Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2017 09:21 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Ksf Niru eksib oma arvutustes vähemasti Yamaha puhul.
Ka vanadel 2T Yamahadel on segu vahekord 1:100
Seega Yamaha puhul mitte 1800 vaid 900 € Niru valemi järgi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2017 10:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Ei usu mina, et ka reaalses elus need numbrid kehtivad.
Omal ajal (2010) endale esimest mootorit valides tegin sama arvutuse ksf postitatud pika matka REAALSE õlikulu baasil.
Tol ajal lisas 2 taktilise originaalõli kulu täpselt ühe kolmandiku bensiinihinnale !!!

Vahepeal olen aru saanud, et tegelikult vahet pole. Paat on luksus nagunii ja luksuse eest makstava raha puhul on emotsioonil ńing sisetundel märgatavalt suurem osakaal kui ratsionaalsusel.

Evinrudel on väga seksikas kopsik, saab ka punase või muud värvi, kui tahad. Mõnele meeldib selle sound enam. Mõnele tundub kahetaktiline lihtsalt isasem.

Teistele jälle ei meeldi mõte õlipõletamisest üldse, ehk neile meedib uskuda, et nad on rohelisemad. Samuti võib neile tunduda, et 2T on eelmise sajandi tehnika.

Ehk siis kes millisest argumendist oma hea tunde kätte saab, sinna ka raha paneb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2017 21:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kuna tänapäevasel 2-taktilisel enam õli bensiiniga kokku ei saa, siis peetakse (mingil põhjusel) 2-taktilist isegi "rohelisemaks" kui 4-taktilist. Miks, ärge minult küsige...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2017 21:50 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 699
Muhv, ikka saab õli bensiiniga kokku, kuidas muidu määre vajalike mootoriosadeni pääseb 2T puhul


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2017 22:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ei loobita seda 2t õli toorel kujul merre midagi. Ikka kõik põletatakse põlemiskambris ära. Või püütakse seda teha

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Mai 2017 22:39 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
2T mootorites kasutatav TC-W3 õli põleb mootoris ära jäägitult,kui seguvahekord on vastav mootori valmistajatehase määratule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Mai 2017 07:29 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Üks räägib aiast, teine aiaaugust. Vana kahetaktilise ja uue e-teci võrdlemine on selline näpu nokuga võrdlemine.
Ära keelati vanade karpadega kahetaktiliste müük ju just sellepärast, et nad saastasid. Õli ei suudeta igal režiimil niimoodi doseerida nagu vaja. Igasugu "autolubed" ja muud jandid üritasid seda teha, aga mingitel pööretel oli õli ikka liiga vähe või liiga palju.
Pealegi on õlist veel suurem probleem kahetaktilise karpaga mootori puhul kütuse ebapuhas põlemine.
Kui keegi sõidab oma vana kahetaktilisega, kallab sinna head õli sisse, hoiab pöörded vahemikus, kus ta saab sissesegatud õli ära põletada ja fännab seda tegevust, on see OK. Mingit mantrat ajada, et vana 2 takti ületab kaasaegset 4-taktilist igas elemendis, on puhas kius:)
E- tecit ei ole mul olnud, aga seal vist piserdatakse õli üldse pumbaga mööda silindri seinu laiali "vastavalt vajadusele". Seda vajadust mõõdab jälle omakorda mingi peene nimega patentsüsteem.
Bents ja õli seega tõesti ei kohtu selles mootoris enne põlemist.
Väidetavalt peaks olema sama võimsuse juures E-tec hea mootor suusa või tuubi vedamiseks- rohkem väänet pidi tal olema, kui "tavamootoril"
Teemasse ka.
Mina kalamehena võtaks 50 hp segmendis "Yamaha". 5 minuti tuuningut ei hakkakski tegema- las mootor olla veits suurema mahuga sama võimsuse juures. Kestabki kauem.
Näha ju on, kuhu oleme jõudnud tänapäeval kas või automootorite juures rauaosa ja töömahu vähendamisega.
Mul üks vana karpaga 50-ne 4- taktiline yamu on, see vist on lausa 70-ni "tuunitud" Mõõdaks, aga pole sihukest dünostendi kuhu propi vahele annaks panna :)

