Kipper.ee https://foorum.kipper.ee/ |
|
Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=9621 |
1. leht 2-st |
Autor: | Randal [ Neljapäev, 14 Juul 2016 21:47 ] |
Teema pealkiri: | Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Sattus kogemede kätte hiina ime nimega Voyager 500, D-kat. No muidugi tekkis kohe ka tahtmine talle mingi vurr külge aretada, et lisaks Võhandu ja Ahja jõgedel allavoolu tiksumisele vaikse ilmaga ka Peipsi veerel või Emajõel peesitada. Aga. Tootja ütleb, et külge võib panna max 1 kW (1,4 hp) mootori. Sellest johtuvalt: 1. kas sellise võimsusega kahetaktilisi üldse leidub kuskil? 2. elektrivurridel on reeglina kirjas ainult tõukejõud, võimsusest ei juttugi. Mille järgi seda võimsust seal siis üleüldse kindlaks teha? 3. kas poolteist hobust suudab üleüldse kummipõlle Emajõel vastuvoolu lükata? 4. olen teadlik, mis varustus D-kati vannis olema peab, aga: kui rasket ankrut oleks vaja selleks, et vajadusel ennast Emajõe vaiksemas kohas või kahemeetrises rannikuvees tuuletuma ilmaga paigal hoida? Võib peksma hakata ![]() |
Autor: | niru [ Reede, 15 Juul 2016 08:33 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Google ikka aitab, aga: 1. hiinlastel on mingi 2 hp mootor olemas, aga see teeb 1,5 kW ehk ei sobi sulle; 2. kusagil oli kirjast , et 40 Lb = 0,57 hj; 3. lükkab kindlasti; 4. kunagi oli väikelaeva varustuse määruses selline säte: § 10. Nõuded väikelaeva ankrutele ja pukseerimisvarustusele (1) Väikelaeva ankru kaal (kilogrammides) peab olema vähemalt väikelaeva kogupikkuse (meetrites), väikelaeva laiuse (meetrites) ja väikelaeva kaalu (tonnides) summa. Selle valemi järgi peaks sul olema ca 5-kilone ankur, mis on ilmselge overpower. 1,5 kg ankrust maa ja ilm. EDIT: Kuna tahad oma hiina imet kasutada laevatatavatel sisevetel, siis pead kahjuks selle vakstust õnnetuse ka ära registreerima ![]() |
Autor: | Mark [ Reede, 15 Juul 2016 08:55 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Ankrukaal on nõuetest eemaldatud. Põhjus on tõenäoliselt sama mis üle ilma: projekteerimisprotsesside arvutiseerumisega seoses on tekkinud viimastel aastakümnetel igasugu high - holding ankruid ja hiljem lisandusid extra high-holdin ankrud jne. Klassiühingute normid nägid alguses ette, et HH ankru kaalu võib vähendada 25% ja EHH oli vist 50%. Meie reeglites kunagi olnud arvutus tegelikult kippus vähemalt meie paatide puhul ületama klassiühingute poolt nõutavaid valemipõhiseid kaalusid ja ju seepärast siis jäetigi ära, et ühtset mõistlikku ja väga lihtsat arvutusmetoodikat ei ole olemas. Ikka ja jälle tekib ebaproportsionaalsusi. Aga sellele hiina imele osta mõni väike tragiankur ja ongi korras. See nii väike paat, et kui ankur ei pea, siis kohendad mõlaga ja proovid uuesti kuni soovitud tulemuse saavutamiseni ![]() |
Autor: | niru [ Reede, 15 Juul 2016 09:14 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Eks neid ankruid ole kummaritel nähtud igasuguseid ![]() Ühel vennal oli kummari pardasse suisa väike vints installitud, kuhu siis ankruots peale keritud ja otsas poolik tellis. Püüdis kaldaservadest kala. Soovitud kohapeal lasi "ankru" põhja ja olles selle koha läbi püüdnud, keris vintsiga paar tiiru tellise põhjast lahti, lasi ennast jõevoolul või tuuletriivil natuke edasi kanda ja siis jälle kivi põhja! Väga mugav ja kaval lahendus, ei hirmuta kalu ankruloopimisega eemale ega löö põhjast muda ülesse, mis vee sogaseks teeksid. Teisel vennal oli ankruks kärbitud kartulivõrk, mille sees mõned õlled. Ka kaval lahendus - põhjas ju vesi kõige külmem! Küsite, et kui õlu ära joodi, mis sel juhul paati paigal hoidis? No kui õlled otsas, siis on nagunii aeg koju ära minna ![]() |
