Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Mai 2016 20:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 110
Asukoht: St. Julian's, Malta
Tere, foorumikasutajad. Olen suhteliselt roheline väikelaevahuviline ning mõned päevad tagasi teadsin väikelaevadest ilmselt sama palju, kui keskmine linnatibi autodest. :D Käesolevaks hetkeks olen umbes kahe tööpäeva jagu siinsest foorumit lugenud ning registreerinud ka kaptenikooli väikelaevajuhi teooriakursustele, et 27.mail teooriaeksam teha ja ehk õnnestub ka praktika sooritada Siin märgitud kuupäevadel. Ma ei tea, kas ma olen liigne optimist, aga ehk on võimalik load 1. juuniks tasku saada?

Soov mootorpaadi järgi tekkis tegelikult juba eelmise suve lõpus, kuid millegipärast jäävad asjad viimasele minutile – varsti suvi käes, kuid tegelema hakkasin asjaga alles nüüd.

Noore ja rohelise liikmena on mul mõned küsimused tekkinud, millele ma pole vastust siinset foorumit lugedes saanud eriti just esimese mootorpaadi valikul.

Soov on osta mootorpaar (midagi bowrideri stiilis tundub visuaalselt kena) veespordiks (suusk, wakeboard ja tuubi vedamine) ning silma on hakanud Bayliner 175BR ja Glastron 175SX/MX. Baylineri Flight Editionitel on juba veespordiks sobilik kaar küljes. Nii siinset kui ka välismaa foorumeid sirvides on jäänud silma, et Baylinerite kohta öeldakse kogu aeg kui mõttetud ja halvad paadid need on, kuid ma pole näinud ühtegi argumenti, mis neid väiteid toetaks. Enamus selliseid negatiivseid kommentaare tundub olevat teiste markide omanikelt – kas sellepärast, et vähese raha eest saab nii palju või on tegemist tõesti halva tootjaga?

Nagu eelnevalt kirjutasin, siis oleks soovi mootorpaadi jaoks mis vastaks järgmistele tingimustele ning kuna ma ise ei ole väga pädev veetehnika valdkonnas, siis tundus siinne foorum olema õige koht infopäringuks.

Eelarve: 10 000€ (paat koos mootori ja treileriga)
Eesmärk: Veesport (wakeboard, veesuusk ja tuubid)
Sõidukoht: Järved – Enim hakkab paat sõitma ilusa ilmaga Peipsi järvel.
Kui palju: umbes 75 tundi aastas (eeldusel, et ilusat ilma nii palju on)
(Kütus+hoolduskulu): mitte üle 50€/h (Millised kulud veel kaasnevad sõitmisega peale kütuse ja hoolduse?)

Mootor: Pigem vist sisepära mootor, sest päramootor pannakse siinkandis kiiremini tuuri, kui paadi vettelaskmiseks aega kulub. :lol:

Lisaks on veel mõned küsimused:

1) Esimene küsimus oleks ülapidamiskulude kohta pädevamatelt inimestelt. Kas 50€/h veespordiga tegelemiseks arvata on liiga optimistlik või pigem pessimistlik 135hp 3.0 mercruiseriga? Arvutasin umbes nii, et Kütuse hind 1.1€, Kütusekulu 30l/h (4k pööret minutis 3l mercruiseri mootoril) ja hoolduskulu 17€/h. See 17€/h on täiesti suvaliselt võetud number, kuna ma tõesti ei tea kui palju mingi väikse bowrideri hooldus võiks maksta, kuid eeldasin, et selline võiks olla normaalne number – 17€ tunnis ja 75 tundi aastas teeks kokku 1275€ hoolduse- ja remondifondi.

2) Kas 135hp mootor võiks olla piisav näiteks, et vedada taga 4 inimest nii, et 3-4 inimest veel paadis ka saaks lebotada?

3) Paatide toomine Soomest. Vaatasin ja sirvisin mitmeid kuulutusi nettivenest ning seal tundus olema esialgselt baylineri ja glastronide valik palju suurem kui Eestis. Kuidas on veetehnikamaailmas asjalood? Kas Soome on nagu automaailma Saksamaa, kust tihti saab paremas korras autosid, kui Eestist? Kui lihtne on Soomest paati tuua ja arvele võtta või on see sarnane Eestis müüdavatele paatidele?

