Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 21 Juul 2014 22:23 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 148
Asukoht: Tallinn
Pirital, paar päeva tagasi peet mind kinni Politsei Rib tüüpi kaatri poolt, kes kontrollis, et kas mul kõik päästevarustus on olemas ning küsis kas ka merevalvekeskuse nr olemas, aga see selleks. :D

Kuna hetkel pakuvad huvi RIB tüüpi kaatrid, siis ega keegi ei tea mis margi/mudeliga võis tegu olla? Ise olin vist politsei kontrollist vist veid ärevil, seega ei jäänud kaatri nimi/mudel meelde.

Pikkust oli kaatril ~ 6m kanti ning edasiviivaks jõuks 2x 50hp mootorit jällegi ei mäleta kelle toodang.
Kui keegi veel kohtunud selle kaatriga (või teab), siis võiks öelda, et mis margi/mudeliga tegu on.
Samas tekkis veel paar küsimust.
Vb on seda siin juba arutatud, aga miks panna sellisele RIB'ile taha 2x 50hp mitte nt 1x 100hp
Topelt mootorid annavad vist parema mineku või?
Eelmisest küsimusest tulenevalt ka selline küsimus, et kuidas on kütusekuluga nende kahe variandi võrdluses.


Tänud
:D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 15:33 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 107
Asukoht: Kilulinn
Päris täpselt polegi aru saanud, miks erinevate riikide ametid panevad väikestele RIBidele paarismootoreid, olen UKs näinud 5,3msel RIB-il paaris 40 hp mootoreid..
Vbla töökindluse tõstmiseks... samas kui mootorit heaperemehlikult ekspluateerida pole sellel mingit mõtet... 2e mootoriga on jalgade takistus suurem,,
näit tundmatu kaasaegse 100hp 4t mootori kaal on 181kg, sama tootja võrdväärne 4t 50hj 112kg...
Mineku annavad ika kw-d, mitte mootorite arv. Kiirenduse mõistes on uued 2T mootorid teravamad( ja vbla kaalult kergemad, kui4t sama võimsusega)..
Paadi valikul võimalusel:
valida heledam pontooni värv(mitte must, mängib rohkem päikese käes)
pontooni materjal hypalon(või selle analoogid), mitte PVC
Eesti oludes monokiil(soojemates, pika lainega maades sobib ka katamaraan)
korpus käsitsi lamineeritud GRP või alumiinium, väidetavalt on odavama otsa paatidel olemas tehnoloogia, kus klaaskiud segatuna vaiguga pritsitakse vormi sisse( paat tuleb raskem ja talub vähem väsimuspingeid)..
võimalikult sügav V-kiil (kui meeldib ka suurema lainega merel käija)
Järelturult saab huvitavaid paate kyll:
http://www.kclmsales.com/boat-inventory ... ac_870.asp
http://www.boatsandoutboards.co.uk/Comm ... -5-4/35499

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 16:17 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 148
Asukoht: Tallinn
Kashey kirjutas:
Päris täpselt polegi aru saanud, miks erinevate riikide ametid panevad väikestele RIBidele paarismootoreid, olen UKs näinud 5,3msel RIB-il paaris 40 hp mootoreid..
Vbla töökindluse tõstmiseks... samas kui mootorit heaperemehlikult ekspluateerida pole sellel mingit mõtet... 2e mootoriga on jalgade takistus suurem,,
näit tundmatu kaasaegse 100hp 4t mootori kaal on 181kg, sama tootja võrdväärne 4t 50hj 112kg...
Mineku annavad ika kw-d, mitte mootorite arv. Kiirenduse mõistes on uued 2T mootorid teravamad( ja vbla kaalult kergemad, kui4t sama võimsusega)..
Paadi valikul võimalusel:
valida heledam pontooni värv(mitte must, mängib rohkem päikese käes)
pontooni materjal hypalon(või selle analoogid), mitte PVC
Eesti oludes monokiil(soojemates, pika lainega maades sobib ka katamaraan)
korpus käsitsi lamineeritud GRP või alumiinium, väidetavalt on odavama otsa paatidel olemas tehnoloogia, kus klaaskiud segatuna vaiguga pritsitakse vormi sisse( paat tuleb raskem ja talub vähem väsimuspingeid)..
võimalikult sügav V-kiil (kui meeldib ka suurema lainega merel käija)
Järelturult saab huvitavaid paate kyll:
http://www.kclmsales.com/boat-inventory ... ac_870.asp
http://www.boatsandoutboards.co.uk/Comm ... -5-4/35499



