Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 09:41 
Eemal

Liitunud: Reede, 28 Veebr 2014 10:20
Postitusi: 4
Küsimus ajatundlikele ning praktikat saanud paadikasutajatele. Palju töötunde hästi hooldatud paadimootorid vastu peavad (nii bensiini kui ka diiselmootorid).
Saan aru, et see on sama proosaline küsimus nagu, kui palju su auto/paat kütust võtab, aga siiski tahaks veidike aimu saada. Müügikuulutusi vaadates tundub 200-300 tundi suhteliselt vastuvõetav olevat, aga üle 500 läheb nagu paljuks. Äkki see väga vale arusaam?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 09:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Ma ka kunagi Soome müügikuulutusi vaadates praakisin 500 tunnise päramootori kohe välja. Olles vahepeal Ameerika foorumeid lugenud, julgeksin mina täna ka 2000 tunniga päramootori osta. Hind on hea kuna kõik kardavad :) Ameerikas sõidavad mõned hobikalamehed aastas 1000 tundi ja ei kruvi nad igal aastal uusi mootoreid peale, enamasti kiidavad ainult. Diislite kohta puudub arvamus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 17:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 10 Jaan 2007 15:49
Postitusi: 25
Asukoht: tallinn
Omast kogemusest niipalju, et ostsin nii 3 aastat tagasi paadi koos ca 1000h sõitnud väidetavalt (ei saa päris kindel olla vist) 5 aastat vana Yamaha 100 4t päramootoriga. Nüüd olen mõned sajad tunnid juurde lisanud ja probleeme pole esinenud (ptui, ptui, ptui). Sügisel korraline hooldus ja kevadel jälle tuld.

Kahjuks ise eriti õlinäpp pole ja seega mootorite hingeelust suurt midagi ei tea, kuid ei ta tossa ega vibreeri imelikult ja hääl on ka ilus ühtlane.

Seega järeldan, et kui on korralikult hoitud/hooldatud mootor, siis pole vast väga karta mõtet.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 20:19 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Yamaha pole mitte ühekordseks kasutamiseks.
Ning kui 4T mootori User manual annab esimeseks hammasrihma vahetuseks 5 aastat või 1000 töötundi on minu arvates kommentaarid liigsed.Korraliku hoolduse puhul on 500 tundi alles sissesõit.


Viimati muutis retti, Neljapäev, 22 Jaan 2015 22:35, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 20:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Meil siin foorumis ju oma Peeter, kes samuti merel mootorile tuhandeid tunde annab. Ei juhtu nendega midagi. Pigem, nähes kuulutust, et 10a vana mootor ja 100 tundi, tekib kohe küsimus kuidas ja kas see ikka korralikult konserveeritud on olnud.

Ise olen 2 aastaga 300 tunni alla sõitnud ja tunne on, et varsti saab ehk sissesõidu periood läbi ja võib käiku ka andma hakata :-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 20:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Lihtsalt mõtisklusena, kas marine mootorid saavad (eriti oma hinda arvestades) tegelikult nii äbarikud olla? Lihtne võrdlus. Keskmine autokasutaja saab parimal juhul nö elu keskmiseks kiiruseks 40kmh (vaadake oma auto arvuteid kui ei usu). See tähendab, et 40000km läbisõidu juures saab mootoril 1000 töötundi täis (tegelikus elus arvatavasti madalama läbisõidu juures). Kas keegi on kuulnud ühtegi täiearulist inimest ütlemas, et oi, mu autol sai 40K täis, peaks uue mootori panema?

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 22:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 16 Dets 2006 13:06
Postitusi: 194
Asukoht: Hüüru
Autoga ei sõida ka keegi nii et gaas põhja ja nii jääb... kuni kohale jõuad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Jaan 2015 22:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Ega vähegi normaalmõõdus paadimootoriga üldiselt samuti ei sõideta. See rohkem sihukeste "paarikümneste" teema


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Reede, 23 Jaan 2015 07:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Bensiinimootoriga autol norm pööretevahemik 2000-3000rpm, paadimootoril 4500-6000rpm. Need automootorid, mis saksa kiirteedel pööretepiiraja piirimail kõvasti ruuna saavad, on paadimootoritega võrreldavad.