Soomest jäid silma järgnevad sõidukit, kuigi veidi kallimad kui 10k €:
2005a. Bayliner 175BR 11000€ Link
2007a. Bayliner 175BR Flight Edition 11500€ Link
1999a. Sea Ray 180BR 12000€ Link
2002a. Regal 1700 9900€ Link
1998a. Glastron 175MX 9100€ Link

Eestis jäi silma selline sõiduk, aga Volvo penta mootoriga – mida sellest mootorst arvata - jaksab vedada?Kütusekulu?Vastupidavus?
2002a. Glastron 175SX 10700€Link

4) Mida arvata Mercruiseri mootorite töökindlusest?

Olen ma sõiduki vaatamisel õigel teel või täiesti valel? Mis oleks minu antud parameetrite piires parim valik? Parim mitte eelnevalt läbi käinud nimedest vaid üleüldiselt parim?

Kindlasti oli veel küsimusi, kuid hetkel rohkem ei meenu – meenub, siis loodan, et on okei siit abi küsida.

Lugupidamisega
Mario

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 11 500€ -> LINK


Viimati muutis mkendra, Teisipäev, 17 Mai 2016 23:24, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Mai 2016 21:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 382
Asukoht: Muhu
Selline asi hakkab vist üle jääma, kuna pole aega tegeleda: viewtopic.php?f=15&t=8591&hilit=sleekcraft


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Mai 2016 22:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 110
Asukoht: St. Julian's, Malta
Kodanik kirjutas:
Selline asi hakkab vist üle jääma, kuna pole aega tegeleda: viewtopic.php?f=15&t=8591&hilit=sleekcraft
Okei, müügikuulutus ühesõnaga. Mis seisukorras see aparaat praegu on ning palju sellise aparaadi tunnihind tuleb (€/h), kui suuska/tuubi/waket vedada või järve peal ringi tiirutada? See tundub vist projektikas olevat või on 2014 aastast midagi muutunud? Kuna ma hetkel veel paatides ja kaatritest midagi ei tea, siis ma eelistaks pigem sõita kui remontida ja putitada - on see 10 000€ eest võimalik?

Lisaks sellele müügipakkumisele oskad ehk mõnele mu küsimusele ka vastata?

Lugupidamisega
Mario

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 11 500€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 07:46 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 07 Apr 2014 19:17
Postitusi: 120
Asukoht: Salmistu
Osta ära selline paat mis meeldib ja vajadustega sobib. Ära arvuta nii palju. Fakt on see, et raha kulub alati rohkem kui plaanitud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 08:34 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Võid kindel olla, et kõik sinu väljapakutud kaatrid saavad banaani ja laua vedamisega ilma igasuguste probleemideta hakkama.
Bensukulu oskad ise arvutada, aga hoolduse peale vaevalt 1200 eur aastas kulub, kui just mootorile või jalale pole vaja suuremat remonti teha, sõukruvi vahetada vms. Õli-filtri-küünlavahetustega saab üldjuhul inimene ise hakkama, kui tööriist vähegi kätte istub.
Hoiad paati sadamas või treileril?

Lustipargi vendadel on Pärnus väga asjalik wake kaater. Ma ei mäleta, mis marki too oli, aga uuri nende käest. Facebookist leiad mingid kontaktid. Koduleht on neil maas hetkel millegipärast. Võib-olla soovivad oma pilli mahagi müüa?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 10:54 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 278
Vanade usa paatide viga on see, et sisepõrand, kus vaip peal, on tehtud vineerist, kui see on mäda, siis selle vahetamine suur töö. Mootorid Mercruiser vs Volvo eriti vahet pole, kui keegi pole küüneviha sisse ajanud ja on korralikult hooldatud, siis asi lihtsam remontida ja hooldada, kui välispära mootorit. R4 mootorid teevad kõrvulukustavat müra, sellega pead arvestama. Jala tihendid ja voolikuid peab spetsialist üle vaatama, kui vale voolik katki läheb, upub su alus ära, Vanematel usakatel pole vööris ankrukasti, vaata kindlasti selline alus, kus see kast oleks, rääkigu müüja mida tahes.
Mida rohkem on sellisel paadil reelinguid ja dinkivinkisid küljes, seda mugavam on sul oma hobidega tegeleda. Kõrge akendega sõidukate on meie kliimas ka väga vajalik asi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 12:55 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 23:00
Postitusi: 139
Asukoht: Tallinn
Kuna ma kevadel tegin sama protsessi läbi ehk nullist otsisin esimese paadi endale (Mariah ehk usakas, 6m, kajutiga, 135hp Mercruiser), siis võin kommenteerida:

