Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Juul 2014 08:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Mark kirjutas:
Endalegi üllatuseks :!: Uurisin veidi ja.......... Kahemootorilised on tihti täisgaasil ökonoomsemad ja marsikiirustel janusemad. Sõltuvalt paadist leidub ka neid kus vahet pole ja kus kahemootoriline on ökonoomsem kogu võimsusskaala ulatuses.

Viimane sellekohane test juunikuu Soome Kipparilehtis kus riputati Nord Starile taha:
- 2x150
- 1x 300
ning võrreldi seda veel diisel sisemootoriga.
http://kipparilehti.fi/jutut/nord-star-26-sama-vene-3-eri-moottorisovellusta
Testi tulemusena oli 2x150 ökonoomsem, kui 1x300

Ka tuttav Flipper 880ST omanik vahetas uuel paadil ühe 300-se 2x150 vastu ja tulemus oli nagu öö ja päeav. Kui enne kündis vett ja õigesti glissi nagu ei läinudki, siis 2x150 lahendas selle probleemi. Peamiseks erinevuseks siis propelleri pindala, mis on kahe mootori korral peaaegu 2x suurem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Juul 2014 11:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Mõistetav.

Kui sama hulga tööd peab ära tegema kas üks või kaks pea samasuurt kruvi, siis viimased ei pea mootori jala poolt juba sogatud vett omakorda nii hullult "vahtu lööma". Emulsioonis ja pööristes ei tööta kruvi efektiivselt.
IPS on ka just ökonoomne kuna toimetab "selges vees".

Väiksematel kiirustel tuleb kahe mootori puhul ilmselt mängu mootorite ja ülekannete pea 2x suurem sisehõõrdumine?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Juul 2014 16:20 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 145
Asukoht: Tallinn
rye kirjutas:
Mark kirjutas:
Endalegi üllatuseks :!: Uurisin veidi ja.......... Kahemootorilised on tihti täisgaasil ökonoomsemad ja marsikiirustel janusemad. Sõltuvalt paadist leidub ka neid kus vahet pole ja kus kahemootoriline on ökonoomsem kogu võimsusskaala ulatuses.

Viimane sellekohane test juunikuu Soome Kipparilehtis kus riputati Nord Starile taha:
- 2x150
- 1x 300
ning võrreldi seda veel diisel sisemootoriga.
http://kipparilehti.fi/jutut/nord-star-26-sama-vene-3-eri-moottorisovellusta
Testi tulemusena oli 2x150 ökonoomsem, kui 1x300

Ka tuttav Flipper 880ST omanik vahetas uuel paadil ühe 300-se 2x150 vastu ja tulemus oli nagu öö ja päeav. Kui enne kündis vett ja õigesti glissi nagu ei läinudki, siis 2x150 lahendas selle probleemi. Peamiseks erinevuseks siis propelleri pindala, mis on kahe mootori korral peaaegu 2x suurem.
Samas aga uurides lehelt kus Yamahad võrdluses, siis seal saadakse jällegi vastupidiseid tulemusi.
Selles antud katses on võrdluses f300 vs f2*150 hp
Ning parema ökonoomsuse saavutab f300. Märgatavat lõppkiirsuse vahet nagu väga ei ole kuigi 2*150 oli veidi nobedam.
Panen andemed kah siia siis:
1*f300 http://www.marineconnection.com/blog/wp-content/uploads/2014/02/SPT_Heritage251_F300UCA_2014-01-21_OCC.pdf
2*f150 http://www.marineconnection.com/blog/wp-content/uploads/2014/02/SPT_Heritage251_t_F150XA_2014-01-21_OCC.pdf

Ning saab videot kah vaadata:
http://www.marineconnection.com/blog/1310/yamaha-performance-bulletin-sportsman/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Reede, 01 Aug 2014 17:44 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
rye kirjutas:
ning võrreldi seda veel diisel sisemootoriga.


Ja mis disla tulemus näitas?
Sellise suuruse/kuju/otstarbega paadil on päramootor(id) puhtvisuaalselt reostus ruudus. No ei sobi kohe kuidagi.....
Sisemootor(id) ja peidus jalad ujumisplate all on see mis vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Reede, 01 Aug 2014 21:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Kui ma õigesti mäletan siis selles testis oli diisel ikka kõvasti säästlikum. Aga samas võib soetushinna vahe olla selline et kütus on sisuliselt tasuta pooleks eluks käes ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Aug 2014 00:13 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 107
Asukoht: Kilulinn
Lihtinimese seisukohalt on üks mootor vist igatpidi ökonoomsem pidada..
Eks ikka sattu otsad vahest propi ümber, neid sealt lihtne eemaldada.
Kas Jetil pole mitte väiksem efektiivsus võrreldes välise propiga? Kui palju see erineb? Kuidas on jeti hooldusega lood ja kui hästi ta kestab ,kui saab abrasiivset materjali sisse, näiteks liiva..