Tänud heade nõuannete eest!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 16:29 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 148
Asukoht: Tallinn
Kevinpajula kirjutas:
Kashey kirjutas:
Päris täpselt polegi aru saanud, miks erinevate riikide ametid panevad väikestele RIBidele paarismootoreid, olen UKs näinud 5,3msel RIB-il paaris 40 hp mootoreid..
Vbla töökindluse tõstmiseks... samas kui mootorit heaperemehlikult ekspluateerida pole sellel mingit mõtet... 2e mootoriga on jalgade takistus suurem,,
näit tundmatu kaasaegse 100hp 4t mootori kaal on 181kg, sama tootja võrdväärne 4t 50hj 112kg...
Mineku annavad ika kw-d, mitte mootorite arv. Kiirenduse mõistes on uued 2T mootorid teravamad( ja vbla kaalult kergemad, kui4t sama võimsusega)..
Paadi valikul võimalusel:
valida heledam pontooni värv(mitte must, mängib rohkem päikese käes)
pontooni materjal hypalon(või selle analoogid), mitte PVC
Eesti oludes monokiil(soojemates, pika lainega maades sobib ka katamaraan)
korpus käsitsi lamineeritud GRP või alumiinium, väidetavalt on odavama otsa paatidel olemas tehnoloogia, kus klaaskiud segatuna vaiguga pritsitakse vormi sisse( paat tuleb raskem ja talub vähem väsimuspingeid)..
võimalikult sügav V-kiil (kui meeldib ka suurema lainega merel käija)
Järelturult saab huvitavaid paate kyll:
http://www.kclmsales.com/boat-inventory ... ac_870.asp
http://www.boatsandoutboards.co.uk/Comm ... -5-4/35499





Tänud heade nõuannete eest!
PS: esimese lingi oma käib hetkev veel üle jõu :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 19:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Kevinpajula kirjutas:
Vb on seda siin juba arutatud, aga miks panna sellisele RIB'ile taha 2x 50hp mitte nt 1x 100hp
Topelt mootorid annavad vist parema mineku või?
Eelmisest küsimusest tulenevalt ka selline küsimus, et kuidas on kütusekuluga nende kahe variandi võrdluses.


Esiteks ja peamiseks: nii on änksam ja profim näeb välja ka.
2x50 vs 1x100 6m RIB paadil on sulaselge mõttetus.(va juhul kui tegu pole trollingupaadiga ;) kus saad kordamööda mootoreid tiksutada ja tunde koguda )

Üldiselt pannakse 2 ( ja ka enam) päramootorit, kui vajalik võimsus on nii u 400+ hp
Miks ja plussid:
Pole ühes tükis piisavalt võimast mootorit
Odavam kui samas võimsusklassis sisemootorid
Kruvide pöörlemissuunad summutavad teineteise väänavat momenti.
Töökindlus- kui üks mootoritest koolema peaks. Eeldab eraldi toitesüsteeme ja eraldi kütusepaake, et asi mõttekam oleks.
Vääne parem.
Manööverdusvõime parem.

Miinused:
Soetuskulu kallim
Hooldus kallim
Kütusekulu suurem (kui palju täpselt, ei tea, aga loogiliselt võttes on)
Kivisse kihutades kahjud suuremad :D ...2xjalg.....

Midagi on kindlasti veel mis hetkel meelde ei tule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 20:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Ehk on 2tk manööverdusvõime parandamiseks?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 20:52 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 107
Asukoht: Kilulinn
Alati võib olla ka praktiline vajadus.... näit kui proffessionaalid teevad igal aastaajal pikki päevi merel, tekkib tahtmatult vajadus keha kergendada.. 6m paadis selleks üldiselt eraldi seadet pole... 2le mootorile hea raskemaks asjaks kanni toetada...
muidugi ei pretendeeri sellega absoluutsele tõele..
aga mine sa tea....