1. Kütusekulu. Mul on 3.0 Mercruiser 135hp ja kütusekulu hetkearvestuse järgi jääb sinna 30-40L vahele tunnis, kui sõita 3,5-4k pööretel. Sõltub lainest, tuulest, inimeste arvust paadis jne. Keskmiselt jääb kulu tunnis 25-30L juurde, sest vahepeal on väiksed peatused ka tavaliselt ja täisgaasi tihti ei kasuta. Olen kuulnud, et suurematel mootoritel on kulu umbes sama, kõik oleneb kuidas sõita ja mis tingimustes. Võid arvestada, et kruiisil min 30L tunnis ja lauda vedades max 40L tunnis.

Remont, hooldus. Ma just tegin kevadel täishoolduse ehk mootor + põhjamürk. Kokku 800. Olenevalt kui põhjalikku hooldust sa korra aastas teed, siis võib hakkama saada ka 300-400 euroga. Põhjamürki võid ju ka ise alla maalida :)

Kere poleerimine on ka üks kulukoht. See on aeganõudev töö ja kui seda ise ei tee, siis lisab hooldusele jälle 300 euri, oleneb, kust tellida ja kes teeb :)

2. 135hp Mercruiser veab kenasti 4 inimest ja enamgi ära, aga palju oleneb vindist. Vint peaks olema selline, mis on mõeldud tugevaks tõmbamiseks, mitte tippkiiruse jaoks. Samuti mootor korras.

3. Soomlased käivad minu teada juba ise Eestist paate ostmas. Vähemalt sellist juttu kuulnud kahe paadimüüja käest ja ka mul osteti üks bowrider nina alt soomlase poolt ära. Ma kardan, et Soomest paati tuues pead sa arvestama, et putitamist on seal küllaga. A la istmed korda teha, puhastada, korralik hooldus kerele, mootorile jne.

4. Volvo Pentad ja Mercruiserid on mõlemad töökindlad mootorid. Aga paha ei teeks natuke tehnika tundmine, et käivitamine oleks lihtsam, käigu sisse lükkamine, sõitmine, kõik see on paatidel natuke erinev ja võib tekitada võõristust, sest süsteemid ei käi päris nii nagu autos. Paatidel on karburaatoriga mootorid tihti ja selle tööpõhimõtte tundmine ei teeks ka paha (käivitamisel kütuse sisse pumpamine jne).

Mida ma veel omalt poolt oskaks öelda:
- Esimese paadiga saad esimesed kogemused kätte. Suhteliselt kindel, et kuu ajaga sul on juba uus mõte silme ees, mida järgmiseks tahaksid (mul vähemalt nii on ;))
- Peipsi laine peaks olema tihedam isegi kui Tallinna lahes. Arvesta, et olenevalt paadi kerekujust see hüppab vees korralikult. Mida suurem paat, korralik V kere, seda sujuvamalt ta neid laineid lõikab. 17-18 jalga on selline nibin nabin väike paat isegi, mul on 19 jalga kaater ja juba tundub, et jääb väikseks :)
- Samas, mida suurem paat seda rohkem häda treilerdamisega, käru täismass ja BE kat teema tuleb mängu. Lihtsam muidugi paati hoida vees. Samas paljudele meeldib kui paat käru peal ja vabadust sõita sadamate vahel.
- Eespool kommenteeriti vaiba vahetust ja ankrukasti. Mul on 2004 usakas ja vaiba vahetasin ise ära. All oli klaasplast ehk siis vahetus oli suhteliselt lihtne. Ankrukast olemas vööris, aga see on nii väike, et korralik ankur sinna sisse küll ei mahu. Vb 5kg ankur mahuks, aga ma ei kujuta ette kuidas selline ankur 1200kg paati kuskil kinni hoiab... ankur on mul istme all taga.
- Laua vedamise kaarest. Mul seda ei ole, aga suusasilm on küll. Lauda saab seal ka vedada, aga hüpata siis raskem, kisub alla liiga. Samas olen kuulnud, et kaari saab paigaldada ka Eestis, pole jõudnud veel uurida.
- Seisukate on oluline, et linnud täis ei situks paadi sisemust ja üldse kaitseks loodusjõudude eest. Sõidukate bowrideri puhul ilmselt rolli ei mängi ;)