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Reede, 23 Jaan 2015 14:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Apr 2007 17:10
Postitusi: 460
Asukoht: Tallinn
Märt kirjutas:
Autoga ei sõida ka keegi nii et gaas põhja ja nii jääb... kuni kohale jõuad


Ega ma paadiga ka nii ei sõida. Merel pole küll eriti kiirusepiiranguid, aga enamasti ei ole ei vajadust ega tahtmist 45+kn ringi saagida. Tavalise kruisimise juures ma eriti üle 3K pöördeid ei harrasta (jutt käib ikka bensukast), see tagab piisavalt ökonoomse ja mugava sõidukiiruse. Mõnikord on sileda merega tore küll WOT tulistada, aga millegipärast pole see minu puhul valdav kasutuviis.

_________________
GT-205 "Anaconda"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Reede, 23 Jaan 2015 19:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
mul ei püsi paat 3000rpm'iga glissiski

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Reede, 23 Jaan 2015 19:15 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Märt kirjutas:
Autoga ei sõida ka keegi nii et gaas põhja ja nii jääb... kuni kohale jõuad


Tavaliselt kui diagnostikaga vaadata, siis töötunnid jagunevad enamikul mootoritest nii, et tühikäigul on ca. 25-30 % töötanud, siis kuni 2000 pööret ka umbes 20 % jne. Täispööretel töötamine 5000-6000 on tavaliselt kõigest 10-30 % Need mootorid, mis on aastaringi kasutusel ehk ei seisa enamuse ajast, töötavad vabalt 2000 või rohkemgi tundi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Jaan 2015 00:39 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
5000-10000h peaks olema hea hoolduse puhul kaasaegse 4t mootori ressurss igal juhul.

Korduvalt on avatud artikleid metsikute läbisõitudega mootoritest millel kulumisjäljed on minimaalsed.
Näiteks miljoni miili BMW, 4 aastat (30'000+ h) järjest anti kuuma: https://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8 Silindri ja vända mõõdud olid uue mootori torerantside piires nagu ka ülemised kolvirõngad, sisselaske nukad olid kulunud keskmiselt 3 sajandikku, saaled praktiliselt uueväärsed, olematu õlikulu jne. Sisuliselt võinuks see mootor vabalt ka 50'000 h kesta, igasuguse remondita, kui keegi oleks testida viitsinud.
Kolme miljoni miili Volvo on ka endiselt originaalmootoriga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Jaan 2015 09:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 16 Dets 2006 13:06
Postitusi: 194
Asukoht: Hüüru
Hea võrdluse automootori ja paadimootori erinevatest töökoormustest annab veel ärapõletatud kütusekogus. Toon näite enda 60 hp 4T päramootor 30l/100 km, 60 hp automootor 5l/100 km


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadimootori töötunnid
PostitusPostitatud: Laupäev, 24 Jaan 2015 09:59 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 29 Okt 2008 14:50
Postitusi: 335
Asukoht: Tallinn
Võrreldamatuid asju ei saa võrrelda - teisenda kütusekulu kujule l/h ja tulevad sarnasemad numbrid. Vahe on, aga mitte nii suur.
Paadi mootori elu on rohkem nagu auto mootoril mida autobahnil sihipäraselt kasutatakse.
Siiski, alla 5000h pole põhjust arvata, et ta eluiga peaks olema.
Lennukite mootorid töötavad paatidega sarnasemas režiimis. Ka seal pole mälu järgi ühelegi moodsale mootorile suurt remonti varem ette nähtud (nende puhul on hooldused äärmiselt karmilt ette kirjutatud ja remondid on kõik graafiku järgi, ennetava iseloomuga).


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group