on, idapoolses kultuuris on seda arenguruumi veel eriti. Alustaks näiteks tööl kaine püsimisest. 2. etapp on pohmakata tööle tulla :twisted:
Lisaks meelitab palganumber ehk tagasi oskajamad poisid, kes preagu mujal töötavad.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Pühapäev, 30 Mär 2014 23:57 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 28 Apr 2007 01:29
Postitusi: 490
Trutta kirjutas:
Lõppkiirus polegi tegelikult oluline, küsimus on pigem selles, kas see 30hp jaksab lastis paati 13-15 sõlme juures laines glissis hoida? Või on glissiaken 18-21sõlme? Sel juhul on 30hp selgelt alajõuline.
Lõppkiirus näitab lihtsalt jõudu ja väänet, ehk ressurssi, mida vajadusel kasutada saab.


Vabandust, sõnastus jäi poolikuks.
See 30hp jaksab lastis paati 15 sõlme juures laines glissis hoida.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: UMS Boat alumiiniumkaatrid
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 31 Mär 2014 00:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 26 Apr 2005 22:57
Postitusi: 158
Asukoht: Tallinn
Olen nõus ja vaidlen vastu. :wink:

Nõus, et väikelaevajuhi koolitus ei ole kellelegi liiast. Seda ei pea kartma ega tohi kasutuks pidada. Sellega luuakse suur eeldus, et värske merelemineja teab ja tunneb veeliikluse põhireegleid ning austab head meretava.
Ma sügavalt arvan, et iga paadiostu kaaluv isik VÕIKS läbida väikelaevajuhi koolituse.

Vastu, et enamikke alla 30 hj-ste mootorite ja juhilubadeta paadikapteneid peaks kartma, või kahtlema nende teadmistes üldkasutatavate kokkupõrke vältimise reeglite kohta.
Juba ca kolm-neli aastat olen ühes Eesti merekoolis abiks olnud nii väikelaevajuhi-, kui ka kiirvalvekaatri (FRB) koolituse praktilise osa läbiviimisel.
Ma väidan jäiga kindlusega, et ka SUURE LAEVA väga kõrget kohta märkiv ametinimetus ei tähenda, et ametinimetust omav inimene (aasta(kümne)id ka "rahvusvaheliselt tunnustatud, kuni 24m väikelaeva juht"), oleks adekvaatne ca 6-7m kaatri roolis.
Ei too siinkohal mitte ühtegi konkreetset viidet, kuna reeglistik puudub ja ametinimetus ei loe midagi.

Mitte miskit ei ole parata. Näen oma silmaga, kuidas teatud hulk/valik inimesi ei saa kahe õppepäeva jooksul selgeks isegi kõige lihtsamaid sildumise manöövreid. Rääkimata käigus oleval suurel laeval poordis sõitmisest.
Isegi mitte täielikus tuulevaikuses. Lihtsalt ei saa ja kõik.
Ülejäänud grupil piisab paarist korrast harjutamisest.
Väidan, et pole vahet - tuleb merel vastu 30 hj-se mootoriga glissis 4,5 meetrine kaater koos juhilubadeta kapteniga või 300 hj 8 meetrine kaater kapteniga, kellel kõikmõeldavad paberid olemas.

Turvalise liiklemise tagab see, mis kõrvade vahel :!:
Eeldan, et iga normaalselt mõtlev inimene teeb endale uue ja tundmatu asja põhireeglid selgeks. Enne asja kallale asumist :!:
Luba ja merekool iseenesest ei taga 100% eeldust turvalisele liiklemisele.
Aitab väga suuresti kaasa, aga ei taga.


Läbi selle "sissejuhatuse" tahan jõuda küsimuseni minu eelmises postituses väidetule.

Ehk 30 hj on piisav UMS 450 CC-le, mis oma olemuselt ikkagi ökonoomne ning ülimadalate iga-aastaste püsikuludega, lihtne kala-, või lõbusõidu paat.
Kui 4 inimesega kasutada pisemat sõukruvi, saab ta kenasti ka lainetuses glissi.

PS! Varsti peaks siia ilmuma ka videoklipp, kus sõidan üksinda "kuuli muna" suunas. Lainekõrgus on, nagu on. Viimasel ajal niipalju poleemikat tekitanud, et ei julge kõrgust enam pakkuda. Eks pildi järgi igaüks ise hindab. Hüppeid sain korralikult. Ka nii, et mootor jäi "õhku ahmima".
Hoidsin 17-17,5 sõlme kruisikiirust (varuks jäi veel küll ja enam) ja ei oska mõelda, et oleksin tahtnud hoida ca 25 sõlme...
Milleks?
Selle jaoks on mul hoopis teine paat.

Loomulikult on minu, kui müüja soov kaupa "lukustada" võimalikult isaste jõuallikatega.
Müües/omades suuremaid Flippereid, Bellasid, Aquadore ma nii alati toimetangi.
Kuna praegu on teemaks taskukohased, eesmärgipärased alumiiniumkaatrid, püüan ennastki teemasse kohendada. :)
Uskuge mind - endale olen need kõik "umpsid" juba ammu maha müünud! :D

Tänan senise asjakohase tagasiside eest UMS paatide kohta ning loodan, et mõnus jutuvada, kommentaarid ja ettepanekud ei lõpe niipea!

Jõudu,
Kaarel

_________________
www.bellmarine.ee


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 92 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group