Rohkem ei oskagi kommenteerida, kui küsimusi on, siis küsi julgelt!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 13:37 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
Juurika jutule lisaks (mis puudutab Soomest ostmist), siis ksf! Retti on korduvalt maininud, et üldjuhul müüb soomlane oma asja maha siis, kui see on rikkis. Töötavat asja ta niisama naljalt ei müü, kui just mingi eriline põhjus pole.
Nädalavahetusel oli meestega Emajõel sellest juttu ja kõik, kes Soomest mootori või paadi soetanud, pidid oma meelehärmiks Retti jutuga nõustuma :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 13:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Naised jälle karjaga saunas Emajõel? :) Arvan, et kui mingit eluodavat ja vana saasta poolmuidu tahta soetada, siis pole riigil väga vahet, kust osta. Tuksis on asi ikka. Ega vana kulunud asi ei olegi enam töökindel ja tahab vägisi järjepeal hoidmist. Soomes on müügil ka tuhandeid korralikke ja värkseid paate-mootoreid, mida müüakse täiesti korras peast, ju siis ilmselt mingi erilise põhjusega, mis kestavad muretult aastaid.

Pika jutu lühike mõte on see, et elus kipub nii olema, et tavaliselt saad selle, mille eest maksad :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 13:53 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 23:00
Postitusi: 139
Asukoht: Tallinn
niru kirjutas:
Juurika jutule lisaks (mis puudutab Soomest ostmist), siis ksf! Retti on korduvalt maininud, et üldjuhul müüb soomlane oma asja maha siis, kui see on rikkis. Töötavat asja ta niisama naljalt ei müü, kui just mingi eriline põhjus pole.
Nädalavahetusel oli meestega Emajõel sellest juttu ja kõik, kes Soomest mootori või paadi soetanud, pidid oma meelehärmiks Retti jutuga nõustuma :D

Samas, soomlased on suhteliselt laisad ja müüvad asju, mis ei tööta, aga mille korda tegemine võib tegelikult osutuda lihtsaks.
On olnud selline keiss ühe autoga, mida müüdi poole hinnaga, sest automaatkäigukast ei töötanud, a la vaja vahetada. Tegelikult tuli välja, et mingi andur oli läbi ja vahetus 50 euri ning auto töötas ideaalselt...

Samas eks paatidega on risk suurem. Kui ikka mingi kamm on mootori jalas või plokisees ja see ei tule kohe välja proovisõidul, siis jah... või kui kere on paugu saanud ja ei oska seda vaadata või on see osavalt peidetud... suht sitt on 10k eurile veel 3k peale maksta, et paadist asja saaks.
Soomlased rsk ei anna hinnast alla ka eriti... :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 14:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 110
Asukoht: St. Julian's, Malta
lauri-m kirjutas:
Osta ära selline paat mis meeldib ja vajadustega sobib. Ära arvuta nii palju. Fakt on see, et raha kulub alati rohkem kui plaanitud.
Ma ei tea mis mulle meeldib, kuna mul on suhteliselt väge taustinfot ning aega (ajapiirang, kuna ilusad ilmad hakkavad tulema ja kui uus hobi võtta, siis sooviks seda ikka täiel rinnal nautida) - seetõttu otsingi igasuguseid sisendeid oma teadmistele selles valdkonnas, et kujundada mingisugune arvamus sellest, mis mulle täpselt meeldib. Erialalt olen põhimõtteliselt majandusteadlane ning seetõttu on igasugused arvutamised ja analüüsid veres. :roll:

niru kirjutas:
Võid kindel olla, et kõik sinu väljapakutud kaatrid saavad banaani ja laua vedamisega ilma igasuguste probleemideta hakkama.
Bensukulu oskad ise arvutada, aga hoolduse peale vaevalt 1200 eur aastas kulub, kui just mootorile või jalale pole vaja suuremat remonti teha, sõukruvi vahetada vms. Õli-filtri-küünlavahetustega saab üldjuhul inimene ise hakkama, kui tööriist vähegi kätte istub.
Hoiad paati sadamas või treileril?