Autor: | Randal [ Reede, 15 Juul 2016 12:54 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Jaa, regamise nõue on teada ja nimetet etteaste plaanis ![]() Tellis on lihtsalt väga ebaesteetiline ankruna kasutamiseks, muidu täiesti lahendus. Aga vähemalt on ettekujutus olemas. Ilmselt siis mingi 3,3 hp bensuvurri pealepanemine oleks ikka väga overkill asjale? Ehk nagu siitsealt aru saan, siis see tootjasoovitus on ikka suht täpne ja seda ületada ei maksa? Natuke teisest asjast: üks tuttav mainis kunagi, et oli umbes sarnasele asjale kõva põhja tekitanud, seda sihukesel lihtsal ja labasel viisil, et pani mingist vineerilaadsest materjalist sobilikuks lõigatud ja kummirandiga ääristatud tüki põhja, sissepoole, täispuhutava põhja peale. Kuna mul endal ei ole seda isendit kunagi ei näha ega proovida õnenstunud, ja nimetet tuttav püüab juba täiesti teistel vetel kala, siis tekkis huvi, et kas see ka päriselt pädev lahendus oleks? Endas tekitab pisut kahtlusi küll... |
Autor: | niru [ Reede, 15 Juul 2016 14:20 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
3,3 heppa on ilmselt natuke palju jah. A la tühikäigul töristades muidugi midagi hullu ei juhtu, aga gaasi andes väänab su paadi kenasti banaaniks ![]() Kõva põhi on kõigil ahtripeegliga kummaritel. Kellel vineerist, kellel alumiiniumist. Ilmselt ei ole probleem ka sellele paadile ise vineerist välja saagida (peab olema kaheosaline ja paigaldad kõigepealt plaatide otsad paadi sisse ning siis surud keskkoha korraga alla). Aga ma ise oleksin selle paadi puhul kõva põhjaga ettevaatlik isegi kummist ääreriba puhul - tolle paadi materjal ja õmblused ei kannata just erilist kriitikat. Anna andeks, aga minu jaoks on selle paadi puhul tegemist rannas hullamiseks mõeldud täispuhutava leluga. Sõbral oli säänne asi ja sai isegi mitmed edukad kummipaadimatkad ära tehtud, aga rõõmu ei jagunud just kauaks ![]() See oli muidugi 15 aastat tagasi, võib-olla on materjal ja koostekvaliteet paremaks läinud. Aga kui huvi veepeal liikumiseks on tõsisem ja pikemaaegsem kui üks hooaeg, vaata midagi korralikumat. Seda enam, kui soov kindlasti ka mootorit kasutada. Istepink on samuti ülioluline kummaris, sest põhjas konutamisest väsib su selg maru ruttu ära, tagumik on pidevalt märg ja kala kah kehva püüda. Võta kasvõi see http://www.kalastuspood.ee/Epood1/VELES-245/ Koos ahtripeegliga 400 eur, kaks istet ka ja regada pole samuti vaja. |
Autor: | Randal [ Reede, 15 Juul 2016 14:44 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Noh, siin mängis pisut rolli 'kingitud hobuse suhu' jne. Ehk et tuleb asjast ikka viimast võtta ![]() Esialgu olen sellega Võhandut ja Ahjat võtnud, seal pidas vastu ![]() Praeguse isendi eesmärk ongi pigem niisama pisut matkata seni kui asi vastu peab, ja vahel sõber kalale viia. Mingid istmepadjad on asjal kaasas kah, ja jõe peal ajasid asja isegi ära. Tugevuse ja vastupidamise kohta ei mõista midagi arvata, materjal tundub päris hea olema, aga kurat seda teab. Ilmselt peab edaspidi ikka midagi kobedamat vaatama, aga lihtne transamine jääb ikka teemaks nii ehk naa; kuna treilat pole plaanis soetada, peab asi pakiruumi ära mahtuma. Uurisin selle isendi kohta niisama ka natuke, ja paistab, et Kanada ja Austraalia kalamehed on kas lihtsalt ektreemsportlased-enesetapjad või siis on asi tõesti üsna kasutatav, sest vennad paistavad rahul olema. On muidugi ka vastupidiseid arvamis, aga no mis parata... Elektrimootor oleks muidugi teema ja tegelikult esimene eelistus, aga siin tuleb teine häda mängu: paar viieliitrist kankut kaasa võtta on lihtsam ja kergem kui paar varuakut, kui tekib tahtmine telk und stuff ka peale visata ja näiteks paariks päevaks kuhugi ülesvoolu tiksuda. Sellest ka minu küsimine ja üleüldine dilemma. Vaatasin muidugi ka Torqueedo elektrivurre, aga no hinnad on ikka meeletud ![]() |