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Laupäev, 02 Aug 2014 17:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Jetiga on omad eripärad tõesti. Efektiivsuse vahe tuleb eelkõige sellest, et jeti puhul on tegu puhtalt reaktiivjõu ärakasutamisega. St. paat liigub edasi paadist eemaletõugatava veemassi arvel. Nii et tegu ei ole sugugi enam sõudmisega ja energiat paneb selle protsessi puhul plehku küll.
Hooldus: ei midagi ulmelist. Olenevalt kasutatavast jetist võivad need kulud olla väiksemadki kui mingil reduktoril. Abrasiiv teda muidugi kahjustab kulutades sisepindasid, aga üldjuhul on impelleri ümber vahetatav plastmasspuks ja selle vahetus on ka ise teostatav. Ka düüs võib lõpuks kuluda ja ka selle vahetus ei ole midagi keerulist. Kui abrasiivides väga tihti askeldada siis tuleb seda rõngast vahetada ilmselt igal aastal või üle aasta. Kui püsid peamiselt sügavas vees, siis kestab aastaid. Millal rõngast vahetada, see on selline teema kus asi ei käi sugugi nii, et vaatan kas on kulunud. Tuleb konkreetselt mõõta ja kui mõõde hakkab lähenema maksimaalsele lubatud hälbele siis ongi saabumas aeg uus rõngas sisse pressida.

Muidugi on vaja ka endal siis soetada spetstõmmitsad jms värk. Kuvalda ja meisliga kallale minnes võib hooldus kalliks remondiks muutuda ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Aug 2014 13:29 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 145
Asukoht: Tallinn
:arrow:


Viimati muutis Kevinpajula, Esmaspäev, 04 Aug 2014 17:06, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Aug 2014 13:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 412
Asukoht: Tallinn
Kevinpajula kirjutas:


Aga sa proovi osta ja tee ettemakse ka ära siis saad teada miks nii soodne lõunasöök menüüs oli.
Ja esimese kahjumi võid ju Nigeeria panga abiga "tasa teha".

_________________
Ükski , mis mul varem oli , polnud piisavalt pikk!
www.paadikeskus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Aug 2014 16:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Kevinpajula kirjutas:
Kas keegi oskab öelda, et miks need nii odavalt müügis on, või ma saan millegist väga valesti aru :?: :?: :?:


Need ongi nii odavad tõesti ja nii head ka kui kirjutatud on. Kirjasõna ju ei valeta.
Ainult järgi minema pead Kazakhstani! (väike tasuta vihje, tel maakood on 077)
Järgmine kord kui linke postitad, mõtle, kus ja milline juust on tasuta :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Aug 2014 17:06 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 145
Asukoht: Tallinn
Selge


Viimati muutis Kevinpajula, Kolmapäev, 23 Jaan 2019 21:52, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Aug 2014 18:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 120
Asukoht: Salmistu
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 11 Aug 2014 20:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 20:25
Postitusi: 145
Asukoht: Tallinn
Tnx Lauri!
Aga siit veel üks küsimus balloonide kohta. :D
Kas ei oleks otstarbekam kasutada heledamat tooni balloone, sest teatavasti must "tõmbab" rohkem päikest kui mingi kollane või valge :?:
Sest isegi hypalon on ju päikese vastu tundlik.
Ehk kui võtta nt 2 ühesugust RIB´i ainult selle vahega et üks oleks musta ja teine heledat tooni balloonidega(kas siis PVC või Hypalon), siis heledam peaks nagu teoorias veidi kauem vastu VÕI... :?: :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Teisipäev, 12 Aug 2014 22:13 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 25 Mai 2006 21:01
Postitusi: 107
Asukoht: Kilulinn
Too must seal pildil 2e 50nesega meenutab pigem lapitava plaat põrandaga kummikat kui RIBi.. kuhu veel istutatud keskkonsool ja ahtriraam.
Loomulikult elab must pontoon päikese käes rohkem: päeval õhk kuumeneb rohkem ja lahkub läbi ülerõhuklapide ja õhtul jahedamaga tõmbab lonti... pooltühja pontooniga sõitmine lõhub pontooni...
Aga must värv on ju isasem :D ...

_________________
www.vanasukeldumine.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Politsei RIB kaater
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Aug 2014 12:46 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juul 2012 12:23
Postitusi: 129
Asukoht: Tallinn
Eespool mainitud Flipper 880ST pole ettenähtudki 1mootoriga kasutamiseks, see on tootja poolt märgituna alates 150 x 2 jne.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 38 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group