Lustipargi vendadel on Pärnus väga asjalik wake kaater. Ma ei mäleta, mis marki too oli, aga uuri nende käest. Facebookist leiad mingid kontaktid. Koduleht on neil maas hetkel millegipärast. Võib-olla soovivad oma pilli mahagi müüa?
Okei, hea teada, et sellised vähemalt piisavalt asjalikud on. Tõenäoliselt sooviks ikkagi sadamas hoidma hakata. Kuidas Eestis igasuguste sadamamaksude jms lood on? Helistasin praegu Jõekääru sadamasse, mis minu jaoks hoiustamiseks sobivaim koht tundub - ma olevat esimene kes huvi tundnud laevahoiustamisteenuse järele. Hetkel sadamakohad hõivatud MTÜ liikmete poolt, kuid lähitulevikus on plaan ujuvkai tekitamiseks. Kuna seal on hetkel mingi ümberstruktueerimine vms, siis uus juhatuse liige ei osanud hetkel ka hinna osas täpsemat infot anda. Kui palju Eestis keskmiselt mingid samamamaksud või hoiustamiskulud on, kui tahaks 3 kuud aastas paati kuskil sadamas hoida? Kuludega on nii, et ma pigem ülehindaks kulusid, kui alahindaks. Palju parem on pärast vaadata, kui raha jääb ette antud eelarvest üle, mitte puudu. :D
Otsisin lustipargi facebookist üles ja kirjutasin neile - Aitäh viite eest.

Erik78 kirjutas:
Vanade usa paatide viga on see, et sisepõrand, kus vaip peal, on tehtud vineerist, kui see on mäda, siis selle vahetamine suur töö. Mootorid Mercruiser vs Volvo eriti vahet pole, kui keegi pole küüneviha sisse ajanud ja on korralikult hooldatud, siis asi lihtsam remontida ja hooldada, kui välispära mootorit. R4 mootorid teevad kõrvulukustavat müra, sellega pead arvestama. Jala tihendid ja voolikuid peab spetsialist üle vaatama, kui vale voolik katki läheb, upub su alus ära, Vanematel usakatel pole vööris ankrukasti, vaata kindlasti selline alus, kus see kast oleks, rääkigu müüja mida tahes.
Mida rohkem on sellisel paadil reelinguid ja dinkivinkisid küljes, seda mugavam on sul oma hobidega tegeleda. Kõrge akendega sõidukate on meie kliimas ka väga vajalik asi.
Kuidas vaadata, kas sisepõrand on mäda või mitte, kui vaip peal? Mootorite osas vaatasin jah, et pannakse heliisolatsioone mootorikatetele, kuna hääl on õudne suurematel pööretel. Reelingutest ja dinkivinkidest rääkides kas, kes ning mis hinnaga keegi Eestis roostevabast või alumiiniumist wake/ski torni/kaart, või kuidas iganes seda nimetatakse, valmistab?


Ma ei tea miks, kuid hetkel meeldib mulle millegi tõttu enim see paat: Glastron SX175 '02 10.7k €. Samas on müügil ka üks 2600€ odavam sarnane: Glastron SX175 '02 8.1k. Esimesel on juures ilus jutt, kuid ka hinnaerinevus on 2600€. Leidsin vanema kuulutuse esimesest mootorpaadist siit ning seal kirjas garantii kohta veidi täpsemalt
Tsiteeri:
Mootori täielik kap.remont, uus nahksisu ja värv 2014, kehtiv garantii 3 a. Paat on koos järelhaagisega.

Õigustab see hinnavahe kallimat paati?