Autor: | Reflex [ Reede, 15 Juul 2016 14:46 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Sellistel vakstupaatidel peaks olema "TIIGI-kategooria"! Samas vähemalt mootorivõimsusega pole ülepakutud ja kindlasti sellist kuni 1Hj kannatab sabas . Tegelikult piisab 30LBS tõukejõuga elektrikast ja viib Emajõel vastuvoolu edasi küll. mis puutub aga paatidesse, kuhu võiks 2,5 Hj sappa panna, siis mul näiteks müügis Omega 245 http://paadirent.ee/pood/index.php?rout ... uct_id=252 Mis ankrusse puutub, siis soovitaksin võimalikult ümarate vormidega rauatükki! |
Autor: | Randal [ Reede, 15 Juul 2016 14:48 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
niru kirjutas: Võta kasvõi see http://www.kalastuspood.ee/Epood1/VELES-245/ Koos ahtripeegliga 400 eur, kaks istet ka ja regada pole samuti vaja. No ahtripeegli leiab Voyagerile ka, nagu netist näha. Ja kas regamisnõue ei kehti mitte kõikidele alustele, millega laevatatavatel sisevetel liikuda? |
Autor: | Randal [ Reede, 15 Juul 2016 14:52 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Reflex, ega võimalikult võimas mootor polegi teema ![]() ![]() Kusjurues ma ei tea, miskipärast tundub 245 pikkus kuidagi tilluke justkui, võrreldes olemasoleva 360-ga... Aga see võib ka muidugi lihtsalt mingi kiiks olla ![]() |
Autor: | Reflex [ Reede, 15 Juul 2016 15:00 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Loomulikult 360 oluliselt mahukam, küsimus pigem ohutuses. Mõne aasta kestab see kindlasti aga ise peab ettevaatlik olema ja mitte liiga kaua teda päikese käes hoida! Nagu ma eelnevalt ütlesin, saab juba 30Lb elektrikas selle paadiga vastuvoolu hakkama, kui kaua, see sõltub akust! Tavabensukas (alates 2,5Hj)liiga overkill sellele,Kuldses Börsis müüdi mingeid trimmeri baasil hiina blendereid, too ehk kannatab panna! |
Autor: | Randal [ Reede, 15 Juul 2016 15:17 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Reflex kirjutas: Loomulikult 360 oluliselt mahukam, küsimus pigem ohutuses. Mõne aasta kestab see kindlasti aga ise peab ettevaatlik olema ja mitte liiga kaua teda päikese käes hoida! Nagu ma eelnevalt ütlesin, saab juba 30Lb elektrikas selle paadiga vastuvoolu hakkama, kui kaua, see sõltub akust! Tavabensukas (alates 2,5Hj)liiga overkill sellele,Kuldses Börsis müüdi mingeid trimmeri baasil hiina blendereid, too ehk kannatab panna! No selge see, ohutuse kohalt olen ma paras pede ![]() ![]() |
Autor: | Randal [ Reede, 15 Juul 2016 15:18 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Ja muidugi kohe järgmine küsimus: kui pikk peaks sihukesele asjale paigaldatava mootori jalg olema? St, kui palju põhjast allpool peaks vint olema? |
Autor: | Reflex [ Reede, 15 Juul 2016 15:23 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Lühike(S) jalg |
Autor: | Randal [ Reede, 15 Juul 2016 15:43 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kummipaat: Võhikud võõrsil ehk lollide küsimuste ring |
Reflex kirjutas: Lühike(S) jalg Selge, tänud. Tänase päevaga hea lahmaka targemaks saanud, nüüd jääb üle kogu asi vaid toime panna ![]() |
1. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |