Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Teisipäev, 13 Jaan 2015 21:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 12 Jaan 2015 20:34
Postitusi: 2
Kumba valida, kas Grand Ranger 380 või Kolibri 400D. Argumendiks oleks pardaruum, stabiilsus ning lühikese jalaga mootor. Või soovitatakse midagi kolmandat. Põhiline püük merel ja vahest Emajõel. Nii võrgutamine kui trollimine. Emajõel tonkatamine ja spinningupüük ka. Ehk kellelgi võrdlus olemas neist paatidest. Ning kui muidugi keegi teab miks mitte valida neid siis ehk oskab pakkuda midagi hinnaklasist kuni1500 eurot.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Jaan 2015 13:54 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 12 Juun 2010 20:42
Postitusi: 246
Asukoht: tallinn
Brig Baltic 380 oleks kah sobiv merele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Jaan 2015 16:07 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
geroy kirjutas:
Kumba valida, kas Grand Ranger 380 või Kolibri 400D. Argumendiks oleks pardaruum, stabiilsus ning lühikese jalaga mootor. Või soovitatakse midagi kolmandat. Põhiline püük merel ja vahest Emajõel. Nii võrgutamine kui trollimine. Emajõel tonkatamine ja spinningupüük ka. Ehk kellelgi võrdlus olemas neist paatidest. Ning kui muidugi keegi teab miks mitte valida neid siis ehk oskab pakkuda midagi hinnaklasist kuni1500 eurot.


Ma ei võtaks kumbagi ega üldse täispuhutavat ülaltoodud eesmärgiks. Miks?
Alustuseks kus ja kuidas seda paati hoiad? Kui pead iga jumala kord kokku ja lahti lappama siis ühe hooajaga on kõrini sellest jandist. 100kg paati seljas väga kaugele ei tassi, lisa veel 40-70kilone mootor, kütus jm kola ja oledki treilerit ostmas.
Treila peal hoides ja transportides kaob "kokkupandavuse" eelis ära.
Siseruum on olematu- vaata paadi laiust ja ballooni läbimõõtu. Lisa nõutav varustus, paarikümneliitrine kütusenõu ja....?
Kummikaga oled alati ja kogu aeg ülepea märg, eriti kui natukengi tuult ja lainet on.
Aerutamiseks on raske ebasobivamat paaditüüpi leida kui kummikas.
Tuuletriiv on mega.
Vajaliku lisavarustuse (kajalood, plotter, ridvahoidjad, tarvikukastid jms kola) kinnitamine on tsirkus.

Seega osta korralik 4-5m sõude-mootorpaat, pane sinna 5-15hp mootor ja elu lill.
Kiiruses ja kandevõimes kaotad, kuid igas muus mõttes võidad oluliselt rohkem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Jaan 2015 19:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 412
Asukoht: Tallinn
Vaidleks Truttale vastu natuke:
* kokku pakitava kummika hoidmine on kordades väiksem mure kui treila peal oleva paadi hoiustamine. Kui just iga päev ei käi merel siis pole ka põhjaplaatide paigaldus eriliselt närvesööv. Kui on kasutada väiksem kaubik/furgoon siis balloonid tühjaks ja koos põhjaga autosse. Eeldab muidugi,et on olemas ka piisavalt turvaline koht kuhu sellisel kujul paat hiljem mahutada.
* 3,8 m pikkused kummikad ei kaalu 100 kg vaid keskeltläbi 75kg, kui üksi vaja liigutada siis ahtripeeglisse rattad ja lähed kust tahad vette,Trutta alternatiiv sõudepaat-treiler eeldab slipi olemasolu (eeldame ,et teemaalgataja ei kuulu maasturimeeste klubisse).
* mootor- sellise paadi jaoks ca 10 hj absoluutselt piisav, Suzuki 9,9 4-takti nt.39,5 kg, mootori võid tõsta otse autost ahtripeeglile kui paati ratastel liigutad, seega mingit rammumeeste laadset pingutust olema ei saa. Kui üksi sõidad ja kiirust ei kummarda siis 6hj saad ka hakkama, selle võtad lõdvalt ühe käe sõrmede otsa.
* siseruumi teema- selle kohapealt Truttal õigus aga turvalisuse arvel see tuleb ja ükski sama pikkusega plastik/alumiiniumvann ei saa ligilähedalegi stabiilsuse poolest.
* natukese tuule ja natukese lainega märjaks saamine- kindlasti mitte rohkem kui sama pikkusega muus vannis ( omast kogemusest anno 1994 räägin).
* sorry aga aerutamiseks pole ükski paat liiga mugav, juba väiksemagi laine korral suisa vastumeelne tegevus mistahes paadi tüübi puhul ( kindlasti paljudele meeldib aerutamine )
* tarvikute kinnitamine kindlasti komplitseeritum aga nt. liimitavad ridvahoidjad täitsa saadaval.
* seatud hinnaklass kuni 1500 eur-millise 4-5m plastvanni me selle raha eest saame (eeldame,et teemaalgatajale on seatud eelarve ka reaalselt oluline, mitte niisama õhku visatud number)???? Palju maksab treiler?
Lõpetuseks- teemaalgataja mainis sõidupiirkonnana ka merd. Siinkohal soovitaks muidugi tõsiselt kaaluda väiksema ca 3,5m-4m RIB paadi soetamist. Ka seda saab edukalt transportida ilma spets paadihaagiseta. Kel olnud see teab isegi :D

_________________
Ükski , mis mul varem oli , polnud piisavalt pikk!
www.paadikeskus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Jaan 2015 20:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Truttaga 100% päri.

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Jaan 2015 21:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 12 Sept 2011 13:30
Postitusi: 287
Asukoht: Juminda
Ma arvan, et ühest tõde pole, mõnele sobib "kummikas" mõnele "normaalne" paat, on see siis seotud hoiustamis- või transpordi- või mingi muu asjaga seoses. Endal on mõlemad olemas, kummar sobib hästi kui vaja mobiilsust, ja väikeste kuludega kiiret sõitu. "Päris paat" on kalapüügiks.
Neist kahest paistab Grand olevat võrgulaskmise seisukohast parem - vähem paistab olevat kohti, kuhu võrk kinni jääb kuigi kummipaadiga võrgul käimine on paras piin nii tuuletriivi, kui ka sõudmisomaduste tõttu.

_________________
Janek


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Jaan 2015 21:38 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 12 Jaan 2015 20:34
Postitusi: 2
Tänud vastuste eest.
Kindlasti mõne aasta pärast plaanis Busteri laadset osta ainult kalapüügiks. Hetkel aga puudub hoiustamiskoht paadile koos haagisega. Ning Alu paatidel liigselt kohti kuhu võrgul kinni joosta kui peaks nt.tüdruksõber aerutama juhtuma :lol:
Hetkel mängib nkindlasti rolli ka süvis, kuna võrgud lasen Lahepere lahte. Nii 200 m tuleb suurema süvisega otsida kindlat teed. Sõbrapoisiga käies tema plastik ikka mitu korda kivis käinud või masdalikul kinni. Võid sõita gpsi järgi salvestatud marsuutyi aga laine jas mõõn teevad oma töö.
Haagise teeks ka kummikale niikuinii. Enne tuleb osta alus ära, vaadata kuidas aega sellega sõitmas käia.
Ehk leiab ka kuskilt garaazi kus paati hoida. Ning kui alus olemas saab vastavalt paadile haagise teha. Neid poe omasid prusside peal väga ei taha.

Ning olen saanud märjaks ka alu ja plastik paadis.
Oleneb lainest ning kiirusest, ehk natuke ka taevast tulevast veest.
Selle aga lahendan riietusega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Jaan 2015 17:05 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Nov 2009 00:55
Postitusi: 49
Asukoht: Tallinn-Pärnu
Tere. Kahjuks Grandiga kogemust pole, aga eelmisel suvel ostsin Kolibri KM-450D ja tähelepanekud on järgmised: paadi kokkupanek ja lahtivõtmine on ikka aeganõudev. Poolteist kuni kaks tundi kokkupanekuks, tund lahtivõtmiseks. Põhiline aeg kokkupanemisel läheb vineerpõhja alumiiniumsiinidesse ajamisega, see ei lähe aja jooksul kunagi kergemaks:D kokkupanekul õhu väljasaamine ja see, et ta on märg, on samuti päris tüütu, ja tundub, et keegi ei viitsi seda tegelikult nii palju teha, kui sa algul arvad, et viitsid. Mul oli sama argument, et ei taha treilerit ja tahaks et autosse ära mahuks. Arvestama pead kahe kandekotiga põhi+paat ja siis veel mootor ka. Mul on Honda 20hp, sellega saab veel üksi hakkama, suurem mootor jääks liiga raskeks. Paat tahaistmele ja mootor pagassi on reaalne. Aga ikkagi muutub ta varsti ettekäändeks mitte merele minna. Kolibri puhul on veel paar sellist asja, mis mulle ei meeldi. Aerutulli poldid roostetavad. Kui tahad abirattaid panna, puurid ahtripeegli läbi. (ma panin) Rattaid teisipidi püstiasendisse sõidu ajaks panna ei saa, sest ahtripeegli juures pontoonidest peeglikülge minev pritsmekaitse jääb ette. ja kui rattahoidjad liiga lähestikku paned, ei saa jälle normaalselt rumpeliga juhtida. Mul on tunne, et kui ostad sellise paadi, siis vaatamata teoreetilisele mobiilsusele, kohe hakkab treiler kripeldama, ja kui juba treiler, siis tahad rib-paadi põhja ka:) Mul läks nii. Praegu ikka hiilin RIB-e, missest et kolibri ilusti garaažinurgas oma kottides ootab suve. Mis on kolibri suur pluss on odavad jupid. ma olen mitu aeru otsa ära murdnud, aga uus ots on 8 eur. Pontooni korke olen kaotanud, aga see ei maksa samuti midagi. KUi ma praegu peaks sama ostu tegema, ostaksin roolikonsooli ja distantsjuhtimisega versiooni. See on kolibril olemas, saab Ukrainast tellida. Ja viimaks ukraina on veel omakorda teema. Kui tahad nende majandust toetada vms, siis osta Kolibri, neil tehas Dnepropetrovskis ju:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Kas Grand või Kolibri
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Jaan 2015 08:45 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 120
Asukoht: Salmistu
Kui tavaline kummikas on tüütu ja vaatad RIB-i siis miks mitte üldse plastpaati?
Kas asi on stabiilsuses, et eelistad pontoone? Või mingi muu põhjus? Kui peab nagunii treilat kasutama siis mis oleks nende täispuhutavate eelis võrreldes populaarsemate 4,4-4,5m plastpaatidega?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group