Ma tänan, juurikas, et võtsid aega nii pikaks vastuseks.

juurikas kirjutas:
Remont, hooldus. Ma just tegin kevadel täishoolduse ehk mootor + põhjamürk. Kokku 800. Olenevalt kui põhjalikku hooldust sa korra aastas teed, siis võib hakkama saada ka 300-400 euroga. Põhjamürki võid ju ka ise alla maalida :) Kere poleerimine on ka üks kulukoht. See on aeganõudev töö ja kui seda ise ei tee, siis lisab hooldusele jälle 300 euri, oleneb, kust tellida ja kes teeb :)
Kui tihti põhja mürgiga peaks katma ning kui keeruline protsess see on. Sama küsimus ka poleerimise kohta.

juurikas kirjutas:
135hp Mercruiser veab kenasti 4 inimest ja enamgi ära, aga palju oleneb vindist. Vint peaks olema selline, mis on mõeldud tugevaks tõmbamiseks, mitte tippkiiruse jaoks. Samuti mootor korras.
Milline on sobiva sammuga (vist oli selline termin) vint?

juurikas kirjutas:
Soomlased käivad minu teada juba ise Eestist paate ostmas. Vähemalt sellist juttu kuulnud kahe paadimüüja käest ja ka mul osteti üks bowrider nina alt soomlase poolt ära. Ma kardan, et Soomest paati tuues pead sa arvestama, et putitamist on seal küllaga. A la istmed korda teha, puhastada, korralik hooldus kerele, mootorile jne.
Võtab veits entusiasmi soome suunas maha, kuna eelistaks pigem lihtsalt hooldada ning sõita, kui putitada ja tuunida.

juurikas kirjutas:
Volvo Pentad ja Mercruiserid on mõlemad töökindlad mootorid. Aga paha ei teeks natuke tehnika tundmine, et käivitamine oleks lihtsam, käigu sisse lükkamine, sõitmine, kõik see on paatidel natuke erinev ja võib tekitada võõristust, sest süsteemid ei käi päris nii nagu autos. Paatidel on karburaatoriga mootorid tihti ja selle tööpõhimõtte tundmine ei teeks ka paha (käivitamisel kütuse sisse pumpamine jne).
Mul ühel võistlusautol oli kunagi mingis vahemikus karburaator peal ning seal peal ei sobinud see mulle kohe mitte. Jõugraafik oli selline,et jõudu oli ainult 4k+ pöördes käies, alla selle puterdas ja võis jalaga hoogu lükata. Temp, õhuniiskus ning what's not kõik mõjutas karburaatori tööd ning sõiduomadusi ning sai maru kiirelt pritsele üle mindud. Kas paadi puhul karburaator sama pirtsakas?

juurikas kirjutas:
Mida ma veel omalt poolt oskaks öelda:
- Peipsi laine peaks olema tihedam isegi kui Tallinna lahes. Arvesta, et olenevalt paadi kerekujust see hüppab vees korralikult. Mida suurem paat, korralik V kere, seda sujuvamalt ta neid laineid lõikab. 17-18 jalga on selline nibin nabin väike paat isegi, mul on 19 jalga kaater ja juba tundub, et jääb väikseks :)
Peipsis laine jah suht selline äkiline, kuid 10k euro eest vist pikemat mootorpaati ei saa, kui 175 :oops:

juurikas kirjutas:
- Laua vedamise kaarest. Mul seda ei ole, aga suusasilm on küll. Lauda saab seal ka vedada, aga hüpata siis raskem, kisub alla liiga. Samas olen kuulnud, et kaari saab paigaldada ka Eestis, pole jõudnud veel uurida.
Uurides jäi silma,et kui wake kinnitus kõrgemal, siis kannataks paremini hüpata ja lollitada jah. Kas sellest silmast võiks nii suuska kui tuubi vedada?

Kas 10 000€ (paat+mootor+treiler) on üldse reaalne summa, millega võiks saada mootorpaadi sõitmiseks ja lõbutsemiseks, mitte remontimiseks? Ma sinna olen juurde arvestanud mingi 1500-1700€ erinevaks veespordivarustuseks (tuubid,suusad, wake,kneeboard) jms.


