Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Mercruiser õli
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=2&t=9963
1. leht 1-st

Autor:  ASSA [ Esmaspäev, 24 Apr 2017 13:59 ]
Teema pealkiri:  Mercruiser õli

Tere,
Soovitage õli Mercruiser 4.3 V6 mootorile. Juhend ise soovitab SAE30W, aga see on kirjutatud 19XX'tel ja tahaks ikkagi midagi paremat panna.

Autor:  retti [ Esmaspäev, 24 Apr 2017 19:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

ASSA kirjutas:
Tere,
Soovitage õli Mercruiser 4.3 V6 mootorile. Juhend ise soovitab SAE30W, aga see on kirjutatud 19XX'tel ja tahaks ikkagi midagi paremat panna.


Parim on mineraalõli ja kui varakevadel või hilissügisel sõidad siis hoopis SAE10W.Meil ikkagi vee - ja õhutemperatuurid midagi muud kui Floridas.

Autor:  ASSA [ Teisipäev, 25 Apr 2017 14:41 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

See on arusaadav , kuna soovitatav Mercruiseri poolt 25w40 õli töötab alates +4.
Kellel on kogemus merc. mootoritega , kas 10w40 või siis 15w40? Milline õli ise kasutate?

Autor:  tiit [ Kolmapäev, 26 Apr 2017 10:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

sobib 15W40 aga soovitavalt kirjaga MARINE . sellel on sees lisandid mis ei lase kondentsi tekkimisel mootorile liiga teha .
Õiget õli saad firmast Baltic Cruisers . mootori seerianumbri järgi saad filtrid ka . või vaatad vanade pealt margid järgi .
Hinnad täitsa vastuvõetavad seal :)

Autor:  flint [ Kolmapäev, 26 Apr 2017 11:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

90´ndate sise/pära Mercruiserid tahtsid saada 20W40 või ka 20W50 õli, mineraalset, API CD või SG klassi oma. Eelkõige soovitatakse monoviskoosset õli ( alla 0 C kraadi 20W, kuni 10 C kraadini 30W ja üle 10 C kraadi 40W) aga meie olusid arvestades ei ole see hea mõte. Sünteetiliste ja eriliste lisanditega (eriti mehaaniliste lisanditega) õlidega ei ole mõtet üle pingutada, tootja soovitab neist hoiduda.

Igal sügisel õli vahetus, koos filtriga. Palju neid tunde suve jooksul ikka koguneb. Kui lõbusõitja saab 50 tundi täis on juba väga hästi. Kondents tekib siis kui ei sõida.

Autor:  tiit [ Kolmapäev, 26 Apr 2017 12:35 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

Vot selles asi ongi et ei sõideta
kui pidevalt mootorit takka aetakse siis pole see lisand aktuaalne !

Autor:  ASSA [ Kolmapäev, 26 Apr 2017 18:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

flint kirjutas:
90´ndate sise/pära Mercruiserid tahtsid saada 20W40 või ka 20W50 õli, mineraalset, API CD või SG klassi oma. Eelkõige soovitatakse monoviskoosset õli ( alla 0 C kraadi 20W, kuni 10 C kraadini 30W ja üle 10 C kraadi 40W) aga meie olusid arvestades ei ole see hea mõte. Sünteetiliste ja eriliste lisanditega (eriti mehaaniliste lisanditega) õlidega ei ole mõtet üle pingutada, tootja soovitab neist hoiduda.

Igal sügisel õli vahetus, koos filtriga. Palju neid tunde suve jooksul ikka koguneb. Kui lõbusõitja saab 50 tundi täis on juba väga hästi. Kondents tekib siis kui ei sõida.


Kuskohas saab 20W40 marine õli? Leidsin ainult 15W40 nx. Motul Inboard - väga mugav taara 5L arvestades et mootorisse läheb ~4.3L

Autor:  tiit [ Neljapäev, 27 Apr 2017 17:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

see 15W40 on meie tingimustes õige kasutada

Autor:  retti [ Neljapäev, 27 Apr 2017 21:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

Sellest areneb välja uus teema mille pealkirjaks saab olema
Mercruiser 4.3 V6 mootori õlisurve probleem.

Autor:  Adolf [ Reede, 28 Apr 2017 06:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Mercruiser õli

See Mercu mootor pole midagi enneolematut ja vormeli mootor ammugi mitte, et sinna teab mis õli otsida. Igaüks tahab muidugi oma lemmikule parimat, aga üle pole ka mõtet mõelda.
Iga tootja annab oma mootoritele kõiksugu "oil recommendation"-eid, kõikvõimas guugel kindlasti aitab.
Numbrid, mis kankul, ei näita tingimata õli "headust", vaid pigem seda, kuhu ja mis tingimustesse ta mõeldud on.

Kuna raske on endal mingit paremat targutist siia kirjutada, siis väike copypaste :
"Viskoossusklassid näitavad õli “paksust” ja temperatuuritaluvust, kuid ei ole otseselt seotud õli kvaliteediga. Esimene number, millele tavaliselt järgneb W-täht, näitab õli voolavust madalatel temperatuuridel ehk nn talvist viskoossust (Winter). Teine number näitab õli võimet säilitada piisav “paksus” ka kõrgetel temperatuuridel ehk nn suvist viskoossust. Mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli “vedelaks” – see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit. Mida suurem on suvine number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.

Jälgida tuleb kvaliteediklasse – Euroopa ACEA, Ameerika API, ja litsentse."

Kuna talvel -20-ga vaevalt keegi merd kündma läheb, pole esimese numbri väiksusel suuremat tähtsust- võib olla nii 5, 10 kui 15.
Kuna meil temperatuurid vees naljalt üle +20 kraadi ei tõuse, siis peaks taoline vesi olema üpris hea jahutaja ja õli teine parameeter ei pea ka olema mingi utoopiliselt suur number.
10w30, 10w40, 15w40 peaks kõik sobima. Pigem vaadata õli muid omadusi (mineraal või poolsünt, või sünt) ja tootjat. Noh et nagu kellele adidas ja kellele adibass :)

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/