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Juul 2014 22:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
Trutta kirjutas:
Kruvide pöörlemissuunad summutavad teineteise väänavat momenti.
Töökindlus- kui üks mootoritest koolema peaks.
Vääne parem.
Manööverdusvõime parem.

Miinused:
Soetuskulu kallim
Hooldus kallim
Kütusekulu suurem (kui palju täpselt, ei tea, aga loogiliselt võttes on)


Nii ongi ja kasutatakse reeglina tööpaatidel ja rasketes (vastutustundlikes) oludes! Lõbusõiduks vast pole mõtet- kui just teenust ei paku!

Ja kulust ehk niipalju, et 50 hp sõltumata pööretest kulutab ikka ehk siis 2 mootorit on põhimõtteliselt ikka kahekordne kütusekulu!
Lisaks veel, et kui vaatate kruvide asetust 2 mootori puhul siis ühe koolemisel saab teist kasutada ainult hädapäraseks sõiduks sadamasse!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Juul 2014 14:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 148
Asukoht: Tallinn
:arrow:


Viimati muutis Kevinpajula, Esmaspäev, 04 Aug 2014 17:07, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Juul 2014 17:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Tauri kirjutas:
Trutta kirjutas:
Kruvide pöörlemissuunad summutavad teineteise väänavat momenti.
Töökindlus- kui üks mootoritest koolema peaks.
Vääne parem.
Manööverdusvõime parem.

Miinused:
Soetuskulu kallim
Hooldus kallim
Kütusekulu suurem (kui palju täpselt, ei tea, aga loogiliselt võttes on)


Nii ongi ja kasutatakse reeglina tööpaatidel ja rasketes (vastutustundlikes) oludes! Lõbusõiduks vast pole mõtet- kui just teenust ei paku!

Ja kulust ehk niipalju, et 50 hp sõltumata pööretest kulutab ikka ehk siis 2 mootorit on põhimõtteliselt ikka kahekordne kütusekulu!
Lisaks veel, et kui vaatate kruvide asetust 2 mootori puhul siis ühe koolemisel saab teist kasutada ainult hädapäraseks sõiduks sadamasse!


Pakun, et sellise kombinatsiooni otsustusprioriteet on: a) turvalisus ( kaks neeru ikka kaks neeru eksole ) ja b) suurte võimsuste puhul ka soov saada rohkem kui saadaolevad rippmootorid seda lubavad. Ja muidugi võib kaalukeeleks saada ka kombinatsioon nendest kahest prioriteedist. Kõik muud on lihtsalt kaasnevad plussid ja miinused. Muide, kaks mootorit korraga kivisse keerata on ikka ebaõnne jackpot :D. Plussidest mainiksin ka veel madalama süvise võrreldes singliga.

Kogemuslikult ütlen, et paarismootorit hakatakse küsima kohe kui Taani väinadest väljapoole paadikaupa tegema lähed. Ilmselt siis ookeaniga kaasnevate riskide vähendamine...

No näete, 2x75 mitte 1x150. Tegelikult on asi ka nii, et kaalulisa tõttu oleks õige pigem näiteks 2x75 vs 1x 120...130 ( kui sellist oleks )
Pilt

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Juul 2014 00:04 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 107
Asukoht: Kilulinn
Mine sa võta kinni, kus see tõde..
Endiselt arvan, et ka Taani väinadest väljaspool see pigem riigiametite mõtteviisi küsimus..
Sai ka kunagi Põhjamerel paadis kiigutud, 2est mootorist nagu puudust ei tundnud.. rohkem nagu teravast Läänemere lainest ja Kilulinna kilu järgi päris magu selle kõikumise peale..
Meie tiigis ikka sügavam kiil pluss, sellest tulenevalt 2 mootorit ja lame põhi ei oma kyll väärtust.... kui muidugi on mingi vastupidine loogiline seletus??
Ma pole veel päris täpselt aru saanud ka, miks riigiametid armastavad JETe ajamina..