Lugupidamisega
Mario

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 11 500€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 14:26 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 23:00
Postitusi: 139
Asukoht: Tallinn
mkendra kirjutas:
Ma tänan, juurikas, et võtsid aega nii pikaks vastuseks.

Ptv, tore oma kogemust ka teistega jagada :)

mkendra kirjutas:
Kui tihti põhja mürgiga peaks katma ning kui keeruline protsess see on. Sama küsimus ka poleerimise kohta.

Tihedus sõltub kui palju sul põhi vatti saab. Mida rohkem sõidad kaldasse seda kiiremini mürk kulub. Mageveel pole see mürk väidetavalt nii oluline kui meres. Meres on need teod ja karbid, mis jubedalt keresse söövad end. Magevee puhul ei pidanud probleem nii suur olema, aga uuri kohalikelt.

Müriga katmine pole keeruline, aga keeruline on paadi normaalselt üles tõstmine, pukkidele panemine, et seda värvimistööd teha. Muidu tavalise rulli või pintsliga seda tehakse. Või värvipüstoliga? Pole nii täpselt kursis.

Poleerimine ei erine auto poleerimisest, ikka spets poleerimismasin ja vaha. Ning anna tuld. Nõuab kannatlikkust ja varjulist kohta. Pole ise veel seda teinud, teen seda suvel kui sitemad ilmad peaks tulema.

mkendra kirjutas:
Milline on sobiva sammuga (vist oli selline termin) vint?

Ma ei ole ise veel jõudnud vindi vahetamiseni, aga teooria on selle asja kohta olemas, vaadatakse täisgaasi (WOT) pöördeid ja kiirust. Ning siis otsustatakse, et kas tahad madalamat kiirust ja suuremat jõudu, siis võetakse teise sammuga vint jne.
Kontakteeru vindimüüjatega, nemad oskavad nõustada nt paadiosad.ee

mkendra kirjutas:
Võtab veits entusiasmi soome suunas maha, kuna eelistaks pigem lihtsalt hooldada ning sõita, kui putitada ja tuunida.

Ei noh, uurida ikka tasub. Arvesta lihtsalt kuludega. Soome sõit, seal ringi vaatamine, treileriga üle mere toomine jne, see kõik peab ära tasuma (a la parem paat seal saada kui siin). Kindlasti tasub uurida Soomes mitut paati, teha proovisõite jne. Võib täitsa hea asja saada kindlasti, aga võta mõni targem mees ka kaasa...

mkendra kirjutas:
Mul ühel võistlusautol oli kunagi mingis vahemikus karburaator peal ning seal peal ei sobinud see mulle kohe mitte. Jõugraafik oli selline,et jõudu oli ainult 4k+ pöördes käies, alla selle puterdas ja võis jalaga hoogu lükata. Temp, õhuniiskus ning what's not kõik mõjutas karburaatori tööd ning sõiduomadusi ning sai maru kiirelt pritsele üle mindud. Kas paadi puhul karburaator sama pirtsakas?

Mul ei ole absull kogemust karburaatoriga, olen ise üldse IT mees, aga olude sunnil õpib kõik selgeks. Minu arusaam on, et kui mootor on korras ja kõik paika reguleeritud, siis ei tohiks mingit muret olla karburaatoriga.

10k eelarvega ma arvan, et sa ei saa sissepritsega mootorit.

mkendra kirjutas:
Uurides jäi silma,et kui wake kinnitus kõrgemal, siis kannataks paremini hüpata ja lollitada jah. Kas sellest silmast võiks nii suuska kui tuubi vedada?

Jah, silmast võib vedada kõiki asju. Lauaga lihtsalt nö vähem hüppamist siis.

mkendra kirjutas:
Kas 10 000€ (paat+mootor+treiler) on üldse reaalne summa, millega võiks saada mootorpaadi sõitmiseks ja lõbutsemiseks, mitte remontimiseks? Ma sinna olen juurde arvestanud mingi 1500-1700€ erinevaks veespordivarustuseks (tuubid,suusad, wake,kneeboard) jms.

