Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
PriitV kirjutas:
Alba Tross, kasutasin Sinu tehtud pilti aga täiendasin seda kiirrehvimise joonisega :D


Thanks, PriitV!
Su soovitus - ots läbi rehviaukude valmis ajada - tundub väga mõistlik.
Kindlasti aretan midagi sellist sinna ja teen enda ja crew 8) elu hulga lihtsamaks.
Nüüd on pildi peal puust ja punane ka. Muidu mõtle ennast halliks kusnod liigid halsid jms täpselt on kõik - sõnaraamatud tubapidi laiali.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 09:47 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Ma ei tea mida lgp. Alba Tross Priidu jooniselt aru sai, kuid kui pilt on täpselt see, mida Ta joonistas siis see ju ei toimi normaalselt. Priidu joonise puhul jäävad halsi nurk ja soodi nurk vabalt otsale lipendama ning ei pinguta alaliiki ära. Halsi nurga peab ikka masti juurde eraldi kinni saama ja soodinurka pingutad omaette otsaga. Pärast kui lipendav puri ei meeldi, siis sebid ta poomi peale kokku. Kas purje materjal on nii nõrguke, et ei kannata ainult nurkade peale jätta ja peab ka kõik rehvi öösid kinni sebima? Võta vahva madruse pakkumine vastu. Kirja teel on õppimine väga vaevaline.

Taganttuules sõites tõsta ikka svert veest välja, muidu on kummuli minek halsi ajal peaaegu kindel, kui just pontoonid ei päästa.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 10:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
See on arusaadav, et suure lapiga hakkab kakkuma, nii pisikese lapi puhul olen ma suhteliselt kindel, et halsinurgaga probleeme pole. Seda ei hakka tuul eales kakkuma, soodinurgaga on pisut teisemad lood. Aga selleks ongi need rihmad ja tavaline soodinurga pinguti.
Kui tekib vajadus, siis võib halsinurka panna masti küljele poomi kõrgusele ploki ja alustada rehviliiniga rehviaugust, kuigi siis peaks seal neid kaks olema. Pisikese seekliga kinni, liin jookseb plokki, sealt tagasi üles ja edasi ikka vanamoodi.
Kolmas ja absoluutselt kõige kiirem lahendus, kus ei ole vaja mitte mdagi eraldi pingutada, kuid vajab kolme "seinale" kinnituvat plokki ja stopperit.
Esimene plokk on paar senti poomi otsa pool, kui rehvitava soodinurga auk. Kaks plokki on poomi halsinurgas kummaski pool poomi ja stopper jälle poomi otsas aga teispool plokki. Regviots hakkab pihta seekliga soodinurgas, jookseb plokki, seal esimesse mööda poomi, seal keerab üles läbi rehvi halsinurga, jälle alla tagasi plokki ja sealt mööda poomi taha stopperisse. Kui sellise lahenduse puhul on veel grootfall ka kokpitis, siis istud vaid põrandal ja tõmbad.
Neid kiirrehvi variante on veel. Kuid nii pisikese vanniga peab mõtlema, kui invaliid. Et ei peaks oma tagumikku grammigi kergitama, kõik peab saama ära teha ahtris rooli juurest lahkumata.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 10:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Olen nõus, et ainuüksi kõigist aukudest järjest läbipistetud rehviotsa peale loota vist alati ei saa. sõltub ilmast.

ilms tuleb seega:
0. Groodi vall järele lasta
1. kõmm - rehviliin pingule ja niimoodi poom uute aukudega kohakuti ära tõmmata.
2. siis aega rihmad uutesse aukudesse kinnitada, et fikseerida ja et poomiliik keskelt kokku ei jookseks.

rihmad võiksin asendada nats pikematega, mis ei eelda kohe rehvitud purjeosa rullikeeramist ja pingutamist üheaegselt vaid ulatuksid esialgu lõdvalt ümber rullikeeramata rehvitud purjeosa. siis on vist suht lihtne puri selle rihmadest moodustunud 3 suure "aasa" sees rulli keerata ja siis lõplikult pingutada. olgu tuul mistahes. see asi ei lähe sul vahepeal lendu.

samuti oleks vist mõistlik võtta metallkrokodill-kinnitusega võimalikult kitsad rihmad, et purjeaugust kiirelt läbi mahuksid. jama vähem. praegu on seal mingi plastpannal. toda ennast pleti ühest august sisse teisest välja nagu veimevaka peapaela.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 10:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Viimane Priidu variant on juba hea. Lugupidamine! Palju sel isendil rehvi auke on? Kui üks keskele jääb, siis vast võib sealt sama otsa läbi ajada. Kui rohkem, siis ei libise ots nendes ja ei jõua ära pingutada. Samas sidumist ei asenda ja liiki tugevamaks ei tee. Lustikummutil võiks rehvi sori otsad purje kulge statsionaarselt sidudagi. Pole teisi vaja taga otsida ja on alati käepärast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 11:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 11:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
Mart S kirjutas:
Palju sel isendil rehvi auke on? Kui üks keskele jääb, siis vast võib sealt sama otsa läbi ajada.


rehviauke purje sees on 3.
rehvimata asendis on auke 2 - aind otstes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2007 11:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 478
Asukoht: Pärnu
Klassika.

Esimene variant kõige viletsam. Kuigi saab hakkama vaid ühe otsaga. Kui plokid ei ole piisavalt täpselt jääb tugeva tuulega koormus masti soonele ning võib liigi välja rebida. Ka hakkab pingutuma kõigepealt soodi nurk ning võib rehvimise ajal purje soonest välja rebida. Ülejäänud on kindlad variandid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Juun 2007 09:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2555
Asukoht: Tallinn
Nii igaks juhuks - need "keskmised rehviaugud" pole mitte purje kinnihoidmiseks poomil (liiga nõrgad) vaid tekkiva koti üles sidumiseks purje külge. Mitte siduda ümber poomi!. Puri veetakse kinni ikka uuest (rehvimise-) halsi- ja soodinurgast. Vanad nurgad võivad lausa kinnitamata jääda. Uus soodinukk tuleks peale taha sidumise ka alla, ümber poomi siduda. Igatsugu pandlad unustage parem ära. Ikka ots ja sõlm on see, mis peab.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 06 Juun 2007 10:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 17 Apr 2007 15:56
Postitusi: 157
Asukoht: Tartu-Võsu
mitte "igaks juhuks", vaid minusuguse puhul küll ainuõige märkus!
mina tõmbasin ikka rehvitud purje ka keskmisest august ümber poomi. nüüd hakkan isegi mõtlema, et miks..?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 25 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group