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Juul 2014 07:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Ei ole riigiametite teema, eraisikutega on mul paatidest põhiliselt juttu olnud ja kaksikpaigaldus on tihti jutuks tulnud.
Jette soovitakse peamiselt nendele paatidele kus väga hea manööverdusvõime on teemaks. Manööverduses ei saa jeti vastu mitte miski muu ajam. Päramootor+vööripõtkur on samuti ülihea ja võimaldab väga täpseid manöövreid , aga samas kui võrrelda jet+vööripõtkur siis on see kombinatsioon jällegi võitmatu. Jutt ei käi siis mitte kiiruste peal manöövrite tegemisest vaid paigal ja väikestel kiirustel ehk siis tööolukorras manööverdamisest.
Muide, ka sukeldujatele on jet ohutuim ajam.

Kaksikmootorid annavad rippmootorite kasutamisel väiksema süvise seetõttu, et paigaldus on ju kiilust kummalegi poole mingi vahemaa võrra ja mida TERAVAM on põhja nurk seda suurema muutuse süvise vähenemise osas saame. Mida lamedam on paadi põhi seda väiksema mõjuga süvisele on ka kaksikpaigaldus vs singel.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Juul 2014 08:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5902
Asukoht: Saaremaa
Endalegi üllatuseks :!: Uurisin veidi ja.......... Kahemootorilised on tihti täisgaasil ökonoomsemad ja marsikiirustel janusemad. Sõltuvalt paadist leidub ka neid kus vahet pole ja kus kahemootoriline on ökonoomsem kogu võimsusskaala ulatuses.

EDIT: sain leitud graafikutest valesti aru, nüüd on mu ülalolev tekst õige.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Juul 2014 09:50 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 148
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Ei ole riigiametite teema, eraisikutega on mul paatidest põhiliselt juttu olnud ja kaksikpaigaldus on tihti jutuks tulnud.
Jette soovitakse peamiselt nendele paatidele kus väga hea manööverdusvõime on teemaks. Manööverduses ei saa jeti vastu mitte miski muu ajam. Päramootor+vööripõtkur on samuti ülihea ja võimaldab väga täpseid manöövreid , aga samas kui võrrelda jet+vööripõtkur siis on see kombinatsioon jällegi võitmatu. Jutt ei käi siis mitte kiiruste peal manöövrite tegemisest vaid paigal ja väikestel kiirustel ehk siis tööolukorras manööverdamisest.
Muide, ka sukeldujatele on jet ohutuim ajam.

Kaksikmootorid annavad rippmootorite kasutamisel väiksema süvise seetõttu, et paigaldus on ju kiilust kummalegi poole mingi vahemaa võrra ja mida TERAVAM on põhja nurk seda suurema muutuse süvise vähenemise osas saame. Mida lamedam on paadi põhi seda väiksema mõjuga süvisele on ka kaksikpaigaldus vs singel.


Egas jetile manööversuses tõesti vastast pole:
http://www.youtube.com/watch?v=7tzCzmYtWKw


:arrow:


Viimati muutis Kevinpajula, Esmaspäev, 04 Aug 2014 17:07, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Juul 2014 10:54 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Mark kirjutas:
Jette soovitakse peamiselt nendele paatidele kus väga hea manööverdusvõime on teemaks. Manööverduses ei saa jeti vastu mitte miski muu ajam. Päramootor+vööripõtkur on samuti ülihea ja võimaldab väga täpseid manöövreid , aga samas kui võrrelda jet+vööripõtkur siis on see kombinatsioon jällegi võitmatu. Jutt ei käi siis mitte kiiruste peal manöövrite tegemisest vaid paigal ja väikestel kiirustel ehk siis tööolukorras manööverdamisest.
Muide, ka sukeldujatele on jet ohutuim ajam.


Jet on lisaks eeltoodule veel madalama süvisega kui jalaga ajam ning võimaldab suht muretult otse üle võrgujadade sõita. Rannikumeres väga oluline pluss.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group