Minu arust küll reaalne.
Arvesta ka meresõidu kohustusiliku varustusega C kati omal. See nimekiri päris pikk ja kui sul vaja kõik asjad osta, siis on see mingi 300 euri kindlasti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 16:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 15 Mai 2016 14:08
Postitusi: 110
Asukoht: St. Julian's, Malta
juurikas kirjutas:
mkendra kirjutas:
Kas 10 000€ (paat+mootor+treiler) on üldse reaalne summa, millega võiks saada mootorpaadi sõitmiseks ja lõbutsemiseks, mitte remontimiseks? Ma sinna olen juurde arvestanud mingi 1500-1700€ erinevaks veespordivarustuseks (tuubid,suusad, wake,kneeboard) jms.
Minu arust küll reaalne.
Arvesta ka meresõidu kohustusiliku varustusega C kati omal. See nimekiri päris pikk ja kui sul vaja kõik asjad osta, siis on see mingi 300 euri kindlasti.
Mul on arvestatud paadi hinnale juurde 3000 eurot, millest 2200€ kuludeks, mida oskan ette näha ning 800€ igaks juhuks buffrina kuludeks, mida ette ei oska näha. Ma lähtun siin sellest, et kui mul on X summa mingi kasutatud sõiduki ostuks, siis ei ole mõistlik kogu X sõiduki ostmisele panna vaid mingi summa Y panna reservi ja sõiduki reaalseks ostuhinnaks siis X-Y

_________________
Müüa kaater: Glastron GX225 2003a Volvo Penta 5.0 V8 - 11 500€ -> LINK


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 19:27 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 695
nitse kirjutas:
Naised jälle karjaga saunas Emajõel? :) Arvan, et kui mingit eluodavat ja vana saasta poolmuidu tahta soetada, siis pole riigil väga vahet, kust osta. Tuksis on asi ikka. Ega vana kulunud asi ei olegi enam töökindel ja tahab vägisi järjepeal hoidmist. Soomes on müügil ka tuhandeid korralikke ja värkseid paate-mootoreid, mida müüakse täiesti korras peast, ju siis ilmselt mingi erilise põhjusega, mis kestavad muretult aastaid.

Pika jutu lühike mõte on see, et elus kipub nii olema, et tavaliselt saad selle, mille eest maksad :D


Jah, sul on tuline õigus, et Soomes on ka tuhandeid korralikke aluseid, aga soomlase mõistus käsib tal selle eest küsida uueväärse hinda + lisaks ainult soomlastele teadaolev lisakoefitsent :D
On maid ja paate, kus odavale hinnale vaatamata saad üldjuhul täitsa heas korras asja.

Aga ma Retti juttu naistesaunajutuks ei peaks. Ilmselgelt on tal põrdalas liikuva second hand paadivärgiga kogemusi rohkem, kui me ette kujutame.

Aga see on OT, elame parem mkendra paadiostingutele kaasa:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Bowrider veespordiks ja lõbusõiduks?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Mai 2016 19:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 23:00
Postitusi: 139
Asukoht: Tallinn
mkendra kirjutas:
Mul on arvestatud paadi hinnale juurde 3000 eurot, millest 2200€ kuludeks, mida oskan ette näha ning 800€ igaks juhuks buffrina kuludeks, mida ette ei oska näha. Ma lähtun siin sellest, et kui mul on X summa mingi kasutatud sõiduki ostuks, siis ei ole mõistlik kogu X sõiduki ostmisele panna vaid mingi summa Y panna reservi ja sõiduki reaalseks ostuhinnaks siis X-Y


Tundub mõistlik. Minul oli nõnda, et alguses oli ka eelarve 10k paat.
Paraku juhtus selline asi, et sain paadi ilma treilata ehk siis 2k umbes läks eelarve kohe lõhki.
Hiljem hooldused + varustus juurde + kaikoht igakuu + kindlustus. Nooh 1500-2000 tuli veel juurde ja jooksvad kulud iga kuu.

Kokku siis vähemalt 14k läks paadi veekorda saamine. Nüüd sõidan rõõmsalt ringi muidugi, lõbu kogu raha eest ;)

Ehk siis esialgsele eelarvele võiks mingi 1/3 otsa panna küll varu, just in case, hooaja lõpuni arvestades.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 40 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group