_________________
Harrastuskalastaja


Viimati muutis Adolf, Kolmapäev, 10 Mai 2017 07:45, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Mai 2017 07:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Mu mõte eelpool oli pigem, et ei segata - noh manuaalselt või nii. Mootori aju doseerib täpselt vajaliku koguse vastavalt mootori temperatuurile, töötundide arvule jms. Tulem, vähemalt teoreetiliselt , peaks olema 1:100 suhe. Muidu jah - õli jõuab silindrisse viimasel hetkel ja "imeväel"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Mai 2017 08:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Selles, et kaasaegne 2t mootor täidab keskkonnanõuded ilusti ära, pole mõtet kahelda. Ka on sissepritse muutnud nad ökonoomseks. Küll aga on kahetaktilistelgi tekkinud igasugu pirtsakaid klapikesi ja nipsasju mis nõuetega toime tulla aitab. See tähendab, et juba mõnda aega ei ole 2t mootorid enam nii pommikindlad ja hooldevabad kui nad vanasti olid. Mitte et nad nüüd kuidagimoodi õnnetud oleks, aga vanakooli 2t mootoriga enam ei võrdle.
Kütusekulu - väikseid vahesid võib olla, aga eelkõige tuleb meeles pidada energia jäävuse seadust. Teatud kujuga keha liigutamiseks vedelikus tuleb paratamatult kulutada teatud hulk energiat. Sama paat erinevate mootoritega - siin sõltub kütusekulu ja ka sõiduomadused mitmest asjast. Kui palju on paadis kola, kui palju rahvast ja kuidas nende kasv ja figuur on :D Aga hästi palju ka sellest mis kujuga on mootori jalg ja kui kõrgele on mootor(id) paigaldatud. Viimasest tuleneb kaks tegurit: kui palju tuleb jalgu läbi vee lohistada ja kui palju energiast kulub paadi trimmis hoidmisele/ kui palju edasi lükkamisele. Jah ka paadi trimmimine laenab hobujõude just mootorilt...

Ja nii edasi.. :P

PS. mida rohkem hammasrattaid ja laagreid kolvist sõukruvini vahel või kõrval on, seda rohkem on vaja ka kütust põletada, et neid kõiki ringi ajada.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 10 Mai 2017 12:59 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 699
Vaatasin huvipärast seda E-TECi õlitussüteemi netist ja asi on peeneks aetud jah. Õli suunatakse pihustite kaudu minimaalselt vajalikus koguses ainult kõige kriitilisematesse kohtadesse (silinder, väntvõll), mis aitab õlikulu drastiliselt vähendada. Õli doseerimist juhitakse läbi aju, mida saab seadistada/korrigeerida ainult vastava tarkvaraga jne. Kui mingi probleem ilmneb, siis ainult esinduse rida.
Kus palju elektroonikat ja peenmehhaanikat, seal ka palju potentsiaalseid rikkekohti (Järva-Jaani vanasõna).

Kõigi nende eelpool olevate tarkade juttude kokkuvõtteks võib siis tõdeda, et vahet pole, kas vanakooli 2T, otsesissepritse 2T või 4T mootor - kasutamisest tulenev rahakulu (kütuse(õli)kulu+hooldused) on kõigi nende puhul laias laastus sama suur.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mai 2017 08:06 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Mai 2016 08:45
Postitusi: 75
Asukoht: Harjumaa
Aitäh kaasa mõtlemast! Arutelu läks kohati päris elavaks.
Sai siis valik tehtud - 4T Tohatsu MF S50 (http://www.tohatsu.com/outboards/50_4st.html) kasuks, millest siin eriti juttu ei olnudki. Nüüd siis umbes 10 tundi tuleb rahulikult võtta, enne kui tõsisemalt katsetada võib.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mai 2017 08:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1496
Asukoht: Kesse/Tallinn
Alati on huvitav küsida - miks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mai 2017 08:25 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Mai 2016 08:45
Postitusi: 75
Asukoht: Harjumaa
Põhjuseid oli mitmeid.
Tegemist ilmselt usaldusväärse tootjaga - Nissani kontserni kuuluv maailmas suuruselt teine päramootorite tootja.
Funktsionaalsus - 4 trollingu kiirust, elektriline trim ja tilt.
Suhteliselt kergem kaal võrreldes konkurentidega.
Väidetavalt ka väga ökonoomne - see saab selgeks peale sissesõitmist.
Tehase garantii 5 aastat.
Kõige muu kõrval ka väga hea kampaaniahind.
Kui mootor sisse sõidetud, siis jagaks juba konkreetseid muljeid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mai 2017 08:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 297
Asukoht: Piirissaare
Mulle polnud varem värsket Tohatsut kusagil silma jäänud, aga disain on neil minu silma jaoks väga äge!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Millist 40-50 HP päramootorit valida?
PostitusPostitatud: Laupäev, 13 Mai 2017 13:05 
Eemal

Liitunud: Reede, 13 Mai 2016 08:45
Postitusi: 75
Asukoht: Harjumaa
Värsked Tohatsud kipuvad silma jääma Barrel Grupi töökojas, kes on ka Tohatsu ametlik esindaja Eestis.
Disain on OK ja paadi küljes vägagi OK. :D
Täna teen siis esimese veekatse